نقد و بررسی

ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی های بوش

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش

هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید ابعاد و فضای موجود را در نظر داشته باشید. امروزه در بازار گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد اما برای یک خرید درست، بهتر است در کنار توجه به کارایی ماشین و برنامه های شست وشو، به سبک آشپزخانه، زیبایی، مقدار بودجه و فضای موجود نیز توجه کنید. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش می تواند متفاوت بوده و در سایزهای مختلفی تولید شود تا برحسب بزرگی فضای آشپزخانه قابلیت استفاده و نصب را داشته باشد. به طور کلی می توان ظرفشویی های بوش را به دو دسته ظرفشویی های ایستاده و رومیزی تقسیم بندی کرد. ظرفشویی های ایستاده خود انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت توکار نیز نصب شده و استفاده شوند. ظرفشویی SMS40C08IR با ابعاد استاندارد 85 × 60 × 60 سانتی متر از جمله ظرفشویی های ایستاده سری 4 ساخت شرکت بوش با ظرفیت 12 نفره و به رنگ استیل است. با هوم کالا تا انتهای مقاله همراه باشید.

آیا سایز ماشین های ظرفشویی یکسان است؟

خیر ، ماشین های ظرفشویی در مدل های مختلف ابعاد متفاوتی دارند ، برای این موضوع ابتدا باید نوع ظرفشویی مشخص شود که در ادامه به انواع ماشین ظرفشویی و ابعاد آنها می پردازیم.

ابعاد ظرفشویی توکار

در این نوع از ماشین های ظرفشویی ، دستگاه داخل کابینت نصب میگردد که معمولا ابعاد (عرض :65 تا 75 سانتی متر  – عمق :65 سانتی متر – ارتفاع : 85 سانتی متر) است.

سایز ظرفشویی رومیزی :

ابعاد استاندارد ظرفشویی رومیزی (عرض : 45 تا 62 سانتی متر – عمق : 60 سانتی متر – ارتفاع : 60 تا 85 سانتی متر) بسته به تعداد ظرفیت از 6 تا 8 نفره متغییر است.

ظرفشویی مبله یا ایستاده :

ابعاد استاندارد ظرفشویی مبله در حالت کلی (عرض : 60 سانتی متر ، عمق :60 سانتی متر ، ارتفاع :85 سانتی متر ) است و تفاوتی میان 12 ،13 ، 14 ، 15 و 16 نفره نیست.

ابعاد ظرفشویی های کشویی :

ماشین های ظرفشویی کشویی یکی از گروه های ماشین ظرفشویی است که در کشور ایران خیلی پرطرفدار نیست ولی چندین برند مطرح در دنیا  براساس نیاز اقدام به ساخت آن کرده اند.

ظرفشویی مبله :

در ظرفشویی های مبله و یا همان ایستاده که ظرفیت های آنها در بازار 12 ، 13 ،14 ،15 و 16 نفره است ظرفیت آنها بین 140 تا 160 پارچه ظروف است.

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش رومیزی

ظرفشویی های رومیزی درکنار سایز کوچک خود که بسیار جمع و جور بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کنند، ظرفیت کمتری نیز در مقایسه با ظرفشویی های ایستاده دارند. این ظرفشویی ها اغلب  6 تا 8 نفره هستند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های رومیزی معمولا در اندازه استاندارد ارتفاع 45 × عرض 55.1 × عمق 50 است که موجب می شود به راحتی بتوان آن را حتی در آشپزخانه های کوچک جای داد. ظرفشویی های رومیزی را معمولا در روی کابینت در جای مناسبی که دسترسی به لوله کشی های مورد نیاز وجود داشته باشد قرار می دهند. در صورتی که منزل شما استیجاری است بهتر است از ظرفشویی های رومیزی یا ایستاده معمولی استفاده کنید اما در صورتی که مالک منزل خود هستید انتخاب ظرفشویی های بوش توکار یک گزینه عالی به شمار می رود که سبکی ساده و مدرن را در آشپزخانه ایجاد می کند.

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش ایستاده

امروزه استفاده از ظرفشویی های ایستاده بسیار متداول تر است زیرا اگرچه فضای بیش تری در آشپزخانه اشغال می کنند اما ظرفیت بالای شست و شوی آن ها که معمولا 12 تا 14 نفره است، سبب می شود تا در مواقعی که مهمان دارید نیز نگران شستشوی ظروف نباشید. یکی دیگر از مزایای این نوع ظرفشویی ها در مقایسه با مدل های رومیزی امکان شستشوی ظروف بزرگ تر مثل قابلمه ها است. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های ایستاده در سایزهای استاندارد وجود دارد. این اندازه ها معمولا در ارتفاع از 84.5 تا 85 سانتی متر و در عرض از 45 ( 18 اینچ) تا 60 ( 24 اینچ ) سانتی متر تغییر کرده و عمق استاندارد آن ها 60 سانتی متر است.

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش ایستاده باریک

ماشین های ظرفشویی ایستاده با عرض 18 اینچ یا 45 سانتی متر به عنوان ظرفشویی های اسلیم یا باریک شناخته می شوند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های باریک، جمع و جور بوده و مناسب آشپزخانه های کمی کوچک تر است. ای نوع ظرفشویی ها ظرفیت بالا و قدرت تمیزکنندگی عالی را در یک طراحی راحت و باریک ارائه می دهند. ظرفشویی های بوش با عرض 45 سانتی متر دارای اندازه کوچک تر و انعطاف پذیری بیشتر برای نصب و جایگذاری هستند. ظرفیت آن ها معمولا 12 تا 14 نفره است و دارای انواع برنامه های ویژه برای یک شست و شوی عالی هستند. عمق این ظرفشویی ها معمولا 60 سانتی متر و ارتفاع آن ها نیز 84.5 تا 85 سانتی متر است.

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش

ابعاد ماشین ظرفشویی بوش توکار

ماشین های ظرفشویی توکار بر حسب مدل می توانند به صورت نیمه یکپارچه یا کاملا یکپارچه باشند. این به این معنی است که با توجه به نوع صفحه کلید و موارد دیگر می توان این نوع ماشین ظرفشویی بوش را کاملا از دید پنهان کرد و در فضای بین کابینت ها با پنلی مشابه آن ها نصب کرد و یا این که فقط صفحه کلید و برد آن نمایان باشد. برای طراحی پنل به سازنده کابینت خود احتیاج دارید که آن را در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی نصب کند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های توکار به طور معمول دارای عرض 59.8 × عمق 55 × ارتفاع 81.5  سانتی متر است و نسبت به ظرفشویی های ایستاده معمولی کمی سایزها کوچکتر انتخاب شده اند تا با در نظر گرفتن فضای لازم برای نصب پنل کابینت روی آن ها، به خوبی در یک فضای استاندارد جای بگیرند.

اندازه گیری های لازم برای یک انتخاب مناسب

در صورتی که آشپزخانه خود را کاملاً نوسازی کرده و کابینت های جدیدی نصب کرده اید و یا تصمیم گرفته اید مدل ماشین ظرفشویی خود را ارتقا دهید لازم است تا دوباره فضای مورد نظر برای آن را اندازه گیری کرده تا ابعاد ماشین ظرفشویی بوش را متناسب با فضای موجود به درستی انتخاب کنید. عمق، عرض و ارتفاع باید از هر دو طرف فضای مورد نظر، یکسان باشد، اما اگر اینگونه نیست، هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید، اندازه های کوچک تر را ملاک قرار دهید. این اندازه گیری ها اگرچه ساده و سریع انجام می شود اما کمک می کند تا انتخاب درستی با ابعاد مناسب انجام دهید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های ظرفشویی های ایستاده، مدل های سری 6 هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی، ویژگی ها و ابعاد آن ها می توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید