علم و تکنولوژی, عمومی, نقد و بررسی

علت ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

علت ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

نمک ماشین ظرفشویی شما در اصل کلرید سدیم خالص دانه‌ درشت است – این نمک به نرم شدن آب سخت موجود روی ظروف شما کمک می‌کند و از مسدود شدن قسمت نرم‌کننده‌ی ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی مدرن دارای یک چراغ نشانگر برای یادآوری به شما هستند، اما اگر ماشین شما این چراغ را نداشت، یک نشانگر شناور در کشو وجود دارد. هرچند ممکن است دیدن آن دشوار باشد؛ بنابراین بهتر است یک یادآوری ماهانه را برای پر کردن آن در تقویم خود تنظیم کنید.

نمک ماشین ظرفشویی را می‌توانید در بیشتر سوپرمارکت‌ها پیدا کنید؛ اما فقط به دنبال نمک خوراکی معمولی نباشید تا آن را پرکنید، زیرا این نمک باعث خوردگی لوله‌ها و گرفتگی آنها می‌شود که باعث خراب شدن ماشین ظرفشویی می‌شود!

نکته: نمکی که برای آشپزی استفاده می‌شود را نمی‌توان در ماشین ظرفشویی استفاده کرد زیرا، نمک‌های خوراکی دارای عناصر دیگری می‌باشد ولی نمک ماشین ظرفشویی دارای خلوص بالا بوده و برای ماشین ظرفشویی تولید شده‌اند.

اگر ماشین ظرفشویی نمک نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب استفاده می کند که این موضوع می تواند منجر به مات و کدر شدن ظورف گردد به همین دلیل از نمک ظرفشویی استفاده می کنیم تا سختی آب را از بین ببرد و آسیب رساندن به ظروف و خش دار شدن آن ها جلوگیری نماید. برخی افراد بر این باورند که بدون استفاده از نمک ماشین ظرفشویی هم می توانند از دستگاه استفاده کنند اما باید بدانید این باور اشتباه است و باید برای تمیز شدن ظروف از مواد شوینده و قرص ماشین ظرفشویی استفاده نمایید اما برای جلوگیری از مات و خش دار شدن ظروف از نمک ظرفشویی استفاده کنید.

وظیفه و عملکرد نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

به جرئت می توانیم بگوییم که نمک ظرفشویی عضوی جدانشدنی و مهم در ماشین ظرفشویی شماست، همان طور که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج دارد به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد، همان طور که می دانید یک ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب برای این کار استفاده می کند که این فشار می تواند باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف شما شود، در اینجا ماشین ظرفشویی با استفاده از نمک، میزان سختی آب را کاهش می دهد تا در طی شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن ها شود. و بزرگترین اشتباه این است که بسیاری از افراد تصور می کنند زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنند احتیاجی به نمک ماشین ظرفشویی ندارند در صورتی که اشتباه بسیار بزرگی است.

از دیگر کارایی های نمک در ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است؛ در طول زمان رسوبات آهکی باعث باریک شدن و گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی می شود و این باعث می شود ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را با فشار مناسب پمپ کند فشار بیشتری به موتور بیاورد و در نتیجه این مسئله باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می شود. لازم به ذکر است که رسوبات آهکی باعث می شود ماشین ظرفشویی برای گرم کردن آب نیز به انرژی بیشتری احتیاج داشته باشد که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی می شود. حال که به اهمیت نمک ماشین ظرفشویی پی بردید حتماً همیشه از پر بودن مخزن نمک ظرفشویی اطمینان حاصل پیدا کنید تا هیچ گاه ظروف شما کدر و تار نشود و از طرف دیگر به طول عمر دستگاه خود کمک کنید.

نمک ظرفشویی اصل یا تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

همان طور که گفتیم نمک ظرفشویی یکی از محصولات بسیار مهم در هنگام خرید است. چراکه خرید یک نمک ماشین ظرفشویی تقلبی علاوه بر صدمه زدن به خود دستگاه باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف می شود. نمک تقلبی نه تنها سختی آب را نمی گیرد بلکه ایجاد سختی بیشتر نیز می کند؛ و تنها چراغ نمک ظرفشویی را خاموش نگه می دارد. برای اطمینان از خرید کالای اصل باید از جایی معتبر خرید کنید زیرا که به جرئت باید بگوییم پس از بررسی انواع مقاله ها در سایت های مختلف ضدونقیض بودن های زیادی را در تشخیص نمک اصل و تقلبی خواهیم دید مانند شفافیت دانه های نمک، اندازه دانه های نمک و بسیار چیزهای دیگری که در مورد بسته بندی آن خواهید دید؛ اما اگر بخواهیم روراست بگوییم این موارد نمی تواند یک ملاک درست برای تشخیص نمک اصلی باشد درواقع در حین استفاده، کیفیت است که بیانگر اصالت این محصول است، هرچند که بسته بندی های موجود نیز گاهی می تواند از عوامل شناختن یک محصول اصل یا تقلبی باشد.

آشنایی با نحوه استفاده از نمک ظرفشویی

همان طور که می دانید جای مخزن نمک در کف ماشین ظرفشویی است که با چرخاندن درب آن می توانید مخزن نمک را پر کنید برای پر کردن مخزن نمک لازم است از یک قف استفاده کنید تا از ریختن نمک در اطراف مخزن جلوگیری نمایید. لازم است به اندازه 2 بند انگشت سر محفظه نمک خالی باشد اگر به صورت لب به لب محفظه را پر کنید روی ظروف شوره و سفیدک ایجاد می شود. تا به اینجا متوجه اهمیت نمک ماشین ظرفشویی شده اید بنابراین در انتخاب نمک دقت نمایید زیرا استفاده از نمک ظرفشویی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته علاوه بر مات و کدر شدن ظروف می تواند به ماشین ظرفشویی آسیب برساند. استفاده از نمک تقلبی سختی را نمی گیرد بلکه به سختی آب می افزاید استفاده از این نوع نمک فقط به خاموش شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی کمک می کند.

نمک ماشین ظرفشویی کجا می‌رود؟

برای زیاد کردن نمک، ابتدا باید قفسه زیرین ماشین ظرفشویی خود را خارج کنید. ممکن است قفسه روی غلتک‌ها باشد، بنابراین باید کمی آن را بلند کنید تا بیرون بیاید. هنگامی‌که قفسه از جایش خارج شد، نگاهی به کف ماشین ظرفشویی بیندازید و درپوشی را که می‌توانید آن را بازکنید، پیدا کنید (معمولاً به یک‌طرف بازمی شود).

درپوش را بردارید، حتماً آن را درجایی امن قرار دهید، سپس نمک را در آن بریزید تا دوباره پر شود. یک قیف می‌تواند به ریختن نمک در جای درست کمک کند، اما باید نمک‌هایی که به کف ماشین ظرفشویی می‌ریزند، پاک‌کنید.

درپوش را به‌طور محکم در محل خود قرار دهید و مطمئن شوید که کاملاً محکم بسته‌شده است. اگر این درپوش در طی چرخه‌ی شستشو شل شود و مواد شوینده وارد آن شود، می‌تواند دستگاه را خراب کند، بنابراین مطمئن شوید که سفت شده است. اکنون آماده هستید که قفسه‌ی پایین را سر جای خود قرار بدهید و شروع به پر کردن ماشین با ظروف کثیف با چرخه‌ی ظاهراً دائمی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید