علم و تکنولوژی, عمومی, نقد و بررسی

معایب و مزایا ماشین ظرف شویی توکار؟

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی توکار چیست؟

ماشین ظرفشویی توکار به ماشین ظرفشویی گفته می شود، که فاقد بدنه بوده و در داخل کابینت فیکس می گردد، امکان جابه جایی و نقل مکان کردن این نوع از ماشین های ظرفشویی غیر ممکن بوده و به عبارتی غیر قابل جنبش می باشند، لازم به کر است که در این نوع از ظرفشویی ها، حتی درب نیز فاقد طراحی بوده و شما می توانید به دلخواه خود و با توجه به جنس و رنگ و طرح کابینت هایتان برای دستگاه از هر جنس دلخواهی درب طراحی نمایید.

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی توکار

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی توکار

*مزایا*

لوله کشی اختصاصی

مهمترین نکته در رابطه با ماشین ظرفشویی های توکار اختصاصی بودن شیر های اتصال آب و فاضلاب دفع آب استفاده شده می باشد. البته امروزه در بسیاری از منازل برای ماشین ظرفشویی های مبله نیز لوله کشی اختصاصی تعبیه می گردد، اما به دلیل غیر قابل جابه جا شدن ماشین های ظرفشویی توکار و همچنین عدم امکان اتصال خروجی آب های استفاده شده در آن به خروجی فاضلاب سینک ظرفشویی، به هنگام لوله کشی، معمولا وسواس بیشتری به خرج رفته و در نتیجه نتایج بهتری خواهید گرفت. برای تکمیل این ویژگی لازم است گفته شود، که در برخی منازل خروجی فاضلاب و آب استفاده شده در ماشین ظرفشویی نیز به خروجی فاضلاب سینک ظرفشویی متصل می باشد، که چنین کاری عملا در ماشین های ظرفشویی توکار غیر ممکن می باشد.

صدای کمتر

فارغ از اینکه برخی از مدل های گران قیمت و بروز ماشین ظرفشویی های مبله صدای بسیار پایینی دارند، به صورت کلی می توان گفت به دلیل فیکس شدن ماشین ظرفشویی های توکار در داخل کابینت صدای آنها کمتر به بیرون درز کرده و در نتیجه صدای بسیار پایین تری دارند. این ویژگی را می توان از محبوب ترین ویژگی های ماشین های ظرفشویی توکار دانست.

بروز بودن و تکنولوژی های بیشتر

به صورت کلی اگر نگاهی به آشپزخانه های غربی و اروپایی بیاندازید متوجه خواهید شد که تقریبا بیشتر کالاهای خانگی به سمت توکار شدن حرکت می نمایند بنابراین طبیعیست که کمپانی های بزرگ و سازنده ی محصولات با کیفیت نیز به سمت ساخت محصولات توکار روی بیاورند، همین دلیل موجب شده که بیشتر محصولات توکار تکنولوژی ها، قابلیت ها و امکانات بروز تری داشته و نتایج بهتری را ارائه دهند.

دکوراسیون

علاوه بر تمامی موارد بالا، همواره سادگی در دکوراسیون، یک دست بودن تمامی کالاها و کابینت های آشپزخانه و همچنین عدم وجود فضاهای منفی، از اصولی بوده وهست، که باعث جذابیت بیشتر فضای آشپزخانه می شود، ماشین های ظرفشویی توکار، هماهنگی کامل تری با تمامی محصولات و کابینت ها و اقلام آشپزخانه داشته و برخلاف محصولات مبله فضایی اختصاصی برای خود در داخل اشپزخانه دارند، و این یکی از مزایا ماشین ظرفشویی توکار به شمار می آید. البته برخی افراد برای ظرفشویی های مبله خود نیز فضایی مخصوص اختصاص می دهند، اما این فضاها معمولا نسبت به دستگاه بزرگ تر بوده و درز ها و فضاهایی منفی در داخل کابینت باقی می ماند، که مطمئنا نمایی به زیبایی ماشین ظرفشویی توکار نخواهد داشت.

*معایب*

به صورت کلی تمامی معایبی که برخی افراد را از خرید ماشین ظرشویی توکار پشیمان می نماید، مربوط به  عدم جابه جا شدن آن می باشد، به عبارتی:

  • برخی افراد دوست دارند هر ساله یا در مدت زمان هایی معلوم و یا نا معلوم، دکوراسیون آشپزخانه خود را با جابه جا نمودن برخی از کالاها تغییر دهند، نصب و استفاده از ماشین ظرفشویی توکار عملا این قابلیت را از آنها گرفته و نمی توانند دکوراسیون خود را تغیر دهند، اما لازم به ذکر است به صورت کلی تغییر دکوراسیون در آشپزخانه با تغییر مکان اقلام بزرگی همچون ظرفشویی و یخچال تقریبا غیر ممکن است، زیرا معمولا در آشپزخانه ها فضا ها در ابتدا اختصاص داده شده و هر وسیله فضای مخصوص خود را دارد ، بنابراین عدم جابه جا شدن ماشین ظرفشویی توکار را نه تنها نمی توان نقطه ضعف دانست بلکه یکی از مزایای آن به حساب می آید.
  • اما برخی دیگر نیز به شدت بر روی تمیز کاری مرتب آشپزخانه و تمامی اقلام و کالاها حساس می باشند، به عنوان مثال ماشین ظرفشویی را بیرون کشیده و فضای پشت آنرا تمیز می نمایند و …  اما با وجود خرید ماشین ظرفشویی توکار و نصب آن عملا این قابلیت از شما گرفته می شود. بنابراین در مورد عدم جابه جایی برای برخی از افراد که وسواس بیشتری دارند، یکی از معایب ماشین ظرفشویی توکار می باشد.

و در نهایت ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار داده باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید