علم و تکنولوژی, عمومی, نقد و بررسی

انواع ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی، وسیله خوبی برای گندزدایی و تمیز کردن ظرف ها از هرگونه آلودگی هستند و در اندازه ها و مدل های مختلفی بوده و آپشن های متفاوتی دارند، استفاده از ماشین های ظرفشویی امروزه در بین خانواده های ایرانی بسیار رواج پیدا کرده است. و روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان آن افزوده می شود. در زیر توضیحات مختصری از معرفی انواع مدل ماشین ظرفشویی و مزایا و معایب ماشین ظرفشویی هر کدام را خواهید دید. بهتر است قبل از خرید یا تعویض ماشین ظرفشویی خود مقاله زیر را بخوانید تا راهنمای شما در انتخاب درست باشد. همچنین تفاوت ماشین های ظرفشویی رومیزی و مبله یا ایستاده را با هم بررسی کنیم. پس تا آخر مقاله همراه هوم کالا باشید.

نکات مهم قبل انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی

شستن ظرف ها کار بسیار وقت گیر است و از این رو ماشین ظرفشویی کارها را برای کسانی که مشغول به کار هستند و وقت زیادی برای شستن ظرف ها ندارند برای آنها مناسب است. برای مادران شاغل ، این لوازم خانگی ایده آل آشپزخانه است.مواردی که قبل از خرید ماشین لباس شویی باید در نظر بگیرید شامل موردهای زیر می باشد.

قبل از خرید ماشین ظرفشویی ظرفیت و امکانات را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب خرید ماشین ظرفشویی ممکن است برای شما بسیاری مهم باشد که شامل قیمت ، اندازه و ویژگی های آن است. در کنار آن ، شما باید جنبه های عملی از جمله درجه حرارت خشک کردن ، میزان نویز ، مدت زمان چرخه و از همه مهمتر میزان ظرفیت ظروف موجود در آن را در نظر بگیرید.شما قبل از خرید گزینه های استاندارد 24 اینچی یا مدل کوچک 18 ظرفشویی را در بازار انتخاب می کنید زیرا این مدل ها در بازار موجود هستنند که معمولاً بیشترین فروش را دارند. بنابراین ، شما باید قبل از خرید این محصول ، اندازه گیری فضای آشپزخانه خود را انجام دهید. حال پس از آن باید سه نکته را در طراحی دستی ، ویژگی ها یا عملکرد و قیمت در نظر بگیرید.

مهمترین چیزی که برای شما مهم است

این امر به شما کمک می کند قبل از خرید ماشین ظرفشویی تصمیم خوبی بگیرید که بدانید بیشترین چیزی را که می خواهید دارید. برای برخی ، قیمت ممکن است مهم باشد در حالی که برای برخی دیگر حتی فرقی نمی کند. شما باید تصمیم بگیرید که چقدر می توانید بدون در نظر گرفتن هزینه یا بودجه ماهانه خود هزینه کنید. به خاطر داشته باشید که قیمت شما نباید آنقدر کمتر باشد که باعث کاهش کارایی یا کیفیت پایین ماشین شود. بنابراین ، هنگام خرید ظرفشویی ، عاقلانه و هوشمندانه صرف کنید. همچنین میزان مصرف آب و انرژی را در نظر بگیرید زیرا این امر بر بودجه کلی شما تأثیر خواهد گذاشت.

کارایی

این چیزی است که شما نمی توانید بدون بررسی و تحقیق مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. این یکی از نگرانی ها هنگام خرید ماشین ظرفشویی خواهد بود. شما به قدرت تمیز کردن ظرفشویی در کنار دیگر موارد حیاتی از جمله سرعت ، چرخه خشک کردن ، میزان سر و صدای ایجاد شده و غیره می پردازید. چندین مدل دستگاه با برخی از ویژگی های اضافی مانند دستگاه شستشوی سازگار با محیط زیست و شستشوی ظریف همراه هستند که می تواند برای شما مفید باشد.نکته اصلی این است که نباید از این دستگاه غافل شوید بلکه در عین حال نباید در بودجه خود سخت گیری کنید. همچنین بستگی به نوع ظرف هایی که بیشتر در خانه از آنها استفاده خواهید کرد بستگی دارد که وارد دستگاه ظرفشویی می شوند. در عین حال ، نباید روی بودجه خود چنان سخت گیر باشید که شما را از برخی از ویژگی های مفید موجود در ظرفشویی مانند امکانات شستشوی و چرخه های بهداشتی و غیره محروم کند.

طراحی

سرانجام هنگام خرید ماشین ظرفشویی ، طرح به دست می آید. برخی افراد به دنبال این هستند که ماشین ظرفشویی چقدر با آشپزخانه های خود ست است. آنها نگران این موضوع هستند که چگونه این طراحی آشپزخانه مدرن را که در حال برنامه ریزی یا در حال حاضر در اختیار دارند ، ست کند. یک نکته خوب در مورد ظرفشویی که می تواند با انواع آشپزخانه مدرن بسیار خوب پیش برود. برخی افراد فکر می کنند که فولاد ضد زنگ گزینه بهتری است ، در حالی که برخی دیگر به دنبال اتمام های جدیدتری هستند.

انواع مدل ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی توکار مارک بوش

ماشین ظرفشویی توکار مارک بوش

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی مارک بوش

ماشین ظرفشویی رومیزی مارک بوش

ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله

ماشین ظرفشویی ایستاده مارک بوش

ماشین ظرفشویی ایستاده مارک بوش

همانطور که می دانید کاری که تمام این ماشین های ظرفشویی انجام می دهند شستن ظرف های کثیف و ضد عفونی کردن آنها از هر گونه آلودگی است ولی اینکه کدام یک از آنها برای مصارف خانوادگی بهتر است آن برمی گردد به نیاز و سلیقه شما.

ماشین ظرفشویی توکار :

این مدل از ماشین ها داخل کابینت آشپزخانه قرارگرفته و هیچ گونه نمود و نمای بیرونی ندارند و برای استفاده از آن باید درب کابینت باز شود. البته در برخی مدل ها پانل ماشین ظرف شویی در احاطه درب کابینت نیست و کاربر توانایی کنترل آن بدون باز کردن در را دارد.

ماشین ظرفشویی رومیزی :

این مدل از ماشین سایز و ابعاد کوچک تری دارد و همان گونه که انتظار می رود تعداد ظروف کمتری را شست وشو می دهد (۴۰ الی ۶۰ تکه). فضای زیادی اشغال نمی کند و به راحتی بر روی کابینت و یا کانتر جای می گیرد و مشخص است که برای قرار دادن و یا برداشتن ظروف نیازی به خم شدن نیست.قابل ذکر است که ماشین رومیزی خود دارای ابعاد و ظرفیت های متفاوتی است و تنوع خوبی در بازار دارد.

ماشین ظرفشویی ایستاده :

مرسوم ترین و پرکاربردترین نوع ماشین ظرف شویی همین مدل ایستاده است. این ماشین بزرگ و دارای جای فراوان برای شست وشوی تعداد بیشتری از ظروف است (۱۰۰ الی ۱۵۰ تکه). برخلاف ماشین های توکار کاملاً نمایان هستند و برای استفاده از آن نیاز به باز و بسته کردن درب کابینت وجود ندارد. این ماشین ها قابلیت حمل و جابجایی دارند. همچنین شما می توانید با توجه به استایل و رنگ آشپزخانه، رنگ و مدل آن را برای هارمونی بیشتر انتخاب کنید. آخرین مدل ماشین ظرف شویی ایستاده در رنگ ها و قیمت های متنوع در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد.

چه نوع ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی بشویم؟

مراقب باشید که بعضی از ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا می توانند تغییر رنگ داده و یا دچار خوردگی شوند. برخی از این ظروف عبارتند از:

  • تابه ها و قابلمه های چدنی: اگر ظرف چدنی دارید که روکش یا پوششی ندارد، شستن آن در ماشین ظرفشویی باعث خوردگی و تغییر رنگ می شود.
  • ظروف چینی قدیمی: شستن ظروف چینی قدیمی با ماشین ظرفشویی نفش و نگار را از بین می برد و باعث خراشیده شدن آنها می شود.
  • چاقوهای آشپزخانه تیز: هرگز از چاقوهای آشپزخانه که برای برش گوشت و مرغ در ماشین ظرفشویی استفاده می کنید استفاده نکنید ، زیرا سرعت آنها به سرعت کند می شود. بهتر است آنها را با دست بشویید.
  • قاشق و بشقاب های چوبی: اگر بشقاب ها و قاشق های چوبی را با ماشین ظرفشویی بشویید ، ممکن است باد کرده و در نهایت ترک بخورد.
  • ظروف آلومینیومی: ظروف آلومینیومی با مواد شوینده واکنش می دهند و باعث خوردگی و تغییر رنگ می شوند.

توضیحات پایانی

با توجه به اطلاعات فوق اکنون باید بدانید که چه نوع مدل ماشین ظرفشویی برای مصارف خانوادگی شما مورد نیاز است. وسیله مناسب برای شما وسیله ایست که بهترین کارایی و عملکرد را برای شما به ارمغان می آورد.صرفا به خاطر داشتن آپشن های بیشتر در یک محصول هرگز اقدام به خرید آن نکنید و پول خود را هدر ندهید و بسته به نیازتان محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. این فرهنگ اشتباه در بین ما ایرانی ها باید هرچه سریع تر از میان برداشته شود و به خاطر چشم و هم چشمی هیچ گاه محصولی را خریداری نکنید چون صرفا همسایه شما یا دوست شما آن را دارد دلیل منطقی برای خرید یک محصول نیست.بسیاری از لوازم خانگی که خریداری می شود صرفا برای دکور شدن استفاده شده و هیچ گاه متناسب با کارهایی که از آنها باید انتظار داشت از آنها استفاده نمی شود یادتان باشد که گران تر بودن و داشتن ویژگی های بیشتر به منزله مناسب تر بودن آن دستگاه برای شما نیست مناسب ترین وسیله برای شما وسیله ایست که متناسب با نیاز و خواسته های شماست و همان کاری را انجام می دهد که شما از آن انتظار دارید. شاید یک محصول آپشن های زیادی داشته باشد ولی هیچ کدام از آنها به کار شما نیاید پس بهتر است محصول مناسب و بهینه تری که تمام امکانات آن به کارتان می آید و قابل استفاده برای شماست را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید