برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

کتری برقی بوش

کتری برقی بوش

از گذشته‌های دور نوشیدن چای در محیط گرم و صمیمانه خانواده‌های ایرانی بسیار رایج بوده است. در واقع بسیاری از ما خاطرات دوری از سماورهای بزرگ مادربزرگ‌هایمان داریم که با لبخندی بر لب چایی لب سوز و لب دوز را با عشقی خالصانه مقابل رویمان می‌گذاشتند، اما امروزه دیگر نشانی از آن نوستالژی‌های دوست داشتنی قدیمی نیست و صرف  چای جای خود را به نوشیدنی‌های دیگر مانند قهوه، هات چاکلت و … داده است، اگرچه نیاز به داشتن آب جوش به عنوان مایع اصلی درست کردن تمامی این نوشیدنی‌ها همچنان پا برجا است.اما امروزه بعلت اینکه تقریبا تمامی اعضای خانواده شاغل هستند کتری برقی کارایی بسیاری دارد که در این مقاله از هوم کالا قصد داریم به معرفی کتری برقی بوش بپردازیم.

در واقع مردمان امروز دیگر وقت، حوصله و صبر قدیمی‌ها را ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند نوشیدنی مورد علاقه خود را در کمترین زمان تهیه و میل نمایند. کمپانی بزرگ لوازم خانگی بوش با علم به این تغییر نیاز، اقدام به تهیه و تولید انواع کتری برقی در رنگ، طرح و مدل‌های مختلف کرده‌است. از آن جهت که تنوع در محصولات تولیدی کتری برقی بوش بسیار زیاد است این مطلب می‌تواند به عنوان بهترین راهنمای خرید کتری برقی بوش به شما کمک کند تا فارغ از رنگ و مدل، کتری برقی مورد نظرتان را بر مبنای قابلیت‌های آن و نوع نیاز خود از سایت فروشگاهی معتبر هوم کالا انتخاب و خریداری نمایید.

کتری برقی بوش

هنگام خرید کتری برقی بوش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که کارکرد تمامی کتری‌های برقی‌ بوش سرعت بخشیدن به زمان جوش آوردن آب است پس آنچه باعث تفاوت این نوع کتری‌ها با هم می‌شود ظرفیت، توان مصرفی، وزن، جنس، سهولت در استفاده و … آن‌ها است. با این پیش فرض در راهنمای خرید کتری برقی بوش به بررسی برخی از مهم‌ترین فاکتورهای یک کتری برقی خوب خواهیم پرداخت.

توان مصرفی

دقت به این نکته که کتری برقی بوش با چه میزان سرعت می‌تواند آب را به نقطه جوش برساند از جمله معیارهای مهمی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در کتری‌های برقی بوش توان مصرفی یا قدرت دستگاه معمولا بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در نظر گرفته شده‌است. هرچه این عدد بالاتر باشد کتری برقی قادر است تا آب را در زمان کمتر با سرعت بیشتر به جوش برساند مثلا یک کتری برقی با توان مصرفی ۲۵۰۰ وات می‌تواند آب را در بازه زمانی دو تا سه دقیقه به جوش بیاورد اما همین زمان در یک کتری برقی ۱۷۰۰ واتی به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که توان بالاتر مصرف انرژی بیشتری را می‌طلبد‌، شرکت بزرگ بوش در جهت رفع این مشکل سعی کرده است تا با اتکا به فناوری روز، مصرف را به میزان بهینه آن برساند.

ظرفیت کتری برقی بوش

ظرفیت کتری دیگر موردی است که باید آن را با توجه به نوع نیازتان انتخاب کنید. اگر در خانواده‌ای با جمعیت ۴ تا ۶ نفر زندگی می‌کنید و دائما در حال خوردن چای و نوشیدنی‌های گرم هستید بهتر است کتری برقی بوش با ظرفیت بیش از یک و نیم لیتر را انتخاب کنید و اگر برعکس، هدفتان از خرید کتری برقی بوش استفاده از آن در محیط کار یا خوردن چند لیوان نوشیدنی داغ یکی، دو نفره در طی روز است بهترین کار خرید کتری‌های برقی مسافرتی یا با ظرفیت کمتر از یک و نیم لیتر است.

جنس بدنه و پایه کتری برقی

جنس بدنه و پایه کتری برقی بوش همان چیزی است که در اولین دیدار نگاهتان را به خود جلب خواهد کرد، بنابراین سلیقه و الویت شما است که تعیین می‌کند کدام یک برایتان مناسب‌تر و جذاب‌تر است. به طور کلی جنس بدنه کتری برقی در بازار لوازم خانگی بوش از نوع پلاستیک، شیشه نشکن و یا استیل است که البته در مواردی ترکیبی از هر سه نیز وجود دارد.بر اساس آنچه از بازار لوازم خانگی بوش تحت عنوان راهنمای خرید کتری بوش در این مقاله بر می‌آید باید اینگونه گفت که؛ کتری‌های برقی استیل بوش به دلیل داشتن دوام و مقاومت بسیار بالا، خاصیت ضد زنگ بودن، ظاهر بسیار شیک، راحتی در ست کردن رنگ با سایر لوازم آشپزخانه و … برخلاف قیمت نسبتا بالاترشان جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کتری‌های برقی بوش به حساب می‌آیند.

البته انتقال حرارت به بدنه فلزی دستگاه جزو معایب این نوع کتری‌ها محسوب می‌شوند. کتری برقی با جنس پلاستیکی نیز، مقاومت مطلوبی در مقابل ضربه داشته، وزنی سبک‌تر و قیمتی ارزانتر دارد اما در عوض به نسبت سایر کتری‌ها جرم بیشتری را به خود می‌گیرد. در نهایت کتری برقی بوش با جنس شیشه نشکن را می‌توان جزو حساس‌ترین کتری‌های برقی در برابر ضربه و … دانست، تنها حسن این نوع کتری‌های برقی بر سایر همتایانشان تماشای قل‌قل زدن آب جوش داخل محفظه از پشت شیشه است.

جنس بدنه داخل کتری برقی بوش

آنچه بیش از پیش بر طعم و مزه آب جوش اثر می‌گذارد، جنس بدنه داخلی کتری برقی است. معمولا جنس پلاستیک به دلیل گرفتن جرم و … تاثیر منفی بر مزه آب دارد بنابراین شما هر نوشیدنی با این آب تهیه کنید مزه و طعم آن تغییر خواهد کرد. البته شایان ذکر است که تقریبا همه مدل‌های کتری برقی بوش دارای جرم‌ گیر هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد. جهت تصدیق این مطلب معرفی مدل های موجود کتری برقی بوش در هوم کالا می‌تواند راهگشای شما باشد.

نشان آب سنج کتری برقی

اگر کتری برقی بوش شما از جنس پیرکس یا شیشه نشکن نباشد، چک کردن دائم میزان آب داخل آن می‌تواند باعث کلافگیتان شود بنابراین بهترین کار خرید کتری برقی است که نشانگر آب سنج بر روی بدنه آن تعبیه شده باشد. این نشانگر باید در دیدرس کاربر قرار داشته باشد تا بدین وسیله میزان آب موجود در مخزن به راحتی مشاهده گردد.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

احتمالا تابحال برایتان پیش آمده است که هنگام گذاشتن کتری برقی بر روی پایه حرارتی آن، متوجه نشوید که دقیقا از چه زاویه‌ای کتری را در جای درست خود قرار دهید. وقتی این اتفاق چندین بار در طی روز بیفتد قطعا شما را عصبی خواهد کرد، پس چاره چیست؟ چاره کار خرید کتری برقی بوش با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای است، بدین ترتیب از هر طرف که کتری را بر روی پایه قرار دهید در جای درست و مناسب خود قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر این قابلیت، امکان استفاده از کتری برقی بوش را برای افراد چپ دست نیز آسان می‌کند.

قابلیت تنظیم دما

قطعا درست کردن چای تنها مورد استفاده کتری برقی بوش نیست. بدیهی است برای تهیه سایر نوشدنی‌ها مانند قهوه، دمنوش و … نیز لزوما نیاز به آب جوشیده شده در دمای صد درجه سانتی گراد ندارید. بنابراین قابلیت تنظیم دما همان ویژگی‌ای است که کمک می‌کند تا آب را متناسب با نوع نوشیدنی مورد نظر خود به جوش بیاورید. این تنظیم دما معمولا از درجه ۷۰ تا ۱۰۰ قابل تغییر است.

نوع المنت کتری برقی

المنت‌ها همان قطعات مهمی هستند که آب را به جوش می‌آورند و آن‌ را گرم نگه می‌دارند. در واقع  کتری برقی بوش به واسطه اتصالات المنت، نیروی برق را دریافت کرده و آن را به انرژی حرارتی(گرمایی) تبدیل می‌کند. در تمام کتری‌های برقی بوش چراغی وجود دارد که روشن شدنش نشان‌دهنده این است که المنت شروع به کار کرده و در حال جوش آوردن آب است. با این توضیح کلی درباره المنت‌ها باید بگوییم که اگر از این مطلب به عنوان راهنمای خرید کتری برقی بوش استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید کتری برقی با المنت مخفی است. تقریبا تمام مدل‌های کتری برقی بوش جهت حفظ ایمنی و … دارای المنت مخفی هستند.

قابلیت خاموش شدن اتوماتیک

کتری برقی بوش

همانطور که اشاره کردیم جوش آوردن آب توسط کتری برقی نیاز به ایجاد حرارت بالا دارد، این میزان حرارت ممکن است در موارد نادری منجر به آتش سوزی یا سوختن دستگاه شود. بدین منظور برند مشهور بوش جهت حفظ سلامت دستگاه و کاربر سیستم خاموش شدن اتوماتیک کتری برقی پس از رسیدن آب به نقطه جوش را بر روی اکثر دستگاه‌های خود تعبیه کرده است. بنابراین در صورت داغ شدن بیش از اندازه کتری، تمام شدن آب آن و … سیستم حفاظتی فعال شده و کتری برقی خود‌به‌خود خاموش می‌شود.

فیلتر آب

رسوب و املاح موجود در آب از یک سو موجب بد طعم شدن  مزه آن شده و از سوی دیگر به مرور زمان باعث آسیب به بدنه داخلی کتری برقی می‌شود، به همین دلیل توجه به نمونه‌های فیلتردار کتری برقی موجب سلامت بدن و لذت بیشتر شما از طعم یک نوشیدنی گرم و داغ می‌شود. در اکثر مدل‌های کتری‌ برقی بوش به این معضل توجه شده و این نوع کتری‌ها دارای فیلتر تصفیه کننده املاح هستند. این فیلترها قابلیت تعویض دارند بنابراین شست‌و‌شوی آن‌ها نیز بسیار راحت و آسان خواهد بود.

طول سیم کتری برقی

توجه به طول سیم و نحوه جمع شدن آن چالش بسیاری از مصرف کنندگان کتری‌های برقی است. طول سیم مناسب، امکان استفاده از کتری برقی و جابه‌جایی آن را بسیار راحت‌تر خواهد کرد. محفظه نگه‌دارنده سیم نیز کمک می‌کند تا سیم کتری جلوی دست کاربر را نگیرد و از ایجاد حوادث غیرمترقبه جلوگیری نماید.

 وزن و نوع دستگیره کتری برقی

توجه به وزن دستگاه و نوع دستگیره آن از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید کتری برقی بوش مورد توجه تیم تحقیقاتی ما قرار گرفته است. هیچکس دوست ندارد که هنگام بلند کردن یک کتری پر از آب جوش فشار زیادی به دست و کتفش وارد شود پس توجه به ظرفیت مخزن و وزن خود دستگاه از جمله معیارهایی است که به شما در خرید یک کتری برقی خوب از طریق درگاه آنلاین سایت هوم کالا کمک می‌کند. از سوی دیگر جنس دستگیره کتری برقی نیز بسیار حائز اهمیت است. یک کتری برقی ایده‌آل دستگیره‌ای عایق و ضد حرارت دارد تا از سوختن دست مصرف‌کننده جلوگیری نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید