برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو

آیا شما نیز در انتخاب نوع یخچال دچار تردید شده اید؟ نگران نباشد، ما در اینجا سعی می کنیم تا با ذکر تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو، انتخاب را برای شما کمی راحتر کنیم. امروزه به دلیل آپدیت شدن نیازهای افراد، یخچال ها نیز دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته اند که در سری جدید این محصولات به خوبی قابل مشاهده است.سؤالات بسیاری هنگام خرید لوازم خانگی از جمله یخچال ذهن ما را مشغول می کند، که ما در این مقاله هوم کالا مزایا و معایب دو مدل مطرح روز ( ساید بای ساید و دوقلو ) را از لحاظ قابلیت های داخلی و طراحی ظاهری برای شما توضیح خواهیم داد، تا با مقایسه آنها و همچنین در نظر گرفتن بودجه خود بتوانید یک خرید بی نظیر را برای خود داشته باشید.

یخچال ساید بای ساید:

در زمینه معرفی این نوع یخچال ها پیشتر در مقاله راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید، بطور مفصل نکات لازم در این زمینه را نوشتیم. اما بطور خلاصه و مختصر اگر بخواهیم توضیح دهیم یخچال ساید بای ساید، یخچال های جدیدی با دو درب بازشونده هستند که هم از قفسه ها و فضای تعبیه شده درون درها و هم در فضای بدنه یخچال می توان مواد غذایی و نوشیدنی ها را گذاشت. استفاده از این نوع یخچال ها، امروزه بسیار رواج دارد بطوری که در آپارتمان های جدید طوری فضای کابینت را طراحی می کنند، که برای گذاشتن یخچال ساید بای ساید مناسب باشد. چرا که بسیاری از خانواده ها و جوانان اقدام به خرید یخچال ساید بای ساید کرده و این نوع یخچال را به انواع قدیمی تر یخچال ها ترجیح می دهند.

یخچال ساید بای ساید دارای دو یا چهار در است و بهترین استفاده را از فضا می کند. این نوع یخچال ها، معمولا دارای فضای کمتری در فریزر هستند ولی در عوض شکل طراحی بدنه آنها زیباتر و در بیشتر مدلها دارای امکانات جانبی از قبیل آبسردکن و یخساز هستند که برای فصل تابستان و به خصوص زمانی که مهمان دارید، بسیار مناسب است.استفاده بهینه این یخچال ها از فضا و به خصوص در بخش فریزر، موجب شده که افرادی که از این نوع یخچال ها استفاده می کنند، به آسانی دسترسی به مواد غذایی و نوشیدنی های گذاشته شده در یخچال داشته باشند. همچنین داشتن ظاهر زیبا و مناسب این یخچال ها هم موجب افزایش تقاضا برای آنها در سالهای اخیر شده است.

از طرف دیگر با وجود اینکه قیمت یخچال ساید بای ساید از انواع دیگر یخچال ها کمی بیشتر است، اما کیفیت و دوام آنها بسیار مناسب بوده و در درازمدت با مصرف کمتر برق و همچنین عدم نیاز به تعمیر و یا سرویس شدن هر چند سال یکبار، براحتی این اختلاف هزینه جبران می شود.بسیاری از شرکت های سازنده یخچال فریزر، که در سطح جهان معروف و در این زمینه سابقه طولانی دارند از جمله ال جی (LG)، سامسونگ (Samsung)، بوش (Bosch)، هیتاچی (Hitachi) و غیره در سالهای اخیر اقدام به ساخت و تولید یخچال های ساید بای ساید با قیمت مناسب و کیفیت بالا کرده اند.سایز یخچال ساید بای ساید هم متنوع است بطوری که بنا به نیاز خود می توانید یخچال ساید بای ساید کوچک، متوسط و یا بزرگ را خریداری و استفاده کنید.

همچنین یکی از مزایای دیگر خرید یخچال ساید بای ساید امکان تعویض دمای فضای درون یخچال بطور دستی است. بطوری که در بیشتر یخچال های ساید بای ساید امروزی، در حالت تنظیم دمای “سوپر” می توانید دمای یخچال را تا صفر درجه و همچنین دمای فریزر را تا 24- درجه سانتی گراد پایین بیاورید که این نکته بسیار مهمی است به ویژه برای فصل های گرم سال از جمله تابستان.امکانات جانبی یخچال ساید بای ساید هم موجب تشویق بسیاری از افراد به خرید یخچال ساید بای ساید شده است.

بطوری که با وجود امکاناتی مانند صفحه نمایش دیجیتال، آبسردکن، یخساز، فیلتر های تصفیه کننده هوا و آب، سیستم اتوماتیک ذوب برفک در یخچال موجب می شوند که کارایی این یخچال ها در آشپزخانه ها بیشتر شوند. از طرف دیگر در این یخچال ها، بخش هایی تعبیه شده که در آنها می توانید برخی مواد غذایی را بگذارید که می خواهید در دمایی پایین تر از دمای سایر بخش های یخچال نگهداری شوند ولی در فریزر قرار داده نشوند. با این توصیفات و موارد مهم خرید یخچال ساید بای ساید، می توانید بهتر در مورد خرید و به صرف بودن قیمت یخچال ساید بای ساید تصمیم بگیرید.

یخچال دوقلو:

یخچال های دوقلو هم مشابه یخچال های ساید بای هستند ولی یخچال و فریزر در آنها دارای دو سیستم جدا است که البته این دو بخش در یک مجموعه ساخته و عرضه می شوند. از این رو معمولا یخچال های دوقلو دارای فضای بیشتری نسبت به یخچال های ساید بای ساید دارند و به ویژه بخش فریزر یخچال های دوقلو از فریزر یخچال های ساید بای ساید، بزرگتر است و فضای بیشتری دارد. از این رو برای بسیاری از خانواده های پر جمعیت و کسانی که میوه، سبزی، مواد غذایی زیادی در یخچال فریزر نگهداری می کنند، خرید یخچال دوقلو مناسب تر است. از طرف دیگر علاوه بر مسئله جا و فضای یخچال، به دلیل اینکه هر یک از دو بخشفریزر و یخچال دوقلو از هم جدا هستند، هر کدام از این دو بخش دارای موتور و کمپرسور جدای خاص خود هستند.

به این دلیل، در صورتی که بعدها هر گونه خرابی یا مشکلی برای هر یک از دو بخش پیش بیاید، فقط کمپرسور و یا قطعات موتور آن بخش تعویض می شود و این کار هم با هزینه کمتر و هم سریع تر صورت می گیرد.بسیاری از شرکت های مطرح و سازندگان معروف یخچال فریزر اقدام به ساخت و تولید یخچال فریزر دوقلو می کنند و در این بازار از سالها پیش سهمی داشتند. از جمله این برندها می توان به یخچال دوقلو سامسونگ، یخچال دوقلو بوش و یخچال دوقلو ال جی (LG) اشاره کرد. قیمت یخچال دوقلو معمولا از یخچال ساید بای سایدکمتر است ولی در عوض مصرف برق آنها بیشتر است که به این مسئله هم باید توجه کرد. بنابراین کسانی که قیمت یخچال فریزر برایشان اهمیت دارد، این نکته را نباید از نظر دور بدارند. از طرف دیگر سبک و طراحی بدنه یخچال های دوقلو نسبت به یخچال های ساید بای ساید ، ساده تر است.

ظرفیت و حجم داخلی، بزرگترین تفاوت یخچال دوقلو با ساید بای ساید

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو

بسیاری از افراد به دلیل طراحی بزرگی که یخچال های ساید از لحاظ ظاهری دارند بر این باور غلط هستند که این نوع از یخچال ها از ظرفیت بزرگتری به نسبت یخچال های دوقلو برخوردار هستند در حالی که این نوع یخچال های از فضای ذخیره سازی بسیار کمی بهره گرفته اند و این شاید از بزرگترین معایب یخچال های ساید بای ساید به حساب آید. اما یخچال های دوقلو حجم بسیار بیشتری برای جای گیری مواد غذایی را دارند و می توانند به راحتی نیازهای یک خانواده پر جمعیت را رفع کنند و مشکلی در قرار دادن حتی ظروف بزرگ را نداشته باشند.

امکانات و ویژگی های داخلی، مقایسه ای برای یخچال دوقلو و ساید

بدون شک زمانی که شما یک یخچال را انتخاب می کنید، جدای از بحث قیمت اولین چیزی که به آن توجه می کنید قابلیت ها و امکانات آن است. یخچال های ساید از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند که همین باعث شده تا به فناوری های جدید و پیشرفته ای مانند قفل کودک، قابلیت اینستاویو، سیستم های خنک کنندگی چندگانه، فیلتر هوا و موارد دیگر نیز مجهز شوند، این در حالی است که یخچال های دو قلو چنین امکاناتی را ندارند.نا گفته نماند که در این بین کمپانی های قدرتمندی همچون ال جی در تولید یخچال های ساید از دیگر کمپانی ها پیشی گرفته اند و یخچال های خود را با قابلیت های فوق العاده ای به مشتریان خود عرضه کرده اند، که البته سبب افزایش قیمت یخچال ال جی نیز در بسیاری از مدل های ساید این شرکت شده است.

میزان مصرف انرژی، مهم ترین تفاوت ساید بای ساید با دوقلو

با توجه به بالا رفتن قیمت حامل های انرژی، یکی از اصلی ترین مواردی که امروزه برای مخاطبان بسیار حائز اهمیت است، انتخاب محصولی با کمترین مصرف انرژی است که با توجه به این موضوع می توان یخچال های ساید را در مقایسه با یخچال های دوقلو بسیار کم مصرف به حساب آورد.از آنجایی که یخچال های دو قلو دارای دو موتور جداگانه هستند به طبع انرژی بیشتری را مصرف می کنند، پس با این وجود شاید خرید یخچال فریزر دوقلو کمی از لحاظ صرف انرژی چندان به صرفه نباشد.

قیمت، برترین تفاوت بین یخچال ساید و دوقلو

یکی از مزیت های های بسیار خوبی که یخچال های دوقلو در مقایسه با یخچال های ساید دارند قیمت آنها است. یخچال های دوقلو جدای از اینکه ظاهر بسیار ساده ای دارند از امکانات و قابلیت های ساده تر و کمتری به نسبت ساید بای ساید ها برخوردارند که موجب شده تا قیمت بسیار مناسب تری هم داشته باشند.اما یخچال های ساید بای ساید به دلیل تنوع بسیار زیادی که در مدل و تکنولوژی دارند از رِنج قیمت بالاتری برخوردار هستند، البته ما در مقاله تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ بیشتر در مورد امکانات و فناوری های یخچال های ساید توضیح داده ایم که می توانید با مطالعه آن اطلاعات کافی را دریافت کنید.

طراحی ظاهری، تفاوت دیگری برای یخچال های دوقلو و ساید بای ساید

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو

به جرأت میتوان گفت که ظاهر یک محصول در انتخاب آن بسیار تأثیر گذار است به طوری که در مورد یخچال ها نیز این موضوع صدق می کند. معمولاً یخچال های دوقلو از ظاهری بسیار ساده و مینیمال در مقایسه با یخچال های ساید برخوردار هستند که البته از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار هستند که سبب شده تا این مدل از یخچال هاهنوز هم مخاطبان خاص خود را داشته باشند.اما اگر به طراحی بدنه و ظاهر یخچال اهمیت می دهید و آن را از اولویت های خرید قرار می دهید.

پیشنهاد می کنیم که تمرکز بیشتری بر روی یخچال های ساید داشته باشید.طراحی ظاهری یخچال های ساید بسیار زیبا و شیک است به طوری که نه تنها به محیط آشپزخانه شما جلوه فوق العاده ای را می بخشد بلکه فضای بسیار کمی را نیز به خود اختصاص می دهد، البته همین طراحی ویژه و منحصر به فرد در کنار قابلیت هایی که دارند در قیمت یخچال ساید بای ساید نیز تأثیر گذاشته است که اگر قصد خرید این مدل از محصولات را دارید میبایست آن را در نظر بگیرید

 فناوری و تکنولوژی، تفاوتی  دیگر بین یخچال ساید بای ساید با دوقلو

توجه کردن به فناوری و تکنولوژی از دیگر موارد بسیار مهمی است که معمولاً هنگام خرید یخچال بسیار مَد نظر کاربران است. یکی از برترین مزیت های یخچال های ساید در مقایسه با یخچال های دوقلو، تعبیه شدن فناوری های جدید و به روز است که معمولاً شرکت های تولید کننده هر سال ورژن های جدیدی از تکنولوژی را بر روی این محصولات طراحی می کنند.البته یخچال های دوقلو نیز امکانات و قابلیت های در خور انتظاری برای حفظ و نگهداری مواد غذایی در طولانی مدت را دارند، اما به نسبت نوع ساید شاید کمت

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید