علم و تکنولوژی, عمومی

توپ های ماشین لباسشویی

توپ ماشین لباسشویی

شاید همیشه به دنبال روش‌های زیادی بگردیم تا بتوانیم راه‌حلی برای پاکیزگی بهتر و شستشوی بیشتر لباس‌هایمان پیدا کنیم. چون تمیزی و طروات لباس‌های ما تاثیر بسزایی در زیبایی ما نیز خواهد داشت. باتوجه به اکتشافات هر روزه بشر و پیدا کردن راه‌حل‌های جدید، امروز قصد داریم محصولی‌ تاثیر گذار در شسشتو را برای شما معرفی کنیم که شاید اسم آن و کاربرد آن برای بعضی‌ها آشنا و برای بعضی جدید و ناشناخته باشد. توپ شوینده یکی از ابزارهایی می‌باشد که به کمک شسشتو بهتر لباس در لباسشویی آمده و این روزها بیشتر از قبل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. قبل از هر توضیحی سوال ما این است، آیا شما می‌دانید توپ لباسشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر از این قطعه جادویی شناختی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مطلب را مطالعه کنید تا با فواید، کاربرد و نحوه عملکرد این محصول آشنا شوید.

توپ لباسشویی چیست؟

توپ لباسشویی، توپ رختشویی، گوی لباسشویی و یا توپ شوینده ماشین لباسشویی وسیله‌ای است که این روزها به جای استفاده از انواع شوینده‌ها مثل پودرها و صابون لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توپ لباسشویی در شکل‌های متنوعی وارد بازار شده است و یک جایگزین مناسب برای انواع شوینده‌های شیمیایی می‌باشد.

انواع توپ های لباسشویی

چندین شکل مختلف از توپ های لباسشویی وجود دارد: دیسک‌های لباسشویی، گوی‌های لباسشویی و توپ‌های بیضی‌شکل. برخی از توپ‌ها داخل خود موادی دارند مانند تکه‌های سرامیکی، مواد مغناطیسی یا مایعات رنگی که گفته می‌شود آب را فعال می‌کنند. تولیدکنندگان این توپ‌ها می‌گویند اجزای داخلی این توپ‌ها همان تأثیر شستشو با پودر را دارند. تحقیقات تفاوتی میان انواع متفاوت این توپ‌ها را نشان نداده‌اند. برخی از این توپ‌ها را می‌توان با قرص یا پودرهای مخصوص و یا مواد دیگر دوباره پر کرد.

توپ های لباسشویی چگونه عمل می‌کنند؟

بهترین حالت مصرف توپ ماشین لباسشویی، به صورت شستشوی روزانه می‌باشد و به این شکل دیگر نیازی به استفاده از پودر نیست. هنگامی که می‌خواهید لک لباسی را از بین ببرید می‌توانید از لکه بر و کمی پودر استفاده نمایید. هر توپ شوینده لباسشویی برای شستشوی 3 کیلوگرم لباس خشک طراحی شده است. بنابراین در یک لباسشویی 7 کیلوگرمی، بهتر است 2 عدد توپ لباسشویی را همراه با کمی پودر مصرف نمایید. توپ‌های شستشو قابلیت شستشو در  آب سرد و گرم را دارا می‌باشند.
جهت شارژ محصول و استفاده بهینه از آن پس از حدود 50 بار استفاده به روش 1/4 سرکه، 3/4 آب به مدت 30 ثانیه توپ را شستشو دهید و به مدت حداکثر 5 دقیقه جهت خشک شدن در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

مزایای استفاده از توپ ماشین لباسشویی

همان‎طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، استفاده از توپ ماشین لباسشویی بسیار مفید برای محیط زیست است. به علاوه دیگر احتیاجی به استفاده از مواد شوینده ی گران نخواهید داشت. نحوه ی کار این وسیله به این صورت است که اشعه ‎های مادون ‌قرمزی که از این توپ‌ها طی فرایند شستشو منتشر می‎شود، باعث شکست ترکیب هیدروژن مولکول‌های آب، به قطعات خیلی کوچک خواهد شد. این فرایند باعث می شود که میزان حرکت مولکول‌ها بیشتر شود و آب قدرت بیشتری برای شستشوی لباس‌ها داشته باشد.

در ادامه برخی از مزیت‌هایی که استفاده از این وسیله برای شما خواهد داشت را خواهیم گفت:

تمیزتر شدن لباس‌ها

توپ ماشین لباسشویی باعث خواهد شد که یون‌های منفی بیشتر منتشر شود. در نتیجه سطح لباس نرم‎تر می شود و دیگر نیازی به استفاده از نرم‌کننده در شستشو نخواهید داشت. به علاوه، کثیفی‌ها و میکروب‌ها خیلی راحت و بدون نیاز به پودر یا مایع شستشو پاک خواهد شد و از همه مهمتر اینکه اگر از ماشین لباسشویی‌ سامسونگ استفاده می کنید، جرم حاصل از مواد شوینده دیگر به وجود نخواهد آمد. این روند شما را از مراجعه زودهنگام به تکنسین جهت تعمیر لباسشویی سامسونگ بی‌نیاز خواهد کرد!

دیگر مزیت استفاده از توپ ماشین لباسشویی این است که برخلاف مواد شوینده ی موجود در بازار، میزان PH را در یک سطح متعادل نگه خواهد داشت و به پاک کردن هر چه بیشتر و بهتر لکه‌ها و کثیفی‌ها از روی لباس کمک خواهد کرد و با ملایم نگه داشتن فشار سطح آب، باعث بیشتر شدن میزان قدرت پاک‌کنندگی لباس‎ها خواهد شد.

صرفه‌جویی در مصرف آب و هزینه‌ها

شاید باور نکنید ولی با خرید این محصول شما تا سه سال هیچ نیازی به خرید مواد شوینده مثل پودر یا مایع شستشو و مایع نرم کننده نخواهید داشت و تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این با استفاده از توپ ماشین لباسشویی احتیاجی به یک دور اضافی آبکشی نخواهید داشت و در هر بار شستشو به اندازه‎ی 40 گالن آب صرفه جویی خواهید کرد. به این ترتیب هم به محیط زیست کمک خواهید کرد و هم در هزینه‌های قبض آب تغییر قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد!

مناسب برای افراد دوستدار محیط زیست

این محصول علاوه بر کاهش هزینه های شما، بدون فسفات، رنگ و سورفکتانت‎ها یا همان مواد فعال سطحی است. بنابراین استفاده از این محصول بسیار مناسب محیط زیست است و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نخواهد کرد!

مناسب برای افرادی که آلرژی دارند

اگر شما جزو افرادی هستید که به بوی مواد شوینده آلرژی دارید و استفاده از این مواد برای شما ایجاد خارش می‎کند، توپ ماشین لباسشویی بسیار برای تان مناسب است به این دلیل که هیچ ماده‎‌ی شیمیایی بعد از شستشو روی لباس‌ها باقی نمی‌ماند و بنابراین به صورت کامل از این مشکل رها خواهید شد. علاوه بر این استفاده از این محصول یک روش بسیار ساده و سریع برای از بین بردن کامل الکتریسته در لباس‌ها خواهد بود و نیاز به استفاده از اسپری‌های گران قیمت ضد الکتریسته ساکن نخواهید داشت!

نحوه شارژ کردن توپ ماشین لباسشویی

جهت شارژ توپ شوینده لباسشویی و استفاده ببیشتر از آن پس از حدود 50 بار استفاده با 4-1 سرکه، 4-3 آب، به مدت 30 ثانیه توپ را شستشو دهید و به مدت حداکثر 5 دقیقه جهت خشک شدن در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

پایان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید