برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید هود بوش

راهنمای خرید هود بوش

برخی از موادغذایی هنگام آشپزی بوی نامطبوعی تولید می‌کنند. در نتیجه آشپز نیاز دارد که از یک وسیله استفاده کرده و این بو را از فضای آشپزخانه دور کند. خرید هود بوش می‌تواند شما را از شر بوهای آزاردهنده، بخار و چربی حاصل از پخت و پز خلاص کند. بهترین برندهای هود آشپزخانه مانند برند بوش، در تولید این محصول علاوه بر طراحی زیبا و مدرن، فناوری‌های و تکنولوژی‌های جدیدی را به کار می‌برند.در این مقاله از هوم کالا همراه باشید تا به راهنمای خرید هود بوش بپردازیم.

راهنمای خرید هود بوش

در راهنمای خرید هود بوش ، بدون شک هود بوش دارای موتور قدرتمندی است. این ویژگی آن را در برابر مشتریان محبوب کرده است. موتور قدرتمند هود بوش در مقایسه با هودهای قدیمی انرژی کمتری مصرف می‌کند.هودهای بوش بوی نامطبوع حاصل از پخت و پز را با صدای بسیار کمی برطرف می‌کند.قابلیت شستشوی فیلتر هود از مهمترین مزایای خرید هود بوش به حساب می‌آید. امکان شستشوی فیلتر هود در ماشین ظرفشویی نیز وجود دارد.هود بوش با توان مصرفی مختلف در مدل‌های مختلف تولید شده است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که هنگام خرید هود انتخاب بیشتری داشته باشید و بتوانید مناسب‌ترین محصول رابرای خانه خود انتخاب کنید.برند بوش به طراحی و زیبایی هود اهمیت ویژه‌ای داده است. شما با خرید هود بوش می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت‌های منحصر به فرد، زیبایی خانه خود را بیشتر کنید.

با وجود دکمه‌های مختلف بر روی هود بوش می‌توانید تنظیمات موردنظر را به راحتی اعمال کنید.در انواع هود بوش لامپ LED تعبیه شده که با روشن کردن آن می‌توانید از روشنایی آن بهره‌مند شوید.قیمت هود بوش با توجه به عملکرد ساده و عالی آن مناسب است.بوش در فراهم کردن محصولاتی با طول عمر بالا بسیار تلاش کرده و در این زمینه توانسته از بسیاری از برندهای موجود در بازار پیشی بگیرد. سرعت مکش مختلف، کاهش صدا، نحوه عملکرد، نور و کنترل از راه دور از ویژگی‌های برجسته هود بوش است که این ویژگی‌ها در تمامی مدل‌ها دیده می‌شود.

راهنمای خرید هود بوش

انواع هود بوش در راهنمای خرید هود بوش

در راهنمای خرید هود بوش از لحاظ انواع آن باید گفت ،متخصص شرکت بوش، مدل‌های مختلفی از هود را تولید کرده و به بازار ارائه کرده‌اند که هر مدل برای هر نوع آشپزخانه و دیزاینی مناسب است. هود بوش به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود.هود توکار بوش،هود مورب بوش،هود شومینه‌ای بوش،هود جزیره‌ای بوش.در هر کدام از این دسته بندی‌ها، مدل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در رنگ‌های مشکی، سفید و استیل آنها را خریداری کنید. در ادامه درباره هر کدام از هودها توضیح بیشتری می‌دهیم.

هود توکار بوش

هود توکار بوش همانطور که از نام آن مشخص است به صورت توکار و مخفی نصب می‌شود و پس از نصب تنها نمای بیرونی آن روی اجاق گاز دیده می‌شود. این نوع هود داخل کابینت قرار می‌گیرد و فضای کمی را اشغال می‌کند. هود توکار بوش در قسمت جلویی طراحی زیبایی دارد و دارای دکمه‌های لمسی است. لامپ LED روشنایی را برای شما به ارمغان می آورد و مصرف انرژی کمی دارد.این هود جزو اولین مدل‌های طراحی شده هود است. در طراحی هود توکار بوش به زیبایی آن اهمیت ویژه‌ای داده شده و عملکرد ساده‌ای دارد. قابلیت تنظیم مکش، قیمت مناسب، کارایی آسان و فضای کم اشغال شده از مزایای این هود به شمار می‌آید.

افرادی که در دکوراسیون منزل و آشپزخانه از لوازم توکار استفاده کردند که فضای آشپزخانه مدرن به نظر بیاید، می‌تواند از هود توکار استفاده کند. هود توکار بوش از جدیدترین مدل‌های هود است. این مدل بخار و بو را به سرعت از محیط آشپزخانه خارج می‌کند. این مدل دارای لامپ هالوژنی است. جنس آن از فولاد ضد زنگ است و استحکام بالایی دارد.هود توکار طول عمر بالایی دارد. همچنین علاوه بر عملکرد خوب و طول عمر طولانی، طراحی مدرنی دارد. به دلیل اینکه هود توکار داخل کابینت قرار می‌گیرد فضای آشپزخانه بسیار شیک دیده می‌شود.هود توکار در رنگ‌های مختلف سفید و مشکی تولید می‌شود و از مواد مقاوم و باکیفیت در تولید آنها استفاده شده است. نمای بیرونی آن استیل ضد زنگ است و طول عمر بالایی دارد.

هود شومینه ای

این نوع هود روی دیوار نصب می‌شود و باید فضای مناسبی برای نصب آن درنظر بگیرید. هود شومینه‌ای بلندتر از هودهای دیگر است و از فلزاتی با مقاومت گرمایی بالا ساخته شده‌ است. فلزی بودن هود باعث می‌شود که تمیز کردن آن راحت شود. نوع موتور و قدرت مکش این هود پیشرفته است و صدای کمی تولید می‌کند.قابلیت تنظیم قدرت مکش در این هود وجود دارد. موتور هود دارای برد الکترونیکی است. صفحه نمایش آن لمسی است و دارای نمایشگر دیجیتال و سنسور تشخیص بو است. پنل هود دارای کلیدهای تنظیم عملکرد است و با استفاده از آن می‌توان میزان مکش و نور را تنظیم کرد.

در طراحی هود شومینه‌ای مدل‌های مختلف وجود دارد که خرید هود بوش را آسان‌تر می‌کند. هود شومینه‌ای پرطرفدار، در طرح شیشه‌ای، استیل و تلفیقی از شیشه و استیل تولید می‌شود. در تولید این نوع هود، تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته است.نصب هود بسیار آسان است. جنس آن از استیل ضد زنگ است و طول عمر بالایی دارد. همچنین از قدرت مکش بالایی برخوردار است. هود شومینه‌ای از صدای کمی برخوردار است و در رنگ سفید و مشکی تولید می‌شود. لامپ LED این دستگاه جلوه خاصی به آن می‌بخشد.

هود مورب

این مدل هود مانند هود شومینه‌ای عمل می‌کند اما به نقاط ضعف و قدرت متفاوتی دارد. برای مثال مکش این هود نسبت به جای شومینه‌ای کمتر است اما صدای کمتری نیز تولید می‌کند و عمر بیشتری دارد؛ زیرا به طور کامل در برابر حرارت مستقیم قرار نمی‌گیرد.هود مورب از ظاهر زیبایی برخوردار است و به دلیل قدرت مکش فوق العاده، طرفداران زیادی دارد. لامپ به کار رفته در طراحی هود مورب، علاوه بر زیبا کردن دستگاه امکان استفاده برای کاربر را راحت می‌کند. صفحه کنترل هود لمسی است و سرعت مکش توسط دکمه‌های نصب شده روی آن تنظیم می‌شود. این مدل در آشپزخانه‌های ایرانی بیشتر به چشم می‌خورد و بسیاری از افراد این مدل را برای آشپزخانه خود می‌پسندند.

هود جزیره ‌ای

بسیار از آشپزخانه‌ها به صورت جزیره ساخته شده‌اند و امکان نصب هود روی دیوار وجود ندارد. ؛ به همین دلیل از هود‌های جزیره استفاده می‌شود. در مدل جزیره، اجاق گاز در وسط قرار دارد و شما به یک هود متناسب با مدل آشپزخانه نیازدارید. شرکت بوش هودهای جزیره‌ای مناسب این مدل آشپزخانه طراحی کرده که دارای صفحه نمایش لمسی و دیجیتالی است.هود جزیره‌ای از سقف آویزان می‌شود و نصب آسانی دارد. این هود ظاهر فانتزی دارد و برخلاف مدل‌های دیگر از فیلتر ذغالی استفاده شده است.

جزیره‌ای در مقایسه با هود شومینه‌ای قدرت و مکش کمتری دارد اما برای آشپزخانه‌هایی با طراحی نوین بسیار عالی است.‌ این هودها طول عمر بالایی دارند و صدای کمتری تولید می‌کنند.هود جزیره‌ای در آشپزخانه‌هایی که گاز صفحه‌ای بر روی جزیره تعبیه شده به کار می‌رود و نمای منحصر به فردی به فضای آشپزخانه می‌دهد. هود جزیره‌ای جز هودهای کم مصرف و کم صدا به شمار می‌آید. این مدل هود بوش فضای کمی اشغال می‌کند. بر روی نمایشگر دیجیتالی هود لامپ LED نصب شده که با روشن کردن آن صفحه گاز زیباتر می‌شود.

نکاتی که باید هنگام خرید هود بوش به آن توجه کنید در راهنمای خرید هود بوش

راهنمای خرید هود بوش

میزان صدا

یکی از مشکلات هودهای قدیمی آشپزخانه، صدای زیاد آن هنگام روشن کردن است. افرادی در هنگام آشپزی هود را روشن می‌کنند و شنیدن صدای آن به مدت طولانی می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل شرکت بوش در تولید هودهای خود سعی کرده که علاوه بر قدرت و مکش بالا و طراحی زیبا صدای کمی داشته باشند و استفاده از آن در ساعت طولانی، اذیت کننده نباشد.مدل‌های جدید هود بوش، علاوه بر صدای پایین، از قدرت و استحکام بالایی برخوردار هستند. تولید صدای کم هود از مهم‌ترین مزیت‌های خرید هود بوش است. میزان صدای استاندارد هود بین 53 تا 63 دسی بل است و صدای بیشتر از آن باعث آزار اعضای خانواده خواهد شد. برای سنجش میزان صدای هود، از دور یک و دو استفاده کنید. دور سه و چهار مکش بیشتری دارند در نتیجه صدای بیشتری نیز تولید خواهند کرد.

قدرت مکش

بو و بخاری که هنگام آشپزی در فضای آشپزخانه پخش می‌شود، باعث اذیت افراد می‌شود. مکش بالای هودهای بوش این مشکل را رفع می‌کند و آشپزی را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد.هود بوش قدرت مکش بالا و بی‌نظیری دارد. توان مصرفی هود بوش در مدل‌های مختلف متفاوت است و می‌توانید با توجه به فضای منزل خود، مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید.هنگام خرید هود بوش باید هودی را انتخاب کنید که مکش آن با فضای آشپزخانه همخوانی داشته باشد. هرچه آشپزخانه شما بزرگتر باشد به هودی با مکش قوی‌تری نیاز دارید. شما باید با توجه به فضای آشپزخانه، هودی انتخاب کنید که بتواند در هر ساعت حداقل هشت بار هوای آشپزخانه شما را تهویه کند.مکش هود با صدا رابطه مستقیم دارد. هرچه قدرت مکش بالاتر رود صدای تولید شده نیز بیشتر است. انتخاب هود متناسب با فضای آشپزخانه، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌کند علاوه بر آن، از ایجاد سروصدای زیاد جلوگیری خواهد کرد.

فضای آشپزخانه

تنوع در مدل‌های مختلف هنگام خرید هود‌ بوش به شما این امکان را می‌دهد که هود خود را با دکوراسیون آشپزخانه ست کنید و زیبایی منزل و فضای آشپزخانه را دوچندان کنید.طول هود باید 15 الی 20 سانتی‌متر بیشتر از طول اجاق گاز باشد. اگر از هود جزیره استفاده می‌کنید باید هودی انتخاب کنید که حدود 30 سانتی‌متر بلندتر از گاز اجاق گاز شما باشد که فرایند مکش به خوبی انجام شود.قبل از خرید هود بوش مکان قرارگیری آن را مشخص کنید.

برخی از انواع هود بوش مناسب فضای انتخابی شما نیستند. برای مثال اگر بالای گاز کابینت قرار دارد، باید به دنبال هود توکار بوش باشید. اگر در اطراف هود کابینتی وجود ندارد و یا قصد دارید هود کانال دار انتخاب کنید باید فضایی مخصوص آن را در نظر بگیرید.وجود محفظه برای هود باعث می‌شود که راحت‌تر ابعاد هود را انتخاب کنید. علاوه بر آن باعث می‌شود بدنه هود تمیز بماند و گردوغبار و چربی کمتری روی بدنه فلزی هود بنشیند.

فیلتر هود بوش

هودها از فیلتر آلومینیومی برای جذب چربی استفاده می‌کنند. این فیلترها باید هر چند وقت یکبار شستشو شوند. هر چه شما بیشتر اهل آشپزی باشید این فیلترها در زمان کوتاه‌تری به شستشو نیاز دارند.فیلتر هود بوش مرغوبیت بالایی دارد که در کارکرد آنها تاثیر زیادی خواهد داشت. شستشوی فیلتر در هودهای آشپزخانه مسئله دشواری است. شرکت بوش تصمیم گرفته که در طراحی هودهای خود این شستشو را آسان‌تر کند. شما می‌توانید با استفاده از ماشین ظرفشویی، شستشوی فیلتر را انجام دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید