برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید آسیاب برقی

راهنمای خرید آسیاب برقی

آسیاب برقی وسیله ای است برای آسیاب ادویه ها و مواد غذایی جامد،که این دستگاه بهترین گزینه میباشد برای انجام این کار به همین دلیل یک دستگاه پر مصرف آشپزخانه میباشد و برای خرید این دستگاه باید دقت زیادی کرد تا کیفیت لازم را داشته باشد.در این مقاله از هوم کالا قصد داریم بطور کامل به راهنمای خرید آسیاب برقی بپردازیم.

راهنمای خرید آسیاب برقی

در رابطه با راهنمای خرید آسیاب برقی باید گفت،از جمله نکات مهمی که در راهنمای خرید آسیاب گنجانده شده است و شما به عنوان خریدار باید به آن توجه کنید، مرور اهداف خود بابت خرید این دستگاه برقی است. پیش از آنکه بخواهید یک آسیاب کاربردی و مفید را خریداری کنید، بهتر است بدانید چرا می‌خواهید از قابلیت‌های این دستگاه بهره‌مند شوید.دقت داشته باشید که هدف شما از خرید این دستگاه می‌تواند بهترین راهنما برای خرید محصول صحیح و با کیفیت تلقی شود. از طرفی، اگر شما بدانید که برای برطرف کردن چه نیازهایی می‌خواهید یک آسیاب بخرید، احتمالاً با قابلیت‌های یک محصول کاربردی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید و دستتان هم در خرید محصول با کیفیت بازتر خواهد بود.

نخستین گام راهنمای خرید آسیاب، شناسایی و بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک محصول کاربردی است. این بخش که مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش این مقاله را تشکیل می‌دهد، تمامی قابلیت‌های یک محصول با کیفیت را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد تا در هنگام خرید، هیچ نکته‌ای از چشمان تیزبین شما جا نماند. برای مثال، پاشنه آشیل محصولات برقی موجود در بازار، موتور آن‌هاست. اگر شما به خوبی در مورد موتور یک آسیاب برقی اطلاعات داشته باشید، می‌توانید از آسیب‌های زودهنگامی که متوجه موتور محصولات برقی می‌شوند، در امان باشید.

یک آسیاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

راهنمای خرید آسیاب برقی

پیش از آن‌که به شناسایی و مرور قابلیت‌های کاربردی و مهم یک دستگاه با کیفیت و بادوام بپردازیم، لازم است تا یک نکته اساسی در مورد قیمت محصولات را مورد واکاوی قرار دهیم. توجه داشته باشید که قیمت محصولات خانگی به هیچ عنوان به منظور کیفیت و دوام بالای آن‌ها نیست و نمی‌توان با تکیه بر این قابلیت، عملکرد محصولات را مورد سنجش قرار داد.برای مثال، یک آسیاب بسیار گران‌قیمت که در بازار به فروش می‌رسد، هرگز به معنای با کیفیت‌ترین محصول نیست و نمی‌توان با توجه به چنین چیزی، نتیجه‌گیری کرد. از طرفی، محصولات ارزان‌قیمت هم ممکن است که پس از چند هفته استفاده، دچار آسیب‌‎های جبران‌ناپذیر شوند و شما را با هزینه‌های گزاف روبه‌رو کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که همواره باید مورد توجه قرار دهید، این است که هرگز محصولی را با توجه به قیمت آن نسنجید؛ چرا که ممکن است یک برند متفرقه با استفاده از قطعات و تجهیزات بسیار ارزان‌قیمت، برای ساختن و تولید کردن یک محصول اقدام کند. در این شرایط، بدیهی است که قیمت محصول بسیار ارزان خواهد بود و ممکن است که بسیاری از کاربران، آن را به عنوان یک کالای مقرون‌به‌صرفه ارزیابی کنند. حال با توجه به همه این نکات بسیار مهم، وقت آن است که برای خریدی هوشمندانه، وارد مهم‌ترین بخش مقاله راهنمای خرید آسیاب شوید.

تیغه قدرتمند

به جز موتور که به عنوان قلب تپنده محصولات برقی محسوب می‌شود، تیغه هم یکی از اجزای بسیار حیاتی آسیاب برقی است. توجه داشته باشید که بسیاری از آسیاب‌های موجود در بازار از ۲ تیغه تشکیل شده‌اند که به صورت مجزا یا پیوسته در داخل کاسه دستگاه قرار گرفته‌اند.اما نکته مهم در مورد آسیاب‌های کاربردی و با کیفیت در این است که دستگاه‌های خوب و مفید از چندین تیغه مختلف بهره‌مند شده‌اند تا تمام عملیات آسیاب کردن را به نحو احسنت انجام دهند. بنابراین برای خرید یک دستگاه آسیاب کاربردی و با کیفیت لازم است که به تعداد تیغه‌های آن توجه کافی داشته باشید تا قدرتمندترین دستگاه را با خود به خانه ببرید.

همچنین، لازم است که جنس تیغه‌های به کار رفته در آسیاب را مورد بررسی کامل قرار دهید. آسیاب‌هایی که تیغه‌های استیل و ضد زنگ دارند، از دوام و کیفیت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند برای سال‌های متوالی مورد استفاده قرار بگیرند.توجه کردن به این مسأله، برای کاربرانی که در نواحی مرطوب و استان‌های شمالی زندگی می‌کنند، حائز اهمیت است؛ چرا که تیغه‌های دستگاه در مواجهه با رطوبت و آب‌وهوای شرجی دچار اکسید آهن و آسیب‌های ناشی از رطوبت می‌شوند و ممکن است که در مدت‌ زمان بسیار کوتاهی دچار خرابی و پوسیدگی شوند.

بدنه دستگاه در راهنمای خرید آسیاب برقی

یکی دیگر از عواملی که به صورت مستقیم به کیفیت و دوام آسیاب برقی مربوط می‌شود، جنس بدنه آن است. به صورت کلی، تمامی آسیاب‌های برقی موجود در بازار، بدنه‌‎ای از جنس پلاستیک دارند. البته بستگی دارد که پلاستیک به کار رفته در بدنه دستگاه از چه نوعی باشد. برای مثال، بعضی از آسیاب‌ها دارای بدنه‌ای با جنس پلاستیک ABS هستند و همین موضوع باعث می‌شود که در برابر خط، خش و ضربات مختلف، آسیب‌ناپذیر باشند.

علاوه بر این موضوع، باید به این قضیه هم دقت کرد که بعضی از برندهای متفرقه که در بازار محصولات خانگی فعالیت می‌کنند، اهمیت خاصی به جنس بدنه دستگاه نمی‌دهند و سعی می‌کنند که در نهایت، کالای ارزان‌تری را وارد بازار کنند. از این لحاظ، لازم است که بدنه دستگاه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.اگر دستگاه‌های آسیاب برقی که بدنه‌ای از جنس ABS دارند را خریداری کنید، می‌توانید روی جعبه دستگاه، عبارت ABS Plastic را مشاهده کنید. البته شما می‌توانید در مورد این قابلیت، از فروشنده هم سؤال کنید تا تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید. فراموش نکنید که شما لایق بهترین کیفیت‌ها هستید و نباید کالای بی‌کیفیت به دست شما برسد.

راهنمای خرید آسیاب برقی

محفظه زیر تیغه

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید آسیاب باید مورد توجه قرار دهید، بررسی و واکاوی جنس و نوع محفظه زیر تیغه است. همان‌طور که در ابتدای این بخش اشاره کردم، تیغه یکی از مهم‌ترین اجزای آسیاب برقی است و عملیات خرد کردن را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. زمانی که تیغه شروع به خرد کردن انواع مواد جامد و ادویه‌جات می‌کند، مواد خرد شده را به محفظه‌ای منتقل می‌کند که محفظه زیر تیغه نام دارد.

محفظه‌های زیر تیغه معمولاً بسته به برندی که تولیدکننده دستگاه است، با توجه به جنس‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. نکته مهم اینجاست که شما باید حین استفاده از دستگاه، مقدار مواد خرد شده که در محفظه جمع می‌شوند را مشاهده کنید تا اندازه آن را ارزیابی نمایید.همان‌طور که گفتیم، جنس محفظه‌های زیر تیغه متفاوت است و بسیاری از برندها از استیل ضد زنگ، شیشه و پلاستیک شفاف برای ساخت این بخش از دستگاه استفاده می‌کنند. راهنمای خرید آسیاب به شما این اطلاعات را می‌دهد که بدانید، محفظه‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی شفاف، بهترین گزینه برای مشاهده اندازه مواد خرد شده هستند و بهتر است که دستگاه‌های این‌ مدلی را تهیه و خریداری کنید.

موتور قدرتمند

به مهم‌ترین بخش دستگاه آسیاب برقی رسیدیم؛ یعنی نوع و توان مصرف موتور دستگاه که با توجه به ویژگی‌های آن می‌توان با قدرت هر چه تمام‌تر، عملیات خرد کردن مواد مختلف را با موفقیت به پایان رساند. موتورهای تعبیه‌ شده در آسیاب‌های کاربردی و خوب از نوع اینورتر (Inverter) هستند تا هیچ خدشه‌ای در حین فعالیت دستگاه به وجود نیاید.توجه داشته باشید که هر قدر توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد، آن محصول می‌تواند فعالیت قدرتمندتری داشته باشد. برای مثال، توان مصرفی یک آسیاب برقی به صورت متوسط بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ وات است.

البته باید توجه داشته باشید که هر قدر توان مصرفی دستگاه بالاتر برود، مصرف انرژی برق آن هم بالاتر خواهد بود و در نهایت، هزینه برق مصرفی افزایش خواهد یافت.به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که آسیاب‌های با توان مصرفی زیر ۲۵۰ وات از جمله محصولات کم‌توان و بی‌کیفیت محسوب می‌شوند که از خرید آن‌ها باید خودداری کرد. البته فراموش نکنید که برندهای متفرقه و کم‌کیفیت با ربط دادن توان مصرفی پایین دستگاه به مصرف بهینه انرژی، قصد دارند که کاربران را حین خرید محصول، به اصطلاح گول بزنند تا کالای بی‌کیفیت خود را بفروشند.

 سرعت دستگاه در راهنمای خرید آسیاب برقی

راهنمای خرید آسیاب برقی

مهم‌ترین نکات راهنمای خرید آسیاب در این بخش وجود دارد و لازم است که تمام این موارد مهم را در مورد سرعت دستگاه آسیاب در نظر داشته باشید. پیش از هر چیز به این قضیه توجه کنید که هر قدر سرعت دستگاه بالاتر باشد، موتور آن سریع‌تر داغ می‌کند و از آن‌جایی که بسیاری از آسیاب‌های برقی از فن موتور برخوردار نشده‌اند، باید در انتظار سوختن یا نیم‌سوز شدن موتور بود. از طرفی، بالا بودن سرعت دستگاه به هیچ عنوان به معنای عملکرد بالای آن نیست و نمی‌توان با توجه به چنین قابلیتی، روی عملکرد و کاربری حرفه‌ای آسیاب حساب خاصی باز کرد.

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که روی سرعت دستگاه حساسیت ویژه‌ای دارید و می‌خواهید که عملیات آسیاب کردن مواد مختلف با سرعت بسیار بالا صورت گیرد، لازم است بدانید برای جلوگیری از داغ شدن و بروز حرارت به موتور، بهتر است که هر ۳۰ ثانیه، دستگاه را خاموش کنید.با این اوصاف، سرعت شما در آسیاب کردن مواد مختلف کاهش خواهد یافت، چرا که شما باید برای جلوگیری از بروز حرارت، دستگاه را به مدت ۳۰ ثانیه خاموش نموده‌اید. به هر حال توصیه راهنمای خرید آسیاب به شما کاربر عزیز این است که از دستگاه‌های با سرعت متوسط استفاده کنید تا همه ‌چیز در تعادل قرار داشته باشد.

ظرفیت آسیاب

ظرفیت دستگاه‌های آسیاب برقی به صورت مستقیم به میزان مصرف شما بستگی دارد. برای مثال، اگر شما یک خانواده پرجمعیت هستید که میزان مصرف شما در حوزه ادویه‌جات یا مواد غذایی دیگر بسیار زیاد است، بهتر است که بالاترین ظرفیت ممکن را انتخاب کنید و از کاربری حرفه‌ای آن بهره‌مند شوید. اگر هم مصرف شما چندان زیاد نیست، هیچ نیازی به خرج کردن هزینه بیشتر نیست و می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه، بهترین کالا را با خود به خانه بیاورید. به صورت کلی، ظرفیت و گنجایش دستگاه آسیاب با توجه به وزن محفظه و کاسه آن و با واحد گرم ارزیابی می‌شود.

قابلیت شست‌وشوی قطعات

برای اینکه بتوانید از یک دستگاه تمیز و به دور از آلودگی‌های مختلف بهره‌مند شوید، لازم است که قابلیت شست‌وشوی قطعات آن را مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از محصولات موجود در بازار قابلیت شست‌وشو را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربر می‌تواند پس از جداسازی قطعات (به جز موتور) آن‎ها را شست‌‍وشو قرار کند.البته دقت داشته باشید که برای شست‌وشوی قطعات مهم دستگاه مثل تیغه و محفظه زیر تیغه، باید به جنس آن‌ها هم توجه خاصی کنید. اگر تیغه و محفظه زیر تیغه از جنس استیل ضد زنگ هستند، می‌توانید آن‌ها را مورد شست‌وشو قرار دهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید