برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنماي خريد جارو برقي

راهنماي خريد جارو برقي

بسیاری از کاربران معتقد بر این باور هستند که انتخاب جاروبرقی به تخصص خاصی نیاز ندارد، پس لذا نیازی به راهنمای خرید جاروبرقی نیست. اما اگر شما بخواهید محصولی را انتخاب کنید که تمام فاکتورهای لازم را برای یک نظافت بی عیب و نقص داشته باشد، قطعاً به یک راهنمای جامع نیاز خواهید داشت تا بتوانید یک جاروبرقی فوق العاده را با حداکثر کارایی انتخاب کنید.بدون شک بسیاری از کاربران از شاخص هایی که می بایست یک جاروبرقی باکیفیت از آن برخوردار باشند، اطلاعات کافی را ندارند و فقط به گفته های فروشنده بسنده می کنند که در نهایت سبب می شود تا انتخاب ها و ایدئال ها از هم فاصله داشته باشند. اما ما در این مقاله به راهنماي خريد جارو برقي مي پردازيم.

 بودجه، اولین گام در انتخاب جاروبرقی

طبیعتاً زمانی که شما قصد خرید جاروبرقی را دارید جدای از توجه کردن به فناوری ها و قابلیت های آن، قیمت را نیز مَد نظر قرار می دهید. البته نکته ای که باید در نظر بگیرید این است هر چه دستگاه منتخب شما پیشرفته تر باشد و از قابلیت های جدیدتری برخوردار باشد بدون شک از رِنج قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.به عنوان مثال قیمت جاروبرقی بوش به نسبت دیگر برندهای موجود در بازار از رِنج بالاتری برخوردار است که به دلیل بهره مندی از فناوری های پیشرفته و کارآمد و همچنین نویز بسیار پایینی است از آن برخوردارند. اما در طرف مقابل هم برندهای شناخته شده دیگری هم وجود دارند که با قیمت های پایین تری در دسترس هستند و اگر با معیارهای یک جاروبرقی خوب آشنا باشید می توانید بازهم انتخاب های باکیفیتی را داشته باشید.

 برند، مهم ترین ملاک برای خرید جاروبرقی

در راهنماي خريد جارو برقي دانستن برند بسيار ضروري ميباشد . انتخاب برند به طور حتم در انتخاب مدل نهایی شما تأثیر گذار خواهد بود. امروزه به دلیل ورود مارک های نوپا به بازار محصولات خانگی کاربران انتخاب جاروبرقی خود را با حساسیت بیشتری انجام می دهند. اما اگر شما به دنبال خریدی تکرار نشدنی با حداکثر کیفیت و فناوری هستید حتماً جاروبرقی خود را از برندهای معتبر انجام دهید تا بتوانید مدت های طولانی از کارایی آن بهره ببرید.

 طراحی جمع و جور جارو برقی

راهنماي خريد جارو برقي

بسیاری از کاربران جدای از توجه کردن به تمام قابلیت ها و فناوری هایی که یک جاروبرقی می تواند داشته باشد، طراحی و ظاهر آن را مورد توجه قرار می دهند. البته شما می توانید با توجه به ابعاد محیط خود مدل جاروبرقی را انتخاب کنید. یعنی اگر فضای محیط شما کوچک و محدود است سعی کنید مدل های جمع و جور را انتخاب کنید و اگر مشکلی از بابت کمبود فضا ندارید انتخاب مدل های بزرگ نیز می تواند برای شما عالی باشد.

 وزن در انتخاب جاروبرقی مهم است؟

در راهنماي خريد جارو برقي حتما بايد وزن جارو برقي مورد بررسي قرار داد. از آنجایی که اکثر مصرف کنندگان جاروبرقی ها کدبانوهای خانه دار هستند، لذا هر چه وزن آن سبک تر باشد قطعاً جا به جایی و حمل آن نیز آسان تر خواهد بود، به طوری که لطمه ای به سلامت کاربران نیز وارد نخواهد شد. پس اگر وزن دستگاه را برای کارایی بهتر در نظر می گیرید ما به شما خرید جاروبرقی فیلیپس را پیشنهاد می کنیم.

 قابلیت تنظیم قدرت مکش جاروبرقی

علاوه بر توان موتور، قدرت مکش از دیگر معیارهای انتخاب جاروبرقی است که در نتیجه نهایی تمیز کاری بسیار تأثیر گذار است. بسیاری از جاروبرقی ها دارای قابلیت تنظیم مکش هستند یعنی شما می توانید با توجه به نوع کفپوش قدرت لازم را تنظیم کنید. اگر کف منزل شما دارای سطوح مختلفی است، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم مکش را داشته باشد تا بتوانید فرایند تمیز کاری را به بهترین شیوه انجام دهید.

 توان مصرفی، شاخصه مهم در خرید جاروبرقی

در راهنماي خريد جارو برقي بايد توان مصرفي مورد بررسي قرار داد .توان مصرفی از دیگر ویژگی های بارز یک جاروبرقی است که در هنگام خرید حتماً باید آن را در نظر بگیرید. توان مصرفی معمولاً کارایی موتور را برای عملکرد سایر بخش های جاروبرقی تعیین می کند. هر چه توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد بی شک در قدرت مکش و کارکرد دیگر قابلیت های جارو نیز بی تأثیر نخواهد بود.

 نویز پایین تر، سر و صدای کم تر

سر و صدای زیاد هنگام جارو کردن از بدترین ویژگی های یک جاروبرقی به حساب می آید که می تواند حس نا خوشایندی را به افراد منتقل کند. با این وجود قبل از خرید جاروبرقی حتماً به میزان نویز آن توجه کنید. البته امروزه بسیاری از کمپانی ها همچون بوش کمترین صدا را برای محصولات خود در نظر گرفته اند که شاید بزرگترین دلیل محبوبیت جاروبرقی بوش همین مسأله باشد. نا گفته نماند پایین بودن نویز جارو می تواند قیمت جارو را تحت تأثیر قرار دهد. البته ما در فروشگاه آترین کالا مدل های متنوعی از جاروبرقی را با کمترین نویز در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا با مشاهده مدل مَد نظر بتوانند ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

 جاروبرقی کیسه ای یا مخزن دار؟ کدام؟

انتخاب جاروبرقی از دو مدل مخزن دار و کیسه ای می تواند سلیقه ای باشد. هر کدام از این مدل جاروبرقی ها طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از کاربران تمایلی به خالی کردن کیسه در فواصل زمانی کم ندارند و به همین دلیل ترجیح می دهند تا از مدل های کیسه ای جاروبرقی را انتخاب کنند. اما بسیاری دیگر هستند که به دلیل حجم کم مخزن و همچنین و جا به جایی راحت آن اولویت خود را به مدل مخزن دار می دهند.
اگر از آن دسته کاربران هستید که می خواهید که قصد خرید مدل مخزن دار را دارید، جاروبرقی ال جی و فیلیپس بیشترین تعداد مدل های مخزن دار را به خود اختصاص داده اند.

 مجهز بودن جاروبرقی به فیلتر بهداشتی

افراد بسیاری هستند که به دلیل آلرژی و حساسیت، کمتر در محیطی قرار می گیرند که در معرض گرد و خاک باشند. در مدل های قدیمی به دلیل نبود فیلتر بهداشتی معمولاً افراد خانواده در هنگام جارو کشیدن دچار حساسیت و سرفه های مکرر می شدند. اما در نمونه های جدید تعبیه شدن فیلتر بهداشتی نه تنها ۹۹۹.۹۹% آلاینده ها و میکروب ها را به خود جذب می کند بلکه از ایجاد هر گونه حساسیت نیز به شدت جلوگیری می کند. شما می توانید در صورتی که دچار بیماری های تنفسی و یا آلرژی هستید مدل جاروبرقی را انتخاب کنید که از این فناوری تبعیت کند. البته ما در مقاله بهترین جاروبرقی مدل های متنوعی را که از این امکان برخوردار هستند را معرفی کرده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

 اندازه طول سیم جارو برقی

اندازه طول سیم در جاروبرقی ها متفاوت است به طوری که طول سیم برخی از دستگاه ها حتی به ۱۲ متر هم می رسد. از مزیت جاروبرقی هایی که سیم بلند دارند این است که شما دیگر مجبور نخواهید بود تا پس از جارو کشیدن هر اتاق سیم جاروبرقی را از پریز بیرون بکشید و تنها با یک بار وصل کردن سیم، تمام محیط خودت را تمیز کنید.

آشنایی با انواع مدل جاروبرقی

جاروبرقی ها در مدل های متنوعی در بازر موجود هستند تا افراد بتوانند با توجه به بودجه، متراژ، میزان کثیفی محیط و سلیقه شخصی مدل خود را انتخاب کنند. به طور معمول جاروبرقی ها در مدل های ایستاده، سطلی، جاروبرقی خانگی ( خانگی و مخزن دار )، جارو شارژی، صنعتی، رباتیک، جاروبرقی آب و خاک، تولید شده اند که هر کدام با توجه به عملکردی که دارند توانایی تمیز کردن سطوح مختلف را دارند. شما می توانید در هنگام خرید جاروبرقی با توجه به بودجه و همچنین در نظر گرفتن محیط خود یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

جاروبرقی چه مارکی خوبه؟

یکی از دغدغه های کاربران هنگام خرید جاروبرقی انتخاب برند است، چرا که می تواند در کارایی و عملکرد دستگاه بسیار تأثیر گذار باشد. چنانچه از آن دسته کاربران هستید که با مارک های معتبر جاروبرقی آشنایی ندارید، لازم است متذکر شویم که برندهایی همچون ال جی، بوش، سامسونگ، آاگ، فیلیپس، پاناسونیک از برترین های تولید کننده های جاروبرقی هستند. شما می توانید با توجه به قابلیت هایی که دارند و همچنین هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید مدل خود را انتخاب کنید. ما برای اطلاع بیشتر کاربران از برندهای معتبر، مقاله جاروبرقی چه مارکی خوبه را نگارش کرده ایم که می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

جاروبرقی چند وات خوبه؟

راهنماي خريد جارو برقي

اصولاً هر جاروبرقی از توان و قدرت متغیری برای جمع آوری زباله برخوردار است که واحد شمارش آن با وات محاسبه می شود. در واقع هر چه قدرت موتور و همچنین توان مکش جاروبرقی بیشتر باشد توانایی بیشتری در تمیز کردن زباله ها با هر میزان حجم دارد. پس سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که از قدرت یا همان وات بیشتری برخوردار باشد تا بتوانید یک فرایند بی عیب و نقص را تجربه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید