علم و تکنولوژی, عمومی

وسایل برقی و برچسب انرژی

برچسب انرژی

رتبه‌بندی انرژی به صورت‌های مختلفی صورت می‌گیرد، برچسب‌های انرژی برای کمک به تصمیم‌گیری صحیح خرید بر اساس هزینه‌های درازمدت و انتشار گازهای گلخانه‌ای از محصولات ما استفاده می‌شوند ، گاهی اوقات ممکن است اشتباه درک شوند. در اینجا، ما برچسب‌های انرژی و اینکه چطور از آن‌ها بهتر استفاده کنیم را توضیح می‌دهیم.

معرفی برچسب انرژی اروپا در سراسر سال ۱۹۹۲ بوده است ، و این چیزی است که انگلستان با آن مواجه شد تا شرکت‌ هایش بتوانند در سراسر قاره کار کنند.

در حال حاضر ، برچسب‌های انرژی مصرفی دارای یک مقیاس می‌باشند که می‌تواند به‌عنوان A + + + و کمترین مقدار G به دست آید. همان‌طور که بسیاری از محصولات در حال حاضر در انتهای بالای مقیاس قرار دارند و تفاوت‌های کمی وجود دارد ، تنظیم شده است که به یک فرمت AG ساده برای برخی از انواع محصولات بازگردیم پس از سال ۲۰۲۱ ، فضای بیشتری برای نوآوری موردنیاز است ، بنابراین در ابتدا هیچ چیز در مقوله‌های برتر قرار نخواهد گرفت و امروزه مصرف انرژی کارآمدترین وسیله  A +++، است.

هنوز دسته‌های محصولی وجود دارد که سیستم فعلی تمایز واضحی از قبیل خشک‌کن‌ها را فراهم می‌کند. در اینجا، بدترین سازندگان را می‌توان در رده C پیدا کرد ، در حالی که بهترین مدل‌های پمپ گرما است که می‌توانند به رتبه‌بندی A +++ دست یابند.

برای محصولاتی مانند ماشین ظرف‌شویی و یخچال ، که در آن گزینه‌ها در اطرافA-pluses قرار می‌گیرند، می‌توانید از سایت‌هایی مانند Inititen Topten برای پیدا کردن گزینه‌های «بهترین کلاس» استفاده کنید. ابتکار ابتدایی همچنین اطلاعاتی را درباره میزان حداقل امتیاز انرژی که ممکن است برای یک دسته خاص از محصول پیدا کنید را فراهم کند.

سایر اطلاعات در مورد برچسب برای نگاه کردن به شکل کوانتومی / سال است، زیرا بین مدل‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. یک محصول بزرگ‌تر ازآنچه نیاز دارید خرید نکنید: این انتخاب عقلانی نیست – شما لازم نیست که به برچسب آن نگاه کنید.

برچسب‌گذاری، یک دستورالعمل اروپایی را برای نتایج گسترده‌تر طراحی اقتصادی به ارمغان آورده است. Ecodesign یک رویکرد به طراحی محصول است که تأثیرات محیطی آن را در طول کل چرخه حیات در نظر می‌گیرد. Ecodesign به تنهایی صرفه‌جویی متوسط خانوار اروپایی را در هر سال ۳۳۲ یورو به همراه خواهد داشت و این رقم به ۴۵۴ یورو افزایش خواهد یافت اگر آن‌ها بهترین محصولات را انتخاب کنند.

بازپرداخت محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیراً رأی دادند که جنبه‌های ترمیم و اطمینان از در دسترس بودن قطعات یدکی باید در مقررات Ecodesign برای یخچال‌ها و فریزرها با تصمیم نهایی در ماه مارس برگزار شود. این همه بخشی از فشار برای تقویت “اقتصاد مدور” و کاهش زباله است.

برچسب انرژی چیست ؟

نوار آشنا برچسب انرژی از رنگ‌های قرمز تا سبز و نام‌هایی از G تا A نشان می‌دهد که این دستگاه چقدر کارآمد است که این برچسب را دارد. هر چه برچسب سبزتر باشد، استفاده از آن با محیط زیست سازگار تر است.حالا همه وسیله‌ها باید یک برچسب انرژی داشته باشند تا نشان دهند چقدر کارآمد هستند . این خبر خوبی است، چون این برچسب انرژی نشان می‌دهد که یک وسیله چقدر انرژی را مدیریت می‌کند و هر چه بیشتر اقتصادی باشد، برای اوضاع مالی شما بهتر است.

رتبه بندی انرژی چگونه کار می کند؟

همه ما چیزهای مبهمی در مورد نحوه خرید با صرفه جویی در مصرف لوازم خانگی به حفاظت از محیط زیست و جیب های پشت ما کمک کرده است می دانیم. اما رتبه بندی انرژی به چه معناست؟ و آیا یک وسیله با رتبه انرژی بالاتر واقعاً در درازمدت موجب صرفه جویی در هزینه خواهد شد؟

از آنجا که هزینه برق روز به روز در حال افزایش است ، بازده انرژی وسایل شما یکی از بزرگترین عوامل در تعیین اندازه قبض ماهانه شما باقی می ماند. داشتن یک لوازم خانگی ناکارآمد ممکن است به نظر کوچک برسد ، اما وقتی خانه ای پر از آنها وجود داشته باشد ، مطمئناً دچار درد مالی خواهید شد.
رتبه بندی انرژی لوازم خانگی برای کمک به شما در انتخاب کارآمد ترین محصولات موجود در بازار وجود دارد، و ما یک راهنمای برای رتبه بندی انرژی را در اختیار شما قرار داده ایم تا به شما کمک کنیم تا در زمینه لوازم خریداری شده آگاهانه تر تصمیم بگیرید.
با اطمینان می توانیم به شما بگوییم که اگر از یک وسیله با انرژی کارآمد تر استفاده کنید، در مصرف برق کمتری هزینه خواهید کرد. با این حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که این یک پس انداز طولانی مدت است که ممکن است به طور روزانه متوجه آن نشوید. با این وجود، آنچه که احتمالاً متوجه آن می شوید، مبلغی اضافی است که برای تهیه یک دستگاه کارآمدتر ، معمولاً برای تهیه لوازم جانبی باید از آن استفاده کنید.

تفاوت مصرف انرژی a و a+ چیست؟

ابتدا با گروه انرژی a آشنا شویم، در سال 2010 درجه کیفیت مصرف انرژی در گروه A به سه زیر گروه a+،a++، a+++، تقسیم شد، که این نوع انرژی بعنوان بهترین سطح مصرف انرژی نام گرفت. اما تفاوت بین این گروه a و a+ در چیست؟ شاخصی که به عنوان معیار در نظر گرفته شده، بدین شکل است که لوازمی که در گروه a+ هستند، انرژی کمتری مصرف می کنند. وبه همین ترتیب برای موارد دیگر هم ادامه دارد.

برچسب انرژی a+++ چیست؟

یکی از موارد مهم درمبحث برچسب انرژی چیست؟ شناخت انواع برچسب انرژی می باشد. در این بخش به آشنایی برچسب انرژی a+++ می‌پردازیم، محصولاتی که این برچسب را بروی خود نصب شده دارند، یعنی کمترین میزان مصرف انرژی را داشته و بسیار مقرون به صرفه هستند. این برچسب به عنوان بهترین رتبه از میزان مصرف انرژی شناخته شده است.

اهمیت و مزیت استفاده از برچسب انرژی

توجه به برچسب انرژی درج شده روی لوازم الکترونیکی جزو مواردی است، که در خرید بسیار موثر می باشد. بنابراین توجه به این که برچسب انرژی چیست؟ و در هر لوازم الکترونیکی نشانگر چه مواردی است، بسیار اهمیت دارد. چند مورد از مزیت استفاده از برچسب انرژی بصورت زیر می باشد:

  • به انتخاب درست و آگاهانه در هنگام خرید کمک می‌کند.
  • مصرف کنندگان را با میزان کارایی و بازدهی لوازم آشنا می‌کند.
  • به بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه انرژی مصرفی کمک می‌کند.
  • میزان آلودگی محیط زیست را کاهش می‌دهد.
  • اطلاعات مهمی را درباره هر وسیله برقی در اختیار خریدار می‌گذارد.

چه لوازم خانگی برچسب انرژی دارند؟

  • یخچال فریزر
  • فریزهای خانگی
  • ماشین لباسشویی
  • کولر گازی
  • کولر آبی
  • اتوی برقی
  • سایر لوازم برقی آشپزخانه
  • تلویزیون
  • لامپ
  • ماشین ظرفشویی
  • خودرو

برچسب انرژی یخچال

بیشترین نوع برچسب های انرژی مربوط به یخچال می‌باشد. یا بهتر است، بگوییم اولین نوع آشنایی با برچسب انرژی کاربرد آنها در یخچال بوده است. با تبیلغ برچسب انرژی یخچال ذهن خیلی از افراد به سمت اینکه برچسب انرژی چیست؟ کشانده است. مواردی که روی برچسب انرژی یخچال و فریزر این دو لوازم پر مصرف برقی درج می‌شود؛ به صورت زیر است:

شرکت سازنده و مدل یخچال و فریزر

مصرف برق یخچال و فریزر به کیلو وات ساعت در سال

حجم نگهداری مواد تازه به لیتر

حجم نگهداری مواد منجمد به لیتر

ردیف و کلاس منطقه جغرافیایی و آب و هوایی

برچسب انرژی کولر گازی

کولر گازی نیز یکی دیگر از وسایل خانه است که برق زیادی مصرف می‌کند و نیاز است که پیش از خرید از میزان مصرف آن مطمئن شوید. برچسب انرژی روی کولر گازی علاوه بر دارا بودن نشانگرهای رنگی اطلاع دهنده مصرف برق، دارای اطلاعات دیگری چون توان مصرفی، دسته بندی ناحیه آب و هوایی مورد استفاده (مانند مناطق گرمسیر و …)، ظرفیت سرمایش دستگاه، نسبت بازده انرژی، ضریب عملکرد سرمایش، راندمان حرارتی و … است.

برچسب انرژی خودرو

خودرو هم جزو دسته وسایلی است که برچسب انرژی دارد؛ کاربرد برچسب انرژی در اینجا بر اساس انرژی مصرفی اتومبیل است. بیشتر در خودرو‌های هوشمند و برقی کاربرد دارد، ولی در خودرو های بنزینی هم برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می‌شود. موارد بررسی در برچسب انرژی خودرو به صورت زیر می‌باشد:

برند و مدل خودرو

وزن؛ نوع سوخت و نوع ماشین (سواری-باری-کامیون)

مصرف سوخت درون شهری و برون شهری

مصرف تولید گاز دی اکسید کربن، آلاینده ها به گرم در کیلومتر

بازدهی انرژی در لامپ

لامپ ها هم به مانند دیگر وسایل برقی دارای برچسب انرژی میباشند ، ولی این اصول به صورت کامل و دقیق طبق قانون در همه جا رعایت نمیشود و با یک علامت نمادین ظاهر سازی مینمایند . حال اگر این اصول رعایت شود ، موارد زیر را شامل میشود :

از سبز تا قرمز رتبه بندی شده است .

مقدار توان نور

میزان مصرف برق

طول عمر مفید لامپ

برچسب انرژی در ماشین لباسشویی

به طور کلی برچسب انرژی در در ماشین لباسشویی علاوه بر نشان دادن میزان مصرف برق، نشانگر میزان قدرت پاک کنندگی، قدرت خشک کن، ظرفیت و میزان آب و … است.. سرعت دور تند و قدرت آبگیری نیز از دیگر مشخصه‌هایی است که روی برچسب‌های انرژی در ماشین لباسشویی برندهای مختلف وجود دارد.

نکات قابل توجه در انتخاب وسایل برقی

برای خرید وسایل برقی تا به حال مواردی اعم از : شکل ظاهری ، کارخانه سازنده ، تکنولوژی ساخت برای شما مهم بوده است ، حال با خواندن متن همه چیز درباره برچسب انرژی متوجه اهمیت نشان استاندارد و برچسب انرژی دستگاه شدید . لازم است تاکید کنیم که این علامت اطلاعات مهمی در زمینه ایمنی و بازدهی وسایل برقی در اختیار شما عزیزان میگزارد .

نکته مهم و نتیجه گیری : هنگام خرید هر وسیله برقی به برچسب انرژی آن توجه نمایید ، چنانچه قصد خرید وسیله برقی داشتید و تفاوت در قیمت را متوجه نشدید ، بدانید یکی از دلایل تفاوت قیمت کم مصرف بودن انرژی میباشد که این موضوع در بلند مدت میتواند به اوضاع اقتصادی شما کمک کند ( متوجه کاهش پرداخت هزینه قبض برق خواهید شد).

دیدگاهتان را بنویسید