نقد و بررسی

بهترین مدل های یخچال فریزر بوش

بهترین مدل یخچال فریزر بوش

یخچال یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی است که به منظور محافظت از مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌ها و برندهای معتبری در دنیا وجود دارند که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت کرده و انواع مدل‌های یخچال را متناسب با نیاز افراد مختلف تولید و عرضه می‌کنند. یخچال فریزر بوش یکی از این برندهای معتبر است که با بهترین و بالاترین کیفیت و مجهز به فناوری‌های روز تولید و عرضه می‌کند. یخچال‌های برند بوش از بهترین یخچال‌های موجود در بازار هستند که در مدل‌های مختلف جهت برآوردن نیاز افراد مختلف تولید می‌شوند. با توجه به تنوع مدل های موجود در بازار، ممکن است خریداران در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل دچار سردرگمی شوند، از این رو در این مقاله از هوم کالا راهنمای خرید یخچال بوش و انواع مدل‌های آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تاریخچه لوازم خانگی بوش از گذشته تاکنون

نام برند بوش از بنیانگذار آن یعنی رابرت بوش گرفته شده است. رابرت بوش در سال 1901 کار خود را با راه‌اندازی کارگاهی به منظور تعمیر لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های تلفن آغاز کرد. رابرت بوش رفته رفته فعالیت‌های خود را به سمت تولید سوق داد و کارگاه کوچک او به یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی در زمینه تولید لوازم خانگی تبدیل شد.

«بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اینکه اعتماد و اطمینان مشتری به خود را از دست بدهیم» شعار اصلی مؤسس و بنیانگذار برند بوش است که این برند را به یکی از برندهای بزرگ در سطح بین‌الملل تبدیل کرده است. شرکت بوش توسط بنیانگذار آن در کشور آلمان تأسیس و به فعالیت‌های خود ادامه داد. در حال حاضر نیز این برند در زمینه‌های گوناگون و در اکثر کشورهای جهان درحال فعالیت است و با کیفیت‌ترین و بهترین محصولات را تولید و عرضه می‌کند.

 یخچال فریزر بوش

لوازم خانگی بوش ساخت کدام کشور است؟

با توجه به اینکه شرکت بوش در کشور آلمان تأسیس شده است اما امروز به دلیل گسترش فعالیت‌های آن در سطح بین‌المللی تمام تولیدات این برند در کشور آلمان ساخته نمی‌شود. برند بوش امروزه یکی از 3 برند برتر جهان در زمینه تولید لوازم خانگی محسوب می‌شود که در حدود بیش از 50 هزار نفر در کارخانجات مختلف این برند در سراسر جهان مشغول به کار و تولید لوازم خانگی مختلف هستند. یخچال‌های برند بوش در کارخانه این برند در کشور کره ساخته و مونتاژ می‌شود.

این اتفاق در مورد سایر محصولات این برند نیز می‌افتد و برخی از لوازم خانگی بوش مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی بوش در کارخانجات این شرکت در سایر کشورها از جمله ترکیه تولید می‌شود.

بررسی امکانات و کیفیت یخچال های بوش

استقبال زیاد افراد به خرید یخچال از برند بوش قطعا به دلیل کیفیت بالای محصولات آن و امکاناتی است که یخچال‌های بوش به آن مجهز شده‌اند. در این بخش از راهنمای خرید یخچال بوش به تعدادی از امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد یخچال‌های این برند اشاره می‌کنیم. مدل‌های مختلف یخچال بوش دارای رده مصرف انرژی A++ هستند که نشان دهنده مصرف بسیار کم انرژی آنها است.

قابلیت کنترل و تنظیم دمای یخچال به صورت الکترونیکی از دیگر امکانات منحصر به فرد یخچال بوش به حساب می‌آید. طراحی زیبا و طبقات شیشه‌ای با کیفیت برخی از دیگر ویژگی‌های یخچال‌های بوش هستند که باعث ایجاد تمایز بین محصولات این برند با سایر برندهای مطرح در این حوزه شده است.

برخی از امکانات و ویژگی‌های یخچال‌های بوش:

  • دارای نمایشگر ال ای دی برای نمایش درجه حرارت
  • صدای بسیار کم
  • طراحی زیبا و مدرن
  • باکس‌ و کشوهای مقاوم در برابر ضربه
  • قفسه شیشه‌ای محکم
  • محفظه نگهدارنده کره و پنیر
  • فضای مناسب برای نگهداری مواد غذایی
  • مجهز به سیستم گردش هوا
  • توزیع و پخش یکنواخت سرما
  • دارای برچسب انرژی A++ یا A+ و صرفه جویی در مصرف انرژی

معرفی 4 تا از بهترین مدل های موجود یخچال فریزر بوش

مدل های یخچال فریزر بوش بسیار متنوع هستند. اما در یک دسته‌بندی کلی شامل یخچال فریزر دوقلو، یخچال فریزر ساید بای ساید و یخچال فریزر بالا و پایین هستند. برخی از مدل‌های نام برده به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به صورت توکار در آشپزخانه قرار داد. همه مدل‌های یخچال فریز بوش یک وجه اشتراک مشترک دارند که شامل کیفیت ساخت بی‌نظیر است.

از نظر کیفیت هیچ تفاوتی بین هیچکدام از محصولات بوش وجود ندارد. بنابراین کسانی که اولویت اولش‌شان برای خرید ضروری‌ترین وسیله آشپزخانه کیفیت ساخت ایده‌آل و طول‌عمر بالا است، گزینه‌های زیادی برای انتخاب از بین مدل های یخچال فریزر بوش پیش‌رو دارند. اما یخچال فریزر‌های بوش از نظر طراحی ظاهری، مشخصات و قابلیت‌ها تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

همه مدل‌های این دسته از محصولات بوش بسیار شیک و به‌روز هستند و می‌توانند مواد غذایی را کاملا تازه و با همان طراوت و تازگی اولیه حفظ ‌کنند. منتهی نسل‌های جدید از برنامه‌های کاربردی و فناوری‌های بیشتری برخوردار هستند. از این‌رو قابلیت بیشتری برای حفظ مواد غذایی مختلف دارند.

هرچند میزان مصرف انرژی در همه مدل های یخچال فریزر بوش کم است. اما مدل‌های جدید‌تر به دلیل برخورداری از به‌روزترین و قدرتمندتربن موتور، مصرف رتبه ++A دارند. ابعاد یا فوت یخچال‌های بوش بر حسب مدل و تک یا دوقلو بودن آن‌ها متفاوت است.

به عبارت دیگر بر حسب نوع مدل، و تک یا دوقلو بودن یخچال فریزرهای بوش در ابعاد 28 تا 36 فوت وجود دارند. انتخاب فوت یخچال بستگی به جمعیت خانواده و فضایی که برای قرارگیری آن در دسترس است، دارد.

در ادامه مطالب قصد داریم 4 تا از بهترین مدل های یخچال فریزر بوش موجود در بازار را با ذکر برخی از ویژگی‌های بارز آن‌ها معرفی کنیم

یخچال فریزر بوش

یخچال فریزر (فریزر پایین) توکار مدل KIS87AFEON بوش

یخچال فریزر (فریزر پایین) توکار مدل KIS87AFEON یکی دیگر از مدل های یخچال فریزر بوش است که از هر نظر یک انتخاب ایده‌آل برای خانواده‌هایی که جمعیت متوسطی دارند، به‌شمار می‌روند. این مدل جزو محصولات سری ۶ بوش است که ۶۷ کیلوگرم وزن دارد و یکی از یخچال‌فریزرهای سبک وزن بازار محسوب می‌شود.

ظرفیت خالص این محصول ۲۰۹ لیتر است که ۶۱ لیتر آن به قسمت فریزر اختصاص دارد. یخچال فریزر (فریزر پایین) توکار بوش سری 6 مدل KIS87AFEON در کنار کیفیت ایده‌آل از نظر تکنولوژی و قابلیت‌های کاربردی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

به همین دلیل در حال‌حاضر یکی از پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای توکار حال حاضر بازار به‌شمار می‌رود. رده مصرف انرژی این محصول ++A است و مصرف انرژی پایینی دارد. کشو و قفسه‌های تعبیه شده برای این دستگاه کاملا انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند.

برخی از مهمترین ویژگی‌های یخچال فریزر (فریزر پایین) توکار بوش سری 6 مدل KIS87AFEON به شرح زیر است:

از فناوری سیستم هوای چندگانه بهره می‌برد

این مدل از مدل های یخچال فریزر بوش نیز همانند دیگر یخچال فریزر‌های سری ۶ بوش از فناوری سیستم هوای چندگانه برخوردار است. به همین دلیل مواد غذایی موجود در آن طراوت و تازگی اولیه خود را در مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند.

همچنین در صورتی که کاربر تمایلی به منجمد کردن مواد غذایی نظیر گوشت و ماهی نداشته باشد، می‌تواند از کارایی سیستم هوای چندگانه بهره ببرد. زیرا علیرغم خنک نگه داشتن از یخ‌زدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مجهز به سیستم برفک‌زدایی خودکار است

این مدل یخچال فریزر توکار بوش ضد برفک بوده و نیازی به برفک زدایی ندارد. بنابراین استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت و بدون زحمت است.

از فناوری انجماد سریع بهره می‌برد

عملکرد انجماد سریع به نحوی است که با قرار گیری مواد غذایی جدید درون فریزر، دمای آن به صورت خودکار پایین می‌رود و پس از آن که مواد غذایی به دمای انجماد رسید دوباره درجه فریزر به حالت اول برمی‌گردد. به این ترتیب از هدر رفت انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

از قابلیت هوم بار بهره می‌‌برد

یخچال فریزر پایین توکار مدل KIS87AFEON بوش نیز جزو آن دسته از یخچال فریزر‌های است که از قابلیت هم بار بهره می‌برد. به این ترتیب امکان دسترسی به نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی پرمصرف با این یخچال بسیار راحت بوده و با عدم هدر رفت انرژی به همراه است.

مجهز به لامپ LED است

همه مدل های یخچال فریزر سری ۶ بوش از لامپ‌های کم مصرف LED بهره می‌برند. از این‌رو روشنایی فضای درونی یخچال و فریزر به صورت طبیعی و کاملا یکنواخت است.

یخچال بالا و پایین (فریزر پایین) مدل KGD86AI304 بوش

یخچال بالا و پایین (فریزر پایین) مدل KGD86AI304 بوش جزو محصولات سری 6 است و یکی از به‌روزترین مدل های یخچال فریزر بوش به‌شمار می‌رود. این محصول تحت لیسانس بوش آلمان در کشور ترکیه تولید و راهی بازارهای جهانی می‌شود. همانطور که از عنوان این مدل یخچال فریز بوش مشخص است، جزو مدل‌های بالا و پایین بوده که یخچال در قسمت بالا و فریز در قسمت پایین آن جای دارد.

این محصول نظیر دیگر تولید برند بوش، دوستدار محیط زیست بوده و با توجه به منابع طبیعی تولید شده می‌شود. حدود 619 لیتر ظرفیت خالص دارد و رده مصرف انرژی آن نیز 619 لیتر است که ۴۷۹ لیتر آن متعلق به یخچال و ۱۴۰ لیتر نیز برای فریزر در نظر گرفته شده است. یخچال فریز مدل KGD86AI304 یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط به‌شمار می‌رود.

همانطور که گفتیم این مدل یخچال بر اساس تکنولوژی روز طراحی و تولید شده است. از این‌رو کمپانی بوش جدیدترین و قدرتمندترین موتور را برایش تعبیه کرده و طبق انتظار در کنار مصرف انرژی پایین، صدای کم و فقط حدود ۴۲ دسی بل تولید می‌کند.

اندازه این دستگاه xxL است و در قسمت یخچال ۴ طبقه و ۲ کشو شیشه‌ای دارد. قسمت فریزر نیز از ۲ طبقه کشو شیشه‌ای شفاف تشکیل شده است. برخی از مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های یخچال فریز بالا و پایین مدل KGD86AI304 بوش به شرح زیر است:

از دو مدار خنک‌کننده مجزا بهره می‌برد

مدار خنک‌کننده مجزا این قابلیت را به محصول می‌دهد که بخش‌های فریزر و خنک‌کننده را به منظور خنک کردن سریع به‌صورت جداگانه کنترل کند و از انتقال بو نیز جلوگیری به‌عمل آورد. به این ترتیب مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر تا مدت زمان زیادی کاملا تازه حفظ می‌شوند.

از کنترل‌های الکترونیکی بهره می‌برد

کنترل‌های الکترونیکی امکان تنظیم جداگانه یخچال و فریزر را به کاربر می‌دهند. به این ترتیب کاربران این دسته از محصولات بوش متناسب با نیاز خود خیلی راحت می‌تواند برای یخچال و فریزر درجه مناسب را انتخاب کنند.

از قابلیت یخ‌زدایی خودکار بهره می‌برد

یخچال فریزر پایین مدل KGD86AI304 بوش بدون برفک است. به‌نحوی که رطوبت موجود در هوای یخچال و فریزر، به کمک چیلر از قسمت فریزر خارج شده و دستگاه در بازه‌های زمانی مشخص به‌صورت خودکار یخ‌زدایی می‌شود.

یخچال فریزر دوقلو توکار بوش مدل KIR81AF30-GIN81AE30

یخچال فریزر دوقلو توکار مدل KIR81AF30-GIN81AE30 یکی دیگر از مدل های یخچال فریزر سری ۶ بوش است که با بهره بردن از به‌روزترین تکنولوژی‌ها تولید و راهی بازارهای جهانی می‌شود. این محصول مجهز به فیلتر هوا بوده و جابجایی هوا درون آن به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. از این‌رو طعم و مزه اولیه مواد غذایی داخل آن عوض نمی‌شود.

این مدل یخچال فریزر بوش سفید رنگ بوده و از طراحی ظاهری بسیار شیک و زیبایی بهره‌مند است. همچنین طراحی داخلی آن کاملا فنی صورت گرفته و به‌اندازه کافی فضا برای جاسازی مواد غذایی مختلف دارد. ظرفیت کلیه دستگاه نیز ۳۲۱ لیتر است و فضای مناسب برای نگهداری موارد غذایی مختلف دارد.

چند طبقه شیشه‌ای نشکن با قابلیت تنظیم ارتفاع برای این محصول تعبیه شده است. در قسمت پایین نیز دو کشو شیشه‌ای نشکن وجود دارد. این یخچال فریزر دوقلوی بوش از نظر مصرف انرژی نیز مطلوب عمل می‌کند و برچسب انرژی آن ++ A است.

برخی از مهمترین ویژگی‌های یخچال فریزر بوش مدل KIR81AF30-GIN81AE30 به شرح زیر است:

مجهز به قفسه Easy access

این مدل یخچال فریزر دوقلو بوش مجهز به یک قفسه شیشه‌ای بسیار مقاوم به نام Easy access است. جعبه فوق قابلیت جمع شوندگی دارد و کاربر می‌تواند به‌راحتی قفسه را از یخچال بیرون بکشد.

از موتور اینورتر بهره می‌برد

این محصول برند بوش حاصل به‌روزترین فناوری‌های روز بوده و از این‌رو شرکت بوش به‌روزترین موتور را برای آن تعبیه کرده است. موتور این محصول اینورتر بوده و به همین دلیل میزان مصرف انرژی پایینی دارد. همچنین انتشار نویز صوتی آن معادل ۳۷ دسی بل است که این عدد بسیار پایین و حتی برای بسیاری از افراد قابل شنود نیست.

یخچال فریزر دوقلو بوش سری 6 مدل KIR81AFE0-GIN81AEF0

یکی دیگر از بهترین مدل های یخچال فریزر بوش شامل یخچال فریزر دوقلو مدل KIR81AFE0-GIN81AEF0 است. رده مصرف انرژی این محصول +A بوده و در لیست محصولات الکترونیکی کم مصرف قرار دارد. این محصول شرکت بوش در حال‌حاضر یکی از یخچال فریزر های پرطرفدار به‌شمار می‌رود و برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب است.

قسمت یخچال این دستگاه حدود ۳۱۹ لیتر ظرفیت دارد و ۱۱۵ کیلو وات انرژی در سال مصرف می‌کند. قسمت فریزر آن نیز ۲۱۱ لیتر ظرفیت دارد و مصرف انرژی سالانه آن ۲۹۴ کیلو وات بر ساعت است. این مدل یخچال فریزر دوقلو بوش جزو بهترین‌های این کمپانی مطرح به‌شمار می‌رود‌ و فضای داخلی یخچال آن از ۷ طبقه شیشه‌ای نشکن با قابلیت تنظیم ارتفاع تشکیل شده است.

روی درب نیز ۶ ردیف قفسه وجود دارد که برای قراردادن بطری آب و دیگر موارد مشابه تعبیه شده‌اند. قسمت فریزر نیز به دو کشوی شفاف بزرگ شیشه‌ای مجهز است که برای فریز کردن حجم زیادی از مواد غذایی کارایی دارند. عملکرد این محصول کاملا آرام و بدون سر و صدا است زیرا یخچال و فریزر این دستگاه فقط ۳۶ دسی بل صدا تولید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یخچال فریزر دوقلو بوش سری 6 مدل KIR81AFE0-GIN81AEF0 این است که در صورت قطع برق، می‌توانند حداقل تا ۲۲ ساعت فضای داخلی یخچال و فریزر را برای مواد غذایی مناسب نگه دارد. البته به‌شرط آنکه درب یخچال و فریزر زیاد باز و بسته نشود.

این محصول مجهز به سیستم بدون برفک بوده و تمیزکاری آن بسیار راحت و سریع است. برخی از مهمترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های یخچال فریزر دوقلو بوش سری 6 مدل KIR81AFE0-GIN81AEF0 به شرح زیر است:

از فناوری انجماد سریع بهره می‌برد

این مدل از بهترین مدل های یخچال فریزر بوش مجهز به سیستم انجماد سریع بوده و می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه‌تر از حد نرمال مواد غذایی را فریزر کند. این ویژگی اثر مطلوبی بر حفظ کیفیت مواد غذایی دارد و از نظر افت کیفیت کمترین صدمه به مواد غذایی وارد می‌شود.

اگر درب یخچال و فریزر باز بماند، هشدار می‌دهد

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این مدل یخچال فریزر بوش این است که از سیستم هشدار بهره‌مند است. بنابراین در مواقعی که درب یخچال بنابر دلایلی باز بماند، به منظور پیشگیری از هدر رفت انرژی و آسیب دستگاه آلارم هشدار آن فعال شده و آژیر می‌کشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید