برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

آیا قصد تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود را دارید؟ آیا می‌دانید چگونه باید به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود بپردازید؟ آیا با مزایای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی آشنایی دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.فیلتر ماشین ظرفشویی به قطعه‌ای گفته می‌شود که ذرات ریز مواد غذایی را جمع و از قرار گرفتن مجدد آنها روی ظروف شسته شده جلوگیری می‌کند. همه ماشین‌های ظرفشویی فیلتر دارند و باید به صورت متداول تمیز شوند در غیر این صورت ممکن است ماشین ظرفشویی شما به طور صحیح ظروف را تمیز نکند.

فیلتر در قسمت پشت ماشین ظرفشویی یا زیر بازوی اسپری قرار گرفته است. در واقع فیلتر نقش بسیار مهمی را در کارایی و بهینه سازی عملکرد ماشین ظرفشویی ایفا می‌کند و باعث می‌شود بتوانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. تعداد دفعاتی که باید به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بپردازید به میزان کارکرد دستگاه بستگی دارد.البته در برخی موارد علیرغم امتحان کردن روش‌های مختلف برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید و باید به تعویض این قطعه بپردازید. در بخش زیر اطلاعات بیشتری را درباره نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ارائه می‌دهیم.

 تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

چرا باید به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بپردازیم؟

هنگامی ‌که روز به پایان می‌رسد و با انبوهی از خستگی به منزل برمی‌گردید هیچ چیزی ناخوشایندتر از تلنبار شدن ظروف نشسته در سینک آشپزخانه نیست. ماشین ظرفشویی کمک بسیار زیادی به انجام دادن سریع‌تر کارهای منزل می‌کند اما به شرطی که درست از آن مراقبت کنید.اگر متوجه شده‌اید که دستگاه شما مانند قبل نمی‌تواند درست ظروف را بشوید یا آب خیلی آلوده به نظر می‌رسد بهتر است دست به کار شوید و به فکر تمیز کردن فیلتر  خود باشید. با تمیز کردن فیلتر از باقی ماندن مواد غذایی درون محفظه ماشین ظرفشویی جلوگیری شده و ظروف شما درست شسته می‌شود.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

فیلتر ماشین ظرفشویی باعث می‌شود که از قرار گرفتن ذرات مواد غذایی باقیمانده از شستشوی قبلی ظروف پیشگیری شود، در نتیجه ظروف به خوبی شسته می‌شوند. از سوی دیگر تمیز بودن فیلتر ماشین ظرفشویی باعث درخشندگی بیشتر ظروف می‌شود و از بو دادن آنها جلوگیری می‌کند. برخی از مزایای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:از مسدود شدن پمپ دستگاه جلوگیری می‌کند.از قرار گرفتن ذرات مواد غذایی قبلی روی ظروف جدید جلوگیری می‌کند.باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می‌شود.از رشد انواع میکروارگانیسم ها از قبیل قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.از بو گرفتن ظروف پیشگیری می‌کند.باعث تمیزی بیشتر محفظه ماشین ظرفشویی می‌شود.

هر چند وقت یک بار باید فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کرد؟

به طور کلی زمان تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به این موضوع بستگی دارد که در هفته چند بار آن را روشن می‌کنید. اگر خیلی کمتر از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کنید باید هر ۶ ماه یک بار به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود بپردازید که از کارایی مفید آن کاسته نشود.در صورتی که از این قانون پیروی کنید معمولا طول عمر ماشین ظرفشویی شما افزایش می‌یابد و حتی در برخی موارد بعد از پنج سال باید به تعویض آن بپردازید. در واقع تا زمانی که نشانه‌های تحلیل رفتگی فیلتر را مشاهده نکرده‌اید نیازی به تعویض آن نیست.

در صورت تمیز نکردن فیلتر ماشین ظرفشویی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورتی که از نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اطلاعی ندارید یا اهمیتی به این مساله نمی‌دهید باید بدانید که دستگاه شما به مکانی برای تجمع و فساد ذرات مواد غذایی و رشد انواع قارچ‌ها تبدیل می‌شود.در نتیجه آب درون دستگاه آلوده می‌شود و کارایی ماشین پایین می‌آید. به طور کلی نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به خوبی این قطعه را تمیز نکنید پس از مدتی آب از دستگاه نشت میکند و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی حتما خرده ریزهای مواد غذایی را جمع کنید. اگر اهمیتی به این مساله نمی‌دهید باید تعداد دفعاتی که فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز می‌کنید افزایش دهید.

 تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

انواع مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی در بازار وجود دارند که همه آنها به تمیز کردن فیلتر نیاز دارند و ماشین ظرفشویی بوش از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه به عنوان یکی از بهترین محصولات گروه لوازم خانگی بوش با قابلیت‌های متعددی همراه است و توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد.همیشه به خاطر داشته باشید که احتمال گیر افتادن ذرات در فیلتر ماشین ظرفشویی وجود دارد به همین دلیل باید به درستی به جمع آوری اطلاعات درباره نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بپردازید.

اگرچه ماشین ظرفشویی توانایی تمیز کردن قطعات خود به ویژه فیلتر را دارد باید به صورت دستی نیز به پاکسازی این قسمت بپردازید. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی باید به صورت زیر عمل کنید:در ماشین ظرفشویی را به طور کامل باز و قفسه ظروف را خارج کنید.در کنار بازوی اسپری ماشین ظرفشویی یک قطعه قرار گرفته است که فیلتر سیلندری نام دارد و باید آن را خارج کنید.معمولا درون فیلتر مقدار قابل توجهی ذرات مواد غذایی و چربی تجمع یافته است و احتمال بدبو بودن آن وجود دارد.ذرات بزرگتر را به کمک دست خارج کنید.سپس به کمک آب گرم، فرچه و مقداری شوینده به آرامی فیلتر را تمیز کنید و مطمئن شوید که چیزی روی آن باقی نمانده است.پس از اتمام کار فیلتر را کاملا خشک کنید و در جای خود قرار دهید.

آیا نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با سرکه مورد تایید است؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای شوینده و پاک کننده‌های قوی از روش‌های طبیعی استفاده کنند. سرکه قدرت پاک کنندگی و چربی زدایی بالایی دارد و به سرعت سطوح مختلف را تمیز می‌کند. البته باید برای استفاده از این محلول در سطوح مختلف احتیاط کرد زیرا سرکه خاصیت اسیدی و خورندگی دارد.یکی از این موارد استفاده از سرکه برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی است. اگرچه سرکه قدرت پاک کنندگی بالایی دارد توصیه می‌شود از مصرف آن برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اجتناب کنید.

چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی بوش را تمیز کنیم؟

به طور کلی نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی در مدل‌های مختلف یکسان است و ممکن است فقط در جزئیات با یکدیگر تفاوت داشته باشند. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش باید به صورت زیر عمل کنید:فیلتر این دستگاه در قسمت عقب محفظه داخلی آن قرار دارد به همین دلیل باید قفسه ظروف را خارج کنید سپس بازوی اسپری را جدا کنید.به کمک صفحه توری مشبک، ابتدا فیلتر ماشین ظرفشویی را بچرخانید و به سمت بیرون بکشید.سپس فیلتر را زیر جریان آب قرار دهید که ذرات درشت مواد غذایی باقیمانده از آن جدا شود.

از یک برس نرم و مقداری پودر صابون استفاده کنید و به آرامی فیلتر را تمیز کنید.در نهایت فیلتر را در جای خود قرار دهید و به نصب بازوی مخصوص اسپری و قفسه ظروف بپردازید.نکته: برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش باید چند قطعه را باز کنید که بتوانید به فیلتر دسترسی داشته باشید به همین دلیل دقت کنید که به این اجزا آسیب نرسانید. در صورتی که تصور می‌کنید برای تمیز کردن فیلتر به کمک نیاز دارید حتما با یک سرویس کار ماهر مشورت کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی کدام است؟

 تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

برخی از افراد به جستجوی روش‌های مختلف در خصوص نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی می‌پردازند و حتی ممکن است با راهکارهای عجیب و غریب روبرو شوند. برخی از منابع استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه را برای تمیز کردن فیلتر توصیه می‌کنند.هنگامی که این ماده با هم ترکیب می‌شوند قدرت پاک کنندگی آنها افزایش می‌یابد اما استفاده از آن برای پاک کردن فیلتر ماشین ظرفشویی توصیه نمی‌شود زیرا همیشه احتمال آسیب دیدگی این قطعه وجود دارد.

گاهی اوقات نیز استفاده از محلول سفید کننده توصیه می‌شود اما از آنجایی که این ماده شیمیایی عوارض منفی زیادی دارد استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.بهترین روش برای تمیز کردن فیلتر استفاده از فرچه نرم، آب گرم و مقداری پودر صابون است. کافی است کمی صبور باشید و به آرامی به تمیز کردن فیلتر دستگاه خود بپردازید، بدون شک با تمیز کردن این قطعه، ظروف شما تمیزتر و درخشان تر از همیشه خواهند بود.

کلام آخر

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل بسیار پرکاربرد منزل است که همانند یک بازوی پرتوان به کمک شما آمده است. پس از آنکه چند ماه از ماشین ظرفشویی خود استفاده کردید متوجه می‌شوید که نمی‌تواند به خوبی ظروف را بشوید که در این شرایط باید به تمیز کردن فیلتر آن بپردازید.در این مقاله سعی کردیم اطلاعات خوبی را درباره نحوه تمیز کردن فیلتر در اختیار شما قرار دهیم که طول عمر ماشین شما افزایش یابد. در صورتی که قصد خرید ظرفشویی بوش را دارید و به اطلاعات بیشتری در خصوص مزایای این محصول نیاز دارید با مشاوران هوم کالا در تماس باشید. اگر می‌خواهید قیمت ظرفشویی بوش را بدانید بهتر است با واحد فروش تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید