علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید چرخ گوشت

راهنمای خرید چرخ گوشت

دستگاه‌ها و لوازم خانگی مدرن توانسته‌اند تا زندگی را برای بشر بسیار ساده‌تر از قبل کنند. یکی از کاربردی‌ترین این لوازم، بدون شک چرخ گوشت‌ها هستند که حضور آن‌ها در هر آشپزخانه‌ای یک نعمت خواهد بود. اگر شما هم به دنبال خرید یک چرخ گوشت حرفه‌ای هستید، می‌توانید از چرخ گوشت‌های برند بوش استفاده کنید. چرخ گوشت بوش با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند به شما در آماده‌سازی مواد در آشپزخانه کمک فراوانی کند. اما کدام یک از مدل‌های این چرخ گوشت‌ها می‌تواند انتخابی مطمئن باشد؟ با توجه به راهنمای خرید چرخ گوشت، دیگر نگران انتخاب یک چرخ گوشت مناسب نباشید.با هوم کالا همراه باشید.

چرخ گوشت های برند بوش، همه آن چیزی که نیاز دارید

راهنمای خرید چرخ گوشت

انتخاب یک مدل از میان انبوه برندهای موجود در بازار، شاید سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنید. اما لوازم خانگی بوش با تکیه‌ بر کیفیت و قدرت مثال زدنی خود، انتخاب را برای شما ساده کرده‌اند. تمامی لوازم و تجهیزات تولید شده برند بوش، طبق آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و قادر هستند تا تمامی نیازهای شما را به سادگی برطرف کنند. در میان تمامی محصولات ارائه شده توسط شرکت بوش، چرخ گوشت‌های این برند، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

حضور یک چرخ گوشت در هر آشپزخانه‌ای از ضروریات است. شما به کمک این دستگاه‌ها می‌توانید انواع مواد غذایی از جمله، گوشت، پیاز، نخود و … را به هر میزانی چرخ کنید. چرخ گوشت‌ها نیز به مانند تمامی لوازم خانگی دارای تنوع محصولی بسیار بالایی هستند. این تنوع محصولی دست شما را در هنگام خرید کاملاً باز خواهد گذاشت. اما کدام یک از این چرخ گوشت‌ها، مناسب شما خواهد بود. در صورتی که با راهنمای خرید چرخ گوشت آشنا باشید، دیگر نباید نگران خرید یک چرخ گوشت مطمئن و مناسب بود.

 

ویژگی های یک چرخ گوشت خانگی مناسب

هرکدام از چرخ گوشت‌های موجود در بازار دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود هستند. در صورتی که نمی‌خواهید تا در آینده‌ای نزدیک از خرید خود پشیمان شوید، بهتر است تا قبل از هر گونه اقدام با راهنمای خرید چرخ گوشت آشنا شوید. اگر قصد خرید از محصولات بوش را دارید، می‌توانید از فروشنده بخواهید تا دست به معرفی محصولات چرخ گوشت بوش زده و شما را با مشخصات آن‌ها آشنا کند.یا این که می‌توانید خودتان آستین‌ها را بالا زده و بدانید که قصد خرید چه محصولی را دارید. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بیایید تا نگاهی به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک چرخ گوشت خانگی مناسب بیندازید:

قدرت موتور

موتور چرخ گوشت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌های این دستگاه‌ها به شمار می‌رود. از این رو راهنمای خرید چرخ گوشت را با معرفی آن شروع می‌کنیم. هرچه قدرت موتور چرخ گوشت مد نظر شما بیشتر باشد، توان آن بالاتر رفته و قادر است تا راحت‌تر مواد غذایی متنوع را برای شما چرخ کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید تا با آسودگی خاطر و بدون نگرانی از آسیب دیدن دستگاه، هر نوع ماده غذایی را چرخ کنید، باید به دنبال چرخ گوشت‌هایی باشید که حداکثر قدرت موتور را دارند.اما از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که با افزایش قدرت موتور، مصرف برق دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما چرخ گوشت‌های بوش قادر هستند تا با صرف کمترین انرژی، بیشترین قدرت را در اختیار شما قرار دهند.

کیفیت ساخت

هیچ‌کس دوست ندارد تا بعد از خرید یک چرخ گوشت، متقبل هزینه‌های تعمیر و یا تعویض آن شود. به همین دلیل باید چرخ گوشتی را انتخاب کنید که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد. مواد و متریالی که برای ساخت بدنه و قطعات متنوع آن به کار رفته است، باید جزو بهترین مواد بوده و بعد از استفاده و شستشوی مکرر، آسیب نبیند. حتماً توجه داشته باشید که جنس تیغه‌های چرخ گوشت شما، از استیل و یا فولاد ضد زنگ باشد. بدین صورت با خیال راحت می‌توانید بعد از هر بار استفاده، آن‌ها را با آب تمیز کنید.

برنده بودن تیغه‌ها

تمام وظیفه یک چرخ گوشت، برش هرچه بهتر گوشت و سایر مواد غذایی است. در صورتی که تیغه‌های به کار رفته در این دستگاه، برندگی لازم را نداشته باشند، پس یک چرخ گوشت به چه دردی خواهد خورد؟ از این‌ رو نیاز است تا در راهنمای خرید چرخ گوشت، به برنده بودن تیغه‌های چرخ گوشت نیز اشاره کنیم. همان طور که اشاره شد، جنس تیغه‌های دستگاه باید از استیل ضد زنگ باشد. بدین صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که بعد از استفاده‌های مکرر، تیغه‌ها کند نخواهند شد.

سیستم چرخش معکوس

چرخ گوشتی می‌تواند جزو بهترین چرخ گوشت‌های موجود در بازار به شما رود که دارای سیستم چرخش معکوس باشد. با تکیه بر این قابلیت، تیغه‌ها در جهت عکس نیز قادر به حرکت هستند. حال چرا در راهنمای خرید چرخ گوشت به این سیستم اشاره می‌کنیم.به یاد داشته باشید که در حین استفاده از این دستگاه، ممکن است همواره مقداری گوشت، چربی و یا هر ماده غذایی دیگر در تیغه‌ها باقی‌مانده و یا گیر کند. اگر چرخ گوشت مورد نظر شما دارای سیستم چرخش معکوس باشد، قادر است تا با برعکس کردن حرکت تیغه‌ها، هر ماده غذایی که در دستگاه مانده و یا گیر کرده است را خارج کند.

ظرفیت چرخ گوشت

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید چرخ گوشت، توجه به ظرفیت چرخ گوشت است. منظور از ظرفیت، میزان خروجی چرخ گوشت بوده که مشخص می‌کند چه میزان ماده غذایی یا گوشت قادر است تا در یک دقیقه از گلوگاه آن خارج شود. ظرفیت چرخ گوشت، رابطه مستقیمی با عملکرد آن دارد. به‌صورت کلی، داشتن یک ظرفیت 1.5 کیلوگرمی برای چرخ گوشت‌های خانگی، ظرفیتی مناسب تلقی می‌شود. اما اگر قصد دارید تا حجم بیشتری از گوشت را چرخ کنید، باید از چرخ گوشت‌هایی با ظرفیت‌های بیشتر استفاده کنید.

دسترسی به لوازم و قطعات جانبی

البته که ها نیز به‌مانند تمامی دستگاه‌ها و لوازم خانگی، ممکن است معیوب شده و یا آسیب پیدا کنند. قطعات و لوازم جانبی چرخ گوشت‌ها بنا به دلایل مختلفی مانند استفاده‌های مکرر، استفاده غلط و نادرست، گذشت زمان، ضربه و … ممکن است خراب شوند. حال اگر دسترسی به لوازم و قطعات جانبی چرخ گوشت شما، سخت و پیچیده باشد، مشکل جدیدی سر راه شما قرار خواهد گرفت.به همین دلیل نیاز است تا در راهنمای خرید چرخ گوشت به این نکته نیز اشاره کنیم. همواره از چرخ گوشت‌هایی استفاده کنید که مطمئن خواهید بود می‌توانید قطعات و لوازم جانبی آن را در بازار تهیه کنید.

قابلیت جداسازی ساده قطعات

چرخ گوشت‌ها از جمله وسایل و لوازم خانگی به شمار می‌روند که باید به صورت مکرر مورد شستشو و نظافت قرار بگیرند. هر بار که استفاده از این دستگاه‌ها به پایان می‌رسد، باید بتوانید قطعات آن را از یکدیگر جدا کرده و به خوبی تمیز کنید. اکنون تصور کنید که چرخ گوشتی خریده‌اید که جدا سازی قطعات آن به سادگی انجام نمی‌شود هر سری باید زحمت زیادی برای باز کردن قطعات آن به خرج دهید. به همین دلیل نیاز است تا چرخ گوشتی را تهیه کنید که قطعات مختلف آن به‌ راحتی از یکدیگر جدا شده و نصب مجدد آن نیز ساده باشد.

ابعاد و وزن

یکی دیگر از ویژگی‌ها و مشخصات مهم که در راهنمای خرید چرخ گوشت نیاز به اشاره دارد، ابعاد و وزن چرخ گوشت است. همان طور که اشاره شد، این دستگاه‌ها دارای مدل‌های بسیار متنوعی هستند. از این رو تعجبی ندارد که وزن و ابعاد آن‌ها نیز طیف گسترده‌ای را شامل شود. اگر قصد خرید یک چرخ گوشت را دارید در ابتدا بدانید که در آشپزخانه خود، چه میزان فضایی در اختیار دارید. برخی از چرخ گوشت‌ها دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایرین هستند.از این رو فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. اگر چنین فضایی را در اختیار ندارید، بهتر است از مدل‌های کوچک‌تر استفاده کنید. از سوی دیگر، وزن دستگاه شما نیز باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید بدون کوچک‌ترین زحمت آن را بلند کرده و جابه‌جا کنید. پس این فاکتور را هم به‌تمامی فاکتورهای گفته شده اضافه کنید.

سر و صدای تولید شده

حتماً پیش از خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید که آن را برای شما روشن کند. به‌صورت کلی، چرخ گوشت‌ها در زمان کار کردن، از خودشان صدا تولید می‌کنند. اما این صدا نباید به گونه‌ای باشد که موجب رنجش خاطر شما و یا افرادی که در نزدیکی شما هستند، شوند. سروصدای بیش از اندازه چرخ گوشت، می‌تواند به دلیل کم بودن کیفیت موتور آن باشد. پس بهترین انتخاب، چرخ گوشتی خواهد بود که کمترین میزان سروصدای تولید را داشته باشد.

گارانتی

حتماً از فروشنده سؤال کنید که آیا چرخ گوشت مورد نظر شما، دارای ضمانت نامه و یا گارانتی است یا خیر. برای این که در زمان خرید این دستگاه‌ها، مطمئن باشید که یک خرید مناسب انجام داده‌اید، در این قسمت از راهنمای خرید چرخ گوشت، به گارانتی و ضمانت نامه اشاره می‌کنیم. برگه ضمانت نامه نشان از کیفیت دستگاه داشته و در صورت بروز مشکل داخلی، گارانتی می‌تواند به شما کمک کند.

قیمت

در نهایت در زمان خرید چرخ گوشت به قیمت آن هم توجه کنید. طبیعی است که قیمت بالاتر به دلیل وجود ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر است. اما هیچ زمان بهترین چرخ گوشت برای شما، گران‌ترین آن‌ها نیست. در ابتدا بدانید که چه میزان بودجه در اختیار داشته و از یک چرخ گوشت چه انتظاراتی دارید. حال با توجه به این نکات، دست به خرید یک چرخ گوشت متناسب با بودجه خود بزنید.

نکات مهم برای افزایش طول عمر چرخ گوشت

راهنمای خرید چرخ گوشت

در کنار راهنمای خرید چرخ گوشت، نیاز است تا نکاتی را در زمان کار با این دستگاه‌ها به خاطر داشته باشید. از این رو می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه شما، طول عمر بیشتری خواهد داشت. این نکات عبارتند از:برای چرخ‌کردن، گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید.از چرخ گوشت برای چرخ‌کردن سبزی استفاده نکنید.بعد از هر بار استفاده، چرخ گوشت را به خوبی تمیز کنید.از چرخ گوشت برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید.زمان چرخ کردن گوشت، از اضافه کردن پیاز به آن خودداری کنید.بعد از گذشت مدتی، تیغه‌های چرخ گوشت را تیز کنید.

نتیجه گیری

چرخ گوشت‌ها را می‌توان یکی از لوازم خانگی ضروری برای هر آشپزخانه‌ای دانست. چرخ گوشت‌های بوش جزو بهترین چرخ گوشت‌های موجود در بازار بوده که تمامی نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. اگر قصد خرید چنین دستگاه‌هایی را داشته باشید، لازم است تا در ابتدا با راهنمای خرید چرخ گوشت آشنا شوید. همواره در زمان خرید به قدرت و توان موتور چرخ گوشت، ظرفیت، کیفیت ساخت، برنده بودن تیغه‌ها، ظرفیت، جداسازی لوازم و قطعات، میزان سروصدا، گارانتی و … توجه کنید. بدین صورت می‌توانید مطمئن باشید که یک خرید مناسب خواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید