برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟

چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟

جاروبرقی یکی از وسایل نظافتی همه کاره است که به کمک آن می‌توان در مدت زمان کوتاهی فضای اطراف را به طور کامل تمیز کرد. البته عملکرد درست این وسیله مستلزم استفاده صحیح از آن است. در واقع برای تمیز کردن با جاروبرقی بایستی یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا هم فضای اطراف شما به خوبی نظافت شود و هم طول عمر جاروبرقی افزایش پیدا کند. جاروبرقی بوش یکی از پرطرفدارترین لوازم خانگی بوش است که فرایند نظافت و تمیز کردن محیط را با کیفیت و قدرت بالایی انجام می‌دهد. با وجود کارایی مطلوب این دستگاه، در صورتی که روش استفاده از آن را ندانید، احتمال آسیب زدن به جاروبرقی و جود دارد.در این مقاله از هوم کالا به پاسخ سوال چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟ می پردازیم.

چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟

یکی از اصول مهم در افزایش طول عمر جاروبرقی، استفاده صحیح و درست از آن است. اگر محصول خود را از معتبرترین برندهای بازار تهیه کرده باشید اما نکات تمیزکردن با جاروبرقی را ندانید، احتمال آسیب به قطعات داخلی آن وجود داشته و نیاز به تعمیر یا تعویض جاروبرقی خواهید داشت. سوال مهمی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که آیا می‌توان هر چیزی را با جاروبرقی تمیز کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است.ما قصد داریم با پاسخ دقیق به این سوال شما را در استفاده صحیح از جاروبرقی کمک کنیم. سیستم مکش و مخزن جاروبرقی توانایی کشیدن هر وسیله‌ای را ندارد. جاروبرقی می‌تواند چیزهایی از قبیل؛ مو، غلات، خرده چیپس، خرده نان و دیگر مواد خشک را به خوبی تمیز کند. اما این وسیله در تمیز کردن چه چیزهایی محدودیت دارد؟ در ادامه چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟ بررسی قرار می‌دهیم.

چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟

تکه‌های بسیار بزرگ شیشه

همیشه تمیز کردن با جاروبرقی راحت‌ترین روش برای نظافت محیط است. این وسیله با قدرت مکش خود هر زباله یا وسیله‌ای را جمع می‌کند و محیطی تمیز و عاری از آلودگی به شما هدیه می‌کند. اما تمیز کردن تکه‌های شیشه بزرگ با جاروبرقی کار کاملا اشتباهی است. شیشه‌های بزرگ می‌توانند برای جاروبرقی بسیار خطرناک باشند.تکه شیشه کاملا تیز و برنده است و می‌تواند دیواره‌های لوله جاروبرقی یا کیسه آن را بریده و سوراخ کند. همچنین این قطعات با ایجاد خراش در قسمت‌های مختلف جاروبرقی طول عمر آن را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید، حتما پیش از روشن کردن جاروبرقی، تکه‌های بزرگ شیشه را با جارو دستی جمع کنید.

غذای خیس یا هر چیز مرطوب دیگر

تمیز کردن با جاروبرقی اصول خاص خود را دارد. این وسیله با برق کار می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که برای تمیز کردن چیزهای خشک و عاری از رطوبت مناسب است. بنابراین به هیچ عنوان نباید غذای خیس که می‌تواند شامل حبوبات خیس یا انواع خورشت باشد را با جاروبرقی تمیز کنید.راهکاری که می‌توانیم در این خصوص به شما پیشنهاد کنیم این است که یا قبل از شروع فرایند تمیز کردن با جاروبرقی از یک دستمال تمیز برای جمع کردن غذاهای خیس استفاده کنید و یا به جای جاروبرقی موجود از یک جاروبرقی دوکاره استفاده کنید که قابلیت تمیز کردن چیزهای خشک و مرطوب را به طور همزمان دارد.

تمیز کردن گرد و غبار بسیار ریز

گاهی اوقات در گوشه و کنار خانه ذرات ریزی از گرد و غبار وجود دارند که بسیار نرم هستند. به عنوان مثال زمانی که در حال تعمیر و بازسازی خانه هستید، باقیمانده‌هایی از سمباده زنی روی زمین می‌ریزند که ذرات بسیار ریزی دارند. به هیچ عنوان برای تمیز کردن این ذرات از جاروبرقی استفاده نکنید. گرد و غبار به راحتی می‌تواند منافذ، فیلتر و کیسه جاروبرقی را مسدود کند.در نتیجه جاروبرقی نه تنها کار خود را نمی‌تواند به درستی انجام دهد، بلکه در حین تمیز کردن دیگر بخش‌های خانه گرد و غبار کشیده شده را به بیرون انتقال می‌دهد و این باعث کثیف‌تر شدن خانه نیز می‌شود. برخی از پرفروش‌ترین جاروبرقی‌های بوش با استقامت بالایی که دارند می‌توانند برای این موارد گزینه بسیار مناسبی باشند.

خاکستر شومینه

خاکستر شومینه علاوه بر اینکه ذرات بسیار ریزی دارد، گرمای حاصل از آتش را تا حدودی در خود نگه می‌دارد. از این رو تمیز کردن این خاکستر با جاروبرقی معمولی می‌تواند مشکل آفرین شود. برای جمع آوری خاکستر شومینه دو راه پیش رو دارید. در روش اول می‌توانید با استفاده از یک جارو دستی معمولی آن‌ها را جمع کنید. در روش دوم لازم است چند روز صبر کنید تا این خاکستر کاملا سرد شود و سپس با استفاده از جاروبرقی دوکاره (خیس و خشک) آن را تمیز کنید.

اشیای مختلف از جمله گیره کاغذ و سکه

شاید جمع کردن اشیای مختلف با جاروبرقی کار راحت و لذت بخشی باشد. اما بایستی بدانید که اگر وسایلی همچون گیره کاغذ یا سکه را با جاروبرقی جمع آوری کنید، احتمال گیر کردن این اشیا درون برس چرخ دنده جاروبرقی وجود دارد. علاوه بر این، تمیز کردن تکه‌های پلاستیکی نیز می‌تواند به قطعات داخلی جاروبرقی آسیب وارد کند. بنابراین از تمیز کردن هر نوع اشیای کوچکی که به نوعی می‌تواند به بخش‌های مختلف جاروبرقی صدمه بزند خودداری کنید.

نکات مهم در استفاده از جاروبرقی

چه چیزهایی را نباید با جارو برقی تمیز کرد؟

احتمالا بعد از مطالعه مطالبی که ارائه شد، به خوبی متوجه شده‌اید که شیوه استفاده صحیح از جاروبرقی تا چه اندازه در طول عمر آن تاثیرگذار است. گاهی ما تنها با رعایت برخی نکات ساده در حین استفاده از جاروبرقی می‌توانیم عملکرد آن را بهینه کرده و طول عمر دستگاه را افزایش دهیم.در مقابل بی‌توجهی به نکات گفته شده می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به جاروبرقی شما وارد کند. به گونه‌ای که متحمل هزینه‌های مختلفی برای تعمیر یا تعویض قطعات آن خواهید شد. نکته مهم دیگری که تاثیر زیادی در دوام و کیفیت عملکرد جاروبرقی دارد، تمیز کردن مرتب آن است. سعی کنید هر چند وقت یک بار فیلترها و کیسه جاروبرقی را تمیز کنید.

خالی کردن کیسه جاروبرقی و تمیز کردن فیلترها از هر گونه موی اضافی می‌تواند قدرت مکش آن را مجددا به حالت اولیه برگرداند. پیش از روشن کردن جاروبرقی حتما بخش‌های مختلف خانه را بررسی کنید و اشیای بزرگ، تیز، یا ذرات بسیار ریز گرد و غبار را به کمک یک جاروی معمولی جمع آوری کنید تا فرایند تمیز کردن با جاروبرقی با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود. این کار باعث می‌شود تا احتمال مکش وسایل و اشیای آسیب‌زا توسط جاروبرقی به حداقل ممکن برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید