نقد و بررسی

ماشین ظرفشویی بوش بهتر است یا ال جی؟

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش به عنوان برندهای لوازم خانگی، سابقه تولید محصولات قابل اعتماد را دارند. ال جی و بوش یکی از محبوب‌ترین برندهایی هستند که امروزه همه ما با محصولات آنها اشنا هستیم. این دو برند توانستند کاربران زیادی را به خود جذب کنند و از محبوبیت و قابلیت اعتماد بالایی برخوردارند به طوریکه انتخاب اول بسیاری از مشتریان می‌باشند.

کیفیت بالا، عملکرد بالا و سرعت بالا از برجسته‌ترین ویژگی های این دو برند است که آنها را از دیگر برندها متمایز می‌کند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ظرفشویی بوش و ظرفشویی الجی بپردازیم. اگر شما هم بین خرید این دو برند دو دل هستید و هنوز تفاوت‌های آنها را نمی دانید پس در این مقاله با هوم کالا همراه شوید.

برند بوش BOSCH

شرکت بوش BOSCH آلمان، معروف ترین و یکی از محبوب ترین برند های صنعتی در جهان است که سابقه ی زیادی در زمینه ی تولید محصولات صنعتی متنوع را دارا می باشد. این شرکت با فناوری آلمانی یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات و لوازم خودکار(اتوماتیک) در جهان می باشد. شایسته است بگوییم، این شرکت طراحی و ارائه فنآوری بسیاری از لوازم برقی در جهان را به سرانجام رسانده است.

تاریخچه برند ال جی

شرکت ال جی رسما فعالیت خود را از سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار آغاز نمود. ال جی در سال ۱۹۶۲ اولین تلفن کره ای را تولید نمود و در سال ۱۹۶۵ اولین یخچال کره ای، همچنین در سال ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه سفید کره ای و در سال ۱۹۶۸ اولین تهویه هوای کره ای را تولید و به بازار عرضه نمود.

با پیشرفت های چشمگیر ال جی در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۸ اولین شعبه های خارجی خود را در کشورهای نیویورک و ایالات متحده امریکا تاسیس نمود. این شرکت در سال ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام گردید و از گلدستار به ال جی الکترونیک در سال ۱۹۹۵ تغییر نام یافت. در پی پیشرفت های روز افزون در سال ۱۹۹۱ با بالاترین صادرات لوازم خانگی مقام نخست را در جهان بدست آورد و در ۱۹۹۵ دومین شرکت خود را تاسیس نمود.

ال جی با شعار Life’s Good همواره کیفیت و خوش ساختی را هدف خود قرار داده است و در سال ۲۰۱۳ نخستین تلویزیون تجاری با نمایشگر از نوع OLED که نمایشگرهایی بسیار نازک تر و واضح تر از نمایشگرهای LCD هستند را روانه بازار نمود. گفتنی است در سال ۲۰۰۰ اولین یخچال اینترنتی در کره و شرکت ال جی تولید شد و تلفن GSM که از دیگر محصولات این شرکت بود توانست به کشورهای دیگر از جمله روسیه، اندونزی و ایتالیا راه یابد.

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش، کدام را بخریم؟

در حال حاضر در سراسر دنیا برند بوش به خاطر کیفیت بالای محصولات محبوبیت زیادی دارد و البته برند ال جی هم به دلیل استفاده از نوآوری های خاص همواره حجم بالایی از تقاضا را در بازارهای فروش به خود اختصاص می ‌دهد. در زمینه تولید ماشین ظرفشویی دو برند ال جی و بوش هرکدام از سیستم های مهندسی خاصی برای محصولات خود استفاده کرده اند که در نهایت محصولات با کیفیت بالا و کاملا هوشمند به بازار ارائه می ‌دهند.

اما در هنگام انتخاب بین ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش ممکن است که نتوانید به خوبی تصمیم‌گیری کنید؛ چرا که هر دوی این برندها در بازار طرفداران زیادی داشته که ممکن است شما را دچار سردرگمی ‌کند. توصیه می ‌کنیم که ابتدا شرایط مدنظر خود به همراه ایده ‌آل‌های یک ماشین ظرفشویی را در نظر گرفته و با بررسی هر کدام از محصولات کمپانی ال ‌جی و بوش یکی از بهترین‌ ها را متناسب شرایط خود انتخاب نمایید.

از لحاظ قیمت محصولات ال جی شرایط بهتری در بازار دارند و البته در بعضی از زمان ها مانند تعطیلات یا زمان تبلیغات خاص، امکان تهیه محصولات ال جی با ۳۰ درصد تخفیف برای صرفه جویی بیشتر وجود دارد که این گزینه برای محصولات بوش کمتر پیش می آید.

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش

تنوع در مدل، برترین تفاوت ظرفشویی ال جی و بوش

ماشین ظرفشویی ال جی و بوش دارای مدل های مختلفی هستند که سبب شده تا دست کاربران برای انتخاب و خرید باز باشد. اما خب اگر بخواهیم به تنوع بیشتر مدل ها اشاره داشته باشیم قطعا بوش بیشترین مدل تولید شده را در میان تمامی برندهای فعال در زمینه ساخت ظرفشویی دارد. ماشین های ظرفشویی بوش از نظر تنوع مدل برای انتخاب و خرید بر ال جی برتری دارد.

طراحی ماشین ظرفشویی LG یا Bosch

طراحی یکی از مولفه هایی است که می توان به آن توجه ویژه ای داشت. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو از طراحی های مدرن و بسیار زیبایی برخوردار هستند که می توانند به جذاب تر جلوه دادن دکوراسیون و دیزاین آشپزخانه های شما کمک شایانی کنند.

دسته ها در ماشین های ظرفشویی جدید بوش و ال جی حذف شده و به صورت یک بریدگی بر روی بالای بدنه برای طراحی یکپارچه تر و باز و بسته کردن آسان تر درب ظرفشویی، طراحی شده است. ماشین های ظرفشویی ال جی در سبک های مختلفی تولید می شوند و طراحی در آنها به نسبت مدل ها متفاوت است.

در طراحی ظرفشویی های رده بالای ال جی، تنظیم عملکرد ظرفشویی (برنامه های شستشو، خاموش و روشن کردن) بر روی قسمت بالایی درب طراحی شده است که این سبب می شود تا ظرفشویی شما از یک طراحی یک دست و یکپارچه برخوردار باشد و علاوه براین شما را از بابت عدم تغییر تنظیمات برنامه یا خاموش کردن اتفاقی ظرفشویی توسط کودکان آسوده خاطر سازد.

در مورد ماشین های ظرفشویی بوش نیز می توان گفت که با توجه به مدل های مختلفی که تولید شده است، تغییرات چشمیگری به نسبت یک دیگر ندارند اما در کل باید عنوان کرد که ظرفشویی های ال جی و بوش هر دو از نظر طراحی، مدرن و چشم نواز هستند و انتخاب در بین این دو برند به سلیقه شما بستگی دارد.

میزان نویز، مقایسه ای برای ظرفشویی های بوش و ال جی

امروزه ماشین های آشپزخانه ای که تولید می شوند به نسبت ماشین های گذشته، سر و صداهای بسیار کمتری را تولید می کنند که این به امر به سبب بهره وری از موتورهایی است که در آنها به کار گرفته می شوند. ماشین های ظرفشویی با میزان دسی بل ۳۸ تا ۴۵ و نهایتا ۴۸، می توانند آرامش آشپزخانه و محیط شما را تضمین کنند.

ماشین های ظرفشویی بوش و ال جی در این بخش عملکرد نسبتا یکسانی را دارند و البته که این موضوع بسته به مدل های ظرفشویی این دو برند می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی صدای ماشین ظرفشویی بوش به نسبت برند ال جی بسیار کمتر است، البته این بی صدا بودن دستگاه سبب شده تا قیمت ماشین ظرفشویی بوش با رِنج بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

تنظیم قفسه ها در ماشین ظرفشویی های ال جی و بوش

تنظیم قفسه ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظروف های بیشتر و اقلام های بزرگ تری را در داخل ظرفشویی بار گذاری کنید. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به این قابلیت مجهز هستند و شما می توانید به میزان ۵ سانتی متر قفسه میانی را ارتقا دهید تا فضای کافی برای قفسه پایین و بارگذاری اقلام بزرگ ایجاد شود.

همچنین اهرم های داخل قفسه ها ظرفشویی ال جی و بوش متغیر هستند و شما می توانید برای بارگیری بیشتر ظروف و اقلام، آنها را به شیوه ای تغییر دهید که فضای بیشتری برای بارگذاری ظروف ها ایجاد شود.

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش

مقایسه دوام برند بوش و ال جی

اگرچه ال جی در بازار ماشین های ظرفشویی نسبتا جدید است، اما شرکتی نوآور میباشد و سعی در بهبود خدمات خود دارد. ماشین های ال جی از دوام و عمر مفید بالایی برخودار هستند اما بوش دوام خود را به همه اثبات کرده و قابل اطمینان ترین ماشین های ظرفشویی را دارد. بوش همچنین وعده ۱۰ سال عمر ماشین هایش را به مشتری ها میدهد.

بررسی فناوری های هوشمند

استفاده کردن از لوازم خانگی هوشمند به علت راحتی کار با آنها در حال حاضر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. درصورت ارتباط بین گوشی ‌های هوشمند با ماشین های ظرفشویی می توان از دو برنامه آمازون الکسا و گوگل اسیستنت برای ارتباط صوتی با ماشین ظرفشویی استفاده کرده و کلیه دستورات را با صوت به ماشین ظرفشویی داد. هر دو برند Bosch و LG از این قابلیت های هوشمند به شکل منحصر به فرد برخوردار می باشند.

بوش دارای برنامه HOMECONNECT هست که از آن برای شروع یک چرخه شستشوی استفاده می کنند. همچنین در صورت نشت آب با سرعت بر روی گوشی همراه هشدار می دهد و در هنگام کم شدن قرص های پاک کننده اخطار آن را نیز اعلام می ‌کند. ال جی از برنامه SMART THINQ پشتیبانی می کند که این فناوری پیشرفته‌تر بوده و در صورت ارائه برنامه های جدید برای محصولات ال جی امکان دانلود آن توسط گوشی همراه وجود دارد. با نزدیک کردن گوشی به ماشین ظرفشویی می توان برنامه را به ماشین انتقال داد.

همچنین به طور کل این تکنولوژی برنامه های شستشوی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

بهترین ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش رو از کجا میشه خرید ؟

امیدواریم که مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی برای شما مفیده بوده باشد و هنگام خرید ماشین ظرفشویی این نکات و ویژگی ها رو بکار ببرید تا بتوانید یک خرید ایده ال رو تجربه کنید. اگر شما هم از این ظرفشویی ها استفاده می کنید حتما تجربیات خودتان را برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید. لازم به ذکر است که ما نیز در فروشگاه هوم کالا مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را به ثبت برسانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید