برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

کاربرد توستر بوش

کاربرد توستر بوش

ممکن است فکر کنید که توستر وسیله ای است که بیش از یک کار انجام نمی دهد، اما اشتباه می کنید. در واقع کاربرد توستر بوش محدود به گرم کردن نان نیست و می تواند کارهای دیگری نیز برای شما انجام دهد. اگرچه توستر ممکن است در خانه های ایرانی خیلی مورد توجه نباشد اما اگر بدانید که با استفاده از آن می توانید میان وعده های سریع، راحت و خوشمزه، به ویژه برای کودکان تهیه کنید، این امکان وجود دارد که تمایل به خرید آن پیدا کنید. توسترها با کمک به شما در طبخ وعده های غذایی سریع تر و راحت تر، زندگی شما را ساده می کنند در اینجا چندین ایده برای استفاده از توستر و پخت غذاهای خوشمزه و آسان ارائه می شود.

توستر بوش چه کاربردهایی دارد ؟

کیسه های توستر

کیسه ها کاربرد توستر بوش برای تهیه غذاهای مختلف را تسهیل می کنند. این کیسه ها از مواد نچسب ساخته شده اند، بنابراین نگرانی در مورد چسبیدن غذا به داخل آن ها وجود ندارد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به یک نوع ماده غذایی خاص حساسیت دارید، کیسه توستر می تواند کمک کند تا از آلوده شدن توستر برای استفاده های بعدی به مواد غذایی مختلف جلوگیری شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از کیسه های توستر این است که موجب می شود تا یک آشپزی تمیز انجام شود و از چکیدن روغن یا ریختن مواد به داخل توستر جلوگیری شود. اگر قادر به خرید کیسه های توستر نیستید و به آن ها دسترسی ندارید، می توانید یاد بگیرید که خودتان با استفاده از کاغذ روغنی آن ها را تهیه کنید.

تهیه برگرهای گیاهی

یک کاربرد توستر بوش پخت یا گریل کردن برگرهای گیاهی است. برخلاف گوشت گاو یا سایر برگرهای گوشتی، این برگرها چربی زیادی ندارند بنابراین نیازی نیست که هنگام پخت نگرانی زیادی در مورد کثیف شدن توستر خود داشته باشید. فقط آن ها را داخل توستر بگذارید تا سریع بپزند. آن ها به سرعت و به طور مساوی می پزند. فقط اطمینان حاصل کنید که بعد از پخت، سینی توستر خود را تمیز کنید، همان طور که برای هر چیزی که در توستر درست می کنید، باید آن را تمیز کنید.

تهیه نان سیر

نان سیر از خوشمزه ترین پیش غذاهایی می باشد که می توان آن را در توستر ها تهیه نمود. برای تهیه نان سیر، مقداری کره ذوب شده، سیر خرد شده، پنیر پارمزان و جعفری مورد نیاز است. یک برش نان تست بردارید، آن را به روغن زیتون یا کره آغشته کنید، سپس مقداری پودر سیر یا سیر تازه خرد شده روی آن پخش کنید. کمی پنیر و جعفری تازه نیز اضافه کنید. سپس آن را در کیسه توستر بگذارید تا آماده شود. بهتر است از کاغذ روغنی یا کیسه توستر استفاده کنید تا مواد به داخل توستر نریزند.

ساندویچ پنیر گریل شده

کاربرد توستر بوش

برای تهیه پنیر گریل شده می توانید از توستر خود استفاده کنید. ابتدا پنیر مورد علاقه خود را (آمریکایی، چدار، موزارلا) انتخاب کنید. حتی می توانید یک تکه گوجه فرنگی یا مقداری گوشت به غذای آماده خود اضافه کنید. فقط پنیر کبابی دلخواه خود را مونتاژ کنید ، آن را در یک کیسه توستر بلغزانید ، در توستر بریزید ، و چند دقیقه بعد ، یک ساندویچ داغ ، بدون نیاز به تمیز کردن. اگر دفتر کاری شما یک توستر داشته باشد شما می توانید این غذای سریع و خوشمزه را سرکار میل فرمایید. در یک روش دیگر می توانید توستر خود را به پهلو برگردانده و نان ها را به صورت افقی در آن قرار دهید. تنها مشکل این روش این است که (به طور بالقوه) می تواند آتش سوزی ایجاد کند، بنابراین با احتیاط باید این کار را انجام دهید.

تهیه نان تاکو (تورتیلا)

تاکو یک غذای مکزیکی است که شامل یک نان گندم به اندازه کف دست است و مواد مختلف شامل گوشت و سبزیجات روی آن قرار داده می شود.  برای سرو کردن این نان تاشده و میل می شود. یک کاربرد توستر بوش می تواند تهیه نان تاکو باشد. با استفاده از توستر می توان  این نان ها را که به آن ها تورتیلا نیز گفته می شود به نان های ترد و آماده برای پر کردن تبدیل کرد. بهتر است سایز تورتیلاها را متناسب با توستر خود تهیه کنید. مراقب موارد ایمنی باشید و در حین کار با توستر از دور نشوید تا در صورتی که بوی دود از آن بلند شد به سرعت بتوانید آن را خاموش کرده و از برق بکشید.

با استفاده از توستر سیب زمینی شیرین را به نان تست تبدیل کنید.

یکی از مواردی که به عنوان کاربرد توستر می توان به آن اشاره کرد این است که شما می توانید با پختن قطعات نازک سیب زمینی شیرین در توستر، تست گلوتن درست کنید. پس از برشته شدن، آنها را با آووکادو، کره بادام زمینی یا هر آنچه دلخواه شما است پر کنید.

گریل کردن استیک

یک مورد دیگر برای کاربرد توستر، گریل کردن استیک است. اگر هوس استیک کرده اید اما در سفر هستید و وسایل لازم مثل ماهی تابه و غیره را در اختیار ندارید می توانید از توستر استفاده کنید. به طور معمول تکه های استیک تقریبا به همان اندازه برش نان هستند. اگر استیک برای ورودی توستر شما خیلی ضخیم است، شاید عجیب به نظر برسد اما می توانید از یک اتو (اتوی لباس) استفاده کنید تا آن را نازک کنید.

تهیه انواع پنینی ها

قبلاً توضیح داده شد که چگونه ساندویچ پنیر گریل شده تهیه شود. در هنگام استفاده از توستر برای تهیه پنینی های مختلف می توان مواد غذایی دلخواه مثل گوشت، مرغ یا سبزیجاتی مثل بادمجان و گوجه را به ساندویچ پنیر اضافه کرد. پنینی ها طعم بسیار لذیذی دارند و به سرعت آماده می شوند. برای تهیه پنینی نیز بهتر است از کیسه توستر استفاده شود.

گرم کردن پیتزا

اگرچه بسیاری از افراد پیتزای سرد را دوست دارند اما در صورتی که تمایل دارید باقی مانده پیتزای خود را  دوباره گرم کنید تا پنیر آن به خالت کشدار و نرم خود برگردد می توانید کاربرد توستر بوش در این مورد را امتحان کنید. استفاده از توستر برای گرم کردن پیتزا در مقایسه با ماکروویو بهتر است.

ترد کردن مجدد سیب زمینی سرخ شده

مشابه با گرم کردن پیتزا زمانی که مقداری سیب زمینی سرخ شده و یا پیاز سوخاری از غذای شما باقی مانده است و تمایل به گرم کردن و ترد کردن دوباره آن دارید توستر به بهترین شکل این کار را برای شما انجام داده و حالت ترد و خوشمزه اولیه این خوراکی ها را به آن ها بر می گرداند.

امکانات مختلف توسترها

یکی از امکانات توسترها در کنار تست کردن نان و تهیه میان وعده های خوشمزه، قابلیت یخ زدایی است که در برخی مدل ها مثل توستر TAT6101 موجود است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید نان های فریز شده را نیز با کیفیت بسیار عالی تست کنید. این مدل توستر دارای توان 900 وات و به رنگ سفید است.  برخی مدل ها نیز دارای یک پایه جداگانه برای گرم کردن کلوچه و شیرینی هستند که روی دستگاه قرار می گیرد. باید توجه کرد که برای استفاده از دستگاه با بیشترین کارایی بهتر است تنظیمات را به طور صحیح انتخاب کنید. برای این کار می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه نیز مراجعه کنید.

نحوه استفاده از توستر

معمولا توسترها مکانیزم کار ساده ای دارند و اغلب مشابه هم کار می کنند اما طراحی های ظاهری آن ها کمی متفاوت است. توستر بوش یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید یک توستر با کیفیت و زیبا است. برای استفاده از آن ابتدا، نان تست را درون شکاف ها قرار دهید و اهرم جلوی دستگاه را فشار دهید. با استفاده از دکمه تنظیم در قسمت جلوی دستگاه ، انتخاب کنید تا چه درجه ای (معمولا 1 تا 5) می خواهید نان تست یا برشته شود بهتر است درجات متوسط را انتخاب کنید و در صورتی که به اندازه کافی تست نشده بود دوباره آن را تست کنید.  بهتر است در حین مدت زمان آماده سازی و برشته شدن نان، مراقب باشید تا نان نسوزد و بوی سوختگی ایجاد نشود. پس از آماده شدن نان، اهرم به صورت خودکار به عقب برخواهد گشت و نان ها بیرون داده می شون

جلوگیری از ایجاد سوختگی

کاربرد توستر بوش

اگر تنظیمات دستگاه را روی بالاترین حالت قرار دهید، ممکن است گرمای زیاد و نامطلوبی به مواد غذایی وارد شود. اگر نان تست را به طور تصادفی سوزانده اید، می توانید با استفاده از یک چاقو قسمت های سوخته را خراش دهید. اگر احساس می کنید که نان دارد شروع به سوختن می کند، منتظر نشوید که دستگاه به صورت خودکار متوقف شود و به صورت دستی آن را متوقف کنید.

رفع برخی مشکلات توستر

اگر توستر به برق وصل است اما کار نمی کند، ابتدا کابل را از نظر خرابی بررسی کنید، سپس توستر را به پریز دیگری متصل کنید. اگر اتصال به یک خروجی دیگر کمکی نکند، ممکن است توستر خراب باشد. در صورتی که کابل به طریقی آسیب دیده است از توستر استفاده نکنید. در هنگام روشن بودن دستگاه توستر، از قرار دادن فلز به داخل دستگاه جدا خودداری کنید. همچنین در حالی که دستگاه داغ است، دست خود را به داخل شکاف آن فرو نبرید. اگر نان تست در شکاف ها گیر کرد: سعی کنید اهرم را فشار دهید، سپس آن را به صورت دستی و با استفاده از یک انبر چوبی بیرون بیاورید. قبل از این کار، توستر را از برق جدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید