نقد و بررسی

نگهداری از فر برقی بوش

نگهداری از فر برقی بوش

نگهداری از فر برقی بوش به شکل صحیح کمک می‌کند طول‌ عمر این وسیله تا حد زیادی ارتقا پیدا کند. زیرا عدم توجه به نکات ایمنی و استفاده نادرست از فر علاوه‌بر کاهش عمر مفید آن هزینه‌های گزافی بابت تعمیر روی دست شما می‌گذارد. توصیه می‌کنیم برای استفاده درست از فر برقی بوش، قبل از آنکه اقدام به خرید آن کنید، نحوه نگهداری اصولی آن را بیاموزید.

انتخاب محل مناسب برای فر، تمیزکاری بهینه آن، انتخاب شوینده مناسب، استفاده درست از برنامه‌ها و غیره از مقوله‌های مهم نگهداری فر برقی هستند. در ادامه مطالب تصمیم داریم در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه دهیم. اگر تمایل به فراگیری نکات مهم نگهداری از فرهای برقی بوش دارید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه هوم کالا باشید.

فر برقی بوش

بوش انواع و اقسام فر راهی بازار کرده که در بین آن‌ها فرهای برقی با استقبال بیشتری به‌همراه بوده است. این دسته از محصولات بوش نسبت به مدل‌های قدیمی و همچنین فرهای گازی مزایای متعددی نظیر ایمنی بالا، پخت غذا بدون ایجاد بوی بد و دود، امکانات بیشتر، کاربری راحت و امکان تنظیم دقیق دما و غیره دارند. به همین دلیل این روزها اکثر مردم برای آشپزخانه خود خرید فر برقی را بیشتر ترجیح می‌دهند.

بوش شرکتی است که محصولات خود را بر مدار تکنولوژی و نوآوری عرضه می‌کند. همین امر سبب شده همیشه جدیدترین فناوری‌ها و کاربردی‌ترین امکانات برای لوازم برقی آشپزخانه، اولین بار به‌واسطه محصولات بوش به مردم معرفی ‌شوند.

در فرهای برقی بوش تکنولوژی نمود واقعی پیدا کرده و در این زمینه شاهد محصولاتی از کمپانی بوش هستیم که امکانات و قابلیت‌های جذابی دارند. به نحوی که فرهای برقی بوش دریچه‌ای کاملا متفاوت از گذشته را برای آشپزی پیش روی ما باز کرده‌اند.

اگر آشپزی به سبک مدرن را دوست دارید و همچنین از آشپزی کردن لذت می‌برید، شک نکنید که فرهای بوش با تبعیت از تکنولوژی مدرن، امکانات بی‌نظیری را به شما عرضه می‌کنند. اگر تاکنون تجربه استفاده از فرهادی برقی بوش را نداشته‌اید مطمئنا خرید و استفاده از آن‌ها شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

البته ناگفته نماند که نگهداری از فر برقی بوش اگر اصولی صورت بگیرد لطف بهره‌مندی از امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته موجود در آن بسیار بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کنید، شما را شگفت زده خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید از فر برقی بوش نهایت استفاده را ببرید، لازم است که از آن به درستی استفاده کرده و خوب نگهداری کنید.

نکات مهمی که در نگهداری از فر برقی بوش باید رعایت کنید

فرهای برقی بوش قابلیت بی‌نظیری برای پخت سریع دارند و همچنین گرمایی کاملا یکنواختی برای پخت غذا ایجاد می‌کنند. به همین دلیل کیفیت پخت‌وپز در آن‌ها بسیار بالا است. فرهای برقی بوش از نظر کیفیت ساخت نیز بی‌نظیر هستند و همانند دیگر تولیدات بوش بالاترین طول‌عمر مفید را نسبت به محصولات هم رده خود دارند.

استفاده درست و نگهداری ایده‌آل از همه لوازم الکترونیکی منزل و آشپزخانه بسیار مهم است و با طول‌عمر آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. فرهای برقی بوش بهترین گزینه در بین همه موارد موجود به‌شمار می‌روند. اما نباید فراموش کنید که نگهداری از فر برقی بوش به شما کمک می‌کند استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید.

یکی مهمترین عواملی که استفاده از فرها را محدود می‌کند، عدم تمیزکاری بهینه بعد از پخت است. خوشبختانه فرهای برقی بوش به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که نسبت به سایر موارد کاربری بسیار راحتی دارند. همچنین فرایند تمیزکاری آن‌ها بسیار ساده و آسان است.

تمیزکاری و نظافت فرها از آنجایی اهمیت دارد که اگر چربی‌ها و غذاهای جا مانده ناشی از پخت‌وپز به موقع پاک نشوند، اثرات بدی روی دستگاه می‌گذارند. برخی از مهمترین نکاتی که در نگهداری از فر برقی بوش باید مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر است.

پس از خرید حتما دفترچه راهنمای فر برقی را به دقت مطالعه کنید

برای فراگیری اصول مهم نگهداری از فر برقی بوش توصیه می‌کنیم بعد از خرید حتما دفترچه راهنمای آن به دقت مطالعه کنید. زیرا توضیحات کامل نحوه استفاده درست و نگهداری بهینه دستگاه درون دفترچه راهنما قید می‌شود.

بنابراین مطالعه آن به شما کمک می‌کند، همه باید‌ها و نبایدهای استفاده از فر برقی را بیاموزید. به این ترتیب احتمال استفاده اشتباه از فر که در اکثر موارد ناشی از عدم آگاهی است به کمترین حد ممکن می‌رسد.

نگهداری از فر برقی بوش

پس از هر بار استفاده از فر برقی بوش آن را تمیز کنید

یکی از مهمترین نکات برای استفاده بهینه و نگهداری صحیح از فرها این است که بعداز هر بار استفاده، دستگاه را کاملا تمیز کنید. عدم توجه به این نکته و باقی ماندن چربی و ته مانده غذا، اثرات بدی بر عملکرد آن می‌گذارد.

عدم اقدام به موقع برای پاکسازی فر بعد از پخت غذا هم فرایند پاکسازی را بسیار سخت می‌کند و هم آنکه فضای داخل فر بوی نامطبوعی می‌گیرد که متاسفانه از بین بردن بوی بد، به راحتی ممکن نیست. به این ترتیب کیفیت عملکرد دستگاه در استفاده‌های بعدی به شدت کم می‌شود. زیرا هر بار که از آن استفاده کنید، بوی بد موجود بر طعم غذا اثرات نامطلوبی خواهد گذاشت که این امر اصلا خوشایند نیست.

پس لازم است که بعداز هر بار استفاده، دستگاه را کاملا تمیز کرده و اجازه ندهید هیچگونه آثاری از چربی و ته مانده غذا در آن باقی بماند. البته پس از اتمام پخت فضای درونی فر بسیار داغ است. بنابراین بهترین زمان برای تمیزکاری فر پس از هر بار استفاده بلافاصله بعد از خنک شدن داخل دستگاه است.

نکته مهم دیگری که خود را ملزم به گفتن آن می‌دانیم این است که هرگز جهت تمیز نگهداشتن درون فر از فویل آلومینیومی استفاده نکنید. زیرا این اقدام خطرناک است و همچنین به دستگاه آسیب می‌زند.

روش ها و مراحل لازم برای تمیز کردن فر بوش

بعد از اینکه شما تصمیم به خرید فر بوش گرفتید باید درباره نحوه و روش های تمیز کردن آن نیز اطلاعات کاملی به دست آورید. چرا که تمیز کردن و نظافت فر، اهمیت زیادی دارد و علاوه بر این به دلیل بالا بودن قیمت فر بوش، باید در نگهداری و نظافت آن کوشا تر باشید. تمیز کردن فر به خودی خود کار سخت و دشواری است حال اگر شخصی درباره روش های اصولی آن اطلاعاتی نداشته باشد، زحمتش دوچندان خواهد شد. حال ما می خواهیم روش ها و مراحل لازم برای تمیز کردن فرهای بوش را به شما توضیح دهیم تا با به کارگیری آن به خیلی راحت فر خود را تمیز کردن و از پاکیزگی آن لذت ببرید.

تمیز کردن سینی موجود در داخل فر بوش

اولین اقدامی که شما برای تمیز کردن فر های بوش خریداری شده خود باید انجام دهید این است که سینی موجود در آن را خارج کرده و سینک ظرفشویی خود را با محلول آب و صابون پر نمایید و این سینی را در آن قرار دهید. برای اینکه سینی به خوبی تمیز شود باید بگذارید که حدود بیست در داخل محلول آب و صابون باقی بماند و بعد از آن به وسیله یک اسفنج مواد غذایی باقی مانده بر روی سینی را به طور کامل تمیز کنید.

در برخی از مواقع ممکن است که تکه های غذایی که سوخته است بر روی سینی باقی مانده باشد، این تکه کمی سرسخت هستند و به همین راحتی از بین نخواهند رفت. یک راه عالی برای پاک کردن این تکه ها از روی سینی، استفاده از سرکه می باشد. سرکه قدرت بسیار بالایی در از بین بردن اینگونه مواد غذایی دارد و به راحتی آنها را از سطح ظروف پاکسازی خواهد کرد.

تمیز و پاک کردن توری داخلی فر بوش

فر های بوش، در داخل خود یک توری فلزی دارند که بعد از استفاده از دستگاه متوجه خواهید شد که چربی های زیادی را به خود جذب کرده اند. وجود چربی در سطح هر ظرفی و به ویژه توری فلزی داخل فر باعث می شود که شستن آن خیلی سخت و زمان بر باشد. اما نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید خیلی راحت با محلول آب و صابون که در مرحله قبل نیز گفته شد، این سینی ها را کاملاً تمیز و فاقد چربی نمایید. اما تنها باید دقت کنید که این توری ها برای تمیز شدن نیاز دارند تا مدت زمان خیلی بیشتری در محلول آب و صابون باقی بمانند. بعد از این که توری های فلزی به مقدار لازم در داخل این محلول خیس خود باید با استفاده از یک فرچه که از زبری خوبی برخوردار است، آن را کاملاً تمیز نمایید.

علاوه بر این زمانی که احساس کردید، بعضی لکه ها خیلی سرسخت هستند و به راحتی با آب و صابون و فرچه از بین نمی روند، توصیه می شود برای نابود کردن آنها از محلول های شیمیایی استفاده کنید. تا توری بسیار تمیز و براقی در داخل فر خود داشته باشید.

تمیز کردن فضای داخلی و خارجی فر های بوش

حا رسیدیم به تمیز کردن بخش های داخلی فر، که اهمیت زیادی هم دارند. برای اینکار به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از هر گونه شستشو بخش های داخلی فر، ابتدا تکه های غذای باقی مانده در آن را با جاروبرقی بکشید و بعد از آن بهتر است که از آب گرم، سرکه، جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید. این پاک کننده ها خیلی بهتر از مواد شوینده شیمیایی فر شما را تمیز و درخشان خواهند کرد به طوری که از تمیزی آن شگفت زده خواهید شد.

نگهداری از فر برقی بوش

از برنامه شستشوی خودکار فر برقی بوش برای پاکسازی آن کمک بگیرید

اکثر فرهای برقی بوش مجهز به برنامه شستشوی تمیزکردن خودکار هستند. اگر فر شما نیز جزو مواردی است که از قابلیت فوق پشتیبانی می‌کند، شرایط بسیار راحت‌تری برای تمیزکاری آن دارید. زیرا پس از پایان پخت غذا، فرایند شستشو فقط با فشردن یک دکمه شروع می‌شود.

عملکرد شستشوی خودکار فر برقی به نحوی است که به مدت یک ساعت پس از شروع به کار برنامه حرارت داخل فر به دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. سپس همه مواد غذایی چسبیده شده به داخل فر را تجزیه و جدا می‌کند.

به این ترتیب همه آلودگی‌های موجود در داخل فر به حالت خاکستر درآمده و به کف آن می‌ریزند. به این ترتیب در این روش پاکسازی تنها کاری که باید انجام دهید پاکسازی تمیز خاکسترهای موجود در کف فر است.

از ظروف مناسب فر استفاده کنید

دیگر نکته‌ای که در نگهداری از فر برقی بوش باید مورد توجه قرار دهید، این است که برای پخت و پز از ظروف مناسب فر استفاده کنید. زیرا قرار دادن ظروف غیر استاندارد درون فر برقی بوش هم کیفیت غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم آنکه ممکن است خطرناک باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید