برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

نگهداری از فر برقی بوش به شکل صحیح کمک می‌کند طول‌ عمر این وسیله تا حد زیادی ارتقا پیدا کند. زیرا عدم توجه به نکات ایمنی و استفاده نادرست از فر علاوه‌بر کاهش عمر مفید آن هزینه‌های گزافی بابت تعمیر روی دست شما می‌گذارد. توصیه می‌کنیم برای استفاده درست از فر برقی بوش، قبل از آنکه اقدام به خرید آن کنید، نحوه نگهداری اصولی آن را بیاموزید.انتخاب محل مناسب برای فر، تمیزکاری بهینه آن، انتخاب شوینده مناسب، استفاده درست از برنامه‌ها و غیره از مقوله‌های مهم نگهداری فر برقی هستند. در ادامه مطالب تصمیم داریم در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه دهیم. اگر تمایل به فراگیری نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش دارید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

فر برقی بوش

بوش انواع و اقسام فر راهی بازار کرده که در بین آن‌ها فرهای برقی با استقبال بیشتری به‌همراه بوده است. این دسته از محصولات بوش نسبت به مدل‌های قدیمی و همچنین فرهای گازی مزایای متعددی نظیر ایمنی بالا، پخت غذا بدون ایجاد بوی بد و دود، امکانات بیشتر، کاربری راحت و امکان تنظیم دقیق دما و غیره دارند. به همین دلیل این روزها اکثر مردم برای آشپزخانه خود خرید فر برقی را بیشتر ترجیح می‌دهند.بوش شرکتی است که محصولات خود را بر مدار تکنولوژی و نوآوری عرضه می‌کند. همین امر سبب شده همیشه جدیدترین فناوری‌ها و کاربردی‌ترین امکانات برای لوازم برقی آشپزخانه، اولین بار به‌واسطه محصولات بوش به مردم معرفی ‌شوند.

نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

در فرهای برقی بوش تکنولوژی نمود واقعی پیدا کرده و در این زمینه شاهد محصولاتی از کمپانی بوش هستیم که امکانات و قابلیت‌های جذابی دارند. به نحوی که فرهای برقی بوش دریچه‌ای کاملا متفاوت از گذشته را برای آشپزی پیش روی ما باز کرده‌اند.اگر آشپزی به سبک مدرن را دوست دارید و همچنین از آشپزی کردن لذت می‌برید، شک نکنید که فرهای بوش با تبعیت از تکنولوژی مدرن، امکانات بی‌نظیری را به شما عرضه می‌کنند. اگر تاکنون تجربه استفاده از فرهادی برقی بوش را نداشته‌اید مطمئنا خرید و استفاده از آن‌ها شما را هیجان‌زده خواهد کرد.البته ناگفته نماند که نگهداری از فر برقی بوش اگر اصولی صورت بگیرد لطف بهره‌مندی از امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته موجود در آن بسیار بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کنید، شما را شگفت زده خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید از فر برقی بوش نهایت استفاده را ببرید، لازم است که از آن به درستی استفاده کرده و خوب نگهداری کنید.

نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

فرهای برقی بوش قابلیت بی‌نظیری برای پخت سریع دارند و همچنین گرمایی کاملا یکنواختی برای پخت غذا ایجاد می‌کنند. به همین دلیل کیفیت پخت‌وپز در آن‌ها بسیار بالا است. فرهای برقی بوش از نظر کیفیت ساخت نیز بی‌نظیر هستند و همانند دیگر تولیدات بوش بالاترین طول‌عمر مفید را نسبت به محصولات هم رده خود دارند.استفاده درست و نگهداری ایده‌آل از همه لوازم الکترونیکی منزل و آشپزخانه بسیار مهم است و با طول‌عمر آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. فرهای برقی بوش بهترین گزینه در بین همه موارد موجود به‌شمار می‌روند. اما نباید فراموش کنید که نگهداری از فر برقی بوش به شما کمک می‌کند استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید.

یکی مهمترین عواملی که استفاده از فرها را محدود می‌کند، عدم تمیزکاری بهینه بعد از پخت است. خوشبختانه فرهای برقی بوش به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که نسبت به سایر موارد کاربری بسیار راحتی دارند. همچنین فرایند تمیزکاری آن‌ها بسیار ساده و آسان است.تمیزکاری و نظافت فرها از آنجایی اهمیت دارد که اگر چربی‌ها و غذاهای جا مانده ناشی از پخت‌وپز به موقع پاک نشوند، اثرات بدی روی دستگاه می‌گذارند. برخی از مهمترین نکاتی که در نگهداری از فر برقی بوش باید مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر است.

پس از خرید حتما دفترچه راهنمای فر برقی را به دقت مطالعه کنید

برای فراگیری اصول مهم نگهداری از فر برقی بوش توصیه می‌کنیم بعد از خرید حتما دفترچه راهنمای آن به دقت مطالعه کنید. زیرا توضیحات کامل نحوه استفاده درست و نگهداری بهینه دستگاه درون دفترچه راهنما قید می‌شود.بنابراین مطالعه آن به شما کمک می‌کند، همه باید‌ها و نبایدهای استفاده از فر برقی را بیاموزید. به این ترتیب احتمال استفاده اشتباه از فر که در اکثر موارد ناشی از عدم آگاهی است به کمترین حد ممکن می‌رسد.

پس از هر بار استفاده از فر برقی بوش آن را تمیز کنید

یکی از مهمترین نکات برای استفاده بهینه و نگهداری صحیح از فرها این است که بعداز هر بار استفاده، دستگاه را کاملا تمیز کنید. عدم توجه به این نکته و باقی ماندن چربی و ته مانده غذا، اثرات بدی بر عملکرد آن می‌گذارد.عدم اقدام به موقع برای پاکسازی فر بعد از پخت غذا هم فرایند پاکسازی را بسیار سخت می‌کند و هم آنکه فضای داخل فر بوی نامطبوعی می‌گیرد که متاسفانه از بین بردن بوی بد، به راحتی ممکن نیست. به این ترتیب کیفیت عملکرد دستگاه در استفاده‌های بعدی به شدت کم می‌شود. زیرا هر بار که از آن استفاده کنید، بوی بد موجود بر طعم غذا اثرات نامطلوبی خواهد گذاشت که این امر اصلا خوشایند نیست.

پس لازم است که بعداز هر بار استفاده، دستگاه را کاملا تمیز کرده و اجازه ندهید هیچگونه آثاری از چربی و ته مانده غذا در آن باقی بماند. البته پس از اتمام پخت فضای درونی فر بسیار داغ است. بنابراین بهترین زمان برای تمیزکاری فر پس از هر بار استفاده بلافاصله بعد از خنک شدن داخل دستگاه است.نکته مهم دیگری که خود را ملزم به گفتن آن می‌دانیم این است که هرگز جهت تمیز نگهداشتن درون فر از فویل آلومینیومی استفاده نکنید. زیرا این اقدام خطرناک است و همچنین به دستگاه آسیب می‌زند.

برای تمیزکاری و شستشوی فر مواد شوینده مناسب به‌کار ببرید

صرفا آب خالی و دستمال برای تمیزکاری فر برفی بوش کافی نیست. بنابراین لازم است که برای پاکسازی تمیز چربی‌های موجود در داخل و سطح اجزای فر مواد شوینده و تمیز کننده‌های مناسب به‌کار ببرید. ناگفته نماند که در بازار تمیز کننده‌ مناسب فر وجود دارد. منتهی برای افزایش کیفیت تمیزکاری و پیشگیری از صدمه دستگاه ناشی از مواد شوینده نامرغوب باید گزینه استاندارد را برای منظور فوق انتخاب کنید.به کارگیری شوینده‌های طبیعی نظیر ترکیب آب، سرکه و جوش شیرین نیز برای نظافت فر مفید هستند و نتایج رضایت‌بخشی را به همراه دارند.

برای کسب نتیجه مناسب بهتر است همه قفسه‌های فر بیرون بیاورید و سپس مخلوط فوق را روی همه قسمت‌های آن‌ها اسپری کنید. سپس چند دقیقه صبر کرده و با دستمال مرطوب آن‌ها پاک کنید.از سرکه می‌‌تواند به روش دیگری نیز برای پاکسازی فر بهره ببرید. به نحوی که فر را با دمای بالا روشن کرده و یک ظرف حاوی سرکه سفید درون آن قرار دهید. اجازه بدهید ظرف حاوی سرکه به مدت نیم ساعت درون دستگاه باقی بماند.به این ترتیب بخار سرکه به همه قسمت‌ها نفوذ کرده و تمام آلودگی‌های درون دستگاه را از بین می‌برد. البته لازم است پس از خاموش کردن و سرد شدن فر با یک دستمال مرطوب همه قسمت‌های داخلی فر را پاک کنید.

از برنامه شستشوی خودکار فر برقی بوش برای پاکسازی آن کمک بگیرید

اکثر فرهای برقی بوش مجهز به برنامه شستشوی تمیزکردن خودکار هستند. اگر فر شما نیز جزو مواردی است که از قابلیت فوق پشتیبانی می‌کند، شرایط بسیار راحت‌تری برای تمیزکاری آن دارید. زیرا پس از پایان پخت غذا، فرایند شستشو فقط با فشردن یک دکمه شروع می‌شود.عملکرد شستشوی خودکار فر برقی به نحوی است که به مدت یک ساعت پس از شروع به کار برنامه حرارت داخل فر به دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. سپس همه مواد غذایی چسبیده شده به داخل فر را تجزیه و جدا می‌کند.به این ترتیب همه آلودگی‌های موجود در داخل فر به حالت خاکستر درآمده و به کف آن می‌ریزند. به این ترتیب در این روش پاکسازی تنها کاری که باید انجام دهید پاکسازی تمیز خاکسترهای موجود در کف فر است.

در ساعات مناسب از فر برقی استفاده کنید یکی از نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

هرچند فرهای برقی بوش کم مصرف بوده و نسبت به دیگر محصولات هم رده انرژی یا برق کمتری مصرف می‌کنند. اما با این وجود جزو لوازم برقی به‌شمار می‌روند. به همین دلیل جهت مدیریت بهینه مصرف انرژی توصیه می‌کنیم در ساعات اوج مصرف برق از فر برقی استفاده نکنید.البته ناگفته نماند که افت ولتاژ موجب می‌شود، قطعات الکترونیکی دستگاه آسیب ببینند. بنابراین دیگر نکته‌ای که جهت نگهداری از فر برقی بوش نیاز به توجه دارد انتخاب زمان مناسب برای استفاده و اتصال دستگاه به واسطه محافظ به برق است.

مواظب قطعات جانبی فر گازی بوش باشید

فرهای برقی بوش بسیار باکیفیت بوده و به‌راحتی خراب نمی‌شوند. اما جهت نگهداری از فر برقی بوش به بهترین شکل باید از سینی و دیگر قسمت‌هایی که با مواد غذایی به‌صورت مستقیم در تماس هستند به درستی استفاده کنید تا در معرض صدمه قرار نگیرند.به عنوان مثال اگر مواظب سینی فر نباشید ممکن است دچار خراشیدگی شود و در نتیجه حین استفاده مواد غذایی به آن می‌چسبند و کیفیت آشپزی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس باید از سینی و دیگر قطعات به درستی و با احتیاط استفاده کنید که لعاب آن‌ها از بین نرود.بهترین راهکار برای نگهداری از سینی فر این است که از کاغذ روغنی استفاده کنید. زیرا کاغذ روغنی همانند سد عمل کرده و از چسبیدن و آسیب دیدن سینی فر در حین استفاده جلوگیری می‌کند.

هرگز از چاقو و لوازم نوک تیز برای تمیزکاری فر برقی استفاده نکنید

فرهادی گازی توسط لوله‌های المنتی گرمای مورد نیاز برای پخت غذا را تامین می‌کنند. المنت‌ها قطعات الکترونیکی بسیار ظریف و حساسی هستند.بنابراین دیگر نکته‌ای که جهت نگهداری از فر برقی بوش باید مدنظر قرار دهید، این است که آن را به واسطه سیم ظرفشویی یا ابزار نوک تیز نظیر چاقو تمیز نکنید. زیرا به‌کار بردن ابزار مذکور برای تمیزکاری فر برقی احتمال آسیب لوله‌های المنتی تعبیه شده برای آن را افزایش می‌دهد.

فر را در مکان مناسبی قرار دهید یکی از نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

فرهای برقی بوش در مدل‌های مختلف توکار، رومیزی و مبله وجود دارند. بنابراین بهترین مکان برای قرارگیری هرکدام از آن‌ها متناسب با نوع دستگاه تعیین می‌شود.به‌عنوان مثال بهترین مکان قراردادن فر برقی بوش توکار مکانی است که امکان ایجاد فاصله بین ۵ الی ۱۰ سانتیمتر بین فر و دیوار وجود داشته باشد. به عبارت دیگر باید فر به نحوی قرار بگیرد که فاصله کافی برای خروج گرمای اضافی وجود داشته باشد. همچنین همه مدل‌های فر گازی بوش باید، در سطحی صاف و بدون شیب قرار بگیرند.

 قیمت فر برقی بوش

نکات مهم برای نگهداری از فر برقی بوش

فر برقی بوش در مدل‌های مختلفی وجود دارد. همه مدل‌ها از نظر کیفیت در سطح مطلوبی هستند و طول‌ عمر بالایی دارند. منتهی از نظر امکانات، توان، تکنولوژی‌های کاربردی، ابعاد و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل برای تعیین قیمت فر برقی بوش معیارهای مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد.بنابراین برای خرید فر برقی بوش با قیمت مناسب باید ابتدا سطح نیازها، دامنه انتظارت، دکوراسیون آشپزخانه و توان مالی خود را نظر بگیرد. زیرا باید متناسب با موارد نام برده از بین مدل‌های مختلف فر برقی بوش گزینه مطلوب را برای خرید انتخاب کنید.البته قیمت فر برقی اصل بوش به دلیل کیفیت بالا، قابلیت‌های بیشتر، کاربری راحت‌تر، تکنولوژی‌های بیشتر و غیره نسبت به محصولاتی که توسط دیگر تولید کنندگان راهی بازار شده، بالاتر است. بنابراین اگر درصدد خرید بهترین فر برقی هستید باید هزینه بیشتری را برای خرید پرداخت کنید.ناگفته نماند که نگهداری از فر برقی بوش نسبت به دیگر موارد بسیار راحت‌تر است و با پرداخت هزینه بیشتر صاحب وسیله‌ای می شوید که کاربری راحت و طول‌ عمر بالا دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید