نقد و بررسی

طرز تهیه کاپوچینو خوشمزه با دستگاه قهوه ساز در منزل

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز بوش طعمی متفاوت و واقعی را به شما هدیه می کند. در کشور ایتالیا کاپوچینو را بیشتر در وعده ی صبحانه مصرف می کنند. کاپوچینودر واقع ترکیبی از قهوه اسپرسو و شیر و کف است به صورتی که یک سوم را قهوه، یک سوم شیر و یک سوم کف شیر آن را تشکیل دهد. برای درست کردن یک کاپوچینو با کیفیت لازم است اول شیر را در قهوه ساز بریزید و بعد مواد کاپوچینو را و به این شکل بهتر کف می کند. با رعایت این نکته ی ساده کاپوچینوی شما دو رنگ و با کیفیت خواهد شد و بهتر است شیر پرچرب برای درست کردن کاپوچینو استفاده شود. تا انتهای این مطلب با بلاگ هوم کالا همراه باشید.

کاپوچینو چیست؟

طبق اسناد مکتوب و شفاهی اضافه کردن شیر به نوشیدنی قهوه برای اولین بار در قرن 17 میلادی در اروپا شکل گرفت. Kapuziner معروف‌ترین نوشیدنی آن زمان در قهوه‌خانه‌های وین اتریش سرو شده و به‌عنوان پدر کاپوچینو شناخته شده است. شیر، شکر و قهوه را به‌همراه ادویه‌های خاصی در این نوشیدنی ترکیب کرده و در میان مردم اروپا طرفداران خاص خود را داشت. کاپوچین نام فرقه‌ای مسیحی بوده و تشابه رنگ قهوه‌ای روشن و تیره لباس اعضاء این فرقه با نوشیدنی تولید شده، نام کاپوچینو را برای این نوشیدنی گرم انتخاب شد.

کافی شاپی با رایحه های دل انگیز در خانه

همانطور که شرح داده شد، طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز بوش بسیار ساده و راحت است. به همین ترتیب قهوه های دیگر مانند قهوه اسپرسو را نیز می توان با این دستگاه قهوه ساز درست کرد. اسپرسو قهوه ی تلخی است که به سرعت آماده می شود. نحوه آماده کردن قهوه امر بسیار مهمی است که در نهایت تعیین کننده ی کیفیت نوشیدنی شما خواهد بود. عطر دل انگیز قهوه و کاپوچینو تا حد زیادی متاثر از فرآیند آماده کردن آن است. البته تا کنون 950 رایحه مختلف از قهوه شناسایی شده است. نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده ی صبحانه شما را برای داشتن روزی پر انرژی آماده می کند.

تفاوت موکا، هات چاکلت، لاته و کاپوچینو

با یک تعریف درست و صحیح از موکا، هات چاکلت، لاته و کاپوچینو به‌درک درستی از تفاوت و شباهت‌های میان این چهار نوشیدنی گرم خواهید رسید. موکا یا کافی موکا، یک شکلات داغ قوی با یک شات اسپرسو و شیر بخارپز است. در طرز تهیه موکا از قهوه اسپرسو و شکلات داغ به اندازه یکسان استفاده شده و به میزان یک پنجم آن‌ها از شیر داغ استفاده خواهد شد.

هات چاکلت نوشیدنی داغی که از شکلات به شکل رنده شده، پودر کاکائو و شیر گرم تشکیل شده است. در صورت تمایل به مصرف با طعم شیرین از مقداری شکر بهره ببرید. در صورت عدم‌دسترسی به شیر می‌توانید آب را جایگزین آن کنید. لاته و کاپوچینو بسیار شبیه به هم بوده و در بیش‌تر اوقات افراد این دو نوع نوشیدنی قهوه را شبیه به هم درست خواهند کرد. قهوه کاپوچینو که از سه لایه تشکیل شده است.

لایه اول کاپوچینو یک شات اسپرسو بوده و یک شات شیر جوشیده برای لایه میانی استفاده و لایه سوم آن یک شات شیر کف کرده است. تمامی این لایه‌ها به‌ترتیب در یک فنجان 150 تا 180 میلی‌لیتری ریخته خواهد شد. قهوه لاته نیز از سه لایه تشکیل شده؛ لایه اول آن یک شات اسپرسو، لایه میانی یک و نیم شات شیر جوشیده و لایه سوم: نیم شات شیر کف کرده است. تفاوت میان قهوه کاپوچینو و لاته در نیم لایه فوم شیر (شیر جوشیده) است. البته لیوان لاته بزرگ‌تر از فنجان کاپوچینو خواهد بود.

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز

برای تهیه کاپوچینو خوشمزه با دستگاه قهوه‌ساز ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • ماگ یا فنجان قهوه
  • قهوه آسیاب شده مخصوص اسپرسو

*قهوه آسیاب شده مصرفی متعلق یه قهوه ترک نباشد!!

پس از تهیه مواد بالا به ‌مرحله آماده‌سازی کاپوچینو با دستگاه قهوه‌ساز زیگما رسیده و مراحل تهیه کاپوچینو به‌شرح زیر است:

  1. با دستگاه قهوه‌ساز زیگما، شات اسپرسو را آماده کنید.
  2. پیچر (ظرف مخصوص شیر) را به‌اندازه یک سوم با شیر پر کرده و نازل بخار را به‌مدت 8 تا 10 ثانیه زیر سطح شیر قرار دهید.
  3. اکنون نازل را داخل شیر قرار داده تا دمای آن به عدد 65 درجه سانتی‌گراد برسد.
  4. با چند ضربه محکم به پیچر، حباب‌های موجود در شیر را از بین ببرید تا کف حاصل از شیر حالت فشرده و سفت شود.
  5. کف شیر از وسط فنجان آرام بر روی قهوه اسپرسو اضافه کرده و تا جای‌که یک لایه ضخیم از کف شیر بر روی قهوه ایجاد شود.

*پیچر حاوی شیر را در صورت عدم‌نیاز در یخچال قرار دهید. جهت ایجاد کف بیشتر و بافت بهتر در شیر آن را در یخچال قرار دهید تا به اندازه لازم سرد شود. همچنین کاپوچینو تولیدی حاوی یک سوم قهوه اسپرسو و دو سوم کف شیر باید باشد.

کارایی قهوه ساز

فناوری هوشمند دستگاه های قهوه‌ساز نوین مانند قهوه ساز بوش به طور خودکار می تواند انواع قهوه را با کیفیت منحصر به فرد برا شما دوستان و مهمانانتان فراهم کند. دستگاه های قهوه ساز بوش دارای فناوری حرارتی هوشمند هستند و بالاترین درجه یعنی در حدود 90 تا 95 درجه سلسیوس را برای دم شدن قهوه فراهم می کنند. در این دما دانه های قهوه طعم خود را به خوبی آزاد می کنند. اگر دما از این مقدار کمتر باشد رایحه ی قهوه بهترین شکل را نخواهد داشت و در دمای بالاتر قهوه به سرعت می سوزد. در نتیجه قهوه ی شما با عطر و طعمی دل انگیز آماده خواهد شد.

ویژگی قهوه ساز بوش

دستگاه های قهوه ساز بوش امکانات زیاد و متنوعی برای درست کردن انواع قهوه دارند و آماده سازی قهوه را به شکلی راحت و سریع و بدون خطر انجام می دهند. برای مثال می توان به طور همزمان دو فنجان قهوه را آماده کرد. درست کردن اسپرسو تلخ یا قهوه های کرم دار، لاته ماکیاتو، کافه لاته و طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز امکان پذیر است.

ویژگی خوب این دستگاه تمیز شدن تنها با یک دکمه است. با تزریق بخار بهداشت کامل آن تامین می شود. با داشتن قهوه ساز بوش می توانید در هر زمان به راحتی از یک فنجان قهوه گرم و خوشبو لذت ببرید.

طرز تهیه کاپوچینو با قهوه ساز بوش

با استفاده از قهوه ساز تو کار بوش، طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز همراه با انواع دیگری از قهوه امکان پذیر است. این دستگاه عملکرد های متنوع و بسیاری دارد و با مهارتی بینظیر قهوه های دلخواه شما و مهمانان را در یک زمان آماده می کند. طراحی این نوع از قهوه سازهای بوش با آشپزخانه سازگار است.

می توانید چند نوع قهوه ی دلخواه را به طور جداگانه و با برنامه خودکار با تعیین درجه ی تلخی، دما و مقدار شیر و با نام انتخابی در دستگاه ذخیره کنید. در صورتی که بدون این دستگاه باید سال ها تجربه داشت تا قهوه ای عالی درست شود.

طرز تهیه کاپوچینو  با قهوه ساز تمام اتوماتیک مدل CTL636ES1

امکان اعمال طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز این مدل، همراه با نوع دیگری از قهوه امکان پذیر است. تنها با فشردن یک دکمه می توان همزمان دو فنجان قهوه تلخ یا خامه ای داشت. این مدل قهوه ساز دارای سیستم گرمایشی نوین است که با حرارت دادن یکنواخت حین دم کردن، بهترین طعم در قهوه را ایجاد می کند. قابلیت آماده سازی کاپوچینو، اسپرسو، لاته ماکیاتو و کافه لاته با آن وجود دارد.

دارای آسیاب کن پیشرفته و کم صدا از جنس سرامیک ضد خش است و برنامه اتوماتیک تمیز شدن و رسوب زدایی دارد. امکان تنظیم جداگانه حجم قهوه با اندازه هر فنجان وجود دارد.

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو  با قهوه ساز تمام اتوماتیک مدل TES60729RW

این مدل قهوه ساز نیز همزمان دو فنجان قهوه را آماده می کند. دارای سیستم گرمایشی حرارت یکنواخت است و انواع قهوه را می توان با بهترین کیفیت و عطر با این دستگاه آماده کرد. قابلیت تنظیم دمای نوشیدنی در سه سطح وجود دارد. دارای آسیاب با کیفیت سرامیکی و ضد سایش و سیستم پاک سازی خودکار برای آن در نظر گرفته شده است.

طرز تهیه کاپوچینو  با قهوه ساز تمام اتوماتیک مدل TES60321RW

این مدل قهوه ساز نیز دارای سیستم گرمایشی نوین است که با حرارت دادن یکنواخت درمدت زمان آماده سازی قهوه سبب آزاد شدن عطر قهوه می شود و از سوختن آن جلوگیری می کند. انواع قهوه اسپرسو، کاپوچینو، کافه لاته و … را می توان با آن آماده کرد. دمای نوشیدنی در سه سطح قابل تنظیم است. آسیاب کنی از جنس سرامیک در آن تعبیه شده و دارای سیستم تمیز شونده خودکار و رسوب زدایی است.

خرید دستگاه قهوه ساز

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز و همچنین انواع دیگر قهوه که به بهترین کییفیت آماده می شوند خود عامل ترغیب کننده ای برای تهیه دستگاه قهوه ساز بوش است. محصولات بوش مزایا و حقوق ویژه ای برای مصرف کنندگان خود دارند. تمامی محصولات بوش در تمام دنیا تحت لیسانس فناوری پیشرفته ی آلمان و استاندارد های جهانی تولید می شود. استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت دستگاه ها کیفیت بالایی به همراه داشته است. شرکت بوش با تولید لوازم خانگی کم مصرف نسبت به 15 سال گذشته تا 80% در مصرف انرژی برق و تا 60% در مصرف آب صرفه جویی ایجاد کرده است. به این ترتیب علاوه بر کمک به بودجه ی خانوار در محافظت از محیط زیست نیز اثر گذار بوده و هست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید