علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش

خرید چرخ گوشت بوش باید با رعایت یک‌سری نکات صورت بگیرد. زیرا در این صورت از خرید خود بیشتر احساس رضایت خواهید کرد. همه ما می‌دانیم که برند بوش، یک برند معتبر بوده و همه تولیدات آن بلا استثنا با کیفیت هستند و سالیان سال قابلیت استفاده را دارند. اما این امر مستلزم خریدی متناسب با نیاز است. به‌عبارت دیگر باید در حین خرید چرخ گوشت، همه پیش نیازهای لازم برای انتخاب مناسب را مدنظر قرار بدهید. زیرا در این صورت دستگاهی را که می‌خرید کاملا منطبق با نیاز و خواسته‌های شما خواهد بود.چرخ گوشت‌های برند بوش بسیار متنوع هستند و از جهان مختلفی نظیر طراحی ظاهری، رنگبندی، توان، تکنولوژی، امکانات و غیره باهم تفاوت دارند. پس در حین خرید باید به تمام موارد مذکور توجه کرده و تلاش کنید، گزینه‌ای را که بیشتر با شرایط و خواسته‌های شما انطباق دارد را انتخاب کرده و بخرید.در این مطلب از هوم کالا قصد داریم راهنمایی خرید چرخ گوشت بوش را برای شما شرح داده و مهمترین نکاتی که در حین خرید باید مورد توجه قرار دهید را بررسی کنیم. اگه قصد خرید چرخ گوشت دارید و برند انتخابی شما نیز بوش است، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش و نکاتی که باید در زمان خرید رعایت شود

چرخ گوشت یکی از لوازم ضروری آشپزخانه بود

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش

ه و باید در هر خانه‌ای باشد. در حال‌حاضر این وسیله با تنوع بسیار بالایی وجود دارد و تقریبا همه تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی منزل آن را در لیست تولیدات خود دارند. اما در بین همه آن‌ها بهترین و باکیفیت مدل‌ها در لیست کمپانی چندملیتی و مشهور بوش قرار دارد که این شرکت نیز مدل‌های بسیار مختلفی از این محصول را به بازار عرضه کرده است.بنابراین برای سهولت در انتخاب از بین همه موارد موجود و خرید چرخ گوشتی با قیمت و کیفیت مناسب نکات متعددی دخیل هستند که باید همه آن‌ها را در حین خرید مدنظر قرار بدهید.

همه تولیدات بوش مرغوب بوده و کیفیت بالایی دارند. مدل‌های مختلف چرخ گوشت آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.بنابراین باید بگویم که اگر تمرکز شما برای خرید چرخ گوشت روی کیفیت و طول‌عمر بالا است، دستتان برای خرید بازتر بوده و هر کدام از مدل‌های چرخ گوشت بوش را انتخاب کنید، از این معیار بهره‌مند هستند.برای خرید چرخ گوشت علاوه‌بر کیفیت معیارهای متعدد دیگری نیز وجود دارند که توصیه می‌کنیم حتما به آن‌ها نیز توجه داشته باشید. زیرا در این صورت رضایت بیشتری از انتخاب خود خواهید داشت. در ادامه مطالب تلاش کرده‌ایم با اشتراک‌گذاری تجربیات خود با شما، تمام نکاتی را که باید در حین خرید چرخ گوشت در نظر بگیرید، بیان کنیم.

توجه به مدل دستگاه

چرخ گوشت‌های برند بوش از تنوع بالایی بهره‌مند بوده و امکان دسترسی به مدل‌های مختلف آن برای شما فراهم است. در یک تقسیم‌بندی کلی چرخ گوشت‌های بوش شامل دو دسته الکترونیکی و دستی هستند. البته چرخ گوشت‌های دستی تقریبا از در حال منسوخ شدن بوده و در کشور ما چندان مورد توجه نیستند. به همین دلیل مدل‌های مختلف الکترونیکی بیشتر در دسترس قرار دارند.چرخ گوشت‌های الکترونیکی یا همان برقی بوش از نظر وضعیت موتور شامل ۲ دسته عمودی و افقی هستند که هرکدام از این دو دسته ویژگی‌های خاص خود را دارند.

توجه به قدرت و توان چرخ گوشت

یکی از مهمترین نکاتی که در حین خرید چرخ گوشت باید مورد توجه شما باشد قدرت آن است. همه چرخگوشت‌ها قدرت متعارفی دارند و هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد، با دوران و سرعت بیشتری گوشت و سایر موارد را خورد می‌کند.در واقع انتخاب چرخ گوشت با قدرت بالا در زمان و انرژی که صرف چرخ کردن گوشت می‌کنید، تاثیرگذار بوده و به انجام کار سرعت بیشتری می‌بخشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در انتخاب و خرید چرخ گوشت بوش به سراغ مواردی بروید که توان بیشتری دارند.

البته ناگفته نماند که قدرت چرخ گوشت با قیمت آن در ارتباط است. به‌عبارت دیگر قیمت چرخ گوشت بوش با قدرت بالاتر نسبت به مواردی که قدرت کمتری دارند بیشتر است.همانطور که ملاحظه می‌فرماید، خرید چرخ گوشت چندان هم کار ساده‌ای نبوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. زیرا باید بتوانید، متناسب با بودجه‌ای که در دسترس دارید، بهترین و قدرتمندترین چرخ گوشت بوش موجود در محدوده مالی خود را بخرید.

توجه به ظاهر و جنس بدنه دستگاه

چرخ گوشت‌های بوش از نظر طراحی ظاهری تفاوت‌های زیادی باهم دارند. زیرا این مجموعه تولیدی بزرگ، همواره تلاش می‌کند، پاسخگوی نیاز همه طرفدارانش باشد و برای پوش همه سلیقه‌ها، محصولات خود را از نظر ظاهری متنوع‌تر عرضه دهد. بنابراین همانطور که انتظار می‌رود، چرخ گوشت‌های آن با تنوع بسیار بالایی در دسترس شما قرار دارند.همچنین جنس بدنه دستگاه‌های چرخ گوشت نیز متنوع بوده و متریال به‌کار رفته برای این منظور استیل درجه‌یک ضد زنگ و پلاستیک بسیار مرغوب است.

هر دو گزینه از نظر کیفیت و طول‌عمر در یک سطح قرار دارند.اما برای آنکه بتوانید از بین دو مورد نام برده، گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید، باید به بودجه و دکوراسیون و همچنین دیگر لوازم برقی مخصوص آشپزخانه توجه کنید. اگر برایتان مهم است که لوازم آشپزخانه شما ست باشد، بنابراین باید با توجه به جنس بدنه دیگر لوازم الکترونیکی که در آشپزخانه خود دارید، اقدام به خرید چرخ گوشت بوش کنید.

معمولا آن دسته از چرخ گوشت‌هایی جنس بدنه آن‌ها استیل است، گران‌تر هستند. پس اگر از نظر مالی در مضیقه قرار ندارید و گزینه مورد علاقه شما نیز خرید محصولی با بدنه استیل است، باید به سراغ مدل‌هایی که بدنه استیل دارند بروید.البته تصور نکنید که با انتخاب جنس بدنه در این قسمت کار شما تمام می‌شود. فراموش نکنید که هر کدام از این دو دسته شامل محصولات بسیار متنوعی هستند. پس باید از بین موارد موجود گزینه‌‌ای که از نظر ظاهری بیشتر مورد پسند شما است انتخاب شود.

جنس تیغه‌ها

بوش برای پوشش نیاز همه اقشار، سعی کرده محصولاتی با قیمت مناسب نیز تولید کند. برای این منظور، از متریال‌های مختلف، که قسمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند استفاده کرده است. البته همه متریال‌ها از بالاترین سطح کیفی برخوردار هستند و منظور ما این نیست که این دسته از محصولات آن بی‌کیفیت بوده و زود خراب می‌شوند.بلکه این تولیدکننده برتر، همواره با دانش و تکنولوژی که در اختیار دارد، همه جوانب را برای تولید لوازم باکیفیت با طول‌عمر بالا در نظر می‌گیرد در حال‌حاضر مدل‌های مختلف چرخ گوشت بوش با تیغه‌هایی از جنس آهن بسیار مرغوب و استیل وجود دارند.

از آنجایی که متریال استیل گران‌تر است، آن دسته که مجهزبه تیغه‌هایی از جنس استیل هستند، قیمت بالاتری دارند. اما در عوض به دلیل خاصیت فلز استیل به هیچ عنوان در معرض زنگ زدگی قرار ندارند و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند. پس اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهتر است به فکر خرید چرخ گوشت بوش با تیغه‌های فلزی باشید.البته فراموش نکنید که استفاده درست شما از تیغه‌های دستگاه بسیار مهم بوده و با طول‌عمر آن رابطه مستقیم دارد. به‌عنوان مثال عدم استفاده از شوینده مناسب تیغه‌های دستگاه شما را در معرض خرابی قرار می‌دهد.

توجه به وجود سیستم ضد معکوس

همانطور که گفتیم مدل‌های مختلف چرخ گوشت بوش از نظر امکاناتی که دارند با هم متفاوت هستند. به‌عبارت دیگر برخی از مدل‌ها نسبت به برخی دیگر امکانات و قابلیت‌های بیشتری دارند.سیستم چرخش معکوس از جمله امکاناتی است که نقش مهمی در افزایش کیفیت عملکرد دستگاه دارد. بنابراین در حین خرید چرخ گوشت بوش باید سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب که به این قابلیت مجهز باشد. سیستم چرخ معکوس تکیه‌های گوشت و چربی مانده در چرخ گوشت را خارج کرده و به این ترتیب کیفیت کار شما بهینه می‌کند.

توجه به میزان مصرف و تعداد اعضای خانواده

همانطور که در ابتدا گفتیم، یکی از مهمترین نکات در خرید چرخ گوشت بوش توجه به توان آن است. باید این نکته مهم را نیز به مطلب اضافه کنیم که انتخاب توان مناسب با توجه به میزان استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد.به‌عبارت دیگر اگر تعداد اعضای خانواده شما بالا بوده و همچنین گوشت چرخ کرده زیادی مصرف می‌کنید، باید چرخ گوشت بزرگ با توان بالا انتخاب بخرید. اما در غیر این‌صورت می‌توانید به سراغ موارد دیگر بروید.

توجه به ظرفیت دستگاه

منظور از ظرفیت چرخ گوشت، میزان خروجی گوشت از گلوگاه دستگاه در هر دقیقه است. هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد عملکرد آن مطلوب‌تر خواهد بود. پس فراموش نکنید که در حین خرید چرخ گوشت بوش به این گزینه نیز توجه کرده و دستگاهی را انتخاب کنید که در هر دقیقه حجم گوشت بیشتری چرخ کند.البته ناگفته نماند بین ظرفیت و توان چرخ گوشت رابطه وجود دارد و هرچه توان بالاتر باشد ظرفیت آن نیز ارتقا می‌یابد. اگر به دنبال خرید چرخ گوشت بوش با ظرفیت متعادل هستید، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که خروجی آن‌ها در هر دقیقه بالاتر از ۱.۵ است.

توجه به در دسترس بودن لوازم و قطعات جانبی

هر وسیله‌ای در طول زمان به دلایل مختلفی ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. همچین در اکثر موارد تعمیر وسیله با تعویض برخی از قطعات آن به همراه است.شاید تصور کنید که لوازم و قطعات جانبی چرخ گوشت بوش به دلیل وارداتی بودن این برند در دسترس نیستند و از این‌رو از خرید آن خوداری کنید. اما باید متذکر شویم که خرید چرخ گوشت بوش، امکان دسترسی به قطعات و لوازم جانبی آن را از شما سلب نمی‌کند. بلکه خوشبختانه در حال‌حاضر این برند در کشور ما نمایندگی فعال دارد و از این‌رو تمام قطعات و لوازم جانبی مدل‌های مختلف چرخ گوشت آن در دسترس است.

توجه به نحوه استفاده

استفاده راحت از چرخ گوشت، بسیار مهم بوده و اگر می‌خواهید برای به‌کارگیری این وسیله در آشپزخانه دچار چالش نشوید، حتما به سراغ مواردی که کاربری راحت‌تری دارند بروید.البته ناگفته نماند که تقریبا همه مدل‌های بوش کاربری راحت و ساده‌ای دارند. بنابراین برای خرید چرخ گوشت بوش در مدل‌های مختلف از این نظر در مضیقه قرار ندارید. زیرا سبک طراحی همه مدل‌ها به نحوی صورت گرفته است که نصب قطعات، به‌کارگیری، جداسازی و همچنین شستشوی قطعات پس از استفاده به‌ راحت‌ترین شکل ممکن میسر است.

توجه به قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های چرخ گوشت

مدل‌های مختلف چرخ گوشت بوش از نظر قابلیت‌ها و برخورداری از تکنولوژی روز با یکدیگر تفاوت‌های دارند. برای آنکه بتوانید در خرید چرخ گوشت بوش عملکرد بهتری داشته باشید، به این نکته نیز باید توجه کنید. دستگاه‌های که از فناوری‌های کاربردی و امکانات بیشتری بهره‌مند هستند، کاربرد بهبنه‌تری دارند. منتهی توصیه می‌کنیم بیشتر روی فناوری‌هایی تمرکز کنید که با نیاز شما منطبق باشد.

توجه به قیمت چرخ گوشت بوش

قیمت چرخ گوشت بوش به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. همانطور که در مباحث قبلی نیز عنوان کردیم، توان دستگاه، جنس بدنه و تیغه چرخ گوشت رابطه مستقیم با قیمت آن دارند.اما باید متذکر شویم که علاوه‌بر موارد نام برده عوامل دیگری نظیر نحوه استفاده، قابلیت‌ها، تکنولوژی‌های به‌کار رفته در محصول، ظرفیت، ابعاد و غیره از جمله مواردی هستند روی قیمت چرخ گوشت بوش تاثیر می‌گذارند.برای آنکه بتوانید با میزان بودجه‌ای که در دسترس دارید، بهترین چرخ گوشت برند بوش را بخرید، باید تلاش کنید، گزینه‌ای که بیشترین تطابق با نیاز شما دارد را انتخاب کنید.

البته قیمت خرید چرخ گوشت بوش در مقایسه با سایر موارد موجود گران‌تر است که این عامل به دلیل کیفیت بالای آن‌ها است. زمانی که می‌خواهید در بین مدل‌های مختلف چرخ گوشت برند بوش گزینه مطلوب خود را پیدا کنید، به این واقعیت پی برده‌اید که تولیدات این برند از کیفیت و طول بالایی بهره‌مند بوده و سالیان درازی می‌توانید، بدون دغدغه از آن‌ها استفاده کنید.بنابراین پرداخت قیمت بالاتر برای خرید چرخ گوشت بوش، به منزله استفاده طولانی مدت و بدون خرابی است. به این ترتیب می‌توان با نظر گرفتن مزیت‌های مهم چرخ گوشت‌های بوش، گفت که قیمت چرخ گوشت بوش، مناسب و مقرون به‌صرفه است.

اگر به دنبال مقرون به‌صرفه‌ترین مدل چرخ گوشت بوش هستید و تلاش می‌کنید، با تناسب بودجه خود چرخ گوشت برند بوش را بخرید، توصیه می‌کنیم از برخی امکانات دستگاه مخصوصا آن دسته از امکاناتی که چندان استفاده‌ای از آن‌ها ندارید چشم پوشی کنید. البته برای آنکه در این رابطه عملکرد مطلوبی داشته باشید، باید اطلاعات کافی از امکانات و تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل‌های مختلف چرخ گوشت‌های بوش را به‌دست بیاورید.

راه‌های تشخیص چرخ گوشت بوش اصل از تقلبی

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش

علاوه‌بر همه نکاتی که در مباحث قبلی در رابطه با خرید چرخ گوشت بوش آلمان عنوان کردیم، نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که به دلیل اهمیت آن، ترجیح دادیم مفصل‌تر به شرح آن بپردازیم.نکنه فوق شامل توجه به اصالت و اصل بودن چرخ گوشت بوش آلمان است. در ادامه روش‌های تشخیص چرخ گوشت بوش اصل را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به آن‌ها از اصالت گزینه انتخابی خود مطمئن شوید.

همانطور که می‌دانید؛ شرایط کنونی کشور به‌نحوی است که سودجویان از طریق مرزهای غربی نظیر شهر بانه به‌راحتی اجناس تقلبی و فیک را وارد بازار می‌کنند. در چنین شرایطی تنها راهکار مناسب برای در امان ماندن از شر کلاهبرداران افزایش اطلاعات و دانش تشخیص لوازم اصل از فیک است.البته شرکت بوش نیز برای کمک به مشتریان وفادارش و همچنین حفظ اعتبار خود راهکارهایی را برای این منظور پیش‌روی خریداران قرار داده است. پس شما با فراگیری آن‌ها به‌راحتی می‌توانید از اصالت خرید چرخ گوشت بوش مطمئن شوید. در ادامه مطالب راهکارهای موجود جهت تشخیص و خرید چرخ گوشت بوش اصل را بررسی خواهیم کرد.

عدم بسته بندی مناسب و استاندارد دستگاه

تمامی چرخ گوشت‌های اصل برند بوش به بهترین شکل ممکن و بالاترین کیفیت بسته‌بندی و پلمپ می‌شوند. بنابراین احتمال معیوب شدن بسته‌بندی‌ آن‌ها در حین حمل‌ونقل بسیار کم است. پس هرگاه متوجه شدید که فروشنده قصد دارد چرخ گوشت بوش را بدون بسته‌بندی استاندارد با قیمتی ارزان‌تر به شما عرضه دهد، از خرید آن خوداری کنید.در اکثر موارد فروشنده مدعی می‌شود که علت مخدوش شدن کارتن بسته‌بندی حمل‌ونقل بوده است. اما عقل سلیم حکم می‌کند که در چنین مواردی بنا بر تقلبی بودن کالا گذاشته و به دنبال مرجع فروش دیگری جهت خرید رفت.

توجه به برچسب و لوگوی بوش روی محصول

متاسفانه یکی از فنی‌ترین روش‌هایی که این روزها کلاهبرداران حرفه‌ای به آن متوسل می‌شوند، چسباندن برچسب روی محصول فیک و جا دادن آن به‌جای محصول اصل است. در چنین شرایطی کلاهبردار بی‌انصاف محصول تقلبی را با بالاترین قیمت به فروش می‌رساند. اما راه چاره چیست و چگونه باید این ترفند آن‌ها را برملا ساخت.در ابتدا باید به سراغ برچسب‌های مدل و سریال روی کارتن بسته‌بندی رفته و آن‌ها را کاملا با برچسب‌های روی بدنه دستگاه انطباق داد. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، باید به اصلی بودن محصول شک کرده و قید خرید آن را بزنید.آنگاه مدل دستگاه را در سایت بوش سرچ کنید، اگر نتوانستید در بین محصولات بوش چرخ گوشتی با مدل معرفی شده پیدا کنید، مسلما دستگاه تقلبی است. اما اگر چنین گزینه بود، باید تمام مشخصات آن را به دقت مطالعه کرده و با مشخصات و ویژگی‌های محصولی که پیش‌رو دارید، مقایسه کنید.

توجه به کدهای مرسوم دستگاه

اگر هیچکدام از موارد ذکر شده علامتی مبتنی‌بر تقلبی بودن دستگاه را نداشتند جهت کسب اطمینان بیشتر باز هم به تحقیقات خود ادامه دهید. یک روش حرفه‌ای‌تر دیگر وجود دارد که مورد تایید دفتر رسمی کمپانی بوش نیز است.روش فوق شامل کد شناسایی یا E.NR است. با استفاده از این کد، امکان دسترسی به مدل دستگاه را دارید. همچنین کد دیگر به عنوان FD وجود دارد که روی برچسب‌های دستگاه درج شده است. کد مذکور تاریخ تولید دستگاه را نشان می‌دهد.

برای بهره‌گیری از کدهای نام برده جهت تشخیص چرخ گوشت بوش اصل، ابتدا باید از وجود آن‌ها روی بدنه دستگاه اطمینان کسب کنید. سپس وارد سایت رسمی بوش شوید و کدهای مذکور را در قسمت جستجوی سایت بوش وارد کنید. اگر کدها صحیح باشند، سایت بوش مدل و تصویر دستگاه را نشان می‌دهد. به این ترتیب با مقایسه ظاهر و مشخصات دستگاه می‌توانید تقبلی بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید.

چرا باید برای خرید چرخ گوشت بوش به نمایندگی معتبر و رسمی آن مراجعه کرد؟

تورم بزرگی که به دلیل افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال اقتصاد کشور ما را فراگرفته، شرایط خرید محصولات برندهای محبوب وارداتی نظیر بوش و سونی را با چالشی بزرگ روبه‌رو ساخته است. شاید همین امر یکی از دلایلی مهمی باشد که شما تصور کنید، خرید چرخ گوشت بوش باکیفیت با قیمت ارزان‌تر اما بدون گارانتی انتخابی عاقلانه‌تر است.اما همانطور که در مطلب قبلی نیز شرح دادیم، متاسفانه نمونه‌های تقلبی محصولات بوش در بازار به حدی زیادی شده است که دیگر مجالی برای اعتماد باقی نمی‌گذارد. واردات بی‌رویه و قاچاق محصولات فیک بوش شرایطی را به وجود آورده است که باید اصل را بر تقلبی بودن دستگاه چرخ گوشت بوش آلمان بگذاریم.

به این ترتیب تنها راهکاری که برای خرید چرخ گوشت بوش اصل باقی می‌ماند، انتخاب نمایندگی رسمی و قانونی این برند در کشور است. هرچند شرایط تحریم، فعالیت نمایندگان بوش در کشور را نیز به چالش کشانده، اما هنوز برخی نظیرهوم کالا ، کاملا صادقانه و با انرژی مضاعف به تلاش خود ادامه می‌دهند، تا امکان دسترسی به محصولات بهترین برند دنیا در زمینه تولید لوازم برقی آشپزخانه را برای همه ایرانیان مساعدتر کنند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید