نقد و بررسی

بهترین روش تمیز کردن اتو سوخته

روش تمیز کردن اتو سوخته

برای این که بفهمید آیا کف اتوی شما اثری از سوختگی وچسبیدگی پارچه و لباس ها به آن دارد یا خیر نیازی به بررسی دقیق نیست زیرا با روشن شدن و گرم شدن آن، بوی سوختگی به صورت واضح به مشام خواهد رسید. این لکه های سوختگی کف اتو بخار می توانند هنگام استفاده، برای لباس های مختلف ایجاد مشکل کرده و روی آنها لکه بر جا بگذارند. در ادامه بهترین روش تمیز کردن اتو سوخته را با شما درمیان میگذاریم.

خوشبختانه روش های مختلفی برای تميز كردن کف اتو بخار وجود دارد و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. قبل از آزمایش هریک از روش های تمیز کردن، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای اتوی خود را مطالعه کنید. تولید کننده ممکن است نکات اضافی در مورد چگونگی از بین بردن علائم و اثرات سوختگی را ارائه داده باشد. علاوه بر این، همچنین ممکن است لیستی از محلول های تمیز کننده که بهتر است برای تمیز کردن استفاده نشوند، در دفترچه ذکر شده باشد. تا انتهای مقاله همراه هوم کالا باشید.

روش تمیز کردن اتو سوخته

وقتی کف اتو بخار به هر دلیلی دچار اثراتی از سوختگی و چسبیدن لباس بر روی آن می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتوی خود را از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه به طور کامل سرد شود. اگر نمی توانید پارچه سوخته شده را به صورت یک تکه بردارید، پس از سرد شدن دستگاه با استفاده از یک پنس یا موچین تلاش کنید که باقی مانده های پارچه سوخته شده را از کف آن جدا کنید. دقت داشته باشید که تمام سوختگی را برداشته و سپس لکه سوختگی باقی مانده روی کف دستگاه را با یکی از تکنیک های زیر تمیز کنید.

استفاده از مایع لباس شویی

اگر اتوی شما دارای صفحه زیرین نچسب است، کف آن را می توانید با کمی مایع لباسشویی نیز تمیز کنید. کافی است یک یا دو قطره مایع را در یک کاسه کوچک آب گرم اضافه کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کرده و صفحه زیرین را پاک کنید. در آخر، قبل از استفاده مجدد از اتو، صفحه زیرین را با حوله خشک کنید.

تمیز کردن اتو سوخته با استفاده از مایع ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است اثرات سوختگی موجب مسدود شدن منافذ صفحه زیرین دستگاه شوند. در این حالت برای تميز كردن کف اتو بخار می توان از مخلوط مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد. پس از از بین رفتن لکه ها، از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از براق کننده های فلز

اگر اتوی شما دارای کف فلزی و بدون روکش نسوز یا نچسب است در صورتی که دچار لکه سوختگی شود، می توانید با استفاده از چند قطره محلول براق کننده فلز، آن را تمیز کنید. یک پارچه آغشته به محلول را روی لکه ها و اثرات سوختگی بکشید تا از بین بروند، سپس یک پارچه تمیز تهیه کرده و نقاط مرطوب را پاک کنید.

روش تمیز کردن اتو سوخته

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

یکی دیگر از روش هایی که برای تميز كردن کف اتو بخار به کار می رود استفاده از انواع لاک پاک کن هایی است که به طور معمول برای ناخن ها استفاده می شود. لازم نیست حتما لاک پاک کن مورد نظر حاوی استون باشد. سایر لاک پاک کن های شیمیایی نیز به خوبی آن عمل می کنند. بهتر است قبل از اقدام به تمیز کردن کامل سطح، قسمت کوچکی از آن را آزمایش کنید. هرگز مواد شیمیایی گرم با بوی شدید را در اطراف پرندگان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اگر در خانه پرنده یا حیوان خانگی دارید این روش را در یک فضای باز و به دور از آن ها انجام دهید. بسیاری از بخارات برای پرندگان و برخی حیوانات خانگی خطرناک یا کشنده هستند. پس از گرم شدن دستگاه، مراقب باشید که خود نیز بخارات را استنشاق نکنید زیرا این بخارات ممکن است سمی باشند.

تمیز کردن اتو سوخته با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک معجزه گر است که همه چیز از اجاق گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی را تمیز می کند. همچنین می تواند اتوی شما را نیز تمیز کند. فقط با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب یک خمیر ضد لک ایجاد کنید. آن را با دقت به صفحه زیرین بمالید، اما سعی کنید جوش شیرین در سوراخ های بخار وارد نشود. اگر خمیر در سوراخ های بخار وارد شد حتما آن ها را تمیز کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

این روش بسیار ساده است و برای انواع دستگاه ها با صفحه های زیرین سوخته و همچنین برای اتو مخزن دار می تواند استفاده  شود. آب لیمو در از بین بردن اثرات سوختگی کاملاً خوب عمل می کند. برای تميز كردن به این روش مطابق با دستورات زیر عمل کنید.

  • کافی است یک لیمو را آب گرفته و به اندازه کافی جوش شیرین اضافه کنید تا یک حالت خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی مناطق آلوده صفحه زیرین دستگاه قرار دهید.
  • بگذارید حداقل 5 دقیقه روی صفحه (سرد، گرم نشده) بماند.
  • بعد از 5 دقیقه بخشی را آزمایش کنید تا ببینید آیا خمیر در حال از بین بردن لکه است.
  • خمیر را به آرامی مالش دهید تا لکه ها تمیز شوند.
  • خمیر اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید صفحه زیرین خشک شود.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و آب لیمو، از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز می توان استفاده کرد. سرکه و آب لیموترش (اسید) هر دو با جوش شیرین واکنش نشان می دهند و ترکیب هایی فوق العاده برای از بین بردن لکه ایجاد می کنند. این ترکیب ها، موادی غیرشیمیایی و غیر سمی هستند و عالی عمل می کند. ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش بوده و صفحه زیرین آن خنک است.

نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه یا پنبه را در محلول سرکه و آب فرو کنید. مقداری محلول جوش شیرین را به محل مرطوب پارچه اضافه کنید (این ماده ساینده شماست) و شروع به مالش دادن لکه های سوختگی کنید. از حرکت دورانی و کمی فشار برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به سادگی با یک پارچه مرطوب مقدار اضافی آن را پاک کنید.

تمیز کردن اتو سوخته با استفاده از موم شمع

در حالی که موم شمع ذوب شده هنگام ریختن روی فرش ها و پارچه ها به عنوان یک مشکل به حساب می آید، اما می توان از آن برای تمیز کردن نقاط سوخته صفحه زیرین استفاده کرد. این روش نیز بسیار آسان است. دستگاه را در پایین ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. مراقب باشید صفحه را لمس نکنید چون گرم است. شمع را روی آثار سوختگی و لکه های سوزان بمالید.

با استفاده از یک پارچه ضخیم موم را روی لکه ها فشار دهید. می توانید با پوشیدن دستکش های فر از دستان خود محافظت کنید. با قرار دادن پارچه ای ضخیم و مرطوب روی سطح صاف زیرین، آن را تمیز کنید. اتوکشیدن پارچه را انجام دهید تا موم باقی مانده “پاک” شود و براقیت در صفحه ایجاد شود.

روش تمیز کردن اتو سوخته

تمیز کردن اتو سوخته با خمیر دندان

خمیردندان یک تمیز کننده شگفت انگیز برای خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی خمیر دندان سفید را روی مناطق آسیب دیده و سوخته صفحه زیرین بمالید. بگذارید یک دقیقه بماند سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خمیر دندان را پاک کنید. برای پایان کار، مخزن آب را پر کرده و اتوکشیدن یک حوله قدیمی یا لباس غیرقابل استفاده را انجام دهید. آن را روی بخار تنظیم کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند.

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی صفحه زیرین

اگر اتوی شما با یک ماده پلاستیکی تماس پیدا کرد، به محض تماس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا خنک شود. یک کاسه یا ظرف فلزی را با تکه های یخ پر کنید و صفحه زیرین را روی یخ قرار دهید تا پلاستیک به سرعت سفت و سخت شود (اگر پلاستیک از قبل روی صفحه خنک شده است می توانید از این مرحله صرف نظر کنید).

حالا یک چاقوی پلاستیکی برداشته و پلاستیک را خراشیده و آن را به صورت کامل از صفحه جدا کنید. سپس سطح را با اسپری سرکه یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد، دستگاه باید کاملا تمیز شده باشد وگرنه پلاستیک ذوب شده و به لباس شما می چسبد.

چگونه از اتوی خود بیشتر مراقبت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نیاز به تميز كردن کف اتو بخار، این است که مراقبت های کافی را در حین استفاده از آن به عمل آورید. برای مثال، هیچ وقت اتوی روشن را برای مدتی طولانی رها نکنید زیرا بسیار داغ شده و احتمال چسبیدن و سوختن لباس پس از استفاده از آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، حتماً آن را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع مواد و گرفتگی دریچه ها جلوگیری کنید. برای تمیز کردن اتوی سوخته از مواد پاک کننده ساینده یا برس استفاده نکنید زیرا این کار به صفحه آن آسیب وارد می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید