نقد و بررسی

استفاده صحیح از جاپودری ماشین لباسشویی بوش

جا پودری ماشین لباسشویی بوش

یکی از مهم‌ترین مراحلی که هنگام استفاده از لباسشویی مورد اهمیت است، محل جاپودری ماشین لباسشویی بوش یا ریختن نرم کننده در قسمت مخصوص نرم کننده جاپودری است. بسیاری از افراد نحوه استفاده درست از جاپودری لباسشویی خود را نمی‌دانند. ممکن است این اتفاق به خاطر بخش‌های مختلف جاپودری یا طراحی گیج کننده آن باشد. برخی از افراد نیز در نحوه پر کردن پودر یا نرم کننده و میزان مناسب آنها دچار اشتباه می‌شوند. در این مقاله از هوم کالا به نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی و نکاتی در رابطه با میزان استفاده از هر یک از مواد شوینده در لباسشویی خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی

طرز استفاده صحیح از محفظه مواد شوینده بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم آگاهی ممکن است شما را متحمل هزینه زیادی برای تعمیر ماشین لباسشویی کند.. استفاده صحیح به معنای این است که بدانید کدام ماده را در کدام بخش از محفظه و به چه میزان بریزید و همینطور بعد از چه مدت به تمیز کردن و نظافت جاپودری لباسشویی خود اقدام کنید. معمولا محفظه مواد شوینده ماشین‌های لباسشویی به 3 یا 4 بخش تقسیم می‌شوند که هر یک از این بخش‌ها باید با ماده مخصوص به خود پر شود.

جاپودری ماشین لباسشویی بوش

جاپودری ماشین لباسشویی بوش از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

همانطور که در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، در هنگام ریختن پودر یا مایع لباسشویی، در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی، مشاهده می‌کنید، جاپودری از سه یا چهار بخش تشکیل شده است. البته قسمت چهارم در همه‌‎ی لباسشویی‌ها موجود نیست. هر یک از این بخش‌ها کاربرد خاص خود را دارند، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش اول در جاپودری، که با علامت I نشان داده شده است، مخصوص ریختن پودر برای شستشوی اولیه است. در این قسمت باید، پودر کمتری نسبت به پودر شستشوی اصلی، ریخته شود، حدود 2/1 پودر شستشوی اصلی کافی است.
  • بخش دوم مربوط به شستشوی اصلی است وبا علامت II نشان داده شده است. در این بخش باید پودر لباسشویی به میزان بیشتر از بخش اول ریخته شود.
  • بخش سوم مربوط به مایع نرم کننده است و با علامت * نشان داده شده است.
  • بخش چهارم مربوط به مواد رنگی است. (موادی مانند مشکین شوی، یا مایع مخصوص لباس‌های رنگی) البته این بخش در همه‌ی لباسشویی‌ها موجود نیست.

پودر ماشین لباسشویی را کجا بریزیم؟

پودر ماشین لباسشویی گزینه انتخابی بیشتر افراد برای شستشوی لباس است. برای اینکه لباسشویی و لباس‌ها هنگام شسته شدن با پودر لباسشویی آسیب نبینند، بهتر است، نحوه ریختن پودر در ماشین لباسشویی و چند مورد دیگر، از جمله موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی ، قسمت مربوط به پودر لباسشویی، همانطور که گفتیم دو قسمت است. که با علامت‌های II و I نمایش داده می‌شود.  پودر لباسشویی باید در این بخش‌ها ریخته شود.
  • برای شستن لباس‌ها در حالت معمولی، پر کردن بخشی از جاپودری که مربوط به شستشوی اصلی است، از پودر کافی است.
  • گرچه برای ریختن پودر، کثیفی لباس‌ها، یا مدت زمان شستشو هم باید در نظر گرفته شود، اما ریختن پودر لباسشویی، در بخش مخصوص، آن هم نه به صورت سر پر، مناسب‌تر است.
  • اگر لباس‌ها کثیف بودن، به جای ریختن مقدار بیشتر از پودر لباسشویی، بهتر است در قسمت، پیش شستشو کمی پودر بریزید.
  • پودر لباسشویی را همیشه در محفظه مخصوص خود بریزید، و درون دیگ لباسشویی یا به صورت مستقیم روی لباس نریزید.
  • لباس‌ها و پارچه‌های توری و سبک نیاز به پودر کمتری دارند.

طرز استفاده از مایع لباسشویی و محل ریختن مایع لباسشویی

در حال حاضر مایع لباسشویی، طرفداران زیادی پیدا کرده و تا حدودی جایگزین پودر لباسشویی شده است. استفاده از مایع لباسشویی هم باید به اندازه و مناسب با مقدار لباس باشد. محل ریختن مایع لباسشویی، بخش جدایی در جاپودری ماشین لباسشویی ندارد، بلکه همان قسمتی است که در آن پودر لباسشویی ریخته می‌شود. البته برای ریختن مایع لباسشویی، باید یک شاسی که روی آن کلمه MAX نوشته شده است، را در محفظه مخصوص پودر قرار دهید، و مایع را تا کلمه MAX یا کمی پایین‌تر از آن بریزید. در برخی مدل‌ها این شاسی به صورت ثابت قرار گرفته است.

جای مایع در لباسشویی بوش

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، مخزن پودر ماشین لباسشویی، سه یا چهار قسمت است. و محل ریختن پودر لباسشویی و مایع لباسشویی یک بخش مشترک است.

با این تفاوت که در هنگام استفاده از مایع لباسشویی، باید شاسی در قسمت جاپودری قرار بگیرد، و مایع تا MAX یا کمتر از آن ریخته شود. در لباسشویی بوش هم شرایط به همین صورت است و جای مایع و پودر لباسشویی، مشترک است.

نحوه شستشو و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی بوش

رعایت برخی نکات ساده باعث می‌شود، تا عمر وسیله و کارایی آن افزایش یابد. تمیز نگه داشتن لباسشویی و جاپودری ماشین لباسشویی باعث می‌شود، تا کارایی لباسشویی و عمر مفید آن بیشتر شود. تمیز کردن جاپودری کار راحتی است و شما می‌توانید با انجام مراحلی که ذکر می‌کنیم، جاپودری لباسشویی بوش را تمیز کنید:

  • اول از همه دقت کنید که لباسشویی متصل به برق نباشد، تا حین کار مشکلی پیش نیاید.
  • جاپودری را بیرون بکشید، در قسمت انتهایی آن کلید پلاستیکی وجود دارد، آن را فشار دهید و مخزن جاپودری را بیرون بکشید.
  • حالا اگر قسمت‌های داخلی قابل جدا شدن هستند، آنها را جدا کنید و بشویید، اگر هم جدا نمی‌شوند، به صورت کامل جاپودری را شستشو دهید.
  • قسمت داخلی، محفظه‌ای که جاپودری در آن قرار می‌گیرد، را با پارچه، یا یک برس تمیز کنید.
  • بعد از شستن و خشک کردن، اگر قطعاتی را جدا کردید، در جای خود قرار دهید و سپس جاپودری را، درون محفظه مخصوص خود قرار دهید.

در هنگام شستشوی جاپودری ماشین لباسشویی توجه کنید، که این قطعه را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید، چون ممکن است شکل یا رنگ آن تغییر پیدا کند. همچنین بهتر است با آب عمل شستشو را انجام دهید و از مواد شوینده دیگر استفاده نکنید.

جاپودری ماشین لباسشویی بوش

نحوه تمیز کردن محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی

به مرور زمان و پس از بارها استفاده از لباسشویی، مقداری از پودر و شوینده داخل جاپودری به جا می‌ماند. رسوب و سخت شدن این شوینده‌ها مشکلاتی را در لباسشویی به وجود می‌آورد. به طور مثال سبب گرفتگی مجرا و نرسیدن پودر به دیگ لباسشویی می‌شود یا دلیل نشت آب از جاپودری لباسشویی خواهد بود که در این خصوص در مقاله دلایل نشت آب از لباسشویی به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

علاوه بر این، باقی ماندن این مواد در داخل جاپودری یکی از دلایل بوی بد لباسسشویی است. لذا باید برای تمیز کردن و شستن محل ریختن مایع لباسشویی به صورت منظم اقدام کنید.

نحوه نظافت جاپودری لباسشویی به صورت زیر است:

  1. پس از درآوردن جاپودری آن را داخل سینک ظرفشویی یا یک تشت آب ولرم قرار دهید.
  2. می‌توانید جاپودری و قطعات جدا شونده آن را داخل ماشین ظرفشویی نیز بشویید. اما در مرحله خشک کن حرارت بالا می‌تواند به جنس پلاستیک آنها آسیب برساند.
  3. اگر جاپودری مدتهاست که تمیز نشده است، بگذارید مدتی در آب ولرم بماند تا رسوب‌های سخت شده نرم شوند.
  4. با صابون یا هر شوینده دیگری و با استفاده از یک برس یا مسواک قدیمی خود، تمامی بخش های جاپودری را به خوبی برس بکشید و بشویید.
  5. قسمت‌های جدا شونده که داخل بخش‌های مختلف جاپودری قرار می‌گیرند را با برس یا مسواک شستشو دهید.
  6. تمامی اجزا را آبکشی کرده و بگذارید تا خشک شوند.
  7. داخل محفظه خالی جاپودری درون لباسشویی را نیز نگاه کنید و با برس و دستمال آن را تمیز کنید.

دلیل باقی ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی بوش

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، که بعد از تمام شدن چرخه‌ی شستشو در لباسشویی، ببینید که پودر لباسشویی حل نشده و در مخزن باقی مانده است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر لباسشویی بی‌کیفیت و نامرغوب: پودر بی‌کیفیت علاوه بر اینکه به درستی حل نمی‌شود، بلکه روی لباس هم لک می‌گذارد.
  • دمای پایین آب لباسشویی: برخی از برنامه‌های شستشو، با آب سرد یا دمای پایین انجام می‌شود، که ممکن است مانع حل شدن پودر شوند.
  • ریختن مقدار زیادی از پودر لباسشویی یا مواد شوینده در جاپودری ماشین لباسشویی: این کار باعث می‌شود، تا موادی که بیشتر از نیاز هستند، به صورت حل نشده باقی بمانند.
  • تمیز نبودن جاپودری: باقی مانده مواد شوینده، یا کثیفی‌های دیگر، مانع از حل شدن کامل پودر لباسشویی می‌شوند.
  • سختی زیاد آب: سخت بودن آب باعث می‌شود، تا آب نتواند، پودر را در خود حل کند.
  • اضافه کردن پودر در زمان نامناسب: اگر بعد از زمانی که آب برای حل کردن پودر، وارد مخزن پودر می‌شود، پودر لباسشویی اضافه کنید، پودر حل نمی‌شود.

با در نظر گرفتن این موارد و برطرف کردن مشکلات گفته شده، دیگر پودر لباسشویی شما حل نشده باقی نمی‌ماند، همچنین استفاده از مایع لباسشویی هم گزینه خوبی است، چون مایع حل می‎شود و در محفظه باقی نمی‌ماند.

نحوه صحیح استفاده و نگهداری از جاپودری ماشین لباسشویی بوش

از آنجا که جاپودری ماشین لباسشویی قطعه مهمی است و وجود مشکل در آن باعث مختل شدن عملکرد لباسشویی می‌شود، بهتر است به نحوه استفاده از این قطعه توجه کنید، به عنوان مثال دقت کنید که مایع لباسشویی، نرم کننده و پودر لباسشویی را در محفظه‌های مخصوص خود و در زمان درست بریزید.
تمیز کردن جاپودری هم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تمیز کردن این قسمت باعث می‌شود، تا مواد شوینده باقی مانده روی آن، از بین بروند، در نتیجه موادی که برای شستشو می‌ریزید، سریع تر حل می‌شوند و کیفیت شستشو بالا میرود. همچنین با شستن به موقع این قسمت دیگر بوی بدی، در مخزن ایجاد نمی‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید