نقد و بررسی

راهنمای خرید گاز صفحه ای بوش

خرید گاز صفحه ای بوش

اگر راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش، را خوانده باشید خواهید دید که ما امکانات و ویژگی‌های این گازها را تماما برشمردیم. اما انتخاب و خرید بهترین گاز رومیزی بوش نیاز به اطلاعات کافی از تمامی انواع آن دارد. بنابراین لازم دانستیم تا امکانات و ویژگی‌های صفحات گازی را نیز در راهنمای خرید اجاق صفحه گازی بوش شرح دهیم تا با اطلاعات کامل‌تری از هر دو مدل، دست به انتخاب زنید. فراموش نکنید که انتخاب از میان این دو گاز رومیزی بوش تنها به ترجیحات و سبک آشپزی شما وابسته است پس پیش از شروع، توصیه می‌کنیم هر دو راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب و خرید گاز صفحه ای بوش نمایید.

اگر چه خرید اجاق صفحه گازی، بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است اما توجه به چند نکته کلیدی پیش از انتخاب می‌تواند تجربه بهتری از خرید و آشپزی با گاز را برای شما رقم زند. زمانی که تصمیم به خرید اجاق گاز صفحه‌ای یا اجاق گاز رومیزی دارید طبیعی است که سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد شود.

کدام مدل اجاق گاز برای من مناسب است؟ گاز چند شعله نیاز من را جوابگوست؟ گاز ترکیبی یا دومینو چیست؟ آیا خرید توامان اجاق صفحه گازی و برقی انتخاب درستی است؟ کدام اندازه صفحه گازی برای آشپزخانه من مناسب است؟ اینها سوالات رایجی هستند که به هنگام خرید یک اجاق گاز جدید برای هر خریداری ایجاد می‌شوند.

باید بدانید که گازهای صفحه‌ای به دو صورت گازی و برقی موجود می‌باشند اینکه شما اینجا هستید به این معنی است که انتخابتان گاز صفحه‌ای است. برای خرید یک اجاق گاز صفحه جدید، ابتدا باید اندازه و تعداد شعله‌های مورد نیازتان را تعیین کنید. سپس باید بدانید که کدام جنس صفحه گازی را می‌پسندید، صفحه شیشه‌ای یا سرامیکی. همچنین آگاهی از نوآوری‌های جدیدی مانند FlameSelect یا ویژگی کنترل دقیق شعله که در اجاق صفحه گازی بوش تعبیه شده، پخت غذا با این صفحه‌ها را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

در مقاله راهنمای خرید اجاق صفحه گازی بوش با هوم کالا همراه باشید تا بدانید که در هنگام خرید گاز رومیزی بوش باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

همه چیز درباره خرید گاز صفحه ای بوش اصل

برند بوش از معتبرترین سازنده‌های لوازم آشپزخانه است که شهرت و اعتبار جهانی دارد. این برند متعلق به کشور آلمان است اما با توجه به حجم بالای کالاهای تولیدی خود و عرضه آنها در تمام کشورهای دنیا، در چند کشور دیگر نیز دارای خط تولید است.

افرادی که زیبایی محیط و فضای باز آشپزخانه را در اولویت قرار می‌دهند، خرید گاز صفحه ای بوش را نسبت به دیگر انواع اجاق گاز ترجیح می‌دهند. اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی همان‌طور که از نامش پیداست روی میز مخصوص یا کابینت نصب شده و جابه‌جایی آن از خانه‌ای به خانه دیگر دشوار است.

گاز صفحه ای بوش

مزایای خرید گاز صفحه ای بوش

  • انواع مدل‌های اجاق گاز بوش طراحی منحصر به فرد و مدرنی دارند که با سلیقه اغلب کاربران این محصول هم‌خوانی دارد.
  • تمیز کردن گاز صفحه ای بوش بسیار آسان‌تر از گازهای مبله است.
  • فضای زیر گاز در داخل کابینت بدون استفاده نمی‌ماند و می‌توان کاربری خاصی به آن داد.
  • جنس صفحه گاز بوش از سرامیک، استیل یا شیشه است. استیل مقاوم‌ترین جنس صفحه گاز رومیزی است اما افرادی که برای ویژه بودن دکوراسیون آشپزخانه ارزش قائل هستند، خرید گاز رومیزی شیشه ای بوش را به دیگر انواع ترجیح می‌دهند.
  • گاز صفحه‌ای بوش در مدل‌های متنوعی با تعداد شعله‌های مختلف تولید می‌شود.
  • برای جلوه بیشتر دادن به ظاهر آشپزخانه، می‌توان گاز رومیزی بوش را با هود بوش ست کرد و چیدمان زیبایی را به نمایش گذاشت.
  • در هر قسمت از آشپزخانه که مایل باشید، می‌توانید گاز رومیزی را نصب کنید. چیدمان جزیره یکی از دکوراسیون‌های مدرن پرطرفدار است.

معایب خرید گاز صفحه ای بوش

  • گاز رومیزی فر ندارد و لازم است که اگر به فر نیاز دارید، آن را به صورت مجزا خریداری کنید.
  • جدا کردن گاز از یک سطح و نصب کردن آن در خانه جدید با دشواری‌هایی همراه است.

 کدام سایز گاز رومیزی مناسب آشپزخانه شماست؟

فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی شما تعیین می‌کند که کدام سایز اجاق صفحه گازی را انتخاب کنید.
گازهای صفحه‌ای در عرض‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند تا در آشپزخانه‌هایی با متراژ گوناگون بتوان از عرض مناسب آنها بهره برد.

در حال حاضر، ۴ عرض مختلف برای اجاق صفحه گازی بوش وجود دارد:

  1. عرض ۹۰ سانتی متر
  2. عرض ۷۵ سانتی متر
  3. عرض ۶۰ سانتی متر
  4. عرض ۳۰ سانتی متر

در نهایت عرض مناسب گاز صفحه‌ای به عادات آشپزی و عرض کانتر آشپزخانه شما وابسته است.

واضح است که اجاق صفحه گازی با عرض ۹۰ سانتی متر، فضای بیشتری برای آشپزی محیا می‌کند. با صفحه گازی عرض ۹۰، به طور همزمان می‌توانید چند مدل خوراک مختلف را آماده کنید. اما اگر با آشپزی میانه خوبی ندارید و یا فضای اندکی در آشپزخانه دارید، عرض‌های ۳۰ و ۶۰ سانتی متر کاملا مناسب خواهند بود.

نکته: می‌توانید بدون تغییر در بریدگی، اجاق صفحه گازی عرض ۶۰ سانتی‌متری را به اجاق صفحه گازی عرض ۷۵ سانتی‌متر ارتقا دهید.

اجاق صفحه گازی چند شعله برای شما مناسب است؟

اجاق‌های صفحه گازی بصورت تک شعله، دو شعله، سه شعله، چهار شعله و پنج شعله ساخته می‌شوند. انتخاب از میان آنها فقط و فقط به نیاز شما وابسته است. برای انتخاب صفحه گازی با تعداد شعله کافی و مناسب این موارد کلیدی را در نظر بگیرید:

  • فضای آشپزخانه
  • عادات آشپزی
  • تعداد اعضای خانواده

صرف نظر از آنکه برای پخت غذاهای ایرانی فضای آشپزی بیشتری نیاز است، برای آشپزخانه‌هایی کوچک انتخاب اجاق گاز رومیزی با تعداد شعله‌های کمتر، انتخاب صحیح‌تری است چرا که ضمن رفع نیاز، از فضای اندک نیز به بهترین شکل استفاده خواهد شد.

اگر به طور منظم آشپزی می‌کنید و وعده‌های غذایی مفصلی دارید، یا صاحب خانواده پرجمعیتی هستید قطعا از خرید اجاق صفحه گازی ۵ شعله پشیمان نخواهید شد.

 اجاق صفحه گازی مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید.

اجاق‌های صفحه گازی با دو جنس صفحه عرضه می‌شوند.

اجاق صفحه استیل و اجاق صفحه شیشه‌ای. گاز صفحه شیشه، شکل مدرن‌تر این نوع گازهای صفحه است که معمولا با شیشه سکوریت یا سرامیک ساخته می‌شوند.

علاوه بر انتخاب نوع جنس صفحه، در صورت انتخاب گاز رومیزی شیشه‌ای باید از میان دو رنگ مشکی و سفید، رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب نمایید.

اجاق گاز، مرکز بصری و قلب تپنده هر آشپزخانه است. آیا نباید اجاق گازی زیبا انتخاب کنید که به خوبی کیفیت پخت و پزش به نظر برسد؟!

گاز صفحه ای بوش

ویژگی ها و امکانات انواع گاز صفحه ای بوش

از آنجا که برند بوش در ساخت محصولات خود از گیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها بهره می‌گیرد، انواع اجاق گاز صفحه‌ای بوش دارای امکانات کاربردی متعددی هستند. در این بخش به معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد گاز صفحه‌ای بوش می‌پردازیم.

گاز صفحه ای بوش تکنولوژی Flex Induction

در مدل‌های القایی گاز صفحه‌ای بوش تکنولوژی بسیار کارآمدی تعبیه شده که امکان استفاده از دو بخش پخت و پز صفحه را در کنار هم فراهم می‌کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند تابه‌ها و ظروف بزرگ را کنار هم قرار دهد و سرعت فرآیند آشپزی را بیشتر کند.

گاز صفحه ای بوش تکنولوژی Auto Chef

تکنولوژی کارآمد Auto Chef عمل آشپزی را به طرز قابل توجهی آسان می‌کند. این تکنولوژی برنامه‌های پخت متعددی را در اختیار کاربر گذاشته و دمای پخت را ثابت نگه می‌دارد.

قابلیت استفاده از شعله های دو زمانه

توان حرارتی انواع گاز رومیزی بوش بالاست اما از آنجا که شعله‌ها قابلیت تنظیم دقیق حرارت را دارند، امکان پخت غذا در دمای پایین نیز وجود دارد. گازهای صفحه‌ای Benchmark بوش برای پخت غذا از شعله‌های دو زمانه استفاده کرده و فرآیند آشپزی را در دمای پایین یا دمای خیلی بالا امکان‌پذیر می‌سازند.

شعله‌های دو زمانه دو سطح حرارتی مختلف را برای آشپزی فراهم کرده که می‌توان به کمک این دو سطح حرارتی خورشت را به نقطه جوش رساند و سپس با استفاده از یک سطح حرارتی اجازه داد در دمای پایین بپزد و جا بیفتد.

گاز صفحه ای بوش صفحه کنترل Precise Select

صفحه کنترل Precise Select که اغلب مدل‌های گاز رومیزی بوش به آن مجهز هستند، قابلیت تنظیم دقیق دما را برای پخت غذاهای مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این صفحه کنترل لمسی به کمک برنامه‌ای خودکار پخت غذا عمل آشپزی را به اندازه قابل توجهی آسان و حرفه‌ای می‌کند.

گاز صفحه ای بوش برنامه های متنوع پخت و پز یکپارچه

انواع گاز رومیزی بوش با کمک تکنولوژی اتوچف توانایی حفظ حرارت شعله در اندازه تعیین‌شده را دارند و موجب پخت غذا در دمای هم‌سطح و یکپارچه شده، بهترین کیفیت پخت را ارائه می‌دهند. هر کدام از مدل‌های گاز صفحه‌ای بوش به چندین برنامه پخت غذا تجهیز شده‌اند.

گاز صفحه ای بوش قابلیت استفاده از سیستم کنترل دوگانه ووک

قابلیت دوال ووک یا کنترل دوگانه ووک سطح شعله را با دو حلقه متفاوت روی یک مشعل تنظیم می‌کند. این قابلیت امکان استفاده از شعله‌های ملایم را نیز به کاربر می‌دهد و تا 5 کیلو وات کار می‌کند.

گاز صفحه ای بوش طراحی هوشمندانه بدنه

قاب گاز رومیزی بوش دارای طراحی یک‌تکه است که عمل جابه‌جا کردن قابلمه‌های بزرگ را ساده می‌کند. این یکپارچگی سطح صفحه گاز رومیزی بوش، فرآیند تمیز کردن گاز را نیز بسیار آسان می‌سازد.

گاز صفحه ای بوش قابلیت استفاده از مشعل اقتصادی

اگر گاز صفحه‌ای شما قرار است با انرژی برق کار کند، بهتر است به مصرف انرژی دستگاه توجه نشان دهید. از آنجا که برند بوش در طراحی و ساخت محصولات برقی خود دقت نظر فوق‌العاده‌ای دارد، برای انواع گاز رومیزی مشعل اقتصادی نیز تعبیه کرده که تا 1 کیلو وات در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید