نقد و بررسی

طریقه استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش

جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربرد ترین لوازم خانگی در کارهای روزمره خانه به شمار می رود بنابراین استفاده درست از آن و هم چنین به کارگیری روش ها و مواد لازم برای نگهداری آن ضروری است. با توجه به این که در حین کار ماشین ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی مثل سختی بالای آب، پسماند های غذا و … در قسمت های مختلف ماشین جرم ایجاد شود بنابراین نیاز است تا در فواصل زمانی مناسب جرم گیری را با روش های مناسب انجام داد. در ادامه مقاله هوم کالا نحوه استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش شرح داده می شود. به طور معمول برای جرم گیری آهک های حاصل از آب سخت از رسوب زدای بوش(descaler) و برای جرم گیری چربی ها و باقی مانده های غذا از تمیز کننده بوش (cleaner) استفاده می شود.

چرا باید از جرمگیر در ماشین لباسشویی و ظرفشویی خود استفاده کنیم؟

ماشین های لباسشویی و ظرفشویی با توجه به ساختاری که دارند به صورت مداوم با آب و مواد شوینده در ارتباط بوده و به همین دلیل یکی از پاکیزه ترین مکان های آشپزخانه به نظر می رسند.

اما در حقیقت این وسایل مدام در معرض آلودگی هستند و به مرور زمان جرم و رسوب زیادی در آن ها ایجاد شده و سبب آلودگی شان می شود. این جرم و رسوب در ظاهر بی اهمیت، آسیب زیادی به دستگاه و همچنین سلامتی ما  می رسانند.

دانه های مشکی رنگ و کپکی شکلی که دور لاستیک های لباسشویی دیده می شود نتیجه قابل رویت همین رسوب ها هستند. با این حال بسیار از جرم های لباسشویی اصلا به چشم نمی آید و داخل منافظ دیگ دستگاه رسوب می کنند.

در ماشین ظرفشویی این جرم ها معمولا دور المنت، داخل پره ها و منافظ آب پاش رسوب کرده و باعث اختلال در روند کار آن می شود. حتی ممکن است به مرور زمان تمام منافظ پاشش آب ظرفشویی مسدود شده و عملکرد موتور، هیت پمپ و المنت را مختل کنند.

به طور کلی می توان گفت جرم و رسوب ها مشکلات عمده ای از جمله:

  • کاهش عملکرد لباسشویی و ظرفشویی
  • بروز آلودگی در دستگاه و انتقال آلودگی به ظروف و البسه
  • افزایش مصرف برق

جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش

چرا باید ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنیم؟

با توجه به اینکه از ماشین های ظرفشویی به طور منظم استفاده می شود در دراز مدت، ممکن است با یک سری مشکلاتی روبه رو شوید از جمله این که کیفیت شست و شوی ظروف دیگر مثل سابق نیست و یا روی ظروف شیشه ای لکه دیده می شود. یکی دیگر از مواردی که ممکن است پیش بیاید ایجاد بوی نامطبوع در ماشین است. قسمتهای مختلف ماشین مثل لوله ها نیز با گذشت زمان بدلیل سختی آب دچار انسداد می شود. همه این موارد در صورتیکه به موقع رفع نشوند عمر مفید ماشین را کاهش می دهند. به ویژه در مناطقی که دارای آب با درجه بالای سختی هستند. یادگیری نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش و اجرای صحیح آن در فواصل زمانی منظم بوی نامطبوع ماشین را از بین برده و شست و شویی با کیفیت را میسر ساخته و طول عمر دستگاه را نیز زیاد می کند.

چگونه جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش را انجام دهم؟

بقایای آب سخت و تجمع آهک را باید با استفاده از مواد پاک کننده و جرم گیر پاک کرد. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش بسیار ساده است. ماشین ظرفشویی باید خالی از ظرف باشد. تنظیمات شست و شو را روی داغ ترین و طولانی ترین چرخه قرار می دهیم دما باید بالاتر از 60 درجه سانتی گرد باشد. باید توجه کرد که نیازی به مواد شوینده ی همیشگی نیست. پس از گذشت مدت زمان 30 دقیقه، یک قوطی جرم گیر بوش را که برچسب سر آن برداشته شده به صورت وارونه در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید، سپس اجازه دهید چرخه ی شست و شوی آن ادامه یابد. پس از اتمام، یک چرخه شستشوی دیگر را اجرا کنید. بهتر است بعد از اتمام جرم گیری، فیلترهای ماشین را باز و تمیز کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 استفاده کنید.

استفاده از پودر برای جرم گیری

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش که به شکل پودری است نیز مشابه با حالت قبلی است با این تفاوت که در این حالت پودر را در محل تعبیه شده برای پودر شست و شو ریخته و ماشین را با تنظیماتی که قبلا گفته شد روشن می کنیم. معمولا این پودرها به صورت مشترک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش

تاثیر استفاده از جرم گیر مناسب بر کارکرد دستگاه

به طور مسلم با انتخاب یک جرم گیر مناسب مثل جرم گیر بوش و آگاهی کافی از نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش و استفاده به موقع از آن، علاوه بر افزایش عمر مفید ماشین ظرفشویی، می توان کارکرد دستگاه و شست و شو را بهبود داده و از ایجاد لکه بر روی ظروف جلوگیری کرد، علاوه بر این از سوی دیگر با از بین بردن رسوبات آهک و پسماند ها، موجب می شود انتقال گرما موثرتر انجام شده و به این ترتیب، مصرف برق و انرژی نیز کاهش داده می شود.

طریقه استفاده از نمک نرم کننده برای جلوگیری از تجمع جرم

استفاده از نمک های نرم کننده نیز یک روش عالی برای نرم کردن آب سخت مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش است. دفترچه راهنمای خود را مرور کنید تا ببینید آیا در ماشین ظرفشویی شما می توان از نمک نرم کننده استفاده کرد یا خیر. اگر چنین شد، به سادگی نمک را درون ظرف نمکی که داخل ماشین ظرفشویی است بریزید. برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از نمک نرم کننده برای نرم شدن آب سختی که وارد ماشین ظرفشویی می شود استفاده می کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما از نمک نرم کننده استفاده می کند، فقط به یاد داشته باشید که ظرف نمک را مرتباً پر کنید و بلورهای نمکی را که به دور درب ظرف ریخته اند پاک کنید تا باعث تخریب وان فولاد ضد زنگ نشوند.

تنظیمات مربوط به سختی آب در ماشین ظرفشویی

اکثر مدل های ظرفشویی بوش مثل ظرفشویی بوش مدل   sms68mi04e سختی آب را در نظر گرفته و دارای سیستمی جهت نرم کردن آب ورودی به ماشین هستند. در این سیستم ها ابتدا باید درجه سختی آب منزل خود را تعیین کنید و با توجه به محدوده ی آن تنظیمات دستگاه را انجام دهید، تا با توجه به میزان و درجه سختی آب، نرم کردن و کاهش سختی آن را انجام دهد.

زمان جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش چه وقتی است؟

به طور کلی می توان گفت اگر شما از همان ابتدای استفاده از دستگاه خود را جرمگیری می نمایید ، هر 50 الی 60 بار شستشو میبایست ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را جرم گیری نمائید. به طور مثال اگر هر رور از ماشین ظرفشویی یک بار استفاده می نمایید هر دو ماه یک بار ماشین ظرفشویی خود را جرمگیری نمائید. و اگر ماشین لباسشویی خود را هر هفته یک یا دو بار روشن می کنید می بایست ماشین لباسشویی را هر 6 ماه یکبار جرمگیری نمایید.

هشدار: استفاده از هر نوع جرمگیر ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تا مقدار خیلی کمی رنگ استیل و دیگ را کمی کدر می کند، در استفاده از جرم گیرهای ماشین ظرفشویی و لباسشویی زیاده روی نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید