برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید آون توستر

راهنمای خرید آون توستر

آون توستر یک وسیله آشپزخانه فوق العاده پرکاربرد است. با این دستگاه علاوه بر پخت انواع غذاها از فست فود گرفته تا غذاهای سنتی و حتی نان تست کردن،می‌توانید باقیمانده‌ غذا را نیز دوباره گرم کنید. آون توسترها انرژی کمتری نسبت به فر گاز مصرف می‌کنند که به شما کمک می‌کند مصرف انرژی را کاهش دهید و هوای آشپزخانه را گرم نکنید که این موضوع به ویژه در ماه‌های گرم‌تر سال بسیار به درد بخور است. انتخاب یک آون توستر خوب می تواند دشوار باشد.در این مقاله از هوم کالا با ما همراه باشید تا به راهنمای خرید آون توستر بپردازیم.

چه کسی باید آون توستر بخرد؟

آون توستر وسیله ای چند منظوره است که به شما امکان می دهد با آن نان را برشته کنید و غذا بپزید یا دوباره گرم کنید. این وسیله یک جایگزین خوب برای اجاق گاز فردار معمولی است، به خصوص در ماه های گرم سال که با روشن کردن فر فضای اشپزخانه نیز گرم می شود. همچنین برای استفاده در یک خانه که اجاق گاز صفحه ای دارد یا یک آشپزخانه کوچک دارد و یا جایگزین اجاق گازی که خوب کار نمی کند عالی است. اگر آشپزخانه شما آنقدر فعال است که فر آن اغلب پر است، می توانید از آون  توستر، استفاده کنید.

اگر آون توستر با تنظیمات کانوکشن تهیه می کنید، می توانید از آن برای سرخ کردن بدون روغن نیز استفاده کنید . اگر خوب دقت کنید یک آون توستر کانوکشن دار وسیله بهتری نسبت به سرخ کن هوای مستقل است (که در حقیقت یک فر کانوکشن کوچک و گرد است) . دلیلش این است که یک آون توستر می‌تواند همزمان غذای بیشتری را در خود جای دهد و طبق تجربه یکنواخت‌تر پخته می‌شود. ما در این راهنمای خرید آون توستر قصد داریم علاوه بر بررسی نکات خرید آون توستر،به معرفی چند برند معروف و معتبر برای خرید نیز بپردازیم.

راهنمای خرید آون توستر

چطور آون توستر مناسب بخریم؟

آون توستر‌های  مختلفی با برندها و امکانات متنوعی در بازار وجود دارند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید باید به یک سری نکات مهم در هنگام خرید دقت کنید. ما در این راهنمای خرید آون توستر به بررسی نکات خرید این محصول می‌پردازیم. ما پس از صحبت با کارشناسان خبره و انجام تست های مختلف در طول ماه ها، فهرستی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب آون توستر باید به آنها توجه کنید تهیه کردیم:

قیمت آون توستر در راهنمای خرید آون توستر

آون توسترها می‌توانند از 800 هزار تومان تا بالای 8 میلیون تومان قیمت داشته باشند، اما ما جستجوی خود را بر روی آن‌هایی که بین  1 تا 4 میلیون تومان قیمت دارند تمرکز کردیم. آیا نمی‌دانید بابت پولی که هزینه می کنید چه به دست می آورید؟ هر سطح قیمتی معمولا یک سری امکانات و ویژگی ها در اختیار شما می گذارد:زیر 2 میلیون تومان:محفظه فر کوچک تا متوسط ​​(که می تواند چهار تکه نان تست یا چند میان وعده یخ زده را در خود جای دهد)،تنظیم دما غیر دقیق (معمولا)،کنترل های دستی و تایمر،لوازم جانبی کمتر (به جای دو قفسه فر، یک قفسه فر را در نظر بگیرید).

بین 2 تا 4 میلیون تومان:محفظه فر متوسط ​​تا بزرگ (که می تواند تا شش یا نه تکه نان تست را در خود جای دهد)،تنظیم دمای خوب (معمولا)،صفحه نمایش دیجیتال / کنترل های الکترونیکی و تایمر،برنامه های پخت از پیش تعیین شده (مانند مواردی که برای پخت پیتزا یا غذاهای منجمد انجام می شود)،لوازم جانبی بیشتر (از جمله قفسه های متعدد و تابه های پخت)،یک لامپ داخلی فر،جوجه گردان،فن گردش هوا (کانوکشن).4 میلیون تومان به بالا:هر چیزی که از یک توستر در بازه 1 تا 4 تا میلیون بدست می آورید،تنظیم بهتر دما،ویژگی‌های اضافی (مانند حالت‌هایی برای سرخ کردن هوا و کم کردن آب غذا)،حالت میوه خشک کن،برند معتبر تر و کیفیت بهتر دستگاه از لحاظ طول عمر.

سهولت کار با دستگاه

جدا از عملکرد خوب دستگاه، کار کردن با یک آون توستر خوب باید برای هرکسی راحت باشد، دکمه ها یا ولوم های کنترلی داشته باشد که به وضوح برچسب‌گذاری شده باشد و صفحه نمایشی خوانا و شفاف داشته باشد. ابتدایی ترین ویژگی های یک توستر باید شامل کنترل های دمای قابل تنظیم (به طور ایده آل بین 150 درجه فارنهایت و 450 درجه فارنهایت)، قابلیت تنظیم روشن کردن المنت بالا یا پایین و یک تایمر است.

گرم کردن یکنواخت

آون توسترها معمولی معمولی دارای یک یا دو المنت حرارتی هستند که هر دو طرف غذا را قهوه ای و برشته می کنند. مدل‌های سطح بالاتر اغلب دارای المنتهای پخت و پز متعدد و قابل تنظیمی هستند که برای پخت با حرارت یکنواخت، پختن با حرارت از بالا به پایین و کانوکشن طراحی شده‌اند که برای پخت سریع‌تر هوای گرم را در اطراف غذا به گردش در می‌آورد. برخی از مدل‌ها دارای المنتهای  گرمایشی منحصربه‌فردی هستند که به سرعت دستگاه را بدون پیش‌گرم کردن تا درجه حرارت مورد نظر گرم می‌کنند، که به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید. با این حال، اگر قصد دارید از آون توستر خود برای درست کردن نان تست یا گرم کردن مجدد پیتزا استفاده کنید، نیازی به هزینه بیش از حد برای مدل های سطح بالاتر یا کانوکشن نیست.

عوامل متعددی در نحوه پخت یکنواخت غذا نقش دارند – فاصله قرار گرفتن غذا از المنتهای گرم کننده، تعداد المنتهای استفاده شده و نحوه قرارگیری المنتها در داخل فر. برخی از آون توسترها، مانند انتخاب خوش قیمت ترین آون توسترها، تنها به دو المنت گرمایش مجهز هستند. اما اگر مدلی دارای المنتهای گرمایشی کمتری باشد، لزوماً نشانه عملکرد ضعیف دستگاه نیست. اگر محفظه فر کوچک باشد، دستگاه برای تنظیم گرما به المنتهای اضافی نیاز ندارد. به عبارت دیگر، شما می خواهید از خرید آون توسترهای بزرگتر با چند المنت اجتناب کنید زیرا آنها نمی توانند گرما را به طور مساوی  در همه جای محفظه آون توزیع کنند. هر چه آون توستر دارای المنتهای گرمایش بیشتری باشد، بزرگتر و گرانتر خواهد بود.

اندازه معقول در راهنمای خرید آون توستر

ما طیفی از آون توسترها را در اندازه های مختلف بررسی کردیم. برخی از افراد برای کارهای ساده مانند تهیه نان تست یا پخت اسنک و کلوچه ها یک فر کوچک می خواهند. برخی دیگر ممکن است یک سایز بزرگتر را ترجیح دهند، شبیه به اجاق رومیزی، برای پختن پیتزای 20 یا 40 سانتی یا کباب کردن مرغ درسته. به خاطر داشته باشید که یک آون توستر بزرگ می تواند بسیار سنگین باشد و جابجایی در آشپزخانه شما سخت تر است.

این به این معنی است که به احتمال زیاد اکثر افراد آن را روی پیشخوان آشپزخانه قرار می دهند. آون توسترها کوچک بسیار سبک تر هستند و راحت تر در کمد قرار می گیرند. ما به شما توصیه می کنیم که یک آون توستر با ظرفیتی انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا نیازهای آشپزی شما را برآورده کند اما به اندازه کافی کوچک باشد تا با محدودیت های فضای آشپزخانه شما سازگار باشد.

لوازم جانبی مفید و امکانات اضافی

راهنمای خرید آون توستر

بیشتر آون توسترها دارای لوازم اولیه یکسان هستند – سینی چربی گیر، طبقه قفسه ای فر، و سینی یا تابه پخت. مدل‌های گران‌تر معمولاً قفسه‌های فر و تابه‌های اضافی مانند تابه‌های کباب‌پز و پیتزا را ارائه می‌دهند. سینی چربی گیر برای گرفتن خرده غذا و روغن آن کاملا ضروری است. اما اگر از قبل یک تابه متناسب با ابعاد آون توستر خود دارید، ممکن است برخی از این لوازم جانبی دیگر چندان مفید نباشند. با این حال، بیشتر آون توسترها ابعاد غیرعادی دارند که با تابه‌های پخت استاندارد مناسب نیستند، بنابراین خوب است که در جعبه آنها سینی سایز متناسب با آون توستر گنجانده شده است. اگر می‌خواهید قفسه‌های فر یا تابه‌های پخت اضافی بخرید، اکثر تولیدکنندگان این قفسه‌ها را به صورت جداگانه به صورت آنلاین می‌فروشند.

یک تایمر قابل اعتماد و یک لامپ داخلی امکانات خوبی هستند، اما ضروری نیستند. سایر ویژگی‌ها، مانند حالت‌های پخت خودکار و قفسه‌هایی که با باز کردن درب بیرون می‌آیند، نیز راحت هستند. برخی از ویژگی‌ها ارزش کمتری دارند (ما همه موارد را بررسی کردیم، از توستر/آون توسترها تا مدل‌هایی با جوجه‌گردان داخلی). در نهایت، ما بررسی خود را روی مدل‌هایی متمرکز کردیم که قادر به انجام پخت غذا، برشته کردن (کباب کردن) و سایر کارهای استاندارد بودند.

فن گردش هوا (کانوکشن) در راهنمای خرید آون توستر

یکی از ویژگی هایی که سازندگان لوازم خانگی دوست دارند به آن توجه کنند، کانوکشن است، که اساساً به این معنی است که یک فن، هوای گرم را در داخل فر به گردش در می آورد. کانوکشن می‌تواند زمان پخت را کمی کاهش دهد، و آب غذا را کم کند که باعث می‌شود غذاها از بیرون کمی تردتر شوند (این همان چیزی است که هواپز ها در واقع برای سرخ کردن غذا از آن استفاده می‌کنند). اگر علاقه مند به هوا پز هستید و فضای پیشخوان دارید، توصیه می کنیم یک آون توستر با کانوکشن تهیه کنید، زیرا نسبت به سرخ کن های بدون روغن، غذای بیشتری را در خود نگه می دارد و یکنواخت تر می پزد.

همانطور که در این مقاله به آن می پردازیم، آون توسترهایی که قابلیت کانوکشن دارند می‌توانند هر کاری را که هواپز می‌تواند انجام دهد  و حتی بیشتر از آن را انجام دهد. اما اگر فضای پیشخوان آشپزخانه کمی دارید و شما نمی‌توانید مقادیر کمتری از غذا بپزید، یک هواپز (سرخ کن بدون روغن) ممکن است بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. در خرید آون توستر این مووع می تواند روی قیمت آون توستر اثر زیادی بگذارد.لازم به ذکر است، هنگامی که آون توسترها را برای آزمایش انتخاب کردیم، کانوکشن را یکی از ویژگی‌های ضروری در نظر نگرفتیم (اگرچه تقریباً همه مدل‌های رده بالا این قابلیت را دارند).

جمع بندی

آون توسترها می‌توانند در تهیه صبحانه، میان‌وعده‌ و غذاهای اصلی به ما کمک نند. با چنین تنوع گسترده ای از مدل های موجود، مهم است که حجم و نیازهای آشپزی خود را تعیین کنید، فضای موجود در آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و ویژگی هایی را که در پخت و پز روزانه و آماده سازی وعده های غذایی برای شما مفیدتر است، قبل از انتخاب نهایی ارزیابی کنید. ما از طرفداران پر و پا قرص لوازمی هستیم که چند منظوره هستند و قابلیتهای چند دستگاه را در خود دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید