برترین ها, نقد و بررسی

تهیه کاپوچینو با قهوه ساز

درست کردن کاپوچینو با دستگاه، یکی از مواردی است که افراد زیادی یا به دنبال یاد گرفتن آن هستند. اما بعضی از افراد حتی نمی‌دانند روشی برای تهیه کاپوچینو با قهوه ساز وجود دارد. امروز ما در فروشگاه قهوه میم در خدمت شما هستیم تا به بررسی این مورد بپردازیم. برای تهیه کاپوچینو، ابتدا بهتر است تا بدانید که کاپوچینو چیست و چه تفاوت‌هایی با سایر نوشیدنی‌های قهوه‌ای دارد. دستگاه‌های قهوه ساز متفاوتی در بازار وجود دارد و هر کدام بسته به برند و نوع عملکرد، دارای ویژگی‌ها و معایبی هستند. اما می‌توان با هر نوع دستگاهی، یک فنجان کاپوچینو تهیه کرد و از نوشیدن آن لذت برد. در این مقاله از هوم کالا با ما همراه باشید.

طرز تهیه کاپوچینو با قهوه ساز

تهیه کاپوچینو با اسپرسو ساز ، کار سخت و پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید به راحتی با این دستگاه، این نوشیدنی را تهیه کنید. اگر شما به فکر تهیه یک دستگاه جدید نیز باشید، فروشگاه میم در خدمت شماست، کافیست به فروشگاه ما سری بزنید. برای تهیه کاپوچینو با اسپرسو ساز ابتدا شما باید مواد لازم برای تهیه کاپوچینو را حاضر کنید. شما برای تهیه کاپوچینو (یک فنجان) به موارد زیر احتیاج دارید:

  • پودر قهوه به میزان 2 قاشق چای‌خوری
  • آب به میزان 120 میلی لیتر
  • شیر به میزان 120 میلی لیتر

مرحله اول

در مرحله اول تهیه کاپوچنیو با قهوه ساز شما باید ابتدا بدانید که قصد دارید به چه مقدار کاپوچینو درست کنید. شما می‌توانید بر اساس میزان مواد لازم برای تهیه یک فنجان که پیشتر گفتیم، به میزانی که لازم دارید مواد را حاضر کنید. در اولین اقدام، آب را درون مخزن آب اسپرسو ساز بریزید و آن را جای خودش بگذارید. سپس به سراغ قهوه بروید. حال به مقداری که لازم دارید، شات قهوه را پر کنید و پودر را فشرده کنید. حال دستگاه را به کار بی‌اندازید تا اسپرسوی شما حاضر شود. هر فنجان کاپوچینو از 1/3 قهوه اسپرسو تشکیل می‌شود.

مرحله دوم

در این مرحله، شما باید فوم لازم برای کاپوچینو را حاضر کنید. شیر و فوم آن از دیگر ترکیبات کاپوچینو هستند و 2/3 دیگر یک فنجان کاپوچنو را تشکیل می‎‌دهند. این مرحله را در حین آماده‌سازی اسپرسو توسط دستگاه انجام دهید تا هم شیر و هم قهوه همزمان حاضر شوند. شیر را درون یک ظرف فلزی بریزید. معمولا دستگاه‌های اسپرسو ساز یک ظرف فلزی مخصوص برای کف‌سازی به همراه دارند. شما می‌توانید از این ظرف هم استفاده کنید. بر روی دستگاه قهوه‌ساز شیر و یا لوله‌ای برای بخار داغ تعبیه شده است. ظرف حاوی نوشیدنی شیر را زیر لوله یا شیر بخار داغ بگیرید و این قسمت دستگاه را فعال کنید. در شروع کار ممکن است که فوم ظاهر مدنظر را نداشته باشد، اما با گذشت زمان، فرم درست را به خود خواهد گرفت. در درست کردن فوم شما باید به یک نکته خیلی مهم توجه کنید. هرچه شیر بیشتری تبدیل به فوم شود، شما باید انتهای ظرف را بالاتر بیاورید و آن را با شیر بخار داغ نزدیک‌تر کنید. هرگاه شیر به حجم دو برابر مقدار اولیه خود رسید، فوم به اندازه کافی تهیه شده و زمان آن رسیده که اهرم را به جای اولیه خود برگردانید.

مرحله سوم

در مرحله سوم درست کردن کاپوچینو با دستگاه، شما کافی است که ابتدا اسپرسو را درون فنجان ریخته و بعد از آن فوم شیر و خود شیر را بر روی آن بریزید. فراموش نکنید که مقدار دلخواه شکر هم باید به این نوشیدنی اضافه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید