برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

مقایسه ظرفشویی برند بوش و ال جی

مقایسه ظرفشویی برند بوش و ال جی

اگر قصد دارید برای آشپزخانه خود یک ماشین ظرفشویی تهیه کنید، باید بدانید که میتوانید هم به بوش و هم به ال جی اعتماد کنید. هرچه نباشد این دو برند، رهبران صنعت لوازم خانگی هستند و ابداعات و نوآوری های زیادی را برای ما به ارمغان آورده اند. اما گذشته از این ها خوب است که ویژگی های این دو برند را برسی کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان برگزینید. در ادامه با هوم کالا همراه باشید تا به مقایسه ظرفشویی برند بوش و ال جی بپردازیم.

مقایسه اجمالی برند بوش و ال جی

بوش در سال ۱۸۸۶ میلادی تاسیس شد و به عنوان یک تولیدکننده فناوری شناخته می شود. بوش مکانیسم های عملی زیادی را وارد جهان فناوری کرده است. همچنین بوش، بهترین و بی صداترین ماشین ظرفشویی جهان را ساخته است. بوش بیش از ۱۰۰ مدل ماشین ظرفشویی دارد، که هرکسی با هربودجه و سلیقه‌ای میتواند مدل دلخواه خود را انتخاب کند. با این توصیف ها، جای تعجبی نیست که چندین مدل از ظرفشویی های بوش، در بین بهترین ماشین های ظرفشویی سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.

امروزه، ظرفشویی های مدرن هوشمندتر، کم مصرف تر و کاربرپسندتر از همیشه هستند. باوجود اینکه ماشین های ظرفشویی ال جی  به کمتر از ده مدل محدود هستند، اما طراحی متناسب آن ها با آشپزخانه، از این ظرفشویی ها انتخابی مناسب میسازد. صرف نظر از مقایسه برند بوش و ال جی ، در پایین لیستی از بهترین ماشین های ظرفشویی۲۰۲۲ ال جی و بوش آورده شده است.

  • قیمت مناسب ترین ماشین ظرفشویی بوش: ۳۰۰ Series Bosch SHEM63W55N
  • بهترین ماشین ظرفشویی بوش:  800 Series Bosch SHPM78Z55N
  • قیمت مناسب ترین ماشین ظرفشویی ال جی: LG LDF5545SS
  • بهترین ماشین ظرفشویی ال جی: LG LDP6810SS
  • برای انتخاب بهترین، باید چه معیارهایی داشته باشیم؟

  • مقایسه ظرفشویی برند بوش و ال جی
  • برخلاف خیلی از وسایل دیگری که دوست داریم مرتبا تعویض‌شان کنیم، لوازم خانگی از آن دسته وسیله هایی هستند که سعی میکنیم تاجای ممکن نگهشان داریم؛ بنابراین منطقی است که هنگام انتخاب لوازم خانگی، سنجیده عمل کنیم. در ادامه معیارهایی آورده شده که با استفاده از آن ها میتوانیم مقایسه بین برند بوش و ال جی را انجام دهید.

  • بی صدا بودن

    اگر ماشین ظرفشویی پرسروصدایی داشتید که از شدت آلودگی صوتی، تنها وقتی قصد خروج از خانه را داشتید، آن را روشن میکردید، خبری خوش برای شما داریم. امروزه عملکرد بدون سروصدا برای سازندگان اهمیت زیادی دارد، چرا که داشتن ماشینی که بتوان در هرزمان از روز از آن استفاده کرد، بسیار مهم است.به عنوان یک معیار، ما به شما توصیه میکنیم به دنبال مشخصاتی زیر ۴۷ (DB) دسی بل باشید.

  • ماشین های بیصدا کمتر از ۴۰ دسی بل صدا تولید میکنند، اما طبیعتا این ظرفشویی ها قیمت بالاتری هم دارند.در ادامه مقایسه برند بوش و ال جی، باید بگوییم ظرفشویی های بوش به بیصدا بودن معروف هستند (۳۸ دسی بل). ظرفشویی های ال جی هم از سطح قابل قبولی، یعنی ۴۴ تا ۴۸ دسی بلی، برخوردار اند. البته مدل لوکس LG Signature دارای سطح نویز ۴۰ دسی بل میباشد.

    طراحی

    باوجود اینکه خط ماشین های ظرفشویی ال جی همچنان درحال توسعه می باشد، اما در حاضر حدود ۱۰ مدل با ویژگی های نوآورانه وجود دارد. ال جی ماشین های ظرفشویی با کنترل در جلوو مدل های کنترل مخفی با استیل ضدزنگ تولید میکند. ال جی اخیرا رنگ های مشکی مات و سفید مات را بیشتر تولید کرده است.در مقایسه برند بوش و ال جی باید بگوییم بوش، طیف وسیعی از مدل ها را از سری اقتصادی (۶۰۰ دلاری) تا سری لوکس (۲۰۰۰ دلاری)، تولید کرده است. مانند ال جی، بوش هم مدل های مختلفی مانند کنترل در جلو، کنترل مخفی و به علاوه ماشین های ظرفشویی ۱۸ اینچی برای فضاهای کوچک تر ساخته است.

    مقایسه عملکرد برند بوش و ال جی

    درست است که داشتن یک ماشین ظرفشویی بیصدا و زیبا خوب است، اما عملکرد ماشین در سیکل تمیز کردن و خشک کردن اهمیت خیلی بیشتری دارد. اکثر برندها گزینه های مختلفی برای شما ارائه میدهند، اما خوب است از نیازهای خود و خانواده‌تان آگاه باشید تا بتوانید خریدی متناسب با انتظاراتتان داشته باشید.در باب مقایسه برند بوش و ال جی باید بگوییم خوشبختانه هردو ماشین ظرفشویی عملکرد تمیزکنندگی عالی دارند.

  • ماشین های ال جی ۹ سیکل شستشو دارند و ۸ گزینه (آپشن)، ماشین های بوش نیز دارای ۷ چرخه و ۷ گزینه میباشند.ال جی از سیستم بخار استفاده میکند اما بوش آب را به شدت گرم میکند تا بخار هم تولید کند. هم برند بوش و هم ال جی، دارای چرخه های سنگین هستند و شستشویی کم مصرف دارند.در بحث هوشمندسازی هم به راحتی با استفاده از تلفن های هوشمند و دستیارگوگل، میتوانید حتی ماشین ظرفشویی خود را با صدا کنترل کنید.

    قیمت

    ماشین های ظرفشویی رده بالا و متوسط تفاوت قیمتی قابل توجهی دارند. در مقایسه قیمت های برند بوش و ال جی باید بگوییم هردو برند، ماشین هایی با کیفیت برای همه بودجه ها تولید میکنند؛ اما بوش در دسته لوکس، انتخاب های بیشتری به مشتری میدهد.مدل های اقتصادی ال جی ، آپشن های زیادی را در خود دارد. مثلا شما میتوانید یک QuadWash کنترل جلو را با قیمت ۵۸۰ دلار داشته باشید. با ۷۱۵ دلار میتوانید صاحب آپشن های هوشمند هم بشوید. فراموش نکنید این ها قیمت های کارخانه هستند و با قیمت های فروشگاه ها تفاوت دارند.

    مقایسه دوام برند بوش و ال جی

  • مقایسه ظرفشویی برند بوش و ال جی
  • اگرچه ال جی در بازار ماشین های ظرفشویی نسبتا جدید است، اما شرکتی نوآور میباشد و سعی در بهبود خدمات خود دارد. ماشین های ال جی از دوام و عمر مفید بالایی برخودار هستند اما بوش دوام خود را به همه اثبات کرده و قابل اطمینان ترین ماشین های ظرفشویی را دارد. بوش همچنین وعده ۱۰ سال عمر ماشین هایش را به مشتری ها میدهد.

  • بازو های جت اسپری

    بازو های جت اسپری بخش بسیار مهمی است که در طی فرایند شستشو نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از ماشین های ظرفشویی ال جی که به فناوری QuadWash مجهز هستند به وسیله چهار بازوی جت اسپری و پرتاب آب به صورت عمودی، آب را به تمام نقاط ظرفشویی می رساند و ظروف های شما را به بهترین شیوه ممکن شستشو خواهد داد. ماشین های ظرفشویی بوش نیز از طریق دو بازوی جت اسپری فرایند شستشو را انجام خواهند داد.

    سیستم خشکشویی

    فضای داخلی ظرفشویی از عوامل اصلی و بسیار مهم برای خشک شدن ظروف ها و همچنین عمر و ماندگاری بیشتر ظرفشویی ها به حساب می آید. جنس فضای داخلی ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش از نواع استیل ضد زنگ می باشند که این امر کمک می کند تا عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشند و همچنین عمل خشک کردن ظروف ها را با سرعت بیشتری دنبال کنند.علاوه براین ماشین ظرفشویی ال جی برای سریع تر خشک شدن ظروف ها، پس از اتمام شستشو، درب ظرفشویی را به طور خودکار باز می کند تا با برخورد هوای تازه به ظروف ها و همچنین رانده شدن بخار و گرما از داخل ظرفشویی، ظروف ها و اقلام شستشو داده شده در کمترین زمان ممکن خشک شوند.

  • چرخه ها و گزینه های برای شستشو

    هر دو ماشین ظرفشویی ال جی و بوش عملکرد بیظیری را در بخش شستشو دارند و شما را از بابت ظروف های تمیز و بهداشتی مطمئن خواهند ساخت. ماشین های ظرفشویی ال جی حداکثر دارای ۹ چرخه شستشو و ۸ گزینه شستشو هستند و در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی بوش دارای حداکثر ۷ چرخه شستشو و ۷ گزینه برای شستشو هستند.همچنین ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به برنامه های شستشوی خودکار، شستشوی سریع، شستشوی مراقبتی از ظروف های شیشه ای و شستشوی نیمه بار مجهز هستند.

    شستشو با بخار

    ماشین های ظرفشویی ال جی به فرایند پیش شستشو مجهز هستند که این فرایند به وسیله فناوری TrueSteam انجام می گیرد. ال جی با TrueSteam از بخار برای پیش شستشو و خیساندن ظروف بهره می گیرد و سر سخت ترین لکه ها را از روی ظروف ها به آسانی بر میدارد و ادامه ی فرایند شستشو را با سهولت بیشتری همراه می سازد.ماشین های ظرفشویی بوش نیز به این قابلیت مجهز هستند اما خب نمی توان کیفیت آن را با فناوری TrueSteam ظرفشویی ال جی قیاس کرد. در ظرفشویی های بوش آب به میزان بالایی گرم می شود تا بخار برای برای لکه گیری ظروف ها فراهم شود.

  •  نوع موتور و صرفه جویی در آب و انرژی

    ماشین های ظرفشویی بوش از موتور EcoSlinceDrive و ظرفشویی های ال جی نیز از موتور دایرکت درایو بهره می برند که هر دو آنها اینورتر هستند و از جنبه مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند. ماشین های ظرفشویی ال جی از نظر مصرف آب نیز کم مصرف بوده و برای هر چرخه شستشو به 10 تا 15 لیتر آب نیاز دارند و ظرفشویی های بوش نیز برای هر چرخه شستشو، بیش از 12 لیتر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید