علم و تکنولوژی, عمومی

برندی به نام اسمگ

برند اسمگ

لوازم خانگی اسمگ ساخت ایتالیا با آن رنگ ها و طراحی‌های منحصر به‌ فردشان، در تمام دنیا معروفند. اما از بحث زیبایی که بگذریم آیا واقعا محصولات این برند به قیمت‌های اغلب بالایشان می‌ارزند؟ با هوم کالا همراه باشید تا برایتان از این برند معروف بیشتر بگوییم.

تاریخچه برند اسمگ

برند اسمگ توسط Vittorio Bertazzoni از گاستالا، یک شهر در نزدیکی رجیو امیلیا در شمال ایتالیا تاسیس شد و امروز یکی از تولید کنندگان لوازم خانگی در کشور ایتالیا است. تاریخچه کارآفرینی خانواده Bertazzoni به قرن 19 بر می گردد. شروع فعالیت برتازونی به عنوان یک آهنگر ابتدا در ساخت اجاق گازهای خانگی بود.

در نیمه دوم دهه 1950، Smeg یکی از اولین اجاق گازها را با یک عملکرد خودکار سوئیچینگ، یک سوپاپ ایمنی اجاق و تیمر پخت و پز تولید کرد. در سال 1963، خط تولید ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی راه اندازی شد و در سال 1970 اسمگ به عنوان اولین تولید کننده ماشین ظرفشویی 14 نفره در جهان معروف شد.

در اواسط دهه 1970، تولید اولین اجاق گاز فر دار و ایجاد همکاری با معماران و طراحان مشهور بین المللی آغاز شد. در دهه 1990، اسمگ محصولات بیشتری را به خطوط تولیدی خود اضافه کرد؛ ازجمله محصولات تولید شده در دهه 90 می توان به سینک، هود، یخچال، فریزرهای رنگی Retro 50s که به زودی تبدیل به آیتم های نمادین در سراسر جهان شدند.

در حال حاضر بیش از 70 سال است که به دلیل همکاری شرکت اسمگ با معماران معروف جهان، لوازم خانگی Smeg به عنوان یک وسیله خاص و جذاب در سبک معماری معاصر دیده می شود. نه تنها اسمگ مشخصات منحصر به فردی دارد بله در بخش های تجاری حرفه ای نیز جایگاه ویژه ای دارد.

اسمگ سبکی منحصر به فرد

در زندگی به سبک اسمگ، واژه سبک برای این برند مفهومی ویژه دارد که عبارتست از نحوه برقراری ارتباط یک محصول با محیط اطرافش و شیوه تعامل کاربران با محصول، به تعبیری ساده تر می توان گفت، اسمگ تنها یک لوازم خانگی نیست بله می تواند عضوی از خانواده شود و مورد توجه افراد خانواده قرار بگیرد.

اسمگ تنها یک لوازم خانگی نیست بلکه با محیط زیست نیز کاملا سازگاری دارد. در واقع ساختما مرکزی اسمگ، سمبل رویکرد سبز این شرکت است که به ویژه روی جنبه های محیط زیستی طراحی و ساخت لوازم خانگی متمرکز است و سیاست حداکثر کارایی با حداقل مصرف انرژی همیشه شعار این برند بوده است.

اسمگ و دنیای محصولات فانتزی

یکی از جذابیت های دنیای انیمیشن، وسایل خانه هایی است که شخصیت های انیمیشنی در آن زندگی می کنند. تام وجری یا والاس و گرومیت نمونه خوبی از این فضاست که اگر کمی با دقت به وسایل خانه این دو شخصیت محبوب نگاه کنید، انواع و اقسام محصولات اسمگ را در آن می بینید. اسمگ در فیلم ها هم همیشه یک پای ثابت طراحی صحنه بوده است، چه در کافه هایی که هیپی ها و هارلی سواران به آن رفت وآمد دارند و چه در فیلم های کلاسیک دهه 50 یا 60 هالیوودی که حتما اجاق گاز یا یخچال خانه بازیگر اصلی، لوگوی اسمگ را روی خود دارد. حالا امروز نیز اگرچه اسمگ وسایل خانگیش را مدرن طراحی می کند و گاهی اوقات کالکشن ونتیج (یا کلاسیک) یا آشپزخانه دولچه گاباتا را ارائه می دهد.

ویژگی های محصولات برند اسمگ

یخچال های رنگی و زیبا ، توستر با طرح کلاسیک، کتری های برقی شکیل، همزن های با کیفیت، نقش و نگار دولچه گابانا و اجاق گاز درون کاپوت فیات تنها قسمتی از دنیای فانتزی و حرفه ای لوازم خانگی برند اسمگ است.حتی اگر این لوازم دوست داشتنی و رنگارنگ را را از نزدیک ندیده باشید حتما یکبار آن ها را در انیمیشن دیده اید.

محصولات برند اسمگ

محصولات مارک اسمگ دارای نوآوری و ابتکار در شکل و طراحی می باشند، به طوری که نوع طراحی، این محصولات را متمایز کرده است. برای اطمینان از کیفیت و کارایی محصولات اسمگ در مراحل مختلف تولید نظارت کامل بر روی این تولیدات وجود دارد. این محصولات با فناوریهای روز، طراحی های سبک ایتالیایی و تجربه طولانی تولید به محصولات برند اسمگ ایتالیا شکل کاملا لوکسی بخشیده است.

  • مرکبات گیری
  • همزن کاسه ای
  • توستر
  • اسپرسوساز
  • مخلوط کن
  • کتری برقی
  • گوشت کوب برقی
  • غذاساز
  • آسیاب قهوه
  • آبمیوه گیری
  • قهوه ساز
  • مخلوط کن
  • کف شیر ساز
  • بستنی ساز
  • پاستا ساز
  • اکسسوری رنده
  • یخچال
  • ماشین لباسشویی
  • فر توکار
  • اجاق گاز
  • و..

توضیحاتی در رابطه با برخی از محصولات

همزن مدل SMF01

همزن مدل SMF01 برند اسمگ، وسیله مناسبی برای مخلوط کردن مواد خوراکی است. اگر دستگاه مخلوط‌کن ندارید، می‌توانید این همزن را خریداری کنید تا کار مخلوط‌کن را هم برایتان انجام دهد. این مدل، از طراحی هنرمندانه‌ای برخوردار است. خطوط باریک و زیبا و روکش براق و مات بدنه آلومینیومی آن، ظاهر جذابی به این مخلوط‌کن داده است. این وسیله در رنگ‌های مختلف مانند کرم، سیاه، قرمز، آبی روشن و نقره‌ای تولید می‌شود.

این همزن، غیر از ظاهر زیبایش، ویژگی‌های کاربردی خوبی هم دارد و دارای سه وسیله جانبی، یک کاسه ۴,۸ لیتری، ۱۰ حالت سرعت، امکان حرکت چرخشی مخلوط‌کننده است. همچنین پایه‌های بدون لغزش و یک خروجی اضافی برای ابزارهای دیگر مانند برش‌زن اسپاگتی یا چرخ‌گوشت دارد که این مدل را به وسیله‌ای متنوع و کاربردی در آشپزخانه تبدیل کرده است.

با استفاده از دکمه‌ای که پشت این همزن تعبیه شده است، می‌توان سر آن را به راحتی جدا کرد یا محکم سرجایش گذاشت. اما این مخلوط‌کن بسیار سنگین است و به دلیل اینکه جثه بزرگی دارد، به راحتی درون کابینت جا نمی‌شود. در عین حال قیمت آن بسیار بالاست.

آب پرتقال‌گیری مدل CJF01

این محصول شرکت ایتالیایی، از محصولات کوچک اسمگ است و طراحی بسیار خوبی دارد. با این آب‌ پرتقال‌گیری می‌توان آب انواع مرکبات دیگر مانند لیموترش و گریپ‌فروت را هم گرفت.

پایه این دستگاه از جنس آلومینیوم است و در رنگ‌های مختلف آبی، قرمز، صورتی، سبز روشن یا کرم تولید شده است. سیم دستگاه در بخش فلزی پایین پایه قرار می‌گیرد و دور از دید می‌ماند. موتور آن نیز ۷۰ واتی و بسیار کم سروصداست.

وقتی در دستگاه را بردارید، سه قسمت اصلی زیر آن می‌بینید. ابتدا یک بخش مخروطی از جنس استیل ضدزنگ وجود دارد و سپس سینی استیلی که تفاله‌های پرتقال را در خود نگه می‌دارد. آب میوه هم به بخش زیرین آن می‌رود.

این دستگاه برای گرفتن آب مرکبات بسیار عالی است اما قسمتی که آب مرکبات وارد آن می‌شود، فقط به اندازه یک فنجان آب، ظرفیت دارد. همچنین تمام قطعات این دستگاه را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست.

قهوه‌ساز مدل ECF01

هنر طراحی لوازم خانگی دهه ۱۹۵۰ ایتالیایی در این محصول، به وضوح خود را نشان می‌دهد. با وجود اینکه این قهوه‌ ساز دستی است، از فناوری‌هایی برخوردار است که آن را بسیار جذاب و کاربردی می‌کند. سازندگان لوازم خانگی اسمگ، هنگام ساخت تمام محصولات خود، از جمله این محصول، به استایل عالی و زیبایی آنها توجه بسیاری نشان داده‌اند.

قهوه‌ساز اسمگ در رنگ‌های مختلف کرم، قرمز، آبی یا مشکی تولید می‌شود. بدنه آن کاملا صیقلی و درخشان است. مخزن آب آن، یک لیتر ظرفیت دارد و به راحتی از دستگاه جدا می‌شود. همچنین روی این مخزن، دری تعبیه شده است که می‌توان از آن قسمت، درون مخزن، آب ریخت. همچنین چراغ نشانگر قرمزی روی سینی دستگاه وجود دارد که در زمان لزوم، به شما هشدار تخلیه آب می‌دهد.

اگر از لیوان بلند استفاده می‌کنید، می‌توانید سینی دستگاه را کنار بگذارید و فقط لیوان‌تان را بگذارید.

از لوازم جانبی این قهوه‌ساز می‌توان به پورتافیلتر و دو تا فنجان‌ و قاشق آن اشاره کرد. پورتافیلتر بخشی در قهوه‌ساز است که قهوه آسیاب‌شده برای عصاره‌گیری قهوه در آن قرار می‌گیرد.

در ضمن این دستگاه دارای فناوری ترموبلاک است که حرارت را تنظیم می‌کند و جلوی داغ شدن بیش از حد را می‌گیرد.

کتری مدل KLF03

کتری برند اسمگ مدل KLF03، یکی از گران‌ترین کتری برقی‌های موجود در بازار  لوازم خانگی است که در بازار به فروش می‌رسد. اما این کتری برقی در عین حال، یکی از سریع‌ترین کتری‌ها در به جوش آوردن آب است. طراحی این محصول، شیک و زیباست و آن در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. می‌توان لوگوی برند اسمگ را به راحتی روی کتری از هر طرف مشاهده کرد.

سیم ۷۴ سانتی‌متری آن، استفاده از این دستگاه را راحت می‌کند. دسته آن محکم و راحت است. درضمن این کتری دارای فیلتر رسوب‌گیر است که املاح موجود در آب را به خود جذب می‌کند. این کتری ۳ کیلووات توان الکتریکی دارد و ۱ لیتر آب را در مدت ۲ دقیقه و ۵ ثانیه به جوش می‌آورد. در ضمن نسبتا بی‌سروصداست و با فشردن یک دکمه، می‌توان در آن را باز کرد.

اگر به دنبال یک کتری باکیفیت هستید، این مدل عالی به نظر می‌رسد.

یخچال اسمگ مدل FAB28

طراحان این یخچال، قصد داشتند یخچالی مناسب خانه‌های کوچک طراحی کنند و این یخچال زیبا حاصل تلاش آنهاست. این یخچال دارای ترموستات قابل تنظیم و همچنین محفظه‌ای برای یخ بستن سریع مواد غذایی است که کار فریزر را انجام می‌دهد. ظرفیت یخچال ۲۳۲ لیتر است و البته ظرفیت جایخی آن ۹۹ لیتر است. دو کشو در جایخی وجود دارد و تعداد طبقات داخل یخچال ۵ عدد و طبقات در یخچال برای نگهداری بطری‌ها ۴ عدد است. یک کشو هم مخصوص نگهداری میوه و سبزی دارد. همچنین دارای جا تخم‌مرغی است.

جالب است بدانید، این یخچال از مواد قابل بازیافت تولید شده و دوستدار محیط زیست است و در سال ۲۰۰۷ توانسته جایزه‌ای در زمینه تولید محصولات پایدار و مناسب محیط زیست، برنده شود.

یخچال اسمگ در رنگ‌های مختلف سیاه، آبی، قرمز، سفید، نقره‌ای، صورتی، کرم، نارنجی، سبز تیره و سبز روشن، تولید شده است.

این یخچال ۱۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

اجاق گاز صفحه ای اسمگ مدل Linea Aesthetic PVS750

این اجاق گاز با طراحی برجسته و زیبا، نظر خریداران بسیاری را به خود جلب کرده است. در تولید این اجاق گاز از استیل محکم و شیشه بادوام استفاده شده است. اجاق گازهای صفحه‌ای، به کمک آشپزخانه‌های کوچک می‌آیند. آنها را می‌توان به راحتی روی کابینت نصب کرد.

ضخامت صفحه آن، ۷۵ سانتی‌متر است و همچنین شیشه‌ای و به رنگ نقره است. این اجاق گاز به فندک برقی اتوماتیک و ۵ نوع شعله بزرگ و کوچک مجهز است. از آنجایی‌ که این شعله‌ها، به صورت عمودی و مستقیم می‌سوزند، می‌توانند حرارت را به سرعت بالا برده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. شعله‌های اجاق گاز را می‌توانید از حد بسیار پایین تا بالا تنظیم کنید.

ماشین ظرفشویی توکار اسمگ مدل ST2FAB

ماشین ظرفشویی توکار اسمگ، یکی دیگر از لوازم خانگی زیبای برند اسمگ است که علاقه‌مندان بسیاری دارد. این وسیله در رنگ‌های شاد و مختلفی تولید شده و به فناوری‌های متعددی مجهز است. این دستگاه دارای ۹برنامه شستشو مانند خیس خوردن، سرعت شستشوی ۲۷ دقیقه‌ای، کریستال، اقتصادی سریع و غیره، است.

این ماشین، ۱۴ محل نگهداری ظروف و همچنین یک سبد برای قاشق و چنگال‌ها، به منظور شستشو، دارد. همچنین این دستگاه به سیستمی به نام استاپ‌آکوا «Stop-Aqua» مجهز است که جلوی صدمات ناشی از نشت اتفاقی آب را می‌گیرد.

مصرف سالانه انرژی این دستگاه، ۲۳۰ کیلووات ساعت است و مصرف سالانه آب آن، ۲۳۸۰ لیتر است. این دستگاه حدود ۴۳ دسی‌بل صدا دارد که نسبتا کم صداست.

قیمت این محصول ۳۶۰ دلار است.

امیدوارم مطالب این مقاله از هوم کالا برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید