علم و تکنولوژی

مشکلات رایج چای ساز برقی

پیش تر از این از سماور و کتری های معمولی در خانه های هر ایرانی به منظوردم کردن چای استفاده میشد اما رفته رفته کتری برقی و چای ساز جایگزین آن شد و به دلیل سهولت کار و فضای کمی که نیاز دارد به یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه هرکدبانو ایرانی تبدیل شد. همچون دیگر لوازم خانه و آشپزخانه این دستگاه نیز میتواند دچار مشکلات مختلفی شود. در این مقاله از فروشگاه هوم کالا قصد داریم شما را با مشکلات رایج چای ساز، بررسی علت های خرابی، عیب یابی و تعمیر چای ساز آشنا کنیم.

مشکلات رایج چای ساز | بررسی علت های خرابی

مشکلات رایج و ساده ای که میتواند باعث از کار افتادن چای ساز شما شود ، با خواندن این مقاله جامع میتوانید برخی تکنیک های عیب یابی و رفع مشکل چای ساز را یاد بگیرید و ضمن نگهداری مناسب که باعث افزایش طول عمر دستگاه شما میشود ، در هزینه تعمیر چای ساز نیز صرفه جویی کنید. برخی از مشکلات که چایساز شما ممکن است به آن دچار شود عبارتند از:

چای ساز روشن نمیشود

یکی از مشکلات رایج چای ساز روشن نشدن آن است ، همچون دیگر وسایل برقی ابتدا چاره کار را در سیستم برق خانه و سپس دستگاه جویا شوید. از صحت پریز برق ، دوشاخه و سیم چایساز اطمینان پیدا کنید. با استفاده از یک اهم متر میتوانید وجود برق در پریز را بررسی کنید. با استفاده از پیچ گوشتی میتوانید دوشاخه چایساز را باز کرده و از اتصالات آن مطمئن شوید. اگر عیب دستگاه از موارد گفته شده نبود در ادامه سایر مواردی که میتواند باعث بروز مشکل و روشن نشدن چایساز شما بشوند را توضیح خواهیم داد.

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری

از جمله دلایلی که میتواند باعث روشن نشدن چای ساز شود قرار گرفتن کتری و قوری در جای نامناسب است ، بدین ترتیب دستگاه اجازه روشن شدن تا جابجایی صحیح را نخواهد داد. یکبار کتری و قوری را بردارید و مجددا در جای خود قرار دهید و دستگاه را روشن کنید.

خرابی کلید خاموش/روشن چای ساز

از جمله مشکلات رایج چای ساز ها خرابی کلید خاموش و روشن آن است که موجب روشن نشدن چای ساز میشود ، خرابی کلید روشن / خاموش آن است. برای بررسی کلید باید قاب دستگاه را باز کرده و اتصالات کلید و پایه های آن را بررسی کنید در صورت خرابی باید کلید تعویض شود. اگر تخصص لازم را ندارید حتما درخواست تعمیرکار دهید.

خرابی برد چای ساز

اگر همه موارد بالا را بررسی کردید و مشکل روشن نشدن چای ساز حل نشد باید به سراغ برد دستگاه رفت و مشکل را از برد دستگاه جویا شد. برد مهم ترین جزء چای ساز بحساب می آید و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکاران خبره مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد.

چای ساز قبل از جوش آمدن آب خاموش میشود

به منظور بررسی این مشکل باید چایساز توسط تعمیرکار خبره مورد بررسی قرار بگیرد ، عمدتا این مشکل از سنسور دمای چای ساز است و با تعویض آن این مشکل برطرف میشود ، به منظور تعمیر صحیح و افزایش طول عمر دستگاه تعویض این قطعه بهتر است توسط تعمیرکار متخصص انجام بگیرد.

چای ساز بعد از جوش آمدن آب خاموش نمیشود

از مشکلات رایج و متداول ترین علت های خرابی چای ساز میتوان خرابی سنسور آن را مثال زد ، هنگامی که چای ساز پس از جوش آمدن آب خاموش نمیشود میتوان مطمئن بود که سنسور دما خراب شده است. کار این سنسور کنترل دما و قطع و وصل کردن جریان دستگاه و خاموش/روشن کردن آن است ، وقتی که آب جوش می آید این قطعه باید دستگاه را خاموش کند. برای تعویض سنسور دمای چای ساز باید به تعمیرکار مراجعه و نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمایید.

چای ساز آب را به جوش نمی آورد

عامل داغ شدن و گرم شدن دستگاه وجود المنت در آن است ، به هر دلیلی اگر المنت دستگاه دچار عیب شده باشد عملکرد صحیح خود را از دست داده و چای ساز آب را به جوش نمی آورد. این قطعه با تبدیل جریان الکتریکی به گرما عمل گرم کردن آب را انجام میدهد و تعمیر یا تعویض آن حتما باید توسط تعمیرکاران خبره انجام شود تا از بروز هرگونه مشکل بعدی جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید