عمومی, نقد و بررسی

عصاره گیر با آبمیوه گیر چه تفاوتی دارند؟

عصاره گیر یا آبمیوه گیر

عصاره گیر و آبمیوه گیر فرق چندانی با هم ندارند، در واقع عصاره گیر همان آبمیوه گیر است منتها با قدری تفاوت در نوع کار و عملکرد.

تفاوت این دو مربوط به کیفیت آبمیوه و آب سبزیجات استحصال شده است، درست مانند آبمیوه گیری دستی و برقی، حتماً شما هنگام نوشیدن، فرق بین آبمیوه حاصل از مدل دستی با برقی را از نظر طعم، عطر و تازگی احساس کرده‌اید.

آبمیوه‌ای که از عصاره گیر به دست می آید عطر و طعمی طبیعی داشته و مواد مغذی آن نیز حفظ می‌شود، لذا بهترین روش برای گرفتن عصاره و آبگیری گیاهان و میوه‌ها استفاده از یک دستگاه استاندارد و مرغوب عصاره گیر است.

اگر می‌خواهید از مزایای این محصول نهایت بهره را به عمل آورید بهتر است مطلب پیش رو از سایت هوم کالا را به دقت مطالعه کنید.

آبمیوه گیر بوش

آبمیوه گیر بوش

اهمیت آبمیوه در رژیم غذایی سالم

برای گنجاندن آبمیوه و مخصوصا آب سبزیجات در رژیم غذایی روزمره‌تان ۳ دلیل عمده وجود دارد.

۱. راهی سریع برای تأمین مواد مغذی

بسیاری از افراد مشکلات گوارشی دارند. این امر توانایی بدن را در جذب مواد مغذی موجود در سبزیجات کاهش می‌دهد. آب‌میوه‌ی تازه به‌طور مستقیم وارد جریان خون می‌شود و می‌تواند در عرض فقط ۱۵ دقیقه مواد مغذی موردنیاز برای سلامتی را به بدن‌تان برساند. متأسفانه آب‌میوه‌های بسته‌بندی‌شده‌ی موجود در بازار در اثر پاستوریزه‌شدن تقریبا هیچ ماده‌ی مغذی‌ای ندارند.

۲. افزودن میوه‌ها و سبزیجات مختلف به رژیم غذایی

بسیاری از ما هر روز میوه‌ها و سبزیجات مشابهی مصرف می‌کنیم؛ یا حتی در وضعیت بدتر، خیلی از روزها میوه و سبزیجات نمی‌خوریم. با مصرف آب‌میوه‌ها می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجاتی استفاده کنید که معمولا در رژیم غذایی‌تان وجود ندارند. همچنین مصرف آب‌میوه‌ها راهی مناسب برای افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات در روز است.

۳. آب‌میوه‌ی تازه فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد

با مصرف منظم آب‌میوه‌هایی با خاصیت قلیایی زیاد می‌توانید افزایش سطح انرژی، بهبود گوارش، بهبود عملکرد ذهنی، پوستی شفاف و احساس تندرستی را تجربه کنید.

هرچند باید یادتان باشد با خوردن میوه‌ی تازه پوست، گوشت و شاید دانه‌های میوه را نیز بخورید. بنابراین می‌توانید تمام فیبر موجود در میوه را به دست بیاورید و از مصرف قند اضافی جلوگیری کنید. پس حتما سعی کنید مصرف میوه را هم در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تفاوت میان آبمیوه‌­گیر و عصاره‌­گیر در چیست؟ آیا منزل شما به یک دستگاه عصاره‌­گیری نیاز دارد یا آبمیوه­‌گیری؟

دستگاه عصاره‌­گیر به آرامی سبزیجات و میوه­‌های شما را تحت فشار قرار می­‌دهد و در مقایسه با آبمیوه­‌گیری­‌های معمولی بسیار آهسته‌­تر کار می‌­کند. به­‌وسیله تجهیزات بکاربرده شده در آن به­‌راحتی میوه­‌ها و سبزیجات شما را به صفحه مخصوص فشار می­‌دهد و آبمیوه را با تولید سر و صدای بسیار کمتری برای شما آماده می‌کند. با استفاده از فرآیند عصاره‌گیری مواد مغذی بیشتری را از بافت مواد غذایی جدا می­‌کنید که موجب قوی­‌تر شدن سیستم ایمنی بدن شما می­‌شود. اگر به ویتامین C و آهن بیشتری نیاز دارید، دستگاه­‌های عصاره گیر بوش، اسمگ، تفال، فکر، کنوود و … از جمله برندهای موفق این صنعت در داخل بازارهای جهانی و ایران هستند که به‌وسیله آن می‌توانید کمبود ویتامین C و آهن خود را جبران کنید و می­‌توانید برای خود و عزیزانتان آن را از سایت هوم کالا تهیه کنید.

در دستگاه­‌های آبمیوه‌­گیری معمولی که با فرآیند سانتریفیوژ کار می­‌کنند با استفاده از تیغه­‌های برنده چرخان میوه‌­ها را خرد می­‌کند و با نیروی چرخش سانتریفیوژی محتویات را به سمت صافی فلزی هل می­‌دهد تا آبمیوه را بدون ذره‌­ای پالپ برای شما آماده گردد. آبمیوه­‌گیری‌­های سانتریفیوژی از سرعت بسیار بالاتری نسبت به عصاره­‌گیرها برخوردار است که موجب اصحکاک بالا، ایجاد حرارت در موتور و در نتیجه نابودی آنتی اکسیدان­‌ها، مواد معدنی، ویتامین­‌ها و آنزیم­‌های گوارشی موجود در میوه­‌ها و سبزیجات می­‌شود. عصاره­‌گیرها در مقایسه با آبمیوه­‌گیری از سرعت بسیار پایین­‌تری برای گرفتن آبمیوه برخوردار است که این امر موجب می‌­شود تا حرارت تولیدی به حداقل برسد، طعم آبمیوه با عصاره گیر لذیذتر و دارای مواد مغذی بیشتری است. آبمیوه تهیه شده با عصاره گیر در مقایسه با دستگاه آبمیوه­‌گیر دارای غلظت و کیفیت بالاتری است.

عصاره گیر بوش

عصاره گیر بوش

آبمیوه گیری های ساده داری روشی هستند که شبیه عمل جویدن است. این دستگاه های جونده در واقع سبزیجات و میوه ها را به همین روش آماده کرده و آبمیوه تازه را تولید می کنند.دستگاه‌های آبمیوه‌گیری رایج در بازار معمولا از تیغه‌های تیز و چند وجهی برای گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند. از طرفی برای کم کردن زمان آبگیری، دستگاه به سرعت این تیغه‌ها را به حرکت درمی‌آورد که همین مساله هم موجب صدای زیاد دستگاه می‌شود و هم باعث می‌شود که بخش زیادی از مواد مغذی و مفید میوه‌ها در حین آبگیری هدر بروند.اما در مقابل دستگاه‌های عصاره‌گیر وجود دارند که این نکته‌ها در آنها حل شده است.به‌طور کلی می‌توان گفت که تمام آبمیوه‌های طبیعی، مفید و مغذی هستند اما با توجه به شیوه گرفتن آب میوه‌ها، میزان ارزش غذایی آبمیوه‌ها متفاوت است.

جدول مقایسه‌ ویژگی‌های عصاره گیر و آبمیوه گیر

جدول مقایسه آبمیوه گیر و عصاره گیر

مزایای استفاده از آبمیوه گیری پرس سرد

۱. مواد مغذی بیشتر

۲. غلظت و کیفیت بالاتر آبمیوه

۳. تهیه‌ آب سبزیجات و مرکبات و شیرمغزهای مختلف بدون استفاده از غذاساز

۴. نظافت آسان‌ آبمیوه گیری

کلام آخر

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دستگاه عصاره گیر یا آبمیوه گیر مناسب اهمیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید