برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

نگهداری آبمیوه گیری بوش به شکل صحیح و استفاده درست از آن رابطه مستقیمی با طول عمر دستگاه دارد. هرچند که محصولات بوش از نظر کیفیت در بالاترین سطح ممکن قرار دارند، اما با این وجود باز‌هم اگر به درستی از آن‌ها استفاده و نگهداری نکنید، خیلی زودتر از آن چیزی که انتظارش را دارید، از کار خواهند افتاد. بوش شرکتی چندملیتی الکترونیکی- مهندسی به‌شمار می‌رود که یکی از زمینه‌های فعالیت آن تولید لوازم منزل است. محصولات این شرکت همواره در کانون توجه بوده و یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان لوازم منزل در دنیا به‌شمار می‌رود. همچنین بهترین و کاربردی‌ترین آبمیوه‌گیری‌ها در لیست محصولات بوش قرار دارند. اگر شما هم جزو خانواده‌هایی هستید که صاحب آبمیوه‌گیری بوش بوده و تمایل دارید استفاده درست از این دستگاه را فرابگیرد، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید در این مطلب قرار است به نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش بپردازیم.

نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

دستگاه آبمیوه‌گیری بوش از جمله پرفروش‌ترین ابزار تولیدی آن به‌شمار می‌رود و به‌جرات می‌توان گفت که در حال‌حاضر زیباترین، باکیفیت‌تربن و کاربردی‌ترین آب‌میوه‌گیری‌هایی موجود در بازار، جزو محصولات بوش است. به‌همین دلیل سهم قابل‌توجه‌ای از بازارهای فروش جهانی این محصول به بوش تعلق دارد. البته ناگفته نماند آبمیوه‌گیری‌های بوش بسیار متنوع هستند و هرکسی می‌تواند به‌راحتی محصول متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود را از بین محصولات این برند پیدا کند.

بنابراین شما نیز می‌توانید نظیر همه خانواده‌های دیگر از بین آبمیوه‌گیری‌های متنوع و جذاب بوش گزینه متناسب با طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود را پیدا کنید. اما اگر آب‌میوه‌گیری مطلوب خود را بین محصولات بوش پیدا کرده‌ و خریده‌اید، برای افزایش عمر دستگاه باید با روش‌هایی درست نگهداری آبمیوه گیری بوش آشنا باشید.ما منکر کیفیت بی‌نظیر و طول‌عمر بالای محصولات بوش نیستیم. اما با این وجود باز هم اگر نتوانید مطابق با استانداردهای تعریف شده وسیله خود را به کار بگیرید عمر آن بسیار کمتر از آن چیزی که تصور می‌کنید خواهد شد. بنابراین برای نگهداری آبمیوه گیری بوش خود لازم است که یک سری نکات را فراگرفته و رعایت کنید که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

شناخت نوع دستگاه یکی از نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

اولین نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش که به شما کمک می‌کند استفاده و نگهداری بهینه از دستگاه خود داشته باشید، آشنایی با نوع دستگاه است. همانطور که گفتیم ابمیوه‌گیرهای بوش بسیار متنوع هستند و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال برای استفاده از برخی ستگاه‌ها باید از قبل میوه را برای استفاده آماده کنید.اما در برخی دیگر نیاز به انجام اقدامات خاصی روی میوه ندارید و می‌توانید بدون کندن پوست و تیکه تیکه کردن میوه از طریق آبمیوه‌گیری بوش اقدام به گرفتن آب آن کنید. به‌عبارت دیگر شناخت دقیق دستگاه و استفاده متعارف از آن بسیار مهم بوده و در افزایش طول‌عمر آن تاثیر بالقوه‌ای دارد.

برای این منظور مهمترین توصیه‌های که ما برای شما داریم این است که دستگاه آبمیوه‌گیری بوش را مطابق با نیازها و سطح انتظارات‌تان خرید کنید. انتخاب صحیح سبب می‌شود برای استفاده درست از آن دچار محدودیت نشوید.همچین جهت نگهداری آبمیوه گیری بوش و استفاده درست از آن، بعد از خرید حتما به دقت دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و همه باید و نبایدهای موجود در رابطه با استفاده و نگهداری بهینه دستگاه را بیاموزید. بهترین منبع برای آموزش اصول نگهداری درست لوزام الکترونیکی دفترچه راهنمای آن‌ها است. بنابراین هیچگاه از این اصل قافل نشوید و با همه لوازم الکترونیکی منزلتان به یک شکل برخورد نکنید.

دستگاه را متناسب با قابلیت‌های آن به کار ببرید

همانطور که گفتیم هرکدام از آبمیوه‌گیری‌های بوش ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین برای پیشگیری از آسیب دستگاه خود، هرگز بیشتر از آن چیزی که در توان وسیله است، از آن کار نکشید. به‌عنوان مثال اگر وسیله شما نمی‌تواند آب میوه‌های پوست‌دار را بگیرد حتما قبل از قرار دادن میوه درون دستگاه آبمیوه‌گیری پوستش را بگیرید.عدم توجه به این نکته فشار بار وارده بر دستگاه را به‌شدت افزایش داده و درنتیجه موجب کاهش کارایی بهینه آن می‌شود. برای نگهداری آبمیوه گیری بوش درک درست از میزان قابلیت و توانایی آن بسیار مهم است. پس سعی کنید، هم سطح قابلیت وسیله خود را بشناسید و هم آنکه بیشتر از حد توان دستگاه از آن کار نکشید.

قرارگیری درست قطعات روی محل

قبل از روشن کردن دستگاه مطمئن شوید که همه قطعات آن به درستی در محل خود قرار گرفته‌اند. زیرا قرار نگرفتن صحیح قطعات روی محل اصلی هم منجر به آسیب دستگاه می‌شود و هم آنکه ممکن است برای شما نیز خطر آفرین باشد.البته در حال‌حاضر تقریبا تمامی آبمیوه‌گیری‌های بوش موجود در بازار به قفل ایمنی مجهز هستند. بنابراین تا زمانی که همه قطعات به درستی روی دستگاه قرار نگیرند، شروع به کار نخواهد کرد. پس می‌توان نتیجه گرفت که نگهداری آبمیوه گیری بوش در این زمینه راحت است. حتی اگر زمانی به هر دلیلی قطعات جانبی در محل اصلی خود به درستی قرار نگیرند آبمیوه گیری بوش شروع به کار نخواهد کرد.

دستگاه آبمیوه گیری بوش را در حین استفاده در مکانی صاف قرار دهید

هنگامی که می‌خواهید از دستگاه آبمیوه‌گیری بوش خود استفاده کنید، مطمئن شوید که محل قرار گیری آن سطحی صاف و یکدست است. این کار مانع از لغزیدن آن در حین کار می‌شود‌. اگر در حین استفاده متوجه لغزش دستگاه شدید، مطمئنا محل قرارگیری آن استاندارد نیست‌. پس در چنین مواقعی لازم است آبمیوه‌گیری را خاموش کرده و آن را برای استفاده در مکان دیگری قرار دهید.البته همه آبمیوه‌گیری‌های بوش مجهز به پایه ضد لغزش هستند و پایه‌های آن‌ها از لغزش دستگاه در حین کار جلوگیری می‌کند. بنابراین در حین استفاده این دسته از محصولات بوش احتمال حرمت و لغزش دستگاه بسیار کم است.

برای نگهداری آبمیوه گیری بوش و استفاده درست از آن حتی با وجود پایه ضد لغزش بهتر است مکان صافی را برای قراری گیری دستگاه انتخاب کنید. هرچند پایه‌های ضدلغزش مانع از حرکت دستگاه شما در حین استفاده می‌شود اما رعایت نکات این چنینی ضرری ندارد.البته گاهی اوقات اگر محل قرارگیری دستگاه آبمیوه‌گیری بوش مناسب نباشد و چسبندگی لازم بین لاستیک ضدلغزش و محل قرار گیری دستگاه ایجاد نشود، امکان لغزش و پرت شدن آن بالا می‌رود. پس با رعایت این نکات ساده می‌توانید هم از وسیله خود استفاده بهینه‌ای ببربید و طول‌‍عمر آن را افزایش دهید.

مخزن تفاله دستگاه را به موقع تخلیه کنید

هرچقدر هم که کیفیت دستگاه آبمیوه‌گیری بالا باشد، پر بودن مخزن تفاله در حین استفاده منجر به برهم زدن تعادل آن خواهد شد. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم استفاده بهینه از دستگاه آبمیوه‌گیری بوش این است که در حین کار هواستان به مخزن تفاله آن باشد.البته درحال‌حاضر اکثر آبمیوه‌گیری‌های بوش موجود در بازار به نحوی طراحی شده‌اند که جداسازی مخزن تفاله آن‌ها بسیار راحت است. بنابراین برای آنکه دستگاه شما تحت فشار قرار نگیرد همیشه در حین استفاده به مخزن تفاله آن نیز توجه کنید و به محض اینکه احساس کریدید نیاز به تخلیه دارد، دستگاه خاموش کرده و مخزن تفاله را خالی کرده و دوباره ادامه دهید.زمانی که دستگاه مجهز به پایه‌های ضد لغزش بوده و محل قرارگیری آن نیز مناسب باشد، اما باز دچار لغزش شود، به احتمال زیاد مخزن تفاله آن پر شده و نیاز به تخلیه دارد. پس بهتر است جهت اطمیان پس از تخلیه مخزن تفاله فرایند آبمیوه‌گیری را ادامه دهید.

بعد از هربار استفاده لوازم جانبی دستگاه را تمیز بشویید

همه قطعات جانبی دستگاه‌های آبمیوه‌گیری بوش نظیر صافی، تیغه از جنس استیل مرغوب هستند و طول عمر بالایی دارند‌. اما جهت نگهداری آبمیوه گیری بوش و استفاده درست از آن بهتر است بعد از هر بار استفاده بلافاصله همه قطعات را تمیز بشویید. همچنین شیر خروجی آن را نیز به کمک فرچه مخصوصی که معمولا به همراه همه دستگاه‌های آبمیوه‌گیری بوش عرضه می‌شود تمیز کنید‌.توصیه می‌کنیم بعد از شستن قطعات بلافاصله آن‌ها را روی دستگاه قرار ندهید. بلکه صبرکنید تا کاملا خشک شوند، آنگاه آن‌ها را روی دستگاه نصب کنید. توصیه مهم دیگری که در رابطه با استفاده درست از آبمیوه‌گیری‌های بوش می‌توانیم بکنیم این است که قطعات را همیشه با آب سرد بشویید.

زیرا ممکن است آب گرم و داغ به واشرهای تعبیه شده روی قطعات آسیب بزند. همچنین بلافاصله بعد از اتمام کار برای شستشوی قطعات اقدام کنید. زیرا پوست و عصاره میوه‌ها خیلی سریع روی قطعات خشک می‌شود.بنابراین بعداً شستشوی آن زمان زیادی از شما خواهد گرفت. همچنین در صورت عدم شستشوی بهینه و باقی ماندن بقایای میوه‌ها درون دستگاه و روی قطعات آن، موجب افت عملکرد آبمیوه‌گیری در طولانی مدت می‌شود.

نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

از ریختن مواد غذای حاوی فیبر بالا درون دستگاه خودداری کنید

دستگاه آبمیوه‌گیری به‌نحوی طراحی شده است که برای میوه‌های آبدار و نرم نظیر مرکبات، میوه‌های نوبرانه، سیب، ‌هویج و غیره کارایی دارد. بنابراین استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری، حتی دستگاه‌های قدرتمند و باکیفیت بوش برای گرفتن میوه‌ها و سبزیجات کم آب، میوه‌های خشک نظیر نارگیل، غلات، نیشکر و غیره به هیچ عنوان مناسب نیستند.زیرا مقادیر زیاد فیبر و آب کم مواد غذایی نام برده به شدت دستگاه را تحت فشار قرار داده و حتی ممکن است منجر به سوختن موتور آن شود. در غیر این‌صورت نیز راندمان کاری دستگاه را به شدت کم خواهد کرد.

فقط از پیستون مخصوص دستگاه برای وارد کردن میوه‌ها درون دستگاه استفاده کنید

همه دستگاه‌های آبمیوه‌گیری حاوی پیستون مخصوص هستند. بنابراین نکته مهم دیگر برای نگهداری آبمیوه گیری بوش این است که از پیستون مخصوص آن برای وارد کردن میوه‌ها و سبزی‌های مورد نظر درون دستگاه استفاده کنید.زیرا پیستنون هر آبمیوه‌گیری کاملا متناسب با دهانه آن طراحی شده دستگاه است. همچنین استفاده از موارد دیگر مخصوصا فلزی نظیر کارد و قاشق به شدت دستگاه را تحت آسیب قرار داد ه و خراب می‌کند.

به قدرت موتور دستگاه توجه کنید یکی از نکات نگهداری آبمیوه گیری بوش

توصیه می‌کنیم در حین استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری بوش به میزان قدرت و توان موتور آن نیز توجه کنید‌. دستگاه‌های که از قدرت و توان بالایی بهره‌مند هستند، سرعت‌العمل بهتر و سریع‌تری دارند. توصیه می‌کنیم هرگز از دستگاه خود فراتر از قدرت آن انتظار نداشته باشید.در مواقعی که فرایند آبمیوه‌گیری شما طولانی است، باید جهت استفاده بهینه و نگهداری آبمیوه گیری بوش برای طولانی مدت، در بازه‌های زمانی مشخص به دستگاه استراحت بدهید و پس از آنکه احساس کردید موتور سرد شده به کار خود ادامه دهید.

از سرعت مناسب برای گرفتن آب میوه ها استفاده کنید

دستگاه‌های آبمیوه‌گیری بوش دارای سرعت‌های مختلفی هستند و امکان تنظیم سرعت در حین کار با آن‌ها برای شما، به راحتی ممکن است. پس توصیه می‌کنیم. برای نگهداری آبمیوه گیری بوش و استفاده درست از آن سرعت دستگاه را متناسب با میزان سختی میوه و سبزیجات مورد نظر تنظیم کنید. به‌عبارت دیگر اگر میوه‌ای که می‌خواهید آب آن را بگیرید، نرم است سرعت دستگاه روی درجه کند قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید