نقد و بررسی

طرز تهیه کیک در پلوپز

تهیه کیک در پلوپز

پخت و پز در دنیای امروز نسبت به زمان های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است. انواع وسایل و ابزار ویژه برای پخت غذا ها و دسر ها منجر به ابداع غذاها و خوراکی های جدید نیز شده است. ابداع فر توانست گام نوینی در پخت انواع کیک ها و شیرینی ها به جلو پیش بَرَد. انواع دیگر وسایل آشپزخانه نیز هر کدام اسباب آسایش و راحتی در آشپزی را در بر دارند. پلوپز یکی از همین وسایل است. باید بدانید که تهیه کیک در پلوپز نیز امکان پذیر است و با داشتن پلوپز می توان از نداشتن فر برای پخت کیک نگرانی نداشت. در ادامه ی متن چند دستور پخت از کیک های مختلف مناسب برای پخت کیک در پلو پز ارائه خواهیم داد. با هوم کالا همراه باشید.

کیفیت پلوپز بوش

پلوپز بوش یکی از بهترین پلوپز های موجود در بازار لوازم خانگی است. اکثر پلو پز ها چند برنامه پخت مختلف مانند پخت در فشار بالا را دارند اما پلو پز بوش فراتر از این دستگاه هاست. تنظیمات فراوانی دارد که به شما اجازه می دهد علاوه بر پختن برنج بتوانید از آن برای تهیه ته چین و برای برشته کردن نیز استفاده کنید. پلو پز بوش کمک می کند لوازم اضافی آشپزخانه را بالکل کنار بگذارید.

پخت کیک در پلوپز این برند امکان پذیر است چون قابلیت انتخاب زمان، فشار و درجه حرارت را دارد. با تنظیم زمان و درجه حرات می توانید در پلوپز بهترین کیک را طبخ کنید.

ویژگی منحصر به فرد پلوپز بوش در پخت کیک

همانطور که گفته شد پخت کیک در پلوپز بوش نیز امکان پذیر است. پلوپز ظاهری شبیه به زودپز دارد و ظرف آن دارای خطوط نشان دهنده ی حجم گنجایش بر حسب لیتر است. استفاده از این دستگاه روش ساده ای دارد. جنس ظرف پلوپز از تفلون مقاوم ساخته شده است. پلو پز بوش دارای صفحه نمایشگر LCD نیز هست و از بدنه ی استیل ساخته شده است. از ویژگی های مهم پلو پز بوش می توان به تنظیمات دیجیتال و پخش حرارت سه بعدی و به شکل یکنواخت درون کاسه ی دستگاه اشاره کرد. این حرارت یکنواخت کمک می کند تا طبخ غذا و یا حتی کیک به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

چگونه در پلوپز قدیمی کیک بپزیم ؟

  • چون درب پلوپز های قدیمی دارای سوراخ یا خروجی هوا دارد حتما باید از دمکنی استفاده کنید.
  • نیازمند چند لایه کاغذ روغنی می باشد که کیک ته نگیرد و اگر از کاغذ تلفون استفاده می کنید یک لایه ورق کافی می باشد.
  • پلوپز های قدیمی دمای تنظیم پخت مخصوص کیک ندارد و همیشه باید روی حرارت متوسط چرخونه را قرار دهید.
  • ۲۰ دقیقه قبل از تهیه کیک باید پلوپز را به برقی بزنید و بگذارید خود ظرف جدا شود یعنی قابلمه را خارج کنید.
  • اگر پلوپز شما کوچک است باید ۳۰ دقیقه زمان دهید بدون این که درب را باز کنید و مجدد زمان دهید تا کیک پخته شود.
  • ظرف های پلوپز چون تفلون هستند نیاز به چرب کردن ندارند.

چگونه در پلوپز دیجیتال کیک بپزیم ؟

  • در پلوپز های دیجیتال همیشه گزینه کیک (CAKE) وجود دارد و برای پخت کیک این دکمه را باید بزنید.
  • برای پیش گرمایش در این نوع پلوپز ها باید ۱۵ دقیقه درب را بسته و بدون قابلمه داخل آن بگذارید تا المنت گرم شود.
  • در پلوپز های دیجیتال که درب به خود دستگاه وصل است نیازی به دمکنی یا پارچه نیست.
  • چون حجم پلوپز ها دیجیتال بزرگ هستند باید ۴۵ دقیقه بدون باز کردن درب زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد کیک را با خلال دندان چک کنید.
  • بعد از پختن کیک در هر دو مورد باید ۱۰ دقیقه بگذارید داخل قالب سرد شود و بعد برگردانید زیرا بافت خیلی نرمی دارد و خرد می شود.
  • حتما باید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید تا کیک ته نگیرد.

تهیه کیک در پلوپز

نکات کلیدی در تهیه کیک در پلوپز

  1. چون پلوپز ها معمولی المنت از بالا ندارند و از پایین حرارت می زند می توانید کیک را برگردانید و مجدد زمان دهید تا طرف دیگر نیز طلایی شود.
  2. اگر دوست دارید کیک میان تهی داخل قالب پلوپز تهیه کنید یک لیوان فلزی را چرب کنید وسط قابلمه پلوپز قرار دهید تا کیک میان تهیه داشته باشید.
  3. زمان پخت در پلوپز ها متفاوت است و حتما باید چک کنید چون بسته به اندازه آن ممکن است تا ۱ ساعت زمان برای تهیه آن ببرد.
  4. می توانید بدون کاغذ روغنی کیک را تهیه کنید تا کیک حسابی بافت تردی داشته باشد ولی حتما دیواره و کف را با روغن چرب کنید.

دستور تهیه کیک در پلوپز

مواد لازم برای پخت کیک در پلوپز عبارتند از 100 گرم کره، 2 پیمانه شکر، 3 پیمانه سر صاف آرد، 1 قاشق چایخوری وانیل، 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر، 1 و نیم پیمانه شیر و 6 عدد تخم مرغ. از گلاب و زعفران نیز می توانید برای طعم بهتر استفاده کنید. ابتدا باید شیر، شکر فوانیل و زرده های تخم مرغ را هم بزنید تا کرمی رنگ و یک دست شوند. سپس کره بادمای اتاق را به آن اضافه کرده و آن را به آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده و الک شده اضافه می کنیم.  سفیده تخم مرغ ها را جداگانه هم بزنید تا کف کند و به آرامی به بقیه مواد بیفزایید. پلوپز را چرب کرده و ده دقیقه روشن کنید تا داغ شود و مواد را داخل آن بریزید. با کمترین دما، یک ساعت برای پخت زمان نیاز است.

مواد لازم برای پخت کیک سیب و دارچین با پلوپز

یکی از خوشمزه ترین دستور های پخت کیک در پلوپز دستور کیک سیب و دارچین است. 2 لیوان آرد، 1 لیوان شکر، نصف لیوان روغن مایع، 50 گرم کره، نصف لیوان شیر، نصف لیوان ماست، 2 قاشق غذا خوری سر صاف دارچین، 2 قاشق غذاخوری سر صاف بیکینگ پودر، 3 عدد تخم مرغ، یک چهارم قاشق مربا خوری وانیل و دو عدد سیب نازک ورقه شده نیاز داریم.می توانید سیب ها را با پوست یا بدون پوست نازک ورقه کنید و روی آن کمی شکر و دارچین بپاشید. آرد را سه بار الک کنید و پودر بیکینگ پودر را از قبل با آن مخلوط کنید.

تهیه کیک در پلوپز

دستور پخت کیک سیب و دارچین با پلوپز

سفیده های تخم مرغ را جداگانه هم بزنید تا کف کند سپس 2 تا 3 قاشق شکر به آن اضافه کنید. دوباره هم بزنید و سپس در یخچال بگذارید. زرده ها را با وانیل و مابقی شکر هم بزنید سپس روغن مایع، شیر، کره و ماست و پودر دارچین را به آن اضافه کنید.کم کم آرد را به این مخلوط اضافه کنید و سفیده را با لیسک به آرامی به آن اضافه کنید. پف کیک شما بستگی به پف سفیده دارد.  مواد را در پلوپز چرب شده بریزید. نیم ساعت برای پخت کیک در پلوپز زمان نیاز است.

دستور پخت کیک پرتقالی در پلوپز

یکی از دستور های پخت کیک در پلوپز، دستور پخت کیک پرتقالی است. برای پخت این کیک 2 پیمانه آرد، 1 پیمانه شکر، 1 پیمانه آب پرتقال، نصف قاشق چای خوری وانیل، 2 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر، دو سوم پیمانه روغن مایع، 4 عدد تخم مرغ و 1 قاشق چای خوری رنده پوست پرتقال نیاز داریم.

ابتدا زرده و سفیده باید جدا شوند و سفیده ها با همزن برقی هم زده شود تا فرم بگیرد. زرده ها جداگانه با شکر و وانیل هم زده می شود تا رنگ آن روشن شده و کش دار شود. حالا باید روغن و آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را به آن افزود و هم زد. حالا مواد آماده ریخته شدن در پلوپز است. پلوپز را حتما چرب کنید تا جداسازی کیک راحت تر باشد. زمان لازم برای پخت این کیک بین 40 دقیقه تا 1 ساعت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید