نقد و بررسی

ارور یخچال بوش را بشناسید

ارور یخچال بوش

کدهای خطا و ارور یخچال بوش تنوع زیادی داشته و همگی ترکیبی از حروف و اعداد هستند که در صورت بروز مشکل در قطعات داخلی روی پنل نمایش داده میشوند. این کدهای خطای یخچال بوش در برخی از مواقع نقش هشدار دهنده داشته و اگر جدی گرفته نشوند در نهایت می توانند به خرابی و خسارت های زیادی منجر شوند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هر کد و ارور که روی پنل مشاهده کردید را جدی بگیرید و با آشنایی معنای آن نسبت به رفع آنها اقدام کنید. در این بخش از مقاله هوم کالا ارورها و کدهای خطای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در مدل های مختلف را معرفی و راه حل هایی را برای رفع آنها ارائه می دهیم.

کدهای خطا و ارورهای یخچال فریزر بوش

بوش از معتبرترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی می باشد، اما همیشه این احتمال وجود دارد که به دلایل مختلف قطعات داخلی آن با مشکل مواجه شوند. خرابی و اختلال در هر یک از این قطعات داخلی در نهایت با ارورها و کدهای خطا بروز می کند تا از وضعیت دستگاه اطلاع داشته باشید و نسبت به تعمیر یخچال فریزر اقدام کنید. کدهای خطا و ارورهای یخچال بوش عبارتند از:

کد خطای E01 یخچال فریزر بوش

درون کابین یخچال سنسور دما وجود دارد که به دلایل مختلف ممکن است اتصال آن قطع شده یا قطعه به طور کامل خراب شود. ارور E01 یخچال بوش نشان دهنده اختلال در سنسور دمای کابین یخچال است. ابتدا بررسی کنید که آیا اتصال و سیم سنسور سالم است یا خیر؟ علاوه براین، سنسور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا ارور برطرف شود.

ارور E02 یخچال فریزر بوش

درون کابین فریزر نیز سنسور دما قرار گرفته و اختلال در آن با ارور E02 نمایش داده میشود. مانند ارور قبل ابتدا باید اتصالات سنسور و سپس خود قطعه بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. در اغلب مواقع سیم اتصال سنسور دچار اشکال شده و بدون نیاز به تعمیر تخصصی مشکل برطرف میشود.

ارور E03 یخچال فریزر بوش

از دیگر کدهای خطا و ارورهای یخچال فریزر و ساید بوش می توان به ارور E03 اشاره کرد که نشان دهنده خرابی سنسور دمای کشو است. برای کشوی یخچال و فریزر سنسور دما در نظر گرفته شده و اگر اتصالات آن قطع شود، عملکرد این قطعه با اختلال مواجه خواهد شد. ابتدا یخچال فریزر را از برق بکشید و سپس سیم های متصل به سنسور دمای کشو که در گوشه سمت راست بالا دستگاه قرار دارد را بررسی نمایید. اگر سیم ها سالم هستند، سنسور را بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.

کد خطا E05 یخچال فریزر بوش

ارور E05 یخچال بوش را اگر جدی نگیرید به مرور ممکن است دستگاه برفک بزند. چون این ارور نشان دهنده خراب شدن سنسور دمای سیستم دیفراست است. سنسور را بررسی و در صورت خراب بودن آن را با قطعه سالم تعویض کنید. توجه داشته باشید که سنسورهای باکیفیت را استفاده کنید.

کد خطا E10 یخچال فریزر بوش

در برخی از مواقع ممکن است با ارور E10 یخچال بوش مواجه شوید که می توان با یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه آن را برطرف کرد. اگر مشکل و ارور برطرف نشد، تنها راه حل تعویض ماژول کنترل اصلی می باشد که توسط تعمیرکار باید انجام شود.

ارور یخچال بوش

ارور E11 یخچال فریزر بوش

ارور E11 در یخچال بوش نشان دهنده این است که ماژول کنترل صفحه نمایش دچار اشکال شده است. برای رفع این ارور کافیست ابتدا یک مرتبه صفحه نمایش دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش و مجدد روشن کنید. اگر ارور با این اقدام برطرف نشد، تعمیرکار باید ماژول صفحه نمایش را تعویض کند.

ارور E15 یخچال فریزر بوش

در تمام یخچال فریزرها قطعه ای به نام سنسور دمای محیط وجود دارد که دمای بیرون از دستگاه را بررسی و اندازه گیری می کند. اگر این قطعه خراب شود عملکرد موتور نیز با اختلال مواجه خواهد شد. به همین دلیل ارور E15 به محض وجود اشکال در این سنسور روی صفحه نمایش داده خواهد شد و با تعویض سنسور برطرف میشود.

کد خطای E20 یخچال فریزر بوش

اگر با ارور E20 یخچال بوش مواجه شدید، به معنای این است که ارتباط صفحه نمایش با برد قطع شده است. سیم های اتصال ماژول و برد را بررسی و اگر دارای اشکال هستند آنها را تعویض کنید. دقت داشته باشید که این مشکل باید توسط افراد متخصص در زمینه تعمیر لوازم خانگی برطرف شود.

ارور E21 یخچال فریزر بوش

اگر ارتباط صفحه نمایش با برد یخساز و آب سرد کن قطع شود، با ارور E21 مواجه خواهید شد. در اغلب مواقع با بررسی و تعویض سیم های رابط میان برد یخچال و آب سردکن و صفحه نمایش می توان ارور را برطرف کرد.

ارور F1 یخچال بوش

ارور F1 در یخچال بوش بیانگر خرابی سنسور فریزر می باشد. سنسور فریزر اطلاعات مهمی از سالم بودن و دمای داخل فریزر را به برد اصلی دستگاه منتقل می نماید. سنسور فریزر باید تعویض گردد. در غیر این صورت ممکن است دمای فریزر اصلا درست نشان داده نشود. بهترین روش برای حل مشکل شما این است که با تعمیرگاه مجاز تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید.

ارور F3 یخچال بوش

ارور F3 در یخچال بوش نشان دهنده وجود خطا در سیستم دیفراست یا یخ زدایی می باشد. ارور F3 نشان می دهد که زمان دیفراست بیشتر از حد معمول بوده است. ممکن است سنسور دیفراست مشکل پیدا کرده باشد. همچنین المنت و ترموفیوز نیز ممکن است معیوب شده باشد. یکی از نشانه های ارور F3 این می باشد که یخچال یا فریزر گرم می باشد. و سرمای مورد نظر را ندارد.

ارور R1 یخچال بوش

ارور R1 در یخچال بوش نشان دهنده خرابی سنسور یخچال می باشد. سنسور یا حسگر یخچال باید تعویض گردد. تعویض سنسور یخچال کار فنی و تخصصی می باشد. برای انجام بهتر و مطمئن حتما با تکنیسین تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید. اگر سنسور یخچال تعویض نگردد باعث می شود کارایی یخچال پایین بیایید.

ارور RT یخچال بوش

ارور RT در یخچال بوش نشان دهنده خرابی و وجود مشکل در سنسور محیطی (Environmental sensor) می باشد. اگر سنسور محیطی تعویض نگردد باعث می شود یخچال نتواند دمای محیط اطراف خود را تشخیص دهد. این امر بر روی کمپرسور یا موتور یخچال تاثیر می گذارد. ارور RT را جدی بگیرید.

کد خطا D1 یخچال فریزر بوش

از دیگر کدهای خطا و ارورهای یخچال فریزر و ساید بوش می توان به ارور D1 اشاره کرد که به دلیل خراب شدن سنسور دیقراست رخ می دهد. با تعویض سنسور دیفراست یا رفع اشکال در سیم های اتصال آن می توان ارور را برطرف کرد.

کد خطا DR یخچال فریزر بوش

کد خطای DR از کلمه DOOr refrigerator نشات گرفته و نشان می دهد که کلید درب دستگاه خراب است. با تعویض این کلید می توان ارور را رفع کرد.

ارور DF یخچال فیزر بوش

مانند ارور قبل، کد خطای df در یخچال فریزر bosch به معنای خراب شدن کلید درب فریزر است. کلید درب کابین فریزر باید تعویض شود.

ارور al فریزر بوش

ارور al فریز بوش نشان دهنده این است که دمای کابین افزایش پیدا کرده و گرم شده است. دلایل متعددی برای بروز این مشکل وجود دارد از قبیل باز و بسته شدن زیاد درب فریزر، خراب بودن لاستیک دور درب، خراب بودن سنسور دما و خرابی در برد که باید همگی با دقت بررسی و عیب یابی شوند.

کدهای خطا و ارورهای ساید بای ساید بوش

در اغلب مواقع اگر ارورهای روی دستگاه را بشناسید، شک نکنید که به تعمیر ساید بای ساید نیاز نخواهید داشت چون در زمان مناسب می توانید اشکالات جزئی آن را برطرف کنید. به عنوان مثال، کدهای خطا ساید بای ساید بوش شامل موارد زیر می باشند:

ارور EF ساید بای ساید بوش

اور ef ساید بوش نشان دهنده این اسکه سنسور شمارنده و سنجش سطح دچار اشکال شده است. ابتدا بررسی کنید که آیا لوله آب ورودی دچار انسداد نشده است؟ فیلتر آب تمیز است؟ علاوه براین، سنسور نیز باید بررسی و عیب یابی شود.

ارور ET یخچال ساید بوش

ارور et در صورتی بروز می کند که کلید و دکمه یخساز دستگاه دچار اشکال شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

ارور EU ساید بوش

ارور eu یخچال ساید بوش نیز نشان دهنده اشکال در دکمه یخساز است. اگر روشن و خاموش شدن یخساز با اشکال مواجه شود، این ارور بروز می کند. برای رفع آن ابتدا بررسی کنید که آیا سیم و اتصالات دکمه سالم است؟ اگر اتصالات سالم هستند، دکمه باید تعویض شود.

کد خطای ES یخچال ساید بای ساید بوش

از دیگر کدهای خطا و ارورهای یخچال فریزر و ساید بوش می توان به es اشاره کرد. این ارور نشان دهنده خراب بودن دکمه یخ ریز ساید است. در اغلب مواقع با تعویض این دکمه می توان مشکل را برطرف کرد. البته دقت داشته باشید که این احتمال وجود دارد که محفظه یخساز نیز دچار اشکال شده باشد و باید عیب یابی شود.

ارور یخچال بوش

ارور EA یخچال ساید بوش

ارور ea یخچال ساید بوش نشان دهنده خراب بودن موتور تایم یخساز است. برای رفع آن ابتدا باید اتصالات موتور یخساز بررسی و در صورت اشکال آنها را برطرف کنید. اگر اتصالات سالم هستند، موتور یخساز باید عیب یابی، تعمیر یا تعویض شود. با توجه به تخصصی بودن این کارها می توانید با ما در نمایندگی تعمیر ساید بای ساید بوش تماس بگیرید.

ارور F1 ساید بای ساید بوش

ارور f1 یخچال ساید بوش به دو دلیل عمده رخ می دهد که مهم ترین آنها، خرابی سنسور دیفراست است. اگر این قطعه دارای اشکال است باید تعویض شود. در صورت سالم بودن سنسور دیفراست، لازم است سنسور دمای محیطی نیز بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

ارور EG یخچال فریزر بوش

یکی از مهم ترین ارورهای یخچال ساید بای ساید بوش، eg می باشد که به دلیل خرابی شیر برقی رخ می دهد. با خراب شدن شیر برقی آب به درستی وارد دستگاه نخواهد شد و به همین دلیل یخساز و آبسردکن با اختلال مواجه میشوند. شیر برقی را بررسی و عیب یابی کنید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید