علم و تکنولوژی, عمومی, نقد و بررسی

برتری لوازم خانگی بوش به سایر برندها

برند بوش

در این مقاله ما قصد داریم به نقد و بررسی لوازم خانگی بوش بپردازیم این برند آلمانی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودرو و ابزار آلات صنعتی در دنیا محسوب می شود، اما این شرکت با ورود به صنعت لوازم خانگی نیز توانست با تولید محصولات بسیار باکیفیت خیلی زود به یکی از برندهای مطرح در این صنعت تبدیل شود این شرکت همیشه سعی کرده با حفظ کیفیت و به کارگیری جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در محصولات خود نامی نیک از خود به جا بگذارد ما در این مقاله سعی داریم دلایل محبوبیت این برند را مورد بررسی قرار دهیم و در ادامه به معرفی محصولات این شرکت در حوزه لوازم خانگی بپردازیم.

تاریخچه بوش

موسس کمپانی لوازم‌ خانگی بوش رابرت بوش است که در ایام جوانی و زمانی که تنها 25 سال سن داشت کارگاه تولیدی خود را در اشتوتگارت آلمان راه‌اندازی نمود. در حقیقت آن کارگاه کوچک محل تولد کمپانی‌های بزرگ بوش است. نخستین کارخانه بوش در سال 1901 در همان شهر ساخته شد و 10 سال بعد در سال 1910 نیز کارخانه فوئرباخ در مجاورت اشتوتگارت راه‌اندازی شد.

در آن زمان بوش به یک کمپانی تقریباً بزرگ با 2 شعبه در این کشور تبدیل‌شده بود. در سال 1917 استارت صادرات لوازم خانگی بوش به دیگر کشورها نیز زده شد.

امروزه کمپانی بوش یکی از 3 برند برتر جهان در تولید لوازم خانگی محسوب می‌شود. در سال 2012 بوش نزدیک به 34000 کارمند در سراسر جهان داشت که تا امروز تقریباً به این تعداد حدود 15 هزار نفر دیگر اضافه‌شده است.

کمپانی بوش یخچال و فریزرهای ساید بای ساید خود را در کشور کره تولید و مونتاژ می‌کند و ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی‌های آن در کمپانی بوش که در ترکیه است ساخته می‌شوند. در پاسخ به این سؤال که لوازم خانگی بوش ساخت کجاست باید 10 کشور را نام ببریم.

برند BOSCH

برند بوش BOSCH

لوازم خانگی در کدام کشور تولید می شود؟

همان طور که می دانید برند بوش یکی از شناخته شده ترین برندهای کشور آلمان می باشد که کلیه تولیدات این مارک لوازم خانگی تحت نظارت مستقیم مهندسین و متخصصین آلمانی تولید می گردد اما آیا کل محصولات بوش آلمان در خود این کشور تولید می شود؟

در جواب این سؤال باید بگوییم خیر چراکه این شرکت در کشورهای مختلف دارای خط تولید می باشد اما شاید برای شما این سؤال پیش آید که چرا این شرکت لوازم خانگی خود را در کشورهای مختلف تولید می کند؟

باید بگوییم که برای این کار دلایل مختلفی وجود دارد که به مهم ترین های آنها در اینجا اشاره خواهیم کرد، همانطور که می دانید رقابت درزمینهٔ لوازم خانگی بسیار زیاد است به همین دلیل شرکت بوش برای حفظ کیفیت و حفظ قیمت های رقابتی برخی از محصولات خود را در کشور هایی همچون چین، ترکیه، اسلوونی، اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشورها خط تولید دارد چراکه میزان هزینه سطح انرژی و دستمزد در کشورهای مختلف متفاوت است به این شکل قیمت تمام شده محصول را کاهش داده از طرف دیگر به دلیل اینکه هر کشور در یک صنعت صاحب تکنولوژی است سعی کرده از تجربیات آنها استفاده کند به طور مثال چون خود کشور آلمان پیش رو و صاحب تکنولوژی در صنعت شستشو می باشد بیشتر ماشین های ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی را در همین کشور تولید می کند و متخصصین ویژه ای در این امر دارند این کمپانی نیز سعی کرده از علم آن ها در تولیدات هرچه بی نقص ترشان استفاده کند به عنوان مثال ایتالیا صاحب تکنولوژی و صنعت در پخت و پز است و خود نیز دارای بهترین برندهای دنیا در این صنعت است از این رو شرکت بوش محصولاتی مانند اجاق گاز را در این کشور تولید می کند تا از تکنولوژی و تجربیات مهندسین آن کشور در کنار متخصصین خود بهره گیرد تا بتواند به بالاترین سطح کیفیت در تولیدات لوازم خانگی خود دست پیدا کند؛ اما بسیاری از لوازم خانگی کوچک تر نیز مانند آبمیوه گیری، چای ساز و غیره به دلیل تولید انبوه تر آن و کم تر درآمدن هزینه تولید در کشور چین تولید می شود.

تمامی محصولات لوازم خانگی در خط های تولیدی آن در سرتاسر دنیا تحت نظارت متخصصین بوش آلمان نظارت می گردد و وجود کیفیت یکسان و بی نقص آن ها در مدیریت خط های تولیدی این برند از دیگر نقاط قوت و محبوبیت این کمپانی است.

علت محبوبیت برند بوش

اگر بخواهیم علت محبوبیت زیاد برند بوش را جویا شویم در میابیم که به دلیل کیفیت بالای محصولات می باشد. روبرت بوش همیشه معتقد بود که محصولات او باید بالا ترین کیفیت را داشته باشند و همینطور هم شد. محصولات بوش علاوه بر کیفیت، طراحی و زیبایی خاص خودشان را هم دارند.

طراحی لوازم خانگی بعد از کارایی و تکنولوژی های بکار رفته اهمیت زیادی برای کاربران دارد. همانطور که امروزه افراد اهمیت زیادی به دکوراسیون خانه شان می دهند این شرکت، لوازم خانگی را در رنگ بندی و طراحی های متفاوتی تولید کرده است تا افراد بتوانند به راحتی محصولات بوش را با سایر لوازم خانه ست کنند. بعضی از لوازم خانگی مانند غذا ساز یا آبمیوه گیری به سختی باز و بسته می شوند و افراد سعی می کنند کمتر از این لوازم استفاده کنند اما محصولات این برند اینطور نیست و به راحتی می توان از لوازم خانگی برند بوش استفاده کرد؛ در واقع یکی دیگر از علت های محبوبیت برند بوش آسوده کار کردن با لوازم است.

لوازم برقی بوش دارای مصرف کم انرژی می باشند و مهندسین این شرکت با فناوری های جدید توانسته اند کم مصرف ترین لوازم برقی را تولید کنند.

تفاوت بوش آلمان با بوش ترکیه

تفاوت اصلی لوازم خانگی بوش آلمان و ترکیه در کیفیت آن است. همان‌طور که انتظار می‌رود جدیدترین، بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات توسط شرکت بوش آلمان تولید می‌شوند. از این‌رو نمی‌توان توقع داشت کیفیتی که در محصولات بوش آلمان وجود دارد را در محصولات بوش ترکیه مشاهده کرد. همچنین تکنولوژی ساخت محصولات بوش آلمان بسیار پیشرفته‌تر از محصولات بوش ترکیه است.

از دیگر تفاوت‌های بارز لوازم خانگی بوش آلمان و ترکیه می‌توان به قطعاتی که در ساخت محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره کرد. طبیعی است که در محصولات بوش آلمان از قطعاتی بسیار باکیفیت‌تر استفاده می‌شود و قطعات درجه‌ یک آلمانی در آن‌ها قرار داده می‌شوند.

اما مزیت لوازم خانگی بوش ترکیه نسبت به لوازم خانگی بوش آلمان، قیمت لوازم خانگی بوش ترکیه است که پایین‌تر است. ازاین‌رو درصورتی‌که نمی‌خواهید خیلی زیاد برای خرید ظرفشویی، لباسشویی و یخچال خود هزینه کنید می‌توانید محصولات بوش ترکیه را به‌جای بوش آلمان خریداری نمایید. البته این بدان معنا نیست که محصولات بوش ترکیه کیفیت خیلی پایینی دارند.

برعکس کیفیت لوازم خانگی بوش ترکیه به نسبت خوب است؛ اما آن‌طور که باید مانند بوش آلمان کیفیت بسیار خوب ندارند؛ اما نمایندگی بوش ترکیه نیز به‌عنوان مرکزی معتبر برای خرید محصولات بوش شناخته می‌شود. لازم به ذکر است این موضوع را نیز بدانید که همیشه کیفیت محصولات بوش ترکیه پایین‌تر از بوش آلمان نیست. به‌عنوان‌مثال لباسشویی سری 4 بوش ساخت ترکیه با لباسشویی سری 6 بوش ساخت آلمان از لحاظ کیفیت بر اساس نظر کارشناسان یکی است و تنها از لحاظ مدل با یکدیگر تفاوت دارند.

گارانتی بوش سرویس

اگر شما قصد تهیه لوازم خانگی بوش را دارید و یا به می خواهید که به اطلاعات کامل یک محصول دسترسی داشته باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت رسمی بوش آلمان مراجعه کنید و اگر می خواهید بدانید که آیا این شرکت در حال حاضر دفتر فروش در کشور شما دارد یا خیر می توانید بعد از وارد شدن به سایت بوش در بالای صفحه گزینه Find your local website را بزنید و با انتخاب قاره خود ببینید که آیا این شرکت در کشور شما دفتر فروش دارد یا خیر.

اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا این شرکت در کشور ایران نیز دفتر فروش دارد باید بگوییم شرکت بوش بعد از توافق برجام در ایران چهار شرکت کاسپین، مهستان، کاراگستر و سناپویان را به عنوان نماینده خود تحت عنوان بوش سرویس معرفی کرد و نام ایران در این لیست قرار گرفت اما با بازگشت تحریم ها اسم ایران دوباره از این لیست شرکت بوش حذف شد اما این شرکت بابت محصولاتی که وارد ایران کرده است به خدمات پس از فروش و گارانتی خود پای بند است به همین خاطر شما می توانید همچنان نام ایران را در قسمت خدمات این شرکت مشاهده کنید.

دسته بندی های کلی لوازم خانگی بوش

تا اینجا کلیتی در ارتباط با لوازم خانگی بوش را باهم مرور کردیم و در ادامه می خواهیم نگاه کوتاهی بر محصولات شرکت بوش داشته باشیم و همانطور که گفتیم لوازم خانگی را می توانیم به دو دسته کلی تقسیم کنیم: لوازم خانگی کوچک و لوازم خانگی بزرگ ما محصولات شرکت بوش را پنج خانواده به شما معرفی می کنیم:

پخت و پز

1. اجاق گاز و صفحه برقی

2. فر و مایکروویو

3. کشو گرمکن

4. فر و مایکروویو

5. کشو گرمکن

6. هود

7. گریل

8. توستر

شستشو و نظافت

1.ماشین لباسشویی

2. ماشین ظرفشویی

3. جاروشارژی

4. جاروبرقی

5. اتو

نوشیدنی ساز

1. چای ساز و کتری برقی

2. آب مرکبات گیری

3. آبمیوه گیری

4. اسپرسوساز

5. قهوه ساز

خردکن و غذاساز

1.همزن برقی و گوشتکوب برقی

2. آسیاب و مخلوط کن

3. چرخ گوشت

4. غذاساز

5. خردکن

یخچال و فریزر

1. یخچال ساید بای ساید

2. یخچال فریزر

3. یخچال دو قلو

4. فریزر

5. یخچال توکار

توضیحاتی در رابطه با برخی از لوازم خانگی بوش

جاروبرقی بوش کیفیت را به رخ می‌کشد

نگاهی به لیست پرفروش‌ترین جاروبرقی‌های چند سال اخیر، قدرت برند بوش در تولید دستگاه‌های جاروبرقی مرغوب را اثبات می‌کند. موتورهای قدرتمند با توان مصرفی مناسب و به‌صرفه، ویژگی مشترک جاروبرقی‌های با کیفیت این برند است. بوش توجه ویژه‌ای در افزایش قدرت مکش جاروبرقی‌های خود دارد و محصولاتی با قدرت مکش بالا عرضه می‌کند؛ تا هیچ آلاینده‌ایی را از دست ندهند و قدرت پاکسازی بالایی داشته باشند.

طراحی بسیار زیبا و شکیل، نشان از خلاقیت طراحان این برند می‌دهد؛ جاروبرقی‌های بوش از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین محصولات این برند هستند. وزن مناسب و چرخ‌های روان، جابجایی آنها را آسان می‌کند و به راحتی در سطح خانه جابجا می‌شوند. تنوع کالایی در بازار جاروبرقی‌های بوش به وفور دیده می‌شود و در تمام باز‌های قیمتی می‌توان یک جاروبرقی با کیفیت و قدرتمند از برند بوش پیدا کرد. این ویژگی‌ها و امکانات، دلایل مناسبی هستند تا جاروبرقی بوش را به لیست خرید لوازم خانگی اضافه کنند.

برخی از جاروبرقی‌های قدرتمند بوش:

  • جاروبرقی بوش مدل BGL81800
  • جاروبرقی بوش مدل BGL8PRO3IR
  • جارو برقی بوش مدل BGL35MOV24
  • جاروبرقی بوش مدل BGL6PRO1
  • جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

برای خرید جاروبرقی از برند بوش و سایر برندها می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی هوم کالا اقدام نمایید.

لذت آبمیوه طبیعی با آبمیوه گیری بوش

آبمیوه گیری یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند بوش محسوب می‌شود؛ که بالاتر از بیشتر رقبای خود، در لیست پرفروش‌ترین آبمیوه گیری‌های هر سال قرار می‌گیرد. یک دستگاه آبمیوه گیری مناسب باید در چند فاکتور کیفیت خوبی ارائه دهد:

  • قدرت دستگاه
  • سرعت دستگاه
  • جنس تیغه
  • جنس بدنه
  • میزان مصرف انرژی
  • دهانه آبمیوه گیری
  • ظرفیت آبمیوه گیری

بهترین آبمیوه گیری‌های بوش:

  • آبمیوه گیری بوش مدل MES4010
  • آبمیوه گیری بوش مدل MES4000
  • آبمیوه گیری بوش مدل MES3500
  • آبمیوه گیری بوش مدل MES25A0

اتو بخار بوش بهترین ضد چروک

دیگر محصولی که بوش در آن رقیبی سرسخت برای سایر برندها به شمار می‌آید، اتو بخار است. در بازار اتو بخار، برندهای متعددی گزینه‌های قدرتمندی از خود ارائه می‌دهند؛ یکی از آن برندها که گزینه‌‌های زیادی برای ارائه دارد، بوش است که از چرخه تولید اتو بخارهای آن، محصولات با کیفیتی عبور می‌کنند؛ که به امکانات و قابلیت‌های کاربردی زیادی مجهز شده‌اند. موتورهای قدرتمندی که بوش در اتو بخارهای خود استفاده می‌کند، کیفیت کار آنها را بالا می‌برد.

اگر قصد خرید اتو بخار مخزن‌دار دارید، همچنان از دسته‌بندی محصولات بوش خارج نشوید؛ چون اتو بخارهای مخزن‌دار این برند نیز کیفیت ساخت مطلوبی دارند و قدرت قرار گرفتن در لیست گزینه‌های خرید شما را دارند. از بخاردهی لحظه‌ای و پیوسته مناسبی برخوردارند و به قابلیت‌های متعددی چون بخاردهی در حالت عمودی، سیستم ضد چکه و سیستم رسوب‌زدایی مجهز شده‌اند. کفه‌هایی با ویژگی‌های ضد خراش و حرکت روان بر روی لباس، دیگر مزیت خرید اتو بخار بوش است.

لیست کوتاهی از بهترین اتو بخارهای بوش:

  • اتو بخار بوش مدل TDI9020GB
  • اتو بخار بوش مدل TDA5024214
  • اتو بخار مخزن دار بوش مدل TDS6030
  • اتو بخار بوش مدل TDA503011P
  • اتو بخار بوش مدل TDA5030110

خلاصه

امیدواریم که توانسته باشیم در متن بالا کلیات لازم را درباره لوازم خانگی بوش بیان کرده باشیم. شما عزیزان می توانید برای هر محصول مورد نظرتان راهنمای خرید کامل آن به سایت هوم کالا مراجعه فرمایید و یا اگر نیاز به دانستن هرچه بیشتر درباره گارانتی بوش و یا نمایندگی های بوش داشتید نیز می توانید آن را در مقاله مربوطه مطالعه فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید