برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید خشک کن

راهنمای خرید خشک کن

برخلاف گذشته که شستن و خشک کردن لباس‌های مخصوصا در فصول سرد یکی از کارهای سخت برای خانم‌ها به‌شمار می‌رفت، در دنیای امروز انجام این کار با توجه به امکانات و ابزار‌های موجود بسیار راحت شده است. برای شستن و خشک کردن لباس‌ها فقط کافی است یک ماشین لباسشویی با قابلیت خشک کن در دسترس داشته‌ باشید.در حال حاضر تنوع این دسته از محصولات در بازار بسیار بالا است. هرچند این امر دست شما را برای انتخاب بازتر می‌گذارد. اما در برخی موارد نیز ممکن است انتخاب گزینه مناسب از بین محصولات متنوع کار شما را سخت‌تر کند.همانطور که گفتیم در ادامه قصد داریم راهنمای خرید خشک کن را خدمت شما عرضه کنیم.با هوم کالا همراه باشید.

راهنمای خرید خشک‌کن

برای خرید خشک کن نکات زیادی وجود دارد که اگر بدون توجه به آن‌ها اقدام به خرید کنید، قادر به انتخاب مناسبی نخواهد شد. در دنیای امروزی انواع خشک کن با تنوع بسیار بالا در بازار وجود دارد. شاید این امر به‌عنوان یک فاکتور مثبت تلقی شود و دست شما برای انتخاب را بازتر بگذارد.اما از طرف دیگر انتخاب گزینه‌ای متناسب با شرایط و نیاز شما از بین آن همه خشک کن نیز سختی‌های خود را دارد. به نحوی که کوچک‌ترین اشتباه موجب می‌شود پس از خرید متوجه شوید گزینه انتخاب شده با آن چیزی که انتظارش را داشته‌اید تفاوت دارد.دریافت راهنمای خرید خشک کن با توجه به نکات موجود در این زمینه تأثیر به سزایی در انتخاب ایده‌آل خواهد داشت. به‌طور کلی مهم‌ترین نکاتی که جهت خرید خشک‌کن باید به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر هستند.

راهنمای خرید خشک کن

انتخاب مدل مناسب

همان‌طور که در مطالب قبلی نیز به نکته اشاره کردیم، در حال‌حاضر خشک کن با انواع بسیار متفاوت در بازار وجود دارد. بنابراین اولین توصیه‌ای که در رابطه با راهنمای خرید خشک کن می‌توانیم ارائه دهیم، این است که متناسب با شرایط خود مدل مناسب را انتخاب کنید.در حال‌حاضر انواع خشک کن به‌طور کلی شامل دو مدل ایستاده و الکتریکی است. در ادامه در رابطه با دو مدل مذکور توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

خشک کن مدل ایستاده

خشک کن مدل ایستاده در اصطلاح دیگر به‌عنوان خشک کن آپارتمانی نیز خوانده می‌شود. این مدل یکی از پرطرفدارترین مدل خشک کن به‌شمار می‌رود. این مدل خشک کن‌ها مجهز به یک میله کاور و همچنین یک موتور به‌منظور ایجاد باد گرم هستند.در واقع عملکرد دستگاه خشک کن مدل آپارتمانی تقریباً مشابه با عملکرد سشوار است. برای استفاده از این مدل باید لباس‌ها را درون میله کاور قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. هنگامی که خشک کن استفاده روشن می‌شود, موتور آن اقدام به ایجاد باد گرم و خشک کردن کامل لباس‌ها می‌کند. این مدل خشک کن در هر شرایط آب و هوایی قابل‌استفاده است.

یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه در رابطه با خشک کن های ایستاده یا آپارتمانی این است که پس از انجام کار قطعات آن قابلیت جداسازی از یکدیگر هستند. پس در صورتی که در آشپزخانه فضای کافی برای قرار دادن خشک کن ندارید این مدل را انتخاب کنید. زیرا سایز آن قابل کوچک شدن است و پس از انجام کار می‌توانید قطعات آن را از همدیگر جدا کنید.این کار سبب می‌شود ابعاد و اندازه دستگاه کوچک‌تر شده و آنگاه آن را در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید. ناگفته نماند که قابلیت جمع شوندگی این دستگاه بسیار آسان بوده و از این بابت نیز جای هیچ‌گونه نگرانی برای شما وجود ندارد.

خشک کن مدل الکتریکی

خشک کن مدل الکتریکی یا به‌عبارت دیگر خشک کن برقی تقریباً شبیه لباسشویی طراحی شده است. به نحوی که همانند لباسشویی‌های اتوماتیک از قسمت جلو یا بالا دارای درب هستند. می‌توانید از طریق درب لباس‌ها را درون دستگاه قرار دهید.در حال حاضر دستگاه خشک کن برقی یا الکتریکی با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد. این دسته از خشک کن ها بر حسب مدل و نوع خود از برنامه‌های متنوعی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای خشک کردن لباس‌ها راحت‌تر بوده و همچنین فرآیند خشک کردن با کیفیت بهتری صورت‌ می‌گیرد.

منتهی در مقایسه با خشک کن های ایستاده قیمت گران‌تری دارند‌ اگر از نظر بودجه و فضا مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع خشک کن را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند خشک کن های الکتریکی از نظر مصرف برق نیز نسبت به مدل‌های ایستاده پیشی گرفته و به‌دلیل برخورداری از فناوری‌های مختلف میزان مصرف برق در آن‌ها تقریباً بالاست.

ظرفیت و اندازه درام

دیگر نکته مهمی که در بحث راهنمای خرید خشک کن باید به آن توجه کنید ظرفیت و درام دستگاه است. یکی دیگر از تفاوت‌های بارز انواع خشک کن ظرفیت و اندازه درام آن‌ها است. به همین دلیل زمانی که تصمیم به خرید خشک کن می‌گیرد باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که وسیله‌ای با اندازه درام مناسب انتخاب کنید.ظرفیت دستگاه خشک کن نیز نظیر ماشین‌های لباسشویی برحسب کیلوگرم مشخص می‌شود. در حال‌حاضر انواع خشک کن موجود در بازار ظرفیت بین ۳ الی ۱۴ کیلوگرم را دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب دستگاه خشک کن با ظرفیت و اندازه درام مناسب به شما کمک می‌کند توجه به تعداد اعضای خانواده است.به‌عبارت دیگر باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که در هر مرحله استفاده از آن ظرفیت کافی برای خشک کردن لباس‌های همه اعضای خانواده داشته‌ باشد.

نکته مهم دیگری که در این باره نیاز به توجه دارند این است که ظرفیت دستگاه خشک کن را تقریباً برابر با ظرفیت ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.زیرا این امر سبب می‌شود که پس از اتمام فرآیند شستشو توسط ماشین لباسشویی بدون دغدغه همه لباس‌ها را درون دستگاه خشک کن قرار دهید. ناگفته نماند که تقریباً تمامی ماشین‌های لباسشویی جدید موجود در بازار مجهز به قابلیت خشک هستند.منتهی فناوری قرار گرفته در این دسته از محصولات به‌نحوی است که پس از خشک کردن لباس‌ها اندکی نم دارند. این در حالی است که خشک‌کن‌ها لباس‌ها را به‌طور کامل و بدون هیچ‌گونه نم خشک کرده و تحویل شما می‌دهند.

اندازه و ابعاد

یکی دیگر از نکات مهمی که در بخش راهنمایی خرید خشک کن نیاز به توجه دارد اندازه و ابعاد دستگاه است. قبل از آن که اقدام به خرید خشک کنید باید مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن آن در آشپزخانه خود دارید.همان‌طور که گفتیم دستگاه خشک کن ایستاده از نظر ابعاد و اندازه مشکلی ندارد و بدون توجه به فضایی که برای قرار دادن آن در اختیار دارید می‌توانید اقدام به خرید کنید.اما در صورتی که قصد خرید خشک کن الکتریکی دارید، باید قبل از هر چیزی به فضایی که می‌خواهید دستگاه را در آن قرار دهید توجه کنید. زیرا این مدل قابلیت جمع و کوچک شوندگی ندارد و دقیقاً همانند لباسشویی باید فضای مناسبی جهت قرار دادن آن در آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

توان موتور خشک کن

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود بین انواع خشک کن توان موتور آن‌ها است. به همین دلیل در ادامه بحث راهنمای خرید خشک کن با توجه به این نکته به شما پیشنهاد می‌دهیم، دستگاهی با توان موتور مناسب انتخاب کنید. به‌طور کلی هرچه موتور دستگاه بالاتر باشد، میزان مصرف برق در آن نیز افزایش پیدا می‌کند.اما در عوض فرآیند خشک کردن لباس‌ها توسط خشک کن برقی با کیفیت و سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. موتور دستگاه خشک کن با قیمت آن نیز در ارتباط است. به نحوی که هرچه توان موتور بالاتر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

بهره‌وری انرژی دستگاه

دستگاه‌های خشک کن نیز همانند دیگر ابزار کاربردی موجود در این زمینه مجهز به برچسب میزان مصرف انرژی هستند. هرچند توان بالای موتور موجب افزایش مصرف برق می‌شود.اما در حال‌حاضر بسیاری از تولیدکنندگان با به‌کارگیری یک‌سری فناوری‌ها توانسته‌اند میزان بهره‌وری انرژی را در این دسته از محصولات را تا حدودی کنترل کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در حین خرید به برچسب میزان مصرف انرژی دستگاه توجه کنید و حتی‌المقدور به سراغ مواردی بروید که مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

نویز و لرزش

یکی دیگر از نکات مرتبط با راهنمای خرید خشک کن نویز و لرزش دستگاه در حین کار است. دستگاه خشک کن وسیله‌ای است که عملکرد آن با ایجاد صدا همراه است. به این ترتیب همه موارد موجود در این زمینه در حین خشک کردن لباس‌ها دارای صدا و نویز هستند.منتهی نکته مهمی که در این رابطه نیاز به توجه دارد، این است که برخی از مدل‌های جدید و به‌روزتر به‌دلیل پشتیبانی از یکسری فناوری‌ها و همچنین موتور اینورتر نویز و لرزش کمتری ایجاد می‌کنند.به همین دلیل اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که این موضوع برایتان اهمیت ویژه دارد و به‌دنبال خرید محصولی با صدا و لرزش کمتر هستید حتماً به سراغ موارد جدیدتر و مدرن‌تر بروید.

ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در انواع خشک کن

راهنمای خرید خشک کن

ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در انواع خشک کن یکی دیگر از نکات مهمی است که در طول ارائه راهنمای خرید خشک کن لازم است به آن اشاره کنیم. مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی از نظر ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.به‌نحوی‌که برخی از مدل‌ها از فناوری‌های بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر از فناوری‌های کمتری بهره برده‌اند. در این زمینه شما می‌توانید متناسب با نیاز و سطح انتظارات خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه مطالب برخی از فناوری‌های موجود در دستگاه‌های خشک کن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیستم تشخیص خشکی لباس‌ها

به‌طور کلی انواع دستگاه خشک کن از نظر سیستم تشخیص خشک کن لباس‌ها شامل دو نوع سیستم حرارتی و رطوبت سنجی هستند. از بین دو مدل نامبرده مواردی که دارای سنسور بوده و قابلیت سنجش رطوبت را دارند در مقایسه با مدل‌های حرارتی عملکرد بهینه‌تری دارند.همچنین دستگاه اتوماتیک بوده و پس از آن‌که فرآیند خشک کردن لباس‌ها به اتمام می‌رسد هشدار سنسور به‌طور خودکار وارد عمل شده و و در طی آن دستگاه خاموش می‌شود.مهم‌ترین مزیت این عملکرد صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب لباس‌ها به‌دلیل حرارت دهی بیش از حد به ان‌ها است.

قفل کودک و صفحه نمایشگر

بسیاری از مدل‌های جدید و مدرن دستگاه خشک کن جدید مجهز به قفل کودک هستند. با فعال کردن قفل کودک، دیگر کودک نوپای شما نمی‌تواند مخصوصاً در حین کار درب دستگاه را باز یا بسته کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر کودک نوپایی دارید حتماً به سراغ مواردی بروید که مجهز به قابلیت فوق هستند.یکی دیگر از فناوری‌های موجود در مدل‌های جدید خشک کن وجود صفحه نمایشگر است. نوع صفحه نمایشگر بر حسب مدل دستگاه می‌تواند لمسی یا عادی باشد. وجود صفحه نمایشگر این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید متناسب با داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی آن تنظیمات مورد نظر خود را روی دستگاه اعمال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید