برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل مهم آشپزخانه است و کاربرد بسیار زیادی دارد و اکنون افراد زیادی هستنذ که استفاده میکنند مخصوصا کسانی که بیرون کار میکنند یک وسیله پر کاربرد هست برایشان.در این مقاله از هوم کالا قصد داریم به توضیح کامل برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم تا شمایی که این وسیله را منزل دارید به نحوالحسن از آن استفاده کنید و کار با ماشین ظرفشویی برایتان آسان شود.پس با ما همراه باشید.

کاربردی ترین برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

کارکرد برنامه Glass ماشین ظرفشویی بوش

شاید تابحال برایتان اتفاق افتاده که ریختن آب گرم و آب سرد درون ظروف شیشه‌ای و کریستالی باعث شکسته شدن آن شود. در ماشین ظرفشویی شستشو ظروف با آب گرم و فشار بالایی صورت می‌گیرد، پس احتمال شکستن ظروف کریستالی در ماشین ظرفشویی نیز بسیار است‌.یکی از برنامه‌های فوق العاده و بی‌نظیری که سازندگان در ماشین ظرفشویی بوش تعبیه کرده‌اند، برنامه Glass است که محدودیت شستن ظروف شیشه‌ای را با ماشین ظرفشویی از بین برده است. این برنامه مختص ظرف‌های شیشه‌ای و کریستال بوده و از شکستن‌ها آن‌ها بر اثر فشار و تغییرات دما درون ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

کارکرد برنامه Intensive/ heavy ماشین ظرفشویی بوش

یکی از بهترین روش‌هایی که در ماشین‌های ظرفشویی بوش تعبیه شده، برنامه Intensive/ heavy است که خوشبختانه در تمام مدل‌ها نیز وجود دارد. این برنامه مخصوص ظروف بزرگی همچون قابلمه و ماهیتابه است که درصد کثیفی و چربی بالایی دارند.با فعال سازی دکمه Intensive/ heavy در ماشین ظرفشویی بوش، می‌توانید سرسخت‌ترین و چسبناک‌ترین لکه‌ها و چربی‌هایی که با فشار دست به سختی پاک می‌شوند را به‌خوبی تمیز کنید.برنامه Intensive/ heavy به معنی شستشو سنگین است که در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد صورت می‌گیرد. در این مرحله به دلیل پاکسازی کامل لکه و چربی‌ها، هم حرارت آب بالا می‌رود و هم آبپاش‌ها با فشار شدید‌تری عمل می‌کنند.به همین دلیل به انرژی زیادی برای عملکرد این برنامه لازم است و می‌توان گفت برنامه Intensive/ heavy از پر مصرف‌ترین برنامه‌های ظرفشویی بوش است.

کارکرد برنامه One hour/express /speed60 در ماشین ظرفشویی بوش

از دیگر دکمه‌های روی ماشین ظرفشویی بوش می‌توان به برنامه One hour/express /speed60 اشاره کرد که به معنای شستشو فشرده و سریع است. این برنامه در مواقعی استفاده می‌شود که شما فرصت ندارید و می‌خواهید سریع‌تر ظروف شسته شوند. استفاده از این دکمه انرژی بالایی مصرف می‌کند؛ زیرا در زمان کم (معمولا نیم ساعت) و به سرعت انجام می‌گیرد.با این اوصاف برای ظروف چرب و کثیف مناسب نیست. دمای آب در استفاده از این دکمه ۵۰ درجه سانتی‌گراد است، همچنین دکمه One hour/express /speed60 برای ظروف شیشه‌ای و نازک مناسب بوده و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

کارکرد برنامه Rinse در ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Rinse در ماشین ظرفشویی بوش به معنی پیش شست‌وشو یا شستشوی اولیه است. در این برنامه از پودر شوینده استفاده‌ای نمی‌شود و در واقع فقط ظروف را یکبار آبکشی می‌کند که در مراحل بعدی زودتر تمیز شوند. دکمه Rinse برای زمانی است که غذا روی ظروف خشک شده یا بسیار کثیف باشد.مدت زمان این برنامه معمولا ۱۵ دقیقه است که می‌توانید هنگام شستن ظرف‌ها، آن را به ابتدای دیگر برنامه‌های اجرایی اضافه کنید. همچنین دکمه Rinse به تنهایی برای شستن سبزی و میوه در ماشین ظرفشویی بوش قابل اجراست.

کارکرد برنامه Eco در ماشین ظرفشویی بوش

از دیگر پرکاربردترین برنامه‌ های ظرفشویی بوش دکمه Eco است که به معنای صرف انرژی کمتر است. در واقع این برنامه با مصرف کمترین میزان آب، با کیفیت بالا ظروف را می‌شوید. این برنامه می‌تواند به اقتصاد فرد و صرف هزینه کمتر کمک کند و همچنین با صرف انرژی کمتر دوستدار محیط زیست است.مکانیسم کارکرد این برنامه به این صورت است که ابتدا یک پیش شستشو انجام می‌شود و بعد از آن یک شستشوی اصلی و دو بار آبکشی صورت می‌گیرد. بعد از خشک شدن کار تمام می‌شود.این روند برنامه Eco یک شستشوی بصرفه و کامل بوده که به برنامه سازگار با محیط زیست نیز معروف است.

کارکرد برنامه Auto در ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Auto که خوشبختانه در تمام ماشین‌های ظرفشویی بوش تعبیه می‌شود، در واقع هوشمند بودن دستگاه را مدیریت می‌کند. دکمه Auto بصورت یک سنسور عمل می‌کند و میزان چربی و کثیفی ظروف را تشخیص می‌دهد.با فشردن دکمه Auto ماشین ظرفشویی بطور اتوماتیک شروع به گرم کردن آب (دمای ۴۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد) می‌کند، همچنین با تشخیص میزان چربی سطوح، میزان استفاده از پودر شوینده را نیز بررسی و کنترل می‌کند. البته توجه کنید که برنامه Auto برای ظروف شیشه‌ای و پریکس مناسب نیست و نباید آن را بکار برد.

برنامه شستشوی Self-clean یا Maintenance

از دیگر برنامه‌های کارآمد ماشین ظرفشویی بوش، برنامه شستشوی Self-clean یا Maintenance بوده که در واقع مختص شستشو خود دستگاه است. از این دکمه در زمانی که ماشین ظرفشویی کاملا خالی است، استفاده می‌کنند.اساس این برنامه به این صورت است که با بهره‌گیری از دمای بالای آب، چربی‌ها و کثیفی‌های داخل ماشین را تمیز می‌کند. اینکار باعث افزایش عمر دستگاه شده و از تعمیر آن در دراز مدت پیشگیری می‌کند.می‌توانید ماهی یکبار اینکار را انجام دهید ولی باید دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید چون در برخی از دستگاه‌ها این عمل مناسب نیست.

کارکرد برنامه Child Lock

برنامه Child Lock یا همان قفل کودک از دیگر برنامه‌ های کاربردی ظرفشویی بوش است. معمولا کودکان بسیار کنجکاو هستند اما گاهی این بازیگوشی و کنجکاوی آن‌ها باعث خرابی می‌شود. این دکمه برای پیشگیری از این اتفاقات توسط کودکان تعبیه شده است و مانع دستکاری آن‌ها می‌شود. خوشبختانه تمام مدل‌های ظرفشویی بوش از این کارایی بهرمند هستند. داشتن این ویژگی برای افراد مقرون بصرفه خواهد بود؛ زیرا از خرابی‌های ناشی از دستکاری کودکان و هزینه‌های آن جلوگیری به عمل می‌آورد.

برنامه Half Load یکی از برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

این برنامه برای خانواده‌های کم‌جمعیت بسیار پرکاربرد است، زیرا شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که ظرف‌های کثیف کمی داشته باشید و به آنها نیاز داشته باشید برای این کار می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. برخی از ماشین‌های ظرفشویی این گزینه را ندارند که مجبور می‌شوید ظرف‌ها را با دست بشورید و یا صبر کنید ظرف‌های بیشتری کثیف شود تا ماشین ظرفشویی پر شود. ماشین ظرفشویی بوش این گزینه را دارد که می‌توانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید. برای استفاده از این گزینه در ماشین ظرفشویی باید ظرف‌ها را در سبد پایین بچینید و این گزینه را فعال کنید. نکته‌ای که در این زمینه باید رعایت کنید این است که بهتر است به جای قرص از ژل شستشو استفاده کنید، زیرا یک قرص برای یک سرویس شستشو کامل استفاده می‌شود.

برنامه vario speed plus

یکی دیگر از برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی، کم کردن زمان شستشو است این برنامه برای آن دسته از افرادی که برای شستن ظرف‌ها عجله دارند بسیار مناسب است. اگر در منزل یک مهمانی یا دورهمی دارید که به شستن ظرف‌ها پشت سر هم احتیاج دارید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید‌. این برنامه در ماشین‌های ظرفشویی بوش وجود دارد که بسیار کار راه‌انداز است. این برنامه به راحتی می‌تواند سرعت شستشو را ۲۰ الی ۶۰ افزایش دهد و در زمان بسیار اندکی نسبت به مواقع دیگر ظرف‌ها را بشویید، ولی باید دقت کنید این بازه به برنامه‌های انتخابی شستشو نیز دارد و متغیر است.

 Hygiene Plus یکی از برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

یکی از محبوب‌ترین لوازم خانگی بوش، ماشین ظرفشویی آن است که دلیل آن چیزی نیست جز برنامه‌های متنوع و کاربردی آن. یکی از این برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش، استریل کردن ظروف و یا همان Hygiene Plus است. امروزه با وجود بیماری‌های مختلف باید به تمیزی و پاکیزه نگه داشتن ظروف توجه بیشتری داشته باشید. یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد استفاده از ماشین ظرفشویی است که امکانات زیادی به مصرف کننده می‌دهد. اگر در منزل بچه کوچک و یا نوزاد دارید این برنامه برای شما بسیار پرمصرف است، زیرا ظروف نوزاد را با دمای ۷۰ درجه شستشو می‌کند و تمام میکروب‌های را از بدنه ظروف پاکسازی می‌سازد.

برنامه شستشو °40 Glass

این برنامه جزو برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش است که مناسب ظروف کریستال و شیشه‌ای است. ظروف کریستال و شیشه‌ای جزو ظروفی هستند که باید در زمان شستشوی آنها دقت کنید که کاملا تمیز و بدون لک باشد. برخی از ماشین‌های ظرفشویی گزینه‌ای برای شستشو این ظرف‌ها ندارند که به عنوان نمره منفی می‌توان برای آنها لحاظ کرد، زیرا امروزه از ظرف‌های کریستال و شیشه‌ای بیشتر استفاده می‌شود که ماشین ظرفشویی بوش این گزینه را برای راحتی افراد قرار داده است.

برنامه شستشو Intensive zone

برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش

شستشوی ظروف بزرگ یکی از برنامه‌های شستشوی ماشین‌های ظرفشویی معتبری همچون بوش است که کارایی خوبی در بعضی اوقات دارد و به افرادی کمک می‌کند تا ظروف بزرگ به راحتی و مرتب تمیز شوند. احتمالا برای شما اتفاق افتاده است که ظروف با اندازه‌های مختلف داشته باشید و بخواهید همه آنها را به یکبار بشورید که این برنامه کمک می‌کند تا ظروف مختلف به خوبی شسته شوند.

برای اینکه بتوانید از این برنامه به نحو احسن استفاده کنید باید ظروف بزرگ و تابه‌ها را در سبد پایینی جا دهید، زیرا ماشین ظرفشویی این سبد را با دمای بالا و نزدیک به ۷۰ درجه و با فشار بالا می‌شوید. سبد بالا را باید ظروف کوچک مانند بشقاب و لیوان قرار دهید، زیرا این طبقه با فشار و دمای پایین شسته می‌شود. این برنامه بسیار کاربردی است به طوریکه شاید بیشترین استفاده را داشته باشد، با این برنامه دیگر نگران تمیزی و آسیب رسیدن به ظروف را ندارید. ماشین ظرفشویی در معرفی محصولات بوش بیشتر به چشم می‌خورد، زیرا دارای برنامه‌های بسیار کاربردی همچون Intensive zone را دارد که کار افراد خانواده را آسان می‌کند.

برنامه شستشو Night Program

شستشو شبانه بهترین گزینه برای شستشو ظروف در شب است که باعث می‌شود با خیال راحت ظروف را بشورید بدون اینکه نگران ایجاد صدای مزاحم باشید. این برنامه در برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش چشم نواز است و یکی از گزینه‌های مثبت در این برند است که در هر برندی نمی‌تواند آن را مشاهده کرد. یکی از آزاردهنده‌ترین صداها که می‌توان در شب به گوش برسد، صدای وسیله‌های برقی است، به یکی از این صداها می‌توان به صدای ماشین ظرفشویی اشاره کرد که اگر از ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید می‌توانید با اجرای برنامه Night Program این صدا را تا حد زیادی کاهش دهید و با خیال راحت ظرف‌ها را بشویید و در صبح آنها را در جای مناسب بچینید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید