نقد و بررسی

تعمیر جاروبرقی بوش

تعمیر جاروبرقی بوش

هرگز فراموش نکنید که در تعمیر جاروبرقی بوش قبل از هر چیزی باید جاروبرقی را از برق جدا کنید. نکته بعدی نیز این است که از ساده ترین دلایل و راه حل ها کار را آغاز کنید. گاهی همین دلایل ساده و پیش پا افتاده مشکل شما را حل می کند. نکته مهم بعدی نیز که متاسفانه رعایت نکردن آن موجب بروز خسارت های سنگین شده است این است که تعمیر موارد تخصصی تر که در آن سررشته ای ندارید را به ما بسپارید تا با اشتباهات فردی و آزمون و خطا خسارات بیشتری به دستگاه وارد نشود. این مورد بیشتر در رابطه با موتور و برد دستگاه صدق می کند.

در این مطلب ابتدا به نکات مهم درباره تعمیر جاروبرقی اشاره می کنیم و سپس چند راه حل خانگی برای تعمیر جاروبرقی بوش در منزل ارائه خواهیم کرد.

تعمیر جاروبرقی بوش در منزل را از کجا شروع کنیم؟

همانطور که گفته شد همیشه در نظر بگیرید که احتمال دارد ساده ترین راه حل مشکل را برطرف کند. برای مثال برای تعمیر جاروبرقی بوش در منزل که روشن نمی شود قبل از بررسی موتور دستگاه باید اتصال دستگاه به پریز برق چک شود. یا برای مکش ضعیف، گزینه بررسی برد، آخرین راه حل و چک کردن مسائلی همچون انسداد لوله و برس در اولویت بالاتری قرار دارند. باید در تعمیر جاروبرقی بوش در منزل ابتدا علت را پیدا کنید و بعد از ساده ترین راه به سمت دشوارترین راه حرکت کنید و هر کجا که احساس کردید تعمیر جاروبرقی خارج از دانش فنی شماست با هوم کالا تماس بگیرید تا همکاران من هماهنگی های لازم برای ارسال دستگاه یا اعزام تعمیرکار را برای شما انجام دهند.

مشکلات جاروبرقی بوش

  • جاروبرقی من مکش کمی دارد؟

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید خیلی نگران نباشید چون در بیشتر مواقع راه حل ساده ای برای رفع آن وجود دارد، بخصوص اگر دستگاه را تازه خریداری کرده اید و خیلی از عمر آن نمی گذرد. مشکل مکش ضعیف می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما عمده ترین آن پر شدن کیسه یا مسدود شدن مسیر شلنگ جاروبرقی است. کیسه اگر پر باشد باید تخلیه یا تعویض شود. در غیر این صورت به سراغ شلنگ دستگاه بروید.

شلنگ جاروبرقی را بررسی کنید تا در دهانه آن یا در مسیر شلنگ چیزی گیر نکرده باشد. گاهی هم رسوبی از گل و لای موجب این مساله می شود که به همین دلیل توصیه می کنیم زمین یا فرش خیس را با جاروبرقی تمیز نکنید. دلیل رایج دیگر تجمع کرک و مو در دهانه و روی برس جاروبرقی است. این قسمت را خیلی ساده با دست یا قیچی تمیز کنید بدون اینکه به برس آسیب بزنید.

در نهایت نیز به سراغ فیلتر جاروبرقی بروید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. در همین مطلب نحوه تعویض فیلتر را آموزش داده ایم.

تعمیر جاروبرقی بوش

  • تعمیر جاروبرقی بوش، چرا جارو برقی روشن نمی شود؟

بارها اتفاق افتاده است که افراد به دلیل روشن نشدن دستگاه جاروبرقی آن را به مرکز سرویس ارسال کرده اند اما جاروبرقی به راحتی در تعمیرگاه روشن شده است. روشن نشدن دستگاه در بسیاری از موارد می تواند از خرابی پریز برق یا چند راهی و قطع بودن برق ساختمان باشد.

برای بررسی خرابی پریز یا سه راهی کافیست از فازمتر استفاده کنید. راه حل قطع شدن برق ساختمان به دلیل پریدن فیوز هم به راحتی با استفاده از دکمه فیوز امکان پذیر است. برای چک کردن قطعی برق ساختمان می توانید سایر لوازم برقی و روشنایی خانه را امتحان کنید. خارج از این موارد دلیل دیگر روشن نشدن دستگاه موتور یا برد آن است.

اما همیشه اینگونه نیست که دستگاه از ابتدای شروع کار روشن نشود. گاهی وسط استفاده از جاروبرقی دستگاه ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. در این موارد به جای اقدام برای تعمیر دستگاه کمی به آن استراحت دهید. زیرا داغ شدن دستگاه به دلیل استفاده بیش از حد از دستگاه سنسورهای حرارتی را تحریک می کند.

  • چرا از جاروبرقی من بوی بدی می آید؟

دلایل بوی بد در بسیاری موارد با دلایل مکش ضعیف یکسان است. از جمله مسدود شدن لوله، پر شدن کیسه و عملکرد ضعیف فیلتر که رفع همه این موارد توضیح داده شده است. اما در کنار این موارد ممکن است این بوی سوختگی از جاروبرقی ناشی از دلایلی مانند سوختگی موتور جاروبرقی، ضعیف شدن تسمه، لغزش بلبرینگ و سوختن سیم کشی باشد. رفع این موارد به دانش فنی بالاتری نیاز دارد که اگر انجام آن برای شما مقدور نیست باید کار را به دست تعمیرکاران متبحر سرویس بسپارید.

  • تعمیر جاروبرقی بوش، از جاروبرقی من صداهای عجیبی بیرون می آید علت چیه؟

بروز سر و صدا از جاروبرقی بیشتر در مورد دستگاه هایی اتفاق می افتد که از عمر آنها مدت زیادی گذشته است. اگر این چنین باشد مشکل را باید در موتور، بلبرینگ، تسمه و فن های دستگاه جستجو کرد. به دلیل رابطه نزدیک این اجزا ممکن است دو یا چند مورد با هم اتفاق افتاده باشد. اما قبل از بررسی آنها بهتر است باز هم ابتدا شلنگ، برس، کیسه و فیلتر را بررسی کنید.

  • عوض کردن فیلتر جاروبرقی بوش در منزل چگونه است؟

بارها در این مطلب در مورد تعویض فیلتر هوا صحبت کردیم. در این بخش توضیح خواهیم داد که چگونه با تعویض فیلتر اقدام به تعمیر جاروبرقی بوش کنیم. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که تعویض نکردن فیلترها می تواند منجر به سوختن موتور شود.

دو نوع فیلتر در جاروبرقی بوش وجود دارد که عبارت از فیلتر هوا و هپا می باشد. فیلتر هوا مانع ورود گرد و خاک به داخل موتور می شود. برای دستیابی به این فیلتر باید محل قرار گیری کیسه را باز کنید تا بعد از برداشتن کیسه جاروبرقی به فیلتر هوا دسترسی داشته باشید. این فیلتر بصورت کشویی از بالا خارج می شود و به راحتی می توان آن را برداشت و فیلتر جدید را جایگزین کرد. تعویض فیلتر هوا هر 6 ماه یکبار باید انجام شود.

فیلتر هپا نیز اجازه نمی دهد که گرما و گرد و خاک به محیط وارد شود و در صورت خرابی آن گرد و خاک را به جای جذب کردن به داخل موتور هدایت می کند. برای تعویض آن کافیست محفظه عقب را باز کنید و فیلتر را بعد از رها کردن گیره بردارید و فیلتر هپای جدید را جایگزین آن کنید. حتما بخاطر داشته باشید که فیلترهای تعویضی باید اصل و اورجینال باشند تا عملکرد ضعیفشان موجب سوختن موتور نشود. نکته مهم دیگر اینکه فیلتر هپا بر خلاف فیلتر هوا قابل شستشو نیست و باید 6 ماه یک بار تعویض شود.

تعمیر جاروبرقی بوش

خرابی رایج جاروبرقی بوش

از جمله خرابی‌های رایج جاروبرقی بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به یاد داشته باشید هر یک از موارد زیر ممکن است اخطاری برای خرابی‌های پرهزینه‌تر باشد. پس در صورت وجود هرگونه خرابی در اسرع وقت از متخصصین مجرب درخواست کمک نمایید.

  • خرابی خرطومی جاروبرقی بوش
  • احساس بوی سوختگی
  • جمع نشدن سیم جمع کن
  • خرابی چرخ‌ها
  • از کار افتادن دکمه‌های موجود روی دستگاه
  • از کار افتادن یا ضغیف شدن قدرت مکش جاروبرقی بوش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید