برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

بهترین دمای فریزر

بهترین دمای فریزر

برای اینکه مواد خوراکی برای مدت طولانی‌تری سالم بمانند لازم است که دمای فریزر را به درستی تنظیم کنید. نحوه تنظیم دمای فریزر برندهای مختلف متفاوت است اما بهترین دما فریزر در تمامی آن‌ها یکسان است. ما در این مطلب قصد داریم ابتدا بهترین دمای فریزر برای نگهداری مواد مختلف را معرفی کنیم و همچنین نحوه تنظیم دما را توضیح می‌دهیم. در انتها مقاله  از هوم کالا نیز بهترین فریزرهای موجود در بازار معرفی کنیم.

بهترین دمای فریزر

برای اینکه میکروب‌ها موجود در مواد غذایی رشد نکنند لازم است که دما فریزر را به درستی تنظیم کنید. بهترین دمای فریزر 18- درجه سانتیگراد یا کمتر است. اگر دما فریزر را به درستی تنظیم کنیم مواد غذایی به مدت طولانی‌تری سالم می‌مانند.البته دما مناسب برای نگهداری مواد غذایی مختلف متفاوت است به همین دلیل لازم است که فریزر را بر روی پایین‌ترین دما مناسب تنظیم کنید. البته اگر دما را بر روی کمتر از 18- درجه سانتیگراد تنظیم کنید هزینه برق افزایش می‌یابد و فشار زیادی نیز به موتور یخچال وارد می‌شود.به همین دلیل بهتر است دما را به صورتی تنظیم کنید که هم مواد غذایی سالم بمانند و هم یخچال شما خراب نشود.گاهی اوقات با وجود اینکه دما را به خوبی تنظیم کرده‌اید اما مواد غذایی زودتر فاسد می‌شوند یا اینکه بیش از حد یخ می‌زنند. دلیل این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد.

بهترین دمای فریزر

اشتباهات در مورد فریزر

یکی از اشتباهات رایج این است فریزر را خیلی پر می‌کنید یا خالی است. اگر فریزر حجم مواد غذایی در فریزر زیاد باشد، امکان تبادل هوا کاهش می‌یابد در نتیجه به کندانسور فشار وارد می‌شود. اما اگر مقدار مواد غذایی داخل فریزر کم باشد، باید موتور بیشتر کار کند که مواد را منجمد نگه دارد.باز نگه‌داشتن درب فریزر برای مدت طولانی نیز بر دما آن تاثیرگذار است و باعث گرم شدن آن می‌شود. بهتر است پیش از باز کردن درب فریزر در مورد اینکه چه ماده را می‌خواهید خارج کنید و در کجا قرار دارد فکر کنید.مواد غذایی را به درستی بسته‌بندی کنید که مواد دچار سوختگی فریزری نشوند. سوختگی فریزری باعث می‌شود طعم و رنگ موادغذایی تغییر کند. اگر به درستی مواد غذایی را بسته‌بندی کنید این مشکل ایجاد نمی‌شود.

از کجا متوجه شویم دما یخچال به درستی تنظیم شده است؟

اگر بر روی مواد غذایی نشانه‌های یخ‌زدگی باشد یعنی اینکه دمای فریزر پایین بوده و رطوبت به خوبی از بین نرفته است. همچنین اگر بستنی داخل یخچال باشد باید کاملا یخ‌زده باشد زیرا دما نگهداری بستنی 14- درجه سانتیگراد است.

چه زمانی باید دمای فریزر را تنظیم کنید؟

دمای فریزر را باید بعد از تغییر مکان تغییر دهید. بعد از اینکه دما را تغییر دادید 24 ساعت برای تعیین بهترین دما فریزر صبر کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، دمای که تنظیم کردید مناسب است.

نحوه تنظیم دما فریزر

بهترین دمای فریزر

نحوه تنظیم دما فریزر در یخچال‌های مختلف متفاوت است. در برخی از یخچال‌ها محل تنظیم دما فریزر و یخچال یکسان است. در حالی که در برخی دیگر محل تنظیم دما دو بخش، از یکدیگر جدا هستند.در یخچال‌ و فریزرهای جدید تنظیم دما لمسی است، اما در یخچال‌های قدیمی‌تر یک ولوم چرخشی برای تنظیم دما وجود داشت. ما در ادامه نحوه تنظیم دما یخچال بوش را توضیح می‌دهیم، در یخچال‌های دیگر نیز روند به همین صورت است.

نحوه تنظیم دما در فریزر بوش

محصولات بوش یکی بهترین محصولات لوازم خانگی در جهان است که یخچال و فریزرهای آن‌ها نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.بر روی یخچال بوش یک پنل لمسی وجود دارد که شما با انتخاب گزینه freezer می‌توانید دمای فریزر را تغییر دهید. کافی است برای تغییر دما فریزر بر روی این دکمه فشار دهید تا زمانی که دما به دما ایده‌آل که همان 18- درجه سانتیگراد است برسد.البته بهتر است با توجه به فصول دما یخچال را تغییر دهید. به عنوان مثال بهترین دما فریزر در فصل تابستان 16-  سانتیگراد است و برای فصل زمستان 19-  درجه سانتیگراد است.

مدت زمان مناسب برای نگهداری مواد غذایی در فریزر

اگر دما یخچال فریزر بوش را به خوبی تنظیم کرده باشید و مواد را پیش از فاسد شدن و به سرعت در فریزر قرار داده باشید، مواد برای مدت طولانی‌تر سالم می‌مانند. مدت نگهداری مواد غذایی در فریزر در جدول زیر وجود دارد:

مواد غذایی روز
گوشت مرغ 9 تا 12 ماه
کره 9 ماه
پنیر 12 ماه
حبوبات 3 ماه
سبزیجات 2 تا 3 ماه
گوشت قرمز 6 تا 12 ماه
دل و جگر 3 تا 4 ماه
میوه (هلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو) 12 ماه
سوسیس و ژامبون 2 تا 3 ماه
نان 2 تا 3 ماه

نگهداری برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ و برنج در فریزر اشتباه است و باعث ایجاد مواد سمی می‌شود.

دلیل بوی بد فریزر

اگر فریزر شما با وجود اینکه دما متناسب دارد بوی بد می‌دهد، به احتمال زیاد یکی از مواد غذایی موجود در فریزر فاسد شده است. بنابراین لازم است که تمام مواد غذایی موجود در فریزر را بررسی کنید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.همچنین بهتر است مواد غذایی را به خوبی بسته‌بندی کنید و سپس در یخچال نگهداری کنید. در این حالت مدت زمان بیشتری طول می‌کشد که مواد غذایی فاسد شوند.

دلیل گرم شدن فریزر

گاهی اوقات با وجود اینکه دما یخچال را به خوبی تنظیم کرده‌اید اما باز هم مواد غذایی داخل یخچال و فریزر فاسد می‌شوند.یکی از دلایل فاسد شدن‌ مواد غذایی در این حالت گرم بودن مکان یخچال است. اگر یخچال شما کنار گاز باشد احتمالا نیاز است که دما آن را بیشتر کاهش دهید و بر روی 14- تنظیم کنید.همچنین پر بودن یخچال و عدم امکان گردش هوا نیز باعث سریع‌تر فاسد ‌شدن مواد می‌شود. بهتر است فقط از 80 تا 85 درصد فضای فریزر و یخچال استفاده کنید.

بهترین دمای فریزر

ویژگی بهترین یخچال فریزر

در حال حاضر برندهای مختلفی یخچال‌های فریزر تولید می‌کنند که همه آن‌ها از نظر کیفی و طول عمر برابر نیستید. لوازم خانگی بوش یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است. تنوع محصولات بوش بسیار زیاد است و شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید یخچال مناسب را خریداری کنید.در تمام یخچال‌های این برند از سیستم خنک کننده Multi Air Flow استفاده شده است به همین دلیل مواد غذایی برای مدت طولانی سالم و با طراوت می‌مانند.

در فریزرهای این برند از فناوری  No Forst وجود دارد که باعث می‌شود مواد غذایی دچار یخ‌زدگی نشوند. فناوری Super Cooling شاید بهترین فناوری موجود در یخچال‌های این برند باشد که باعث می‌شود بعد از قرار دادن مواد گرم در داخل فریزر دما به صورت خودکار 2 درجه کاهش یابد که فشار بالایی به کمپرسور وارد نشود و همچنین مواد در مدت سریع‌تری منجمد شوند.فناوری SUPER FREEZE باعث می‌شود که مواد غذایی با سرعت بیشتر فریزر شوند در نتیجه کیفیت آن‌ها حفظ شود در یخچال فریزر دوقلو توکار بوش سری شش مدل KIR81AFE0-GIN81AEF0 این ویژگی وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید