نقد و بررسی

جارو برقی کیسه‌ دار بخرم یا مخزن دار؟

از زمانی که بشر به این واقعیت پی برد که می توان با استفاده از یک سری لوازم هوشمند، گذران زندگی را برای خود راحت تر کند، جارو برقی در حال خدمت به نسل بشر است. در نتیجه از قدیم الایام عضو ثابت تمامی خانه های مدرن بوده است و تا امروز نیز همچنان در حال ادامه دادن به سلطنت خود است. جارو برقی ها پای خود را از خانه ها نیز فراتر گذاشتند و دامنه خدمتشان به اداره ها و مغازه ها نیز کشیده شد چرا که تمیز گردن گرد و غبار و کثیفی، بدون جارو برقی تقریباً امری محال به نظر می رسد.در ادامه مقاله در سایت هوم کالا با ما همراه باشید.

تاریخچه جاروبرقی

جارو برقی وسیله است که به وسیله نیروی مکش، گرد و غبار و آلودگی ها را جمع آوری می کند. اولین بار جاروبرقی توسط شخصی به نام آیوز مک گافی اختراع شده و این اختراع در آمریکا به ثبت رسید از سال 2014 میلادی و طبق قوانین اتحادیه اروپا تولید جاروبرقی با مصرف برق بیش از 1600 وات ممنوع شد و از سال 2017 این میزان به 900 وات کاهش یافت. آزمایش ها نشان داده اند که جاروبرقی می تواند تا صد در صد کک های جوان را از بین ببرد و خورد آشغال های جمع شده توسط جاروبرقی در یک کیسه جمع می شوند تا بعداً دور ریخته شود جاروبرقی ها از اندازها با مدل های مختلفی برخوردار هستند.

جاروبرقی یکی از وسایل مهم و ضروری خانگی می باشد که این روزها در اکثر خانه ها یافت می شود. کارخانه های گوناگون این دستگاه را در شکل های مختلف ساخته و به بازار عرضه می کند بعضی از این جاروبرقی ها دارای کیسه زباله یکبار مصرف هستند و بعضی ها دارای کیسه دایمی هستند که هر بار بعد از استفاده باید محتویات داخل کیسه را تخلیه کرد.

دیدگاه کلی جاروبرقی

با وجود تنوع زیاد این محصول در بازار برای خرید جاروبرقی ابتدا باید نیازها و توقعات خود را در نظر بگیرید و هم چنین دقت داشته باشید که همیشه یک جاروبرقی گران قیمت نمی تواند از کیفیت و عملکرد بالای برخوردار باشد. توان مکش، قدرت موتور جاروبرقی، نوع جاروبرقی، طول سیم و تعداد سری های مکش جاروبرقی از مواد تاثیر گذاری هستند که باید حتماً به آن ها توجه کنید.

نوع جاروبرقی می تواند کیسه دار یا بدون کیسه، خوابیده، سطلی یا رباتیک باشد. جاروهای کیسه دار تخلیه راحت تر و بهداشتی تر هستند از طرفی جاروبرقی بدون کیسه با فشرده سازی گرد و غبار حجم بیشتری از زباله در خود جایی می دهد و این ویژگی باعث شده که با پر شدن مخزن افت مکشی کمتری در آن رخ دهد.

جاروبرقی رباتیک

امروزه در عصر تکنولوژی دیگر نیازی نیست که وقت خود را برای جارو زدن منزلتان تلف کنید. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع جاروبرقی رباتیک دیگر نیازی به این کار نیست. فکر برندی آلمانی با تقریباً 90 سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات خانگی برقی جاروی رباتیکی به ارمغان آورد که شما را با پیشرفته ترین و بهترین تکنولوژی های روز در تمیز کردن منزل تان کمک کند فقط کافی است آن را برای 7 روز آینده برنامه ریزی کنید تا به صورت اتوماتیک از ایستگاه شارژ خود خارج خانه را جارو کند و سپس به ایستگاه شارژ خود باز گردد.

همچنین فکر با قرار دادن قابلیت دیوار مجازی در این جارو رباتیک مانع از افتادن آن از پله یا ارتفاعات می شود یا حتی می توانید مطمئن باشید. جارو اشتباهی وارد دستشویی نمی شود.علاوه براین این محصول به صورت خودکار گوشه ها را تشخیص می دهد و از برخورد به دیوار جلوگیری می کند و به صورت خودکار زیر مبل میرود و تا 9/5 سانتی متر از زیر اثاث منزل شما را جارو می کند حتی وقتی که احساس خستگی کردید می توانید با استفاده از ریموت این دستگاه به صورت کنترلی خانه خود را تمیز کنید.

جاروبرقی سطلی

جاروبرقی ایستاده یا سطلی که به جاروی عصای نیز شناخته می شود آن دسته از جاروبرقی ها هستند که مخزن زباله آن ها، موتور، پایروبی و دستگیره همگی در یک بدنه جای گرفته اند و مهم ترین شاخصه آن این است که این نوع جاروبرقی فاقد لوله خرطومی می باشد این جاروبرقی ها در طی زمان های مختلف تغییرات عمده در موتور و مخزن داشته اند اما ظاهر آن ها تغییر چندان زیادی نکرده است.جاروهای عصایی به دلیل ظرفیت محدود مخزن زباله برای مساحت های بزرگ مناسب نیستند و معمولاً سیم جمع کن ندارند و سیم برق آن ها باید به صورت دستی جمع شود و به گیره روی بدنه آویزان کنید.

جاروبرقی خوابیده

این روزها در هر خانه مغازه یا اداره جاروبرقی وجود دارد و تمیز کردن محل زندگی و محل کار بدون جاروبرقی دور از ذهن و کاری نشدنی است این محصول یک مدل دیگر از جاروبرقی های موجود در بازار است که عملکرد آن نیز مانند همه ی جاروبرقی ها با مکش همراه است.برروی آن ها امکانات زیادی لحاظ شده است و تا حد ممکن جمع و جور ساخته شده است تا نگهداری از آن در منزل کوچک هم مقدور باشد این مدل امکانات اضافی، سری های مختلف و لوله تلسکوپی و خرطومی برخوردار است علاوه براین قدرت مکش این دستگاه به دلیل موتور بزرگی که دارد بیشتر از مدل های دیگر می باشد به دلیل دو قسمتی بودن انعطاف پذیر هستند و به شما کمک بیشتری در تمیز کردن قسمت های دور از دسترس مانند زیر مبل ها و فرش ها می کنند.

جارو برقی کیسه‌ دار بخرم یا مخزن دار؟

مدل های کیسه دار همان طور که از اسمشان پیدا است کیسه ای جهت نگهداری گرد غبار و زباله‌ در آن ها تعبیه شده است. جنس این کیسه ها یا پارچه ‌ای است و یا پلیمری. امروزه پاکت های کاغذی یک بار مصرف نیز به عنوان کیسه وارد بازار شده اند و کار را بیش از پیش برای کاربران راحت کرده اند. برخی مدل های به گونه ای طراحی شده اند که بتوان چند نوع کیسه را در آن ها استفاده کرد.

در جارو برقی های مخزنی هیچ گونه کیسه ای جاسازی نشده است. زباله های جمع شده به وسیله موتور،در مخزن پلاستیکی شفافی که معمولاً به دسته آن ها آویزان است، جمع می شود. مدل های پیشرفته تر گرد و غبار را به صورت فشرده جمع می کنند و از راندمان بالاتری نیز برخوردارند. در نتیجه هم فاصله بین خالی کردن مخزن بیشتر می شود و هم دارای ابعاد کوچک تری هستند. این که کدام نوع آن بهتر است را فقط خودتان می توانید تشخیص دهید. بعضی کار کردن با مدل های کیسه دار را می پسندند و عده ای علاقمند به کار با نوع های دیگر هستند.

از آن جا که جارو برقی اصل در لیست وسایل پر مصرف رده بندی می شود برای جلوگیری از بالا رفتن صورت حسابتان، سعی کنید در ساعات اوج مصرف که معمولاً حدود 8 تا 11 شب است به هیچ وجه از آن استفاده ننمایید. برای آن که جارو برقیتان همانند روز های اول قدرت و مکش خود را داشته باشد لازم است کیسه و فیلتر آن به طور مرتب تمیز شوند. هنگام کشیدن جارو برقی سعی کنید به لوله خرطومی زیاد فشار وارد نکنید چرا که در صورت ترک برداشتن، باد از آن قسمت خارج شده و مکش جارو برقی کم می شود.

برای دیدن انواع مختلف  جاروبرقی های بوش و یک خرید مطمئن به سایت هوم کالا  مراجعه کنبد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید