برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

قهوه، نوشیدنی ای با ارزش غذایی بالا است که علاقمندان فراوانی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز روز به روز به علاقه مندان این نوشیندنی خوش عطر و طعم اضافه می شود. تا جایی که داشتن یک دستگاه قهوه ساز و یا اسپرسو ساز هر فرد علاقه مند به قهوه را وسوسه می کند.اما در بازار گسترده قهوه ساز ها، خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی به صرفه و البته با کیفیت نیاز به دانستن نکات مهم و تخصصی دارد. اگر به فکر خرید یک دستگاه اسپرسو ساز برای منزل، محل کار و یا کسب و کار کوچک خود افتاده اید، این مقاله از هوم کالا به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید اسپرسوساز های برقی خانگی غیر اتوماتیک

دیگر گزینه برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی، اسپرسو سازهای غیر اتوماتیک است. تجربه نوشیدن یک اسپرسوی با کیفیت در خانه و یا محل کار، می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید به جرات بتوان گفت در بین دستگاه های با صرفه خانگی – اگر با دقت انتخاب شوند – دستگاه هایی هستند که این تجربه رابرای شما بوجود بیاورند.

با توجه به تنوع برندهای موجود و گاهی شگفتی آفرینی برندهای کم نام و نشان تر، و یا دور از انتظار بودن برند های معروف تر، باید برای خرید این نوع دستگاه ها توجه بسیاری کرد. در ادامه نکاتی را که لازم است قبل از خرید اسپرسوسازهای خانگی مد نظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.مواردی که برای خرید اسپرسوسازهای خانگی باید توجه کنید:

اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

توان دستگاه و فشار بخار

توان دستگاه اسپرسوساز عبارت است از: قدرتی که برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کیفیت یک قهوه و کرمایی که روی آن ایجاد می شود، به مهم ترین جز یک دستگاه اسپرسوساز، یعنی موتور و نتیجتا توان موتور بستگی دارد.دومین جز بسیار مهم یک اسپرسو ساز پمپ تولید بخار است که قدرت های متفاوتی دارد و در تولید بخار آب و آب جوش اثر گذار است.

در بین اسپرسوسازهای خانگی در رده متوسط به ترتیب توان و فشار بخار میتوان به دستگاه های زیر اشاره کرد:اسپرسوساز همسول  با قدرت 1350 وات و فشار بخار 15 بار،اسپرسو ساز نوا 149 ، نوا 148، و گاستروبک 42606 با قدرت 1250 وات و فشار بخار 15 بار،اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قدرت 1100 وات و فشار بخار 15 بار،اسپرسو ساز و قهوه ساز دلونگی BCO240 با قدرت 1750 ( برای دو دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز که در اصل حدود 1000 وات به اسپرسو ساز می رسد) و فشار بخار 15 بار،اسپرسو ساز نوا 139 و نوا 140 با قدرت 1000 وات و فشار بخار 15 بار،اسپرسوساز و قهوه ساز دلونگی BCO264 با توان 900 وات و فشار بخار 15 بار،اسپرسوساز کاخلر با قدرت 900 وات و فشار بخار 15 بار.

پرتافیلتر و طراحی فیلترها

پرتافیلتر یک دستگاه نشان دهنده سطح کیفی آن دستگاه است. قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر ضامن استقامت دستگاه شما خواهد بود. سبد پرتافیلتر ها از دو نوع فشرده و غیر فشرده تشکیل شده اند که اکثر اسپرسوسازهای خانگی از سبد های فشرده استفاده می کنند.بنابراین طراحی سبدهای فشرده یک پرتافیلتر نیز میتواند مورد اهمیت باشد. به گونه ای که کرمای تشکیل شده بر روی قهوه تا حدود زیادی می تواند نشات گرفته از همین امر باشد. لازم به ذکر است طراحی پرتافیلتر هر دستگاه بازه عملکرد آن دستگاه را نیز مشخص می کند. به طوریکه بعضی برند ها با تغییراتی که در طراحی فیلتر ها می دهند، امکان استفاده از پد قهوه و یا کپسول قهوه را نیز در کنار پودر قهوه فراهم می سازند.

از نظر طراحی و کیفیت سبد قهوه، پرتافیلتر و همچنین کیفیت آن،‌ دستگاه های اسپرسوساز خانگی به صرفه را می توان به صورت زیر رده بندی کرد:اسپرسوساز همسول با طراحی منحصر به فرد فیلتر و همراهی پرتافیلتر دوم برای استفاده از کپسول،اسپرسوساز گاستروبک با طراحی و جنس با دوام دسته،اسپرسوسازهای دلونگی با کیفیت ساخت بالا،اسپرسوسازهای نوا با طراحی فیلترهای فشرده،اسپرسوساز کاخلر با طراحی فیلترهای با دوام.

جنس بدنه و کیفیت ساخت

قطعا ضامن سلامت و کیفیت هر دستگاهی،‌جنس بدنه و کیفیت ساخت آن دستگاه است. اسپرسو سازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر ظاهر زیباتر و حس خوبی که هر دستگاه با کیفیت می دهد، عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل دهنده آن مربوط است.می توان دستگاه های موجود را از نظر کیفیت بدنه و ساخت به صورت زیر رده بندی کرد:اسپرسوسازهای گاستروبک 42606 و نوا 149 با بدنه ی استیل و صفحه گرم کن فنجان استیل،اسپرسوسازهای دلونگی و اسپرسوساز همسول با کیفیت ساخت بالا، پلاستیک با کیفیت و مونتاژ بسیار خوب که زیبایی خاصی به محل کار و یا آشپزخانه شما می بخشد.اسپرسوساز کاخلر و نوا 139 و 140 به دلیل استفاده بیشتر از پلاستیک در رده های آخر قرار می گیرند.

عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری (فرانسه) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با قابلیت تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته،

اسپرسو ساز همسول با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه (کپسول نسپرسو) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته،اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش،اسپرسو ساز گاستروبک 42606 و نوا 149 و 148 و 140 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش،اسپرسوساز نوا 139 و کاخلر با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته.

نکاتی تکمیلی برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

هزینه‌های بعدی یکی از نکات اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز  فقط یک بار انجام می‌شود اما هزینه‌هایی که بعد از خرید با آنها روبرو خواهید شد بسیار مهم هستند. به طور مثال اگر شما یک دستگاه اسپرسوساز نسپرسو (Nespresso) یا هر دستگاه کپسولی دیگر خریداری کنید، باید به فکر هزینه‌های خرید کپسول های مورد استفاده نیز باشید.اگر دستگاه فیلتری خریداری کنید، ملزوم به خرید قهوه، فیلترهای جدید و شاید آسیاب نیز خواهید شد. بهتر است این موارد را در نظر گرفته و مقایسه کنید کدام برایتان مناسب تر است.

دمای مورد نیاز برای تهیه قهوه

دمای ایده‌آل برای تهیه قهوه حدود 90 تا 95 درجه سانتی گراد است. بنابراین بهتر است برای به دست آوردن یک قهوه با طعم مطلوب، مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر شما می‌تواند آب را تا این درجه گرم کند. بیشتر دستگاه‌های پیشرو در زمینه قهوه درجه‌ گرمای آب به دست آمده توسط دستگاه را بر روی بسته بندی یا داخل دفترچه راهنما درج می‌کنند.

اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

توجه به میزان مصرف شخصی

اینکه با توجه به مصرف روزانه تان اقدام به خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی کنید، نکته مهمی است. برای مثال اگر مصرف روزانه قهوه شما تنها یک فنجان است، یک دستگاه کوچک بهترین گزینه برای شماست. ولی اگر مصرف روزانه قهوه‌ی شما بیش از چند فنجان است بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی باشید که بتوانند این مقدار قهوه را به راحتی و با کمترین زحمت تهیه کند.

بررسی ویژگی‌های خاص

خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی با ویژگی های خاص می تواند جذاب باشد. مثلا اگر شما عادت به نوشیدن قهوه صبح و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از رخت خواب دارید، بهتراست قهوه سازی تهیه کنید که ویژگی روشن شدن خودکار و قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید شب در موقع خواب آن را تنظیم کرده و سپس بعد از بیدار شدن در صبح قهوه‎ خود را نوش جان کنید.یا این که اگر همیشه فراموش می‌کنید بعد از تهیه قهوه، دستگاه خود را خاموش کنید، بهتر آن است که قهوه سازی با ویژگی خاموش شدن خودکار خریداری کنید.

نحوه جداشدن و تمیز کاری دستگاه

مسلما تمیز کردن دستگاه قهوه ساز یکی از مهمترین نکته‌هایی است که باید به آن توجه نمود . اگر قهوه سازی خریداری نمایید و اجزای آن به خوبی از هم جدا نشوند ، شما را دچا مشکل خواهند کرد.همچنین قهوه سازی که خریداری می‌کنید باید اندازه‌ای متناسب با آشپزخانه شما داشته باشد تا درزمان تهیه قهوه دچار مشکل نشوید.

زیبایی و جنس قوری قهوه

به جز مسئله‌ تفاوت زیبایی که بین جنس شیشه و فولاد ضد زنگ مخزن قهوه وجود دارد، بحث دیگر در خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز ، درجه حرارت است. قوری شیشه‌ای به شما اجازه می‌دهد که قهوه دم شده داخل آن را ببینید و با باز کردن درب آن رایحه‌های قهوه در کل آشپزخانه پخش شود، اما باید در نظر داشت که جنس شیشه‌ای مخزن باعث می‌شود تا حرارت قهوه از دست برود و تنها برای مدت 20 دقیقه قهوه‌ای گرم خواهید داشت. در طرف دیگر قوری یا مخزن که از جنس فولاد ضد زنگ باشد می‌تواند دما را تا حدود 1 ساعت حفظ کند.

بررسی ضمانت کالا یکی از نکات مهم اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

یکی از نکات مهم برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز ، بررسی ضمانتنامه آنهاست. شما هرگز علاقه‌ای به تهیه قهوه توسط قهوه سازی که از آن متنفر هستید، نخواهید داشت. بنابراین بهتر است از محلی خرید خود را انجام دهید که ضمانت تعویض یا بازگشت داشته باشد. زمانی که قهوه ساز را خریداری کردید و پس از باز کردن بسته بندی آن ، اگر از نوع محصول ناراضی بودید، بدون اینکه از آن استفاده کنید، بهتر است آن را به فروشگاه برده و تقاضای تعویض کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید