برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

استفاده از اسپرسوساز بوش

استفاده از اسپرسوساز بوش

آیا تابه حال براتون اتفاق افتاده است؛ که بعد از یک کار روزانه و یا یک کار کامپیوتری خسته کننده به فکر یک قهوه برای رفع خستگی بیافتید ولی در دسترس شما نباشد؟ آیا تا به حال طعم واقعی یک قهوه اصیل و خوب را چشیده‌اید؟ برای اینکه بتوانید براحتی و آسانی برای خود یک قهوه و یا یک اسپرسو خوشمزه و واقعی درست کنید، ما اسپرسوساز بوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  برای کسی که طعم و عطر قهوه برایش اهمیت دارد، حتما اسپرسوساز بوش را انتخاب می‌کند؛ چراکه علاوه بر نام محبوب و آشنای برند بوش، این دستگاه دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی است که هرکسی را ترغیب می‌کند تا آن را به عنوان یک باریستای حرفه‌ای در آشپزخانه خود داشته باشد.برای استفاده از اسپرسوساز بوش، باید روش کامل استفاده از آن را به طور کامل بلد باشید، تا بتوانید به راحتی با آن کار کنید. در اینجا سعی داریم به طور جامع و کامل در این باره صحبت کنیم.

معرفی اسپرسوساز بوش

اسپرسو، یا همان نوشیدنی مهم ایتالیایی که دوستداران زیادی در جهان دارد، با اضافه کردن مقدار کمی آب تقریبا جوشان تحت فشار، از طریق دانه‌های ریز آسیاب شده، قهوه دم می‌شود که محصول نهایی به عنوان “شات” شناخته می‌شود و طعم خامه ای دارد. بهترین روش برای برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، اسپرسوساز بوش است.این دستگاه محبوب در دو نوع رومیزی و توکار درمدل‌های مختلف وجود دارد که از نظر کیفیت و عملکرد تفاوتی با هم ندارند. با هرکدام از آنها می‌توانید عطر و طعم واقعی قهوه را با لذت تمام تجربه کنید. در اسپرسوساز بوش جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفته بکار رفته است که می‌توان به عنوان نمونه به موارد زیر اشاره کرد:

آسیاب قهوه حرفه‌ای CeramDrive،تنظیم کنترل غلظت قهوه AromaDouble،آماده سازی هم‌ زمان 2 فنجان OneTouch DoubleCup،تنظیم جداگانه حجم قهوه هر فنجان IndividualCup Volume،سیستم حرارت دهی یکنواخت SensoFlow،تمیزکننده خودکار شیر دستگاه MilkClean،Calc’nClean تمیزکنندگی خودکار برای از بین بردن رسوبات و باقی مانده قهوه و آماده سازی آن.به نکته‌ای که باید توجه داشت، این است که اسپرسوساز یک دستگاه قهوه ساز پایه است و فقط برای ساخت اسپرسو از آن استفاده نمی‌شود بلکه بسته به میزان حرارت آب و موارد دیگر می‌توان برای ساخت قهوه‌های دیگری مانند دوپیو نیز از آن استفاده کرد.

انواع مختلف دستگاه‌های اسپرسوساز بوش

استفاده از اسپرسوساز بوش

اسپرسوساز دستی:در این مدل اسپرسوسازها اهرمی وجود دارد که به شکل مکانیکی و با نیروی دست فشار مورد نیاز برای عبور آب جوش از میان دانه های قهوه را مهیا می‌کند.اسپرسوساز نیمه اتوماتیک:در این مدل‌ها در مرحله آخر و بعد از آماده شدن قهوه کارهایی مانند ترکیب کردن قهوه اسپرسو با شیر، فوم و یا موارد دیگر به صورت دستی صورت می‌گیرد. این نوع از اسپرسوساز بوش بیشتر در کافه‌ها و خانه‌ها استفاده می‌شود.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک:استفاده  از اسپرسوساز بوش تمام اتوماتیک که از نوع پیشرفته اسپرسوسازها هستند، کاملا راحت و آسان است؛ چراکه در این مدل همه چیز به صورت اتوماتیک و با فشردن یک دکمه انجام می‌شود.به عنوان مثال در صورتی که می‌خواهید کاپوچینو درست کنید قهوه ، شیر و آب را در جای مخصوص خود بریزید و از روی محصول گزینه کاپوچینو را انتخاب نمایید و بعد از گذشت چند دقیقه نوشیدنی دلخواه شما آماده می‌شود.

اجزای سازنده اسپرسو ساز بوش

مخزن آب اسپرسو ساز

اصلی‌ترین قطعه در دستگاه اسپرسو ساز مخزن آب آن است. منبع آب بسته به نوع اسپرسوساز که حرفه‌ای و صنعتی یا خانگی وکوچک باشد، می‌تواند درون اسپرسوساز تعبیه شده  باشد یا اینکه دستگاه به یک منبع لوله کشی قابل اعتماد متصل باشد. آبی که برای دستگاه استفاده می‌شود نباید دارای سختی و یا املاح معدنی زیاد باشد. زیرا این املاح باعث رسوب و گرفتگی در دستگاه می‌شود.

پرتافیلتر اسپرسو ساز

یکی دیگر از اجزای سازنده دستگاه اسپرسو ساز، پرتافیلتر باشد. پرتافیلترها  شامل دسته، سبد یا همان محفظه‌ای با مجراهای ریز و حلقه‌هایی است که این مجموعه بسته به نوع دستگاه و کاربری آن ابعاد مختلفی دارند. کارایی آن به این صورت است که دانه‌های قهوه آسیاب شده درون آن ریخته می‌شود، تا با فشار شدید آبی که توسط دستگاه بر روی آنها پاشیده می‌شود عصاره قهوه از آن خارج شود. معمولا مقدار گنجایش آن برای یک شات بین 7 الی 11 گرم قهوه آسیاب و برای 2 شات بین 14 الی 22 گرم قهوه آسیاب سده است. این قطعه، تنها قطعه‌ای است که به طور کامل از دستگاه جدا شده و دوباره به آن متصل می‌شود.

تمپر قهوه

یکی از ابزارهای مهمی که یک باریستا به آن نیاز دارد، داشتن یک تمپر قهوه ی خوب و مناسب است. تمپر قهوه  برای فشرده کردن دانه‌های قهوه استفاده می‌شود. این فشردگی که از اهمیت بالایی برخوردار است باعث می‌شود تا آب سخت‌تر از آن عبور کند. استفاده از آن بسیار راحت بوده و به راحتی در دست جای می‌گیرد. این قطعه برای استفاده از اسپرسوساز بوش دستی استفاده می‌شود و در دستگاه‌های اتوماتیک، این کار به صورت خودکار و اتوماتیک در دستگاه انجام می‌شود.

هدگروپ اسپرسوساز ، برد دستگاه اسپرسو

هدگروپ که در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته است، محل خروج نوشیدنی از دستگاه است .جنس آن فلزی است . پرتافیلتر برای عصاره گیری قهوه به هدگروپ وصل می‌شود. آب توسط مجراهای هدگروپ ، به صورت یکسان بر روی پودر قهوه کوبیده شده داخل پرتافیلتر می ریزد.برد اسپرسوساز، یکی از اجزای الکترونیکی دستگاه است ؛ تا تمامی کارهایی که باید به صورت دستی برای تهیه‌ی قهوه و اسپرسو انجام شود را به صورت کاملا اتوماتیک برای شما انجام دهد.

نازل بخار

از دیگر قطعات مورد استفاده در اسپرسوساز نازل بخار است. نازل بخار که لوله باریکی در کناردستگاه اسپرسوساز است، باعث خارج شدن بخار آب می‌شود که از آن برای فوم گیری شیر استفاده می‌کنند. بخار با فشار زیاد به شیر اضافه شده و سبب تشکیل کاپوچینو و یا لاته تشکیل می‌شود. فوم گیری با استفاده از نازل بخار، شیری با غلظت فوق العاده خوب درست می‌کند. نکته ای که دراینجا وجود دارد؛ این است که برای تولید بخار، باید آب درون دستگاه به جوش آمده و سپس بخار آن از نازل بیرون آید.

پمپ دستگاه

دستگاه نیازمند یک پمپ برای ایجاد فشار است؛ زیرا آبی که با فشار معمول شیر آب شهری وارد مخزن می‌شود قادر به تولید نیروی کافی برای تهیه اسپرسو از دانه قهوه نیست. این فشار بین 9 تا 130 اتمسفر متغیر است.در دستگاه اسپرسو معمولا دو نوع پمپ وجود دارد:پمپ چرخشی:این پمپ در اسپرسوسازهای صنعتی و برای تولید فشار مداوم برای تهیه اسپرسو است. این نوع از پمپ‌ها طول عمر بیشتر و صدای کمتری دارند.پمپ لرزان:این نوع از پمپ که در اسپرسوسازهای خانگی وجود دارد؛ فقط در زمان شات گرفتن، فشار لازم را ایجاد می‌کند. آنها کوچک و ارزان بوده و به راحتی قابل تعویض هستند.

نحوه استفاده از اسپرسوساز بوش

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از اسپرسوساز بوش استفاده کنید، بعد از درآوردن آن از جعبه و مطمئن شدن از وجود همه قطعات دستگاه، باید به فکر تمیز کردن آن باشید؛ پس برای اطمینان از تمیز بودن دستگاه می‌توانید همه قطعات را به جز سیم برق و همچنین محفظه خارجی اسپرسو ساز را با دستمال مرطوب و کمی آب بشویید و خشک کنید. حال به سراغ فیلترهای آن می‌رویم. قبل از جایگذاری فیلتر آب اسپرسوساز بوش، آن را با آب سرد شسته و در محل مخصوص خود قرار دهید. بعد از آن نوبت به شستن توری استیل و خشک کردن آن است؛ حالا به راحتی می‌توانید قطعات را سرجای خود بگذارید. برای اطمینان از قرار گرفتن توری در جای خود قفل دستگاه را به سمت پایین فشار دهید.

حالا نوبت آن رسیده است تا با هم آماده کردن یک اسپرسو خوشمزه را تجربه کنیم .قبل از هر کاری حتما از قهوه مناسب به هنگام استفاده از اسپرسو ساز بوش استفاده کنید .حتما برای استفاده از قهوه به نکات زیر توجه داشته باشید:قهوه را در محیطی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید.یخچال و فریزر به هیچ وجه محل مناسبی جهت نگه‌داری از قهوه نیستند.دمای محیط اطراف قهوه باید بالای ۲۷ درجه سانتی‌گراد باشد.قهوه‌ای که استفاده می‌کنید بسیار ریز یا درشت نباشد.به هنگام خرید قهوه به فروشنده تاکید کنید که برای تهیه قهوه از دستگاه اسپرسوساز استفاده می‌کنید.

نکات مهم قبل از استفاده از اسپرسوساز بوش

نکته‌ای که انجام آن بسیار مهم است و باید قبل از شروع به تهیه اسپرسو به آن توجه داشت، این است که ؛ فنجان یا فنجان‌های قهوه را زیر دستگاه قرار دهید و درون آنها آب جوش بریزید، این عمل  که پیش گرم کردن فنجان است، سبب می‌شود که قهوه‌تان پس از ورود به فنجان سریعا سرد نشده و در نتیجه کف روی آن بیشتر باقی بماند. البته بعد از این کار آب دورن فنجان را باید خالی کنید .برای تست کردن درجه آسیاب و اطمینان از پاک شدن اثر قهوه ای که قبلا آسیاب کرده‌اید چند دانه قهوه را آسیاب کنید. بعد از اطمینان یافتن از کیفیت قهوه خروجی موردنظرتان، اقدام به آسیاب کردن قهوه مورد مصرفی خود کنید. همیشه سعی کنید که به میزان استفاده مورد نظرتان، قهوه را آسیاب کنید تا همیشه طعم واقعی قهوه واقعی را بچشید.

مراحل اولیه استفاده از اسپرسوساز بوش

اولین گام برای استفاده ازاسپرسوساز بوش این است که آب مخزن دستگاه را که در سمت چپ آن قرار دارد؛ را پرکنیم . همیشه سعی کنید تا حد امکان از آب تصفیه شده استفاده کنید. به هیچ وجه از آب مقطر استفاده نکنید، زیرا ممکن است صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما بزند.ابتدا دستگاه را روشن کرده وصبر کنید تا گرم شود. این گرم شدن بسته به مدل و اندازه دستگاه متغیر بوده و برای دستگاه‌های خانگی معمولا بین 1 تا 2 دقیقه زمان می‌برد. بعد از اینکه دستگاه به خوبی گرم شد، دکمه کارکرد دستگاه را بزنید. این کار باعث می‌شود  تا دستگاه شروع به کار کند و آب تازه وارد دستگاه شده و با عبور از همه اجزای دستگاه ؛.آنها راگرم کرده و آماده کند بعد از چند ثانیه آب جوش به صورت عادی از دستگاه خارج می‌شود.

پس از قطع کردن جریان آب بهتر است درون پرتافیلتر و سطح بیرونی هدگروپ را به وسیله یک پارچه خشک و تمیز کنید.اکنون حدود 15 تا 21 گرم (بسته به اندازه پرتافیلتر دستگاه ) از پودر قهوه را درون سبد پرتافیلتر ریخته و با توجه استفاده از تمپر ، آن را فشرده کنید. برای اینکه به صورت یکسان فشرده شود؛ سعی کنید به صورت یکنواخت و متمرکز به تمپر فشار وارد کنید. دقت کنید که فشارزیاد باعث می‌شود تا آب به درستی از آن عبور نکند .حالا نوبت آن رسیده است تا پرتافیلتر را سرجای خود درون هدگروپ ببندید و فنجان را زیر آن قرار دهید. دکمه خروج اب را فشار دهید  و پس از رسیدن فنجان به وزن مورد نظرتان و یا تغییر رنگ عصاره قهوه از قهوه ای به سفید دکمه قطع آب را فشار دهید تا عملیات خروج قهوه پایان یابد.

مراحل استفاده از اسپرسوساز اتوماتیک بوش

استفاده از اسپرسوساز بوش

حالا دکمه “power” را که در قسمت پایین است؛ برای روشن شدن دستگاه، فشار دهید. چراغ قرمز آن روشن می‌شود. این چراغ نشان دهنده این است که دستگاه روی حالت استندبای یا همان آماده باش است.توجه کنید وقتی برای اولین بار دستگاه اسپرسو ساز را روشن می‌کنید از آن صدای غیر معمولی خواهید شنید. که این صدا به علت خالی بودن مخزن است و جای هیچ نگرانی نیست.درجه دمای espresso و steam به ترتیب باید روی ۳۰ و ۱۰ ثانیه باشد.

هنگامی که مطمئن شدید مخزن آب از آب سرد پر شده آن را در جای اصلی خود قرار دهید.با استفاده از Razor مقدار قهوه را مشخص کنید. Razor را در سبد گذاشته و دقت کنید لبه‌های آن بر روی سبد قرار بگیرد. در این حالت تیغه‌ها شروع به کوبیدن قهوه کرده و قهوه های اضافی خارج می‌شوند. در استفاده از اسپرسوسازهای اتوماتیک بوش دیگر احتیاجی به تمپر نیست ؛ چرا که در این دستگاه‌ها، آسیاب فوق‌العاده با کیفیت و بادوام ساخته شده از سرامیک، بدون ساییدگی، قهوه شما را به‌طور مداوم آسیاب می‌کند و اجازه می‌دهد تا طعم کامل تک تک دانه‌ها ایجاد شود. و شما با تنظیم درجه اسیاب می‌توانید طعم بهتر و غیرقابل مقایسه‌ای را ایجاد کنید.

طعم لذیذ نوشیدنی از دمای مناسب می‌آید. اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک بوش به لطف وجود یک بخاری هوشمندو  سیستم ویژه SensoFlow. دمای دم کردن عالی را تضمین می‌کند.با فشردن دکمه پایین “اسپرسو” می توانید گزینه “Hot watet” را مشاهده کنید.بعد از نمایش “Hot watet” روی صفحه نمایش و سبز شدن چراغ که نشان دهنده این است که آب گرم شده و دستگاه آماده تهیه اسپرسو است ، دکمه استارت را فشار دهید.

تهیه اسپرسو با استفاده از اسپرسوساز بوش

در صورتی که قصد درست کردن اسپرسو با دستگاه را داشته باشید، پس از فشار دادن کلید “اسپرسو” دو گزینه دیگر همزمان فعال می شوند، که به شما در انتخاب غلظت و همینطور حجم اسپرسو کمک می‌کنند. با توجه به نیاز خود می توانید حجم و غلظت اسپرسو را مشخص کنید.

تهیه coffee با استفاده از اسپرسوساز بوش

در صورتی که دوست دارید با اسپرسوساز بوش coffee درست کنید، کلید سمت راست اسپرسو این امکان را برای شما ایجاد می‌کند. به هنگام انتخاب گزینه coffee مجددا دو گزینه دیگر که نشان دهنده غلظت و سایز قهوه است، را خواهید بود. که بر حسب علاقه و نیاز خود آنها را انتخاب می‌کنید.کلید لمسی که در زیر اسپرسو  است؛ برای زمانی است که شما بخواهید تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید و مقدار کف شیر خود را به دلخواه انتخاب کنید. بعد از اینکه میزان کف قهوه مورد نظر شما توسط دستگاه خارج شد، با فشار دادن مجدد دکمه “استارت” مرحله استخراج کف قهوه متوقف می‌شود.پایین‌تر از دکمه استارت دکمه‌ای برای تخلیه شیر از دستگاه اسپرسو وجود دارد که برای بعد از استفاده از شیر است.

تهیه کاپوچینو با استفاده از اسپرسوساز بوش

یکی دیگر از امکانات اسپرسوساز بوش که لذت خوردن نوشیدنی‌های گرم را برای کاربران فراهم می‌کند تهیه کاپوچینو است. برای درست کردن کاپوچینو با اسپرسو ساز بوش کافی است تا شیر و قهوه به عنوان مواد اولیه این نوشیدنی را فراهم کنید.این دستگاه این امکان را دارد تا برای درست کردن سایر نوشیدنی‌های گرمی که دوست دارید، مانند اسپرسو دوبل از آن استفاده کنید. برای این کار باید تنظیمات خاص آن را انتخاب و فعال کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید