نقد و بررسی

فناوری یخچال بوش برای تازه تر نگه داشتن مواد غذایی

فناوری یخچال بوش

فناوری یخچال بوش شامل موارد مختلفی است که هر کدام از آن‌ها در افزایش کیفیت عملکرد این وسیله نقش به‌خصوصی دارند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یخچال‌ها نیز نسبت به گذشته با تغییرات بسیار زیادی به‌همراه شده‌اند.

به‌نحوی‌که در محصولات مدرن و پیشرفته ما شاهد امکانات و قابلیت‌های بسیار هیجان‌انگیزی هستیم. به‌طورکلی یخچال وسیله‌ای است که برای نگهداری مواد غذایی مختلف کارایی دارد. منتهی محصولات جدید با پشتیبانی از فناوری‌های به‌روز نسبت به موارد قدیمی‌تر عملکرد بسیار مؤثرتری برای حفظ ارزش غذایی میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی دارند.

در این مطلب تصمیم داریم فناوری برتر یخچال برای تازه‌تر نگه‌داشتن مواد غذایی را که شامل موارد مختلفی است، مورد بررسی قرار بدهیم. اگر شما نیز تمایل دارید در رابطه با فناوری برتر یخچال اطلاعات بیشتری به‌دست آورید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب به همراهی خود با هوم کالا ادامه دهید.

چند اصطلاح و ویژگی در یخچال های بوش

سیستم ضد برفک ( NO FROST )

این سیستم برفک روی موادغذایی و دیوارهای فریزر را به طور اتوماتیک از بین می‌برد.

 کم مصرف تر از برچسب انرژی A

بر خلاف لباسشویی و ظرفشویی، یخچال فریزر شما ۲۴ ساعته روشن است بنابراین کم مصرف بودن محصول شما امری حیاتی است. برچسب A + یخچال و فریزهای بوش به معنای ۲۵ % مصرف کمتر نسبت به بهترین سطح مصرف یعنی A است.  ( اکثر یخچال های بوش دارای بر چسب انرژِ A++ هستند)

کنترل الکترونیکی دما

دانستن دمای دقیق یخچال برای تازه نگاه داشتن موادغذایی امری ضروری است. یخچال و فریزرهای پیشرفته بوش امکان تنظیم دقیق دما را در هر دو قسمت در اختیار شما قرار می‌دهند.

 سیستم حفاظتی ضد باکتری ( Anti bacteria )

تمام یخچال و فریزرهای بوش مجهز به عنصر طبیعی نقره در دیواره داخلی می‌باشند که باعث عملکردی ضدباکتری شده در نتیجه طول عمر موادغذایی افزایش پیدامی‌کند.

 طبقات شیشه ای ( safety glass )

خاصیت ایمنی این شیشه‌ها باعث می‌شود تا در صورت شکسته شدن تکه تکه نشوند درضمن قادر به نگه‌داری مایعاتی‌اند که روی آنها ریخته می‌شوند. این طبقات ضدخش بوده و به راحتی قابل تمیز کردن می‌باشند.

فناوری یخچال بوش

ویژگی های یخچال بوش

آشپزخانه خود را از نو بیافرینید:

یخچال های مجهز به مدرن ترین تکنولوژی خنک کننده

یخچال فریزرهای Bosch نه تنها طعم خوشی به زندگی روزمره وقتی هوس یک چیز خنک می کنید، فقط از بین سالادهای لذیذ، میوه های تازه و نوشیدنی های خنک انتخاب  کنید. برای تازه نگهداشتن مواد غذایی و چیدمان راحت آنها در درون یخچال ، Bosch سالهاست  که از فناوری های نوین کم مصرف ، فضای داخلی انعطاف پذیر و سیستم های خلاقانه بهره گرفته است.

یخچال فریزرهای سایدبای ساید Bosch:

دو برابر تازگی بیشتر در عملکرد، طراوت و تازگی

یخچال فریزرهای سایدبای ساید Bosch با ترکیب فضای فوق العاده جادار برای نگهداری مواذ غذایی تازه و طراحی باکیفیت، جوابگوی نیاز روزمره هر خانوار است. یخچال و فریزر در کنار هم قابلیت های بسیاری را در اختیار شما قرار میدهند که علاوه بر تضمین تازه ماندن مواد غذایی امکان دید کامل درون یخچال و نیز فضای کافی را فراهم می آورد.

مواد غذایی تازه یا از بوی آن قابل تشخیص است و یا از یخچالی که در آن نگهداری می شوند.

یخچال فریزرهای Bosch نه تنها طعم خوشی به زندگی روزمره می بخشند، بلکه آن را راحت تر نیز می کنند: فقسه بندی مرتب کشوهای جادار و تقسیم بندی هوشمندانه فضای داخلی همیشه به طور دقیق نمایانگر نوع مواذ غذایی که در یخچال نگهداری می شوند هستند.

فناوری یخچال بوش برای نگهداری مواد غذایی شامل چه مواردی می‌شود؟

یخچال وسیله‌ای است که از آن برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود. منتهی در حال‌حاضر یخچال‌هایی که جدیداً به بازار عرضه می‌شوند، نسبت به یخچال‌های قدیمی با تغییرات بسیار چشمگیری به‌همراه شده‌اند.

البته ناگفته نماند که برخی از یخچال‌های رده‌بالا که از آن‌ها به‌عنوان یخچال هوشمند یاد می‌شود قیمت بسیار بالایی دارند. اما در عوض این دسته از یخچال‌ها مملو از امکانات و فناوری‌های مختلف هستند و برای نگهداری مواد غذایی مختلف عملکرد بسیار ایده‌آلی دارند.

کاربران یخچال‌های هوشمند به‌راحتی می‌توانند روی یخچال خود اپلیکیشن‌های مختلف را نصب کنند و سپس از طریق آن‌ها بدون آنکه نیازی به باز و بسته کردن درب یخچال داشته باشند از محتویات داخل یخچال و همچنین تنظیمات آن مطلع شوند.

به‌عبارت دیگر مدیریت یخچال‌های هوشمند و اعمال تنظیمات مورد نظر روی آن‌ها نسبت به یخچال‌های معمولی بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر است. همان‌طور که گفتیم در حال‌حاضر فناوری برتر یخچال شامل موارد بسیار مختلفی است که هر کدام از آن‌ها نقش خاص خود را برای افزایش عملکرد این وسیله دارند.

البته برخی از برنامه‌های تعبیه شده برای یخچال‌های مدرن و هوشمند انحصاری بوده و فقط توسط برند خاصی صورت می‌گیرد. رقابتی که این‌روزها بین تولیدکنندگان یخچال‌فریزر وجود دارد، شرایط را برای ورود محصولاتی بسیار پیشرفته به بازار بسیار مساعدتر کرده است.

فناوری برتر یخچال شامل موارد مختلفی بوده و برخی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شرح زیر است.

فناوری یخچال بوش

فناوری یخچال بوش سیستم فیلتراسیون گاز اتیلن

یکی از مهمترین فناوری‌های برتر یخچال بوش شامل فناوری سیستم فیلتراسیون گاز اتیلن است. فناوری سیستم فیلتراسیون گاز استیل اتیلن از جمله مواردی است که نقش بسیار در افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات ذخیره‌شده در یخچال دارد.

گاز اتیلن یک نوع گاز طبیعی به‌شمار می‌رود و به‌صورت طبیعی از سبزیجات و میوه‌ها منتشر می‌شود. انتشار گاز اتیلن شرایط را برای رسیدن میوه‌ها و سبزیجات مساعد می‌کند.

عملکرد سیستم فیلتراسیون گاز اتیلن به‌نحوی است که گاز اتیلن تولید شده توسط میوه و سبزیجات موجود در یخچال را فیلتر کرده و از قرارگیری مستقیم آن‌ها در مجاورت این گاز درون یخچال جلوگیری می‌کند.

این اقدام سبب می‌شود ماندگاری و طول‌عمر میوه و سبزیجات تقریباً دو برابر شود. به‌عبارت دیگر رسیدن میوه‌ها با انتشار گاز اتیلن به همراه است و این گاز به‌صورت طبیعی از همه میوه‌ها و سبزیجات دائما منتشر می‌شود. بنابراین پس از آن‌که میوه‌ها برسند جهت جلوگیری از فساد باید مورد مصرف قرار بگیرند.

زیرا روند انتشار گاز اتیلن از آن‌ها تا زمانی که بگندند همچنان ادامه دارد و همچنین وجود این گاز سرعت بیشتری به فساد آن‌ها می‌دهد. حال زمانی که میوه و سبزی درون یخچال قرار می‌گیرد، سیستم فیلتراسیون گاز اتیلن منتشر شده را فیلتر کرده و از قرار گرفتن میوه و سبزیجات در مجاورت آن جلوگیری می‌کند.

دیگر فناوری برتر یخچال شامل سنسورهای رطوبت آن است. سنسورهای رطوبت یخچال در مقایسه با گذشته بسیار بهبود یافته بوده و تأثیر بسیار زیادی در افزایش عملکرد این وسیله دارند. سنسورهای رطوبت با کمک دو سنسور دما، دمای یخچال را متناسب با دمای محیطی که این وسیله در آن قرار گرفته‌ است تنظیم می‌کند.

فناوری یخچال بوش تکنولوژی نور آبی

تکنولوژی نور آبی دیگر فناوری برتر یخچال به‌شمار می‌رود و این فناوری نیز برای افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت مواد غذایی درون یخچال کارایی دارد. به‌عبارت دیگر تکنولوژی نور آبی می‌تواند ویتامین‌های طبیعی و مواد مغذی میوه‌ها و دیگر مواد غذایی ذخیره شده در یخچال و فریزر را با کیفیت بالا حفظ کند.

به این‌ترتیب آن دسته از یخچال‌فریز‌هایی که از این فناوری بهره‌مند هستند نسبت به دیگر یخچال‌ها میوه‌ها و سبزیجات را در مدت‌زمان بیشتری حفظ می‌کند.

فناوری نور آبی شامل چراغ‌های ال ای دی آبی است که برای کشوهای یخچال تعبیه می‌شود. نور آبی ال‌ای‌دی اقدام به انجام فرایند فتوسنتز در راستای حفظ مواد مغذی، ویتامین‌ها مخصوصاً ویتامین ث، پروتئین و دیگر املاح موجود در مواد غذایی می‌کند.

به این‌ترتیب می‌توان گفت که این فناوری در کنار افزایش ماندگاری مواد غذایی ارزش غذایی آن‌ها را نیز حفظ می‌کند و به‌نوعی از هدر رفت و فاسد شدن مواد غذایی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

دیگر ویژگی فناوری نور آبی حفظ طعم طبیعی مواد غذایی است. در اکثر موارد مواد غذایی که درون یخچال ذخیره می‌شوند به‌مرور طعم و مزه اولیه خود را از دست می‌دهند. اما آن دسته از محصولاتی که از فناوری نور آبی بهره‌مند هستند این معضل را ندارند و تا زمانی که مواد غذایی مختلف درون یخچال نگهداری می‌شوند طعم و مزه آن‌ها با طعم و مزه اولیه هیچ تغییری نمی‌کند.

علت آن نیز این است که فناوری نور آبی یک فضای ضد باکتری را در محفظه یخچال به وجود می‌آورد. این عمل سبب می‌شود مواد غذایی مختلف که در مجاورت هم در محفظه‌های یخچال نگهداری می‌شوند مزه یکدیگر را نگیرد و طمع اولیه خود را از دست ندهند. همچنین در معرض فساد نیز قرار نگیرند.

فناوری یخچال بوش روش مدیریت وجودی یخچال

برای مدیریت وجودی یخچال باید از تلفن همراه هوشمند استفاده کرد. از طریق مدیریت وجودی می‌توان برنامه‌های یخچال را به‌روزرسانی کرد. همچنین برای ذخیره‌سازی و نصب برنامه‌های جدید نیز می‌توان از این قابلیت کمک گرفت.

یکی از نکات بسیار جالب در رابطه با مدیریت موجودی یخچال این است که با هربار باز و بسته کردن درب، لیست همه اقلام ذخیره‌ شده در آن توسط اسکن برچسب‌های rf که به اقلام موجود در یخچال متصل می‌شوند، برای تلفن همراه ارسال می‌شود.

در واقع اگر پس از باز کردن درب یخچال مواد غذایی جدیدی درون آن قرار بگیرد یا برعکس ماده‌غذایی خاصی از یخچال خارج شود از طریق فناوری مدیریت موجودی لیست جدید اقلام ذخیره‌سازی شده در یخچال برای تلفن همراه مورد نظر ارسال می‌شود.

فناوری مدیریت موجودی برای اولین بار توسط کشور کره ارائه شد و از آن می‌توان به‌عنوان یک سیستم ارتباطی ویژه و سیار برای مدیریت اقلام داخل یخچال بهره برد.

یکی از مهم‌ترین قابلیتی که این فناوری می‌تواند برای کاربران در پی داشته‌ باشد این است که با آن‌ها کمک می‌کند حتی در مواقعی که خارج از منزل حضور دارند از طریق تلفن همراه خود بر اقلام داخل یخچال نظارت داشته باشند. همچنین با کسب اطلاع از محتویات درون یخچال، مواردی را که نیاز دارند تهیه کنند.

البته قابلیت فناوری برتر مدیریت وجودی فقط به موارد ارائه‌ شده خلاصه نمی‌شود بلکه از طریق داده‌هایی که این فناوری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، آن‌ها از دمای یخچال و محفظه انجماد خود نیز می‌توانند مطلع می‌شوند.

حتی اگر تاریخ خرید و انقضای مواد غذایی داخل یخچال نیز ضبط شود کاربران از قابل‌مصرف بودن مواد غذایی درون یخچال خود نیز می‌توانند اطلاع کسب کنند.

برنامه Fridge Pa دیگر فناوری برتر یخچال است که کاملاً رایگان در دسترس کاربران یخچال هوشمند قرار دارد. این برنامه قابل‌ نصب روی آیفون یا آیپد بوده و با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند در غالب عکس لیستی از مواد غذایی و اقلام درون یخچال را نشان دهد.

همچنین امکان اسکن بارکد اقلام درون یخچال را نیز دارد. به این‌ترتیب کاربران از طریق این برنامه می‌توانند خیلی راحت از مواد غذایی ذخیره‌ شده درون یخچال خود مطلع شوند.

فناوری یخچال بوش برنامه Fresh Box

دیگر فناوری برتر یخچال شامل برنامه Fresh Box است. با نصب این برنامه هوشمند ضایعات مواد غذایی ذخیره‌ شده در یخچال تا حدود زیادی کم می‌شود.

به‌عبارت دیگر برنامه Fresh Box این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند از طریق این برنامه از مواد غذایی ذخیره شده درون یخچال عکس بگیرند و به این‌ترتیب از تاریخ انقضای آن‌ها مطلع شوند. با فعال‌کردن سیستم هشدار موجود در این برنامه حتی امکان اطلاع از تاریخ انقضای مواد غذایی درون یخچال نیز وجود دارد.

فناوری یخچال بوش Emersun smart home

فناوری Emersun smart home دیگر فناوری برتر یخچال به‌شمار می‌رود که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال کاربران یخچال‌های هوشمند با نصب برنامه فوق روی یخچال و تلفن همراه خود، می‌توانند از راه دور تنظیمات یخچال‌فریزر، حالت بهینه و دمای آن را کنترل کنند.

همچنین این برنامه می‌تواند به‌صورت خودکار خرابی و عیوب موجود در یخچال را به‌موقع شناسایی کند. نکته جالب و قابل‌توجه دیگر در رابطه با فناوری Emersun smart home این است که امکان نصب ام‌پی‌تری پلیر را روی یخچال فراهم می‌کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید