نقد و بررسی

آموزش استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

تمیز کردن و جرمگیر ماشین لباسشویی بوش به پاک کردن آلودگی های اضافی، میکروب ها، رسوبات ناشی از آب آهک دار یا مواد شوینده کمک می کند و موجب می شود تا شست و شوی لباس ها با بالاترین کیفیت ماشین انجام شود. از جمله مواردی که موجب می شود تا تمیز کردن و جرم گیری لباسشویی در فواصل زمانی معین ضروری باشد عبارتند از:

  • از بین رفتن بوی نامطبوع درام و تمیز شدن قسمت های مختلف لباسشویی
  • حفظ عملکرد شست و شوی بهداشتی لباس ها به ویژه برای کودکان و افرادی مبتلا به آلرژی
  • حفظ کیفیت بالای عملکرد لباسشویی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
  • افزایش طول عمر مفید لباسشویی

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده است و در ادامه مقاله از هوم کالا شرح داده می شود.

یک پودر جرم گیر مناسب چه مزیت‌هایی دارد ؟

همانطور که ذکر شد یک جرم گیر مناسب می‌تواند در بهبود کارکرد دستگاه نقش داشته باشد و عمر استفاده از آن را بالا ببرد؛ پس بهتر است مزایای آن‌را بدانید و با در نظر گرفتن آنها یک جرم گیر مناسب را برای ماشین لباسشویی‌تان انتخاب کنید.
● رفع کردن بوی نامناسب لباسشویی
● خوشبو کننده‌ی دستگاه لباسشویی
● رسوب‌زدایی لوله‌های خرطوم‌ مانند که در زیر دیگ لباسشویی قرار دارند.
● رسوب‌زدایی فیلتر
● رسوب‌زدایی دیگ
● راهی برای پیشگیری از به‌ وجود آمدن جرم‌ در لباسشویی
● بالا رفتن کیفیت تمیزی لباس‌ها
● بالا بردن عمرِ ماشین لباسشویی
● دلیلی برای صرفه‌جویی مواد شوینده
● استفاده‌ی برق کمتر به‌دلیل تمیز کردن فیلتر

جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

آیا جرمگیر ماشین لباسشویی بوش روی مصرف برق نیز تاثیر دارد؟

یکی از مهم ترین دلایل برای انجام رسوب زدایی لباسشویی ها، تاثیر منفی است که استفاده آب با درجه سختی نامطلوب بر دستگاه ایجاد می کند. استفاده از آب سخت به مرور زمان سبب ایجاد رسوب در قسمت های مختلف لباسشویی به ویژه بر بخش گرمایشی یا همان المنت ها می شود که سبب کاهش انتقال گرما و پایین آوردن بازدهی دستگاه و در نتیجه مصرف برق بیشتر برای گرم کردن آب مورد نیاز ماشین می شود. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار آسان است و به راحتی و با صرف زمان کوتاهی می توان آن را اجرا کرد.

هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟

زمان و نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش در عملکرد لباسشویی بسیار تاثیر گذار هستند. به طور معمول بهتر است رسوب زدایی و جرم گیری را هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام دهید. با انجام رسوب زدایی و تمیز کردن، درام ماشین کاملا تمیز شده و آلودگی ها و میکروب ها و رسوب ها از بین می روند. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی و خشک کن بوش برای اطمینان از تمیز شدن کامل درام، ممکن است برنامه ای جهت شست و شوی درام و رسوب زدایی نیز اختصاص داده شده باشد که اغلب با نام Drum Clean  در منوی برنامه های ماشین می تواند موجود باشد.

برنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشویی

پس از تهیه جرم گیر مناسب و معتبر که برای لباسشویی بوش مناسب است بهتر است نکات مربوط به استفاده از آن را که روی پاکت نوشته شده با دقت مطالعه کنید. در صورتی که لباسشویی دارای برنامه مشخصی برای شست و شوی درام نیست بهتر است مطابق با روش های کلی نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش عمل کنید. به طور معمول برای جرم گیری لباسشویی، جرم گیر را درون محفظه مخصوص پودر ماشین ریخته و یک برنامه شست و شو با دمای بالا را برای ماشین خالی از لباس اجرا می کنند. این دما می تواند از 60 درجه تا 95 درجه با توجه به نوع جرم گیر  و نوع لباسشویی متغیر باشد. باید توجه کرد که در صورت استفاده از برنامه های با دمای آب پایین، جرم گیر نمی تواند به طور موثری عملکرد خود را انجام دهد.

تکرار مجدد فرایند آب کشی

پس از پایان چرخه شست و شو، فیلتر پایین ماشین را باز کرده تا رسوب ها و آلودگی های احتمالی را از آن قسمت تخلیه کنید. سپس این فرایند شست وشو را دوباره و بدون پودر جرم گیر با آب خالی اجرا کنید تا باقی مانده رسوب ها و مواد نیز از ماشین خارج شود. پس از پایان شست و شو، بهتر است درب ماشین را برای یک تا دو ساعت باز بگذارید تا تهویه هوا انجام شده و درام خشک شود. برای تمیز کردن قسمت های مختلف دیگر ماشین و بررسی کارکرد اجزا، بهتر است به دفترچه راهنمای آن که طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش را شرح داده است مراجعه کنید.

جرمگیر ماشین لباسشویی بوش با سرکه و جوش شیرین

ترکیب کردن سرکه، جوش شیرین و آب، یک جرم گیر قوی را به وجود می‌آورد، که مزیت‌های بسیاری دارد. این محلول یکی از محلول‌های مناسب برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش است که با وجود مزیت‌های خوب زیاد توصیه نمی‌شود؛ زیرا سرکه و جوش شیرین ۲ ماده‌ی اسیدی هستند و بعد از مدتی می‌توانند به قطعه‌های دستگاه و لاستیک بین درب آسیب وارد کنند.
نحوه‌ی استفاده از این محلول نیز مانند همان پودر جرم گیری است؛ بعد از ریختن آن در محفظه‌ی دستگاه باید لباسشویی را روشن کنید و بعد از تمام شدن برنامه‌ی شستشو درب دستگاه را باز کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس به کمک یک اسفنج دیواره‌ی داخلی لباسشویی را تمیز کنید.

چه مواقعی باید به جرم گیری لباسشویی بپردازیم ؟

هر گاه بوی نامناسبی از ماشین لباسشویی استشمام کردید و یا لباسهای‌تان بعد از شستشو چرک بنظر رسیدند؛ لباسشویی هشدار می‌دهد که به یک جرم گیری درست و درمان نیازمند است. می‌توانید مدت زمان یک جرم گیری تا جرم گیری بعدی را یادداشت کنید و از این به بعد قبل از طی شدن این زمان به جرم گیری دستگاه‌ بپردازید و از چرک مرده شدن لباس‌ها و پخش شدن بوی بد لباسشویی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از جرم گیری ماشین لباسشویی بوش چه کنیم؟

برای اینکه از جرم گرفتن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید بهتر است به دو نکته توجه کنید.‌ نکته‌ی اول این است که توجه کنید بعد از اتمام کار شستشوی ماشین لباسشویی درب لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت داخلی دستگاه کاملا خشک شود؛ زیرا رطوبت داشتن این بخش دستگاه باعث می‌شود باکتری‌ها و میکروب‌ها در آنجا رشد کنند و ماشین لباسشویی بوی نامناسبی را از خود ساطع کند.
و نکته‌ی دوم این است که سعی کنید برای شستشوی لباس‌هایتان بیشتر از پودر لباسشویی استفاده کنید؛ استفاده از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها در محفظه‌ باعث می‌شود دستگاه رسوب بگیرد و به جرم گیریی نیاز داشته باشد.

جرم گرفتن و خشک نشدن لباس‌ها

گاهی اوقات بعد از شستشوی لباس‌ها و خارج کردن آنها از ماشین لباسشویی لباس‌هایی را مشاهده می‌کنید که رطوبت زیادی دارند به طوری که انگار ویژگی خشک‌کن ماشین لباسشویی اصلا کار نکرده است. این حالت زمانی رخ می‌دهد که ماشین لباسشویی دچار رسوب شده باشد. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی بوش همیشه باید به موارد زیر دقت کنید و آنها را به درستی انجام دهید.
● محفظه‌ی مخصوص مواد شوینده را همیشه به طور کامل تمیز کنید.
● برای بهتر تمیز شدن این محفظه می‌توانید از پودر جرم گیری ماشین لباسشویی بوش ، قرص جرم گیری، جوش شیرین و… استفاده کنید.
● فیلتر ماشین لباسشویی را باز کرده و با مواد شوینده و مسواک آن‌را جرم گیری کنید.
● لاستیکی که در اطراف درب لباسشویی قرار دارد را با اسفنج و مواد شوینده تمیز کنید.
● به جرم گیری دیگ ماشین لباسشویی با مواد شوینده مناسب بپردازید.
جرم گیری صحیح قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی از ایجاد رسوبات جلوگیری می‌کند و در نهایت لباس‌ها رطوبت زیادی نخواهند داشت.

جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

توصیه‌هایی راجع‌به جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

● همیشه یادتان باشد بعد از تمام شدن کار شستشوی ماشین لباسشویی، درب دستگاه را باز بگذارید تا رطوبت داخلی ماشین به طور کامل خشک شود. همانطور که ذکر شد این کار از ایجاد رسوب و بوی نامناسب جلوگیری می‌کند.
● نکته‌ی دیگری که باید بعد از تمام شدن کار لباسشویی به آن توجه کنید این است که لباس‌ها را حتما از داخل دستگاه خارج کنید. خارج نکردن به موقع لباس‌ها از ماشین لباسشویی باعث ایجاد جرم و رسوبات و بوی نامناسب خواهد شد. این کار علاوه بر بوی نامناسب لباسشویی باعث می‌شود لباس‌ها هم بوی بدی بگیرند و نیاز به شستشوی دوباره داشته باشند.
● بعد از پایان کار دستگاه، اجزای آن را به‌ طور کامل خشک کنید تا از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها و ایجاد لکه‌ها جلوگیری کنید. این کار باعث می‌شود دستگاه به این زودی‌ها نیازی به جرم گیری نداشته باشد.
● برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که دارای خاصیت خورندگی نباشند و به هر لحاظ مناسب باشند. پیشنهاد می‌شود برای جرم گیری از مواد شوینده‌ی چند کاره استفاده کنید که همه‌ی کارها را با هم انجام دهد. این مواد شوینده مناسب هم رسوب‌زدایی می‌کنند، هم بوگیر هستند و هم خاصیت آنتی باکتریالی دارند.
● توجه کنید در مواقع لازم حتما جرم گیری را انجام دهید تا قطعات ماشین لباسشویی از جمله دیگ مورد آسیب قرار نگیرند.

جرمگیر ماشین لباسشویی بوش چه فایده‌ای دارد؟

● جرم گیری لباسشویی برای افرادی که ناراحتی‌های پوستی دارند بشدت لازم است زیرا می‌تواند بیماری‌ آنها را شدید‌تر کند.
● برای اینکه خطری نوزادان و کودکان را تهدید نکند توصیه می‌شود لباس‌های آنها در ماشین لباسشویی‌ای شسته شود که به صورت منظم جرم گیری می‌شود.
● جرم گیری لباسشویی باعث می‌شود محیط زندگی و لباسها‌یتان هیچگاه بوی بدی نداشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید