برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه محسوب می‌شود که در زندگی امروز انسان جایگاهی حذف‌نشدنی دارد. زندگی‌های مدرن و آپارتمانی دیگر به انسان اجازه نمی‌دهد که لباس‌های خود را به صورت سنتی که در قدیم مرسوم بوده بشوید و حتی خشک کند. ماشین‌های لباسشویی در زندگی‌های آپارتمانی امروز مشکل شستشو و همچنین خشک کردن لباس‌ها را حل کرده است. به همین دلیل هر مشکل فنی که برای این دستگاه مفید و کارآمد به وجود بیاید باعث ناراحتی و نگرانی افراد می‌شود.یکی از مشکلات شایعی که برای ماشین‌های لباسشویی به وجود می‌آید خالی نشدن آب موجود در آن است. در این مطلب از هوم کالا قصد داریم اطلاعات لازم در مورد علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را در اختیارتان بگذاریم تا راحت‌تر بتوانید آن را عیب‌یابی کنید. همچنین راه‌حل‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا حد ممکن بدون نیاز به کمک کارشناس بتوانید آن را رفع کنید.

استفاده اشتباه از مواد شوینده یا مواد بی کیفیت

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی از پرتکرار‌ترین اشتباهاتی که ممکن است به سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی آسیب بزند این است که به طرز اشتباهی از مواد شوینده استفاده کنید. برای مثال عده‌ای تصور می‌کنند که اگر مواد شوینده را در حجم زیاد در جایگاه مواد شوینده ماشین لباسشویی خود بریزند‌ لباس‌ها بیشتر تمیز می‌شوند. باید بگویم که این تصور قطعا اشتباه است و به دلیل حجم بالای کف تولید شده توسط مواد شوینده سیستم تخلیه ماشین لباسشویی نمی‌تواند آن را تخلیه کند.همچنین مواد شوینده بی‌کیفیت و متفرقه نیز همین مشکل را برای سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی به وجود خواهند آورد. مواد موجود در شوینده‌های بی‌کیفیت باعث به وجود آمدن تراکم بیش از اندازه در مجاری مربوط به مواد شوینده ماشین لباسشویی می‌شوند.

مشکل در برد ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی‌های نسل جدید کامپیوتر حرف اول و آخر را می‌زند و به عنوان مغز ماشین لباسشویی کار می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما در تخلیه آب درست عمل نکند یکی از مواردی که حتما باید چک کنید سالم بودن برد کامپیوتری ماشین لباسشویی است. اختلال در این سیستم می‌تواند گاهی منجر به کند عمل کردن یا هرگز عمل نکردن تخلیه آب ماشین لباسشویی شود.البته در این مورد باکیفیت بودن و معتبر بودن برندی که ماشین لباسشویی خود را از آن می‌خرید کاملا موثر خواهد بود. برای مثال اگر ماشین لباسشویی خود را از یک برند معتبر خارجی مانند لوازم خانگی بوش خریداری کنید می‌توانید از بابت کیفیت کامپیوتر به کار رفته در این محصول کاملا مطمئن باشید.

خرابی شیر الکتریکی یکی از علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی در تخلیه آب به مشکل برخورد یکی از مواردی که باید چک کنید سالم بودن شیر الکتریکی آن است.‌ این قطعه از ماشین لباسشویی معمولا میزان آب ورودی و خروجی از ماشین لباسشویی را تنظیم می‌کند. معمولا خرابی‌های اتفاق افتاده در این قسمت از ماشین لباسشویی به دلیل انسداد فیلتر دستگاه به خاطر گرفتگی آشغال‌ها، مشکل برق‌رسانی و یا بویین شیر الکتریکی ماشین لباسشویی است.اگر خواستید این مشکل را بررسی کنید و از وجود آن مطمئن شوید حتما ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید. سپس قسمت پشتی آن را باز کنید و چنانچه دارای مشکل ذکر شده بود می‌توانید آن را تمیز کرده و سر جای خود بگذارید. اگر مشکل ماشین لباسشویی شما در تخلیه آب از این ناحیه باشد به احتمال قوی رفع خواهد شد.

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

در تمام ماشین‌های لباسشویی قسمتی وجود دارد که مخصوص جمع‌آوری پرز‌ لباس‌‌ها، کاغذ، سکه‌ و هر جسم سختی که ممکن است در جیب لباس‌ها جا بماند است. فیلتر نقش بسیار مهمی در ماشین‌های دارد. اگر مواردی که گفته شد در قسمت‌های مرتبط با فیلتر ماشین لباسشویی جمع شده باشد و شما آن را تمیز نکنید مطمئنا مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد. قطعا شایع‌ترین مسئله‌ای که در این خصوص می‌تواند برای ماشین لباسشویی پیش بیاید ایجاد مشکل در تخلیه آب دستگاه است. شما می‌توانید این قسمت از ماشین لباسشویی را معمولا سمت راست زیر درب بیابید و به راحتی آن را تمیز کنید.

خرابی سیستم کلید درب ماشین

در قسمت درب ماشین‌های لباسشویی یک سیستم میکروسوئیچ وجود دارد. این سیستم تا زمانی که درب به صورت کامل بسته نشود اجازه چرخیدن را به ماشین لباسشویی نمی‌دهد. یکی از دلایل شایع عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی ممکن است خراب بودن کلید درب ماشین باشد. مشکل در این قسمت می‌تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد.در این مورد اهمیت کیفیت متریال به کار رفته در ماشین لباسشویی باز هم نقش پررنگ خود را نشان می‌دهد. ممکن است تصور کنیم که اگر یک ماشین لباسشویی باکیفیت فنی و مکانیکی عالی خریداری کنیم باید هزینه زیادی را متقبل شویم.

اما حقیقت این است که شما می‌توانید با کمی تحقیق هزینه معقولی را در نظر بگیرید و یک ماشین لباسشویی باکیفیت‌ بین‌المللی‌ خریداری کنید.برای مثال خرید ماشین لباسشویی بوش می‌تواند یکی از انتخاب‌های کاملا منطقی شما باشد. قیمت ماشین لباسشویی بوش تقریبا به اندازه قیمت ماشین لباسشویی‌های است که با برندهای متفرقه در بازار به وفور یافت می‌شوند. متاسفانه عدم آگاهی مردم باعث می‌شود افراد سودجویی که فقط به فکر پر کردن جیب‌های خودشان هستند اجناس بی‌کیفیت با قیمت‌های بسیار بالا را به مردم بفروشند و سودهای کلان کسب کنند.

مشکل در خروجی آب ماشین لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی قسمتی وجود دارد که اگر به آن دقت کرده باشید می‌بینید که پس از شستشو و قبل از خشک کردن لباس‌ها آب ماشین لباسشویی از آن‌جا تخلیه می‌شود. گاهی پیش می‌آید که جلوی این قسمت از خروجی آب با مواد سخت و سفتی مانند پرز‌های به هم چسبیده یا جوراب گرفته می‌شود. گرفتگی قطعا مانع خروج آب از ماشین لباسشویی خواهد شد.اگر با مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی مواجه شدید یکی از موارد احتمالی که باید آن را بررسی کنید همین مسئله است. نکته‌ دیگر این است که گاهی به دلیل جابجایی یا تکان خوردن ماشین لباسشویی شیلنگ تخلیه آب از دستگاه جدا می‌شود که باز هم مانع تخلیه آب خواهد شد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق چیست؟

برای پیشگیری از این مسئله در درجه اول باید به کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید. گاهی ما برای این‌که کمتر هزینه کنیم به خرید محصولات متفرقه روی می‌آوریم. در ماشین لباسشویی‌های غیر استاندارد معمولا درگاه خروجی آب بسیار تنگ یا گشاد است. این عدم توازن کاملا می‌تواند مقدمات به وجود آمدن مشکل در این قسمت از دستگاه را به وجود بیاورد.شما باید محصول خریداری کنید که تمام استانداردهای جهانی را داشته باشد. برای مثال خرید ماشین لباسشویی بوش که جزو برندهای شناخته شده جهانی محسوب می‌شود می‌تواند از این جهت خیال شما را آسوده کند.

قطعا قیمت این ماشین لباسشویی بسیار کمتر از خدمات و کیفیتی است که برای شما فراهم می‌آورد.در قسمت معرفی محصولات بوش در سایت نمایندگی رسمی این برند شما می‌توانید انواع ماشین‌های لباسشویی را ببینید و با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب و خرید ماشین لباسشویی برای جلوگیری از مشکل تخلیه آب یک نکته را حتما رعایت کنید. توجه کنید که طول شیلنگ تعبیه شده در پشت ماشین لباسشویی نه خیلی کوتاه باشد که با کمی کشیده شدن از جا در بیاید و نه بیش از حد بلند.

خرابی پمپ تخلیه‌ یکی از علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر تخلیه آب ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شد حتما پمپ تخلیه را بررسی کنید. وظیفه پمپ تخلیه با قدرت مکندگی که دارد هدایت آب موجود در ماشین لباسشویی پس از اتمام شستشو به خارج است. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند در نتیجه قرار گرفتن جسم خارجی در پمپ تخلیه آب باشد. البته بیشترین زمانی که پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود زمانی است که مدت طولانی کار کرده و تقریبا فرسوده شده است.به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر متوجه شدید پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی به دلیل فرسایش و طول عمر بالا خراب شده به فکر تعمیر آن نباشید. منطقی است که برای مراقبت از ماشین لباسشویی خود پمپ تخلیه آب را کلا تعویض کرده و یک پمپ تخلیه نو و باکیفیت جای آن قرار دهید. برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی حتما از یک متخصص کمک بگیرید و از مراکز و نمایندگی‌های معتبر درخواست اعزام کارشناس و تکنسین ماشین‌ لباسشویی کنید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید از یک متخصص کمک بگیرید و خودتان مجبور به تعویض پمپ تخلیه آب شدید در وهله اول حتما ماشین لباسشویی را از برق بکشید. اگر هنوز در دیگ ماشین لباسشویی آب وجود دارد آن را با کمک شیلنگ یا هر وسیله دیگری تا جای ممکن خالی کنید. سپس به ترتیب پنل بالایی جلویی و پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید.در مرحله بعد کافیست پمپ تخلیه را پیدا کرده و شیلنگ‌های متصل به آن را باز کنید. پس از آن پمپ قدیمی را خارج کرده و پمپ جدید را نصب کنید و تمام اتصالاتی که از پمپ قدیمی جدا کردید را به پمپ جدید متصل کنید. سپس کافیست تمام مراحلی که گفته شد را به عقب بازگردید تا تعمیر ماشین لباسشویی شما به پایان برسد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایل مربوط به جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آن را بررسی کنیم. در کنار بررسی دلایل راهکارهایی را به شما ارائه دادیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوانید نیاز خود را در تعمیر ماشین لباسشویی برطرف کنید.نکته مهمی که لازم است در پایان به آن اشاره کنیم این است که اگر ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شد تا حد امکان از تعمیرکار ماهر برای تعمیر آن کمک بگیرید. گاهی ممکن است ما به دلیل عدم آگاهی لازم در جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدامی را انجام دهیم که باعث آسیب به سایر قسمت‌های ماشین لباسشویی شود.در ضمن به یاد داشته باشید که حتما از مراکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی بخواهید که یک متخصص برای شما بفرستند. زیرا به دلیل پیچیده بودن سیستم‌های لوازم خانگی نسل جدید دیگر نمی‌توان به هرکسی برای تعمیر لوازم الکترونیکی اعتماد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید