برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

محصولات موجود در بازار لوازم خانگی و آشپزخانه دچار تحولات بسیاری زیادی شده‌اند و دیگر از محدودیت‌های سابق خبری نیست. یکی از دستگاه‌های کاربردی و جالبی که وارد بازار محصولات خانگی شده است، گوشت کوب برقی است. این مقاله که به صورت تخصصی در مورد راهنمای خرید گوشت کوب برقی تهیه شده است، تمام نکات مهم در مورد خرید این دستگاه را در اختیار شما قرار خواهد داد تا هیچ دغدغه‌ای در مورد کیفیت، قابلیت‌ها و ضرورت استفاده از گوشت کوب برقی وجود نداشته باشد. گوشت کوب برقی که از آن با عنوان Hand Blender هم یاد می‌شود، یک دستگاه همه‌کاره است.

بسیاری از کاربران با خرید گوشت کوب برقی دیگر نیازی به دستگاه همزن، میکسر و سایر محصولات برقی نخواهند داشت. یک دستگاه گوشت کوب برقی، بهترین انتخاب برای له کردن و هم زدن مواد غذایی مختلف، از جمله مواد گوشتی است. راهنمای خرید گوشتکوب برقی با گردآوری تمامی نکات مهم، علاوه بر مرور قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم یک دستگاه کاربردی، انواع گوشت کوب‌ برقی و برندهای تولیدکننده این دستگاه را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

پیش از آن که وارد بحث راهنمای خرید گوشتکوب برقی بشویم، لازم است تا نکات مهم را مورد بررسی قرار دهیم. شما به عنوان یک خریدار باید در وهله اول به خوبی بدانید که هدف شما از خرید گوشت کوب برقی چیست. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با برخورداری از دستگاه همزن یا میکسر، دیگر نیازی به خریداری کردن دستگاه‌های جدید ندارند. در صورتی که این فکر کاملاً اشتباه است و یک دستگاه گوشت کوب برقی می‌تواند علاوه بر هم زدن، عملیات له کردن را هم به خوبی انجام دهید. استفاده از یک دستگاه گوشت کوب برقی می‌تواند به کاربران برای پخت غذاهای سخت مثل حلیم کمک بسیاری کند.

گام نخست برای شناسایی بهترین محصول موجود در بازار این است که تمامی قابلیت‌هایی که در راهنمای خرید گوشتکوب برقی ذکر خواهد شد را در نظر بگیرید. در ادامه، لازم است که تمامی اهداف و خواسته‌های خود را با این ویژگی‌ها مطابقت دهید تا بدانید، آیا محصول مورد نظر می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند یا خیر. مثلاً اگر انتظار دارید که موتور دستگاه گوشت کوب برقی از تنظیمات سرعت برخوردار شود، حتماً در حین خرید، باید این بخش از دستگاه را مورد بررسی و واکاوی قرار دهید.گام بعدی برای بهره‌مندی از یک محصول کاربردی، این است که انواع مختلف گوشت کوب برقی که در بازار موجود هستند را بشناسید و مزایا و معایب هر یک را مورد واکاوی قرار دهید. اینگونه شما می‌توانید بفهمید که کدام یک از دستگاه‌های موجود در بازار می‌توانند برای شخص شما مفید و کاربردی باشند.

گام نهایی راهنمای خرید گوشتکوب برقی، مربوط به برندهای تولیدکننده گوشت کوب برقی است که در بازار محصولات خانگی فعالیت می‌کنند. این برندها ممکن است که ایرانی یا خارجی باشند؛ توصیه ما این است که به هیچ عنوان به برندهای ایرانی یا خارجی توجهی نکنید و مبنای تصمیم‌گیری خود را بر اساس آپشن‌هایی که در محصول تعبیه شده‌اند، قرار دهید.برای مثال، ممکن است برندهای ایرانی از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار باشند (مثل گارانتی و خدمات پس از فروش) که برندهای خارجی در ارائه کردن آن‌ها ناتوان هستند. در ادامه این بخش، قرار است که به صورت تخصصی و مفصل به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم یک دستگاه گوشت کوب برقی بپردازیم تا شما بتوانید همه انتظارات و خواسته‌های خود را با یکایک آن‌ها مطابقت دهید؛ با ما همراه باشید.

راهنمای خرید گوشت کوب برقی از نظر قابلیت ها

پیش از آن که به صورت تخصصی و مفصل به سراغ هر یک از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها گوشت کوب برقی موجود در بازار برویم، لازم است که یک نکته مهم را در مورد قیمت محصولات ارائه دهیم. شما به عنوان یک خریدار با دقت و باهوش باید به این نکات توجه داشته باشید که ملاک انتخاب یک محصول کاربردی به هیچ عنوان به قیمت آن محصول مربوط نمی‌شود.البته بدیهی است که هر قدر آپشن‌ها و قابلیت‌های یک دستگاه بیشتر و پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن هم گران‌تر خواهد بود، اما یک محصول گران لزوماً به معنای کاربردی بودن و با کیفیت بودن نیست. از طرفی، محصولات ارزان‌قیمت هم نمی‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما محسوب شوند؛ ممکن است که برند تولیدکننده از قطعات بسیار ارزان و ضعیف برای تولید گوشت کوب مورد نظر استفاده کرده باشد و در نهایت آن را با یک قیمت ارزان‌تر به شما بفروشد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که در ابتدا بدون توجه کردن به قیمت گوشت کوب برقی مورد نظرتان، همه قابلیت‌های آن را با خواسته‌های خود و البته نکات راهنمای خرید گوشت کوب برقی مطابقت دهید و در نهایت، قیمت آن را با بودجه خود بسنجید. سعی کنید محصولی را خریداری کنید که بیش از ۵۰ درصد نیازهای شما را پوشش می‌دهد. حالا با در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم در مورد قیمت محصولات موجود در بازار، قابلیت‌های مهم یک گوشت کوب برقی را مد نظر داشته باشید.

قابلیت جدا شدن قطعات دستگاه

در حین خریداری کردن انواع گوشت کوب‌های برقی موجود در بازار به این نکته بسیار مهم توجه کنید که آیا می‌توان قطعات دستگاه را از هم جدا کرد یا خیر. این قابلیت علاوه بر اینکه می‌تواند شما در حین تعویض یا تعمیر قطعات یاری کند، می‌تواند یک آپشن فوق‌العاده برای شست‌وشوی آسان دستگاه باشد.توجه داشته باشد که تمیز بودن و پاکیزه کردن دستگاه به صورت منظم می‌تواند به دوام و کاربردی بودن آن در درازمدت کمک کند. بنابراین شما باید محصولی را انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی قابل جدا شدن هستند و می‌توان آن‌ها را در ماشین ظرفشویی مورد شست‌وشو قرار داد.البته ناگفته نماند که همه قطعات دستگاه به جز موتور می‌توانند جدا شوند و اگر دستگاهی چنین قابلیتی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، بهتر است که آن را خریداری نکنید تا در ادامه متحمل دردسرهای متعدد و مختلف نشوید. مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید گوشتکوب برقی این است که شما بتوانید از یک کاربری آسان و حرفه‌ای لذت ببرید.

جنس بدنه دستگاه

جنس بدنه بسیاری از گوشت کوب‌های برقی موجود در بازار از پلاستیک است. پلاستیک به کار رفته در بدنه محصولات مختلف می‌تواند متنوع باشد. بعضی از پلاستیک‌ها از نوع معمولی ساخته شده‌اند و احتمال خوردگی، از بین رفتن و پوسیدگی در آن‌ها وجود دارد. از طرفی بسیاری از محصولات حرفه‌ای هم از پلاستیک ABS در بدنه خود برخوردار شده‌اند که احتمال بروز انواع خط و خش یا خوردگی را برای همیشه از بین خواهد برد.برای خرید یک دستگاه کاربردی، کافی است که از فروشنده سؤال کنید که جنس بدنه این گوشت کوب‌ برقی از چه نوع پلاستیکی ساخته شده است.

جنس میله‌های دستگاه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حین مطالعه راهنمای خرید گوشت کوب برقی در نظر داشته باشید، توجه به جنس میله‌های دستگاه مورد نظر است. بدیهی است که جنس میله‌های به کار رفته در گوشت کوب‌های برقی معمولاً از فلز ساخته شده است.اما نکته مهم دقیقاً در همینجاست که به کارگیری چه نوع فلزی می‌تواند به ایجاد یک کاربری حرفه‌ای و مطمئن منجر شود. این نکته را از یاد نبرید که فلزهای معمولی به کار رفته در بدنه میله‌های دستگاه گوشت کوب‌ برقی به شدت در معرض پوسیدگی، زنگ آهن و خوردگی وجود دارند و نباید از این دسته محصولات استفاده کرد.

از طرفی، بسیاری از کاربرانی که در استان‌های شمالی و مناطق شرجی زندگی می‌کنند، همیشه از این موضوع شکایت داشته‌اند که چرا میله‌های دستگاه گوشت کوب‌ برقی دچار اکسید آهن می‌شود. برای حل چنین مشکلی و برای گریز از آسیب‌های ناشی از رطوبت و اکسید آهن، باید از دستگاه‌هایی استفاده کرد که میله‌های آن‌ها از جنس استیل استنلس ساخته شده‌اند.استیل استنلس که بهترین نوع فلز مقاوم در برابر اکسید آهن است، باعث می‌شود که میله‌های دستگاه گوشت کوب‌ برقی در برابر آسیب‌های زیست‌محیطی مقاوم شوند و کاربر بتواند از آن برای سال‌های متمادی استفاده کند.

وزن دستگاه در راهنمای خرید گوشت کوب برقی

دستگاه گوشت کوب‌ برقی برخلاف دستگاه‌های کاربردی دیگری که در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، کم‌جاتر و سبک‌تر است. به عبارت ساده‌تر، مثلاً یک دستگاه همزن بسیار سنگین‌تر از یک دستگاه گوشت کوب‌ برقی است و همین مسأله باعث می‌شود که کاربران برای خریداری کردن گوشت کوب‌ برقی ترغیب شوند. به یاد داشته باشید که طراحی گوشت کوب‌ برقی به نحوی است که شما می‌توانید به راحتی آن را بلند کنید و داخل ظرف مورد نظر قرار دهید.بنابراین حین خرید محصول مورد نظرتان این ویژگی مهم را هم در نظر داشته باشید که وزن دستگاه باید ایده‌آل و سبک باشد تا قابلیت حمل‌ونقل آسان آن فراهم شود. بسیاری از گوشت کوب‌های برقی موجود در بازار آن‌قدر سبک هستند که بتوان آن‌ها را با یک دست بلند کرد؛ چنانچه دستگاه مورد نظر شما آن‌قدر سنگین است که باید آن را با دو دست بلند کرد، بهتر است که از خرید آن صرف نظر کنید.

موتور و توان مصرفی

همان‌طور که به خوبی می‌دانید، موتور و توان مصرفی آن، حرف اول را در محصولات برقی، مخصوصاً در لوازم آشپزانه می‌‎زند. بدون برخورداری از یک دستگاه با توان مصرفی بالا و موتور قدرتمند، نمی‌توان به یک کاربری بسیار حرفه‌ای دست یافت. از این بابت، بهتر است که این بخش از دستگاه را با وسواس و دقت فراوان مورد بررسی قرار دهید.به یاد داشته باشید که توان مصرفی استاندارد برای دستگاه‌ گوشت کوب‌ برقی برابر با ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ وات است؛ این میزان توان مصرفی تعیین‌کننده قدرت کارایی دستگاه است و می‌توان روی آن حساب باز کرد. برای مثال، یک دستگاه با توان مصرفی ۲۰۰ وات به هیچ عنوان نیازهای روزانه شما را به صورت تمام و کمال برآورده نخواهد کرد.

اما در عوض انرژی برق کمتری مصرف می‌کند.از طرفی دستگاه گوشت کوب‌ برقی با توان ۱۰۰۰ وات و بیشتر، از موتور بسیار قدرتمندی برخوردار است که عملیات خرد کردن، له کردن و به هم زدن را در کسری از ثانیه و با قدرت هر چه تمام‌تر انجام می‌دهد. بنابراین لازم است که حین خریداری کردن دستگاه مورد نظر، نوع موتور و توان مصرفی آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهید. البته این نکته مهم را از یاد نبرید که هر قدر توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد، باید در انتظار هزینه‌های بیشتری در قبض برق مصرفی خود باشید.

راهنمای خرید گوشت کوب برقی از نظر انواع آن

گوشت کوب برقی ساده: این نوع از گوشت کوب‌های برقی موجود در بازار فاقد هر گونه قابلیت خاصی هستند و صرفاً با انرژی برق کار می‌کنند. هیچ انتظار خاصی از این محصولات نمی‌توان داشت و تنها تفاوت آن‌ها با گوشت کوب‌های سنتی در آن است که دیگر نیازی به استفاده از قدرت دست در هنگام خرد کردن یا له کردن نخواهد بود.گوشت کوب برقی چندکاره: این دسته از گوشت کوب‌های برقی که قابلیت‌های آن‌ها را در بخش قبلی به صورت مفصل مورد واکاوی و بررسی قرار دادیم، امکان خرد کردن، له کردن، آسیاب کردن، رب‌سازی، رنده کردن، هم زدن و… را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید