برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی

بدون شک ماشین لباسشویی جزو مهمترین لوازم خانگی به حساب می‌آید که اگر در منزلتان نباشد، باید تایم و زمان زیادی از روزِ خود را صرف شستن لباس با دست کنید که ممکن است در طولانی مدت به جسم‌تان هم آسیب وارد کند. در صورتی که همه این کارها را به راحتی، خیلی سریع با ماشین و دستگاه مخصوص لباسشویی انجام می‌دهید و در نتیجه خرید یک ماشین لباسشویی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد تا هم از اتلاف وقت جلوگیری کند و هم این که عمر طولانی داشته باشد و شما در کوتاه مدت مجبور به تعمیر آن نباشید. اگر موفق به خرید یک ماشین لباسشویی عالی و باکیفیت شوید، در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌کنید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد یکی از بهترین ماشین لباسشویی‌های این روزها؛ یعنی راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی با شما صحبت کنیم. این نوع از ماشین لباسشویی‌ها ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند برای طولانی مدت در منزل شما به خوبی کار کنند. با ما همراه باشید تا در مورد این ماشین لباسشویی بیشتر توضیح دهیم.

توضیحاتی در مورد برند بوش

بهتر است قبل از اینکه به طور مفصل راجع به راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش با شما صحبت کنیم، اطلاعاتی را در مورد این برند در اختیارتان قرار دهیم. بنیانگذار این برند فردی به نام رابرت بوشِ آلمانی است که در بحبوحه جنگ جهانی دوم کمی با افت پیشرفت مواجه شد اما دوباره توانست برند بوش را سرپا کند و خوش بدرخشد. در واقع برند بوش یک شرکت بین‌المللی است که فعالیت این برند در زمینه طراحی، تولید، ساخت و فروش محصولات و تجهیزات مهندسی مختلف است که لوازم خانگی هم جزو این محصولات قرار می‌گیرد. این برند مربوط به کشور آلمان است. همانطور که می‌دانید آلمان از لحاظ سطح تکنولوژی و مهندسی بسیار پیشرفته است و حتما می‌توانید حدس بزنید که محصولات تولیدی آن چه قدر می‌توانند با کیفیت باشند. در بین برندهای آلمانی، شرکت بوش جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای صنعتی شناخته می‌شود که لوازم‌های مختلف را تولید میکند. تقریبا می‌توان گفت بیش از ۱۳۰ سال است که این برند فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه تولید لوازم خانگی توانسته محبوبیت زیادی به دست بیاورد. البته این برند معروف آلمانی نه تنها در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد، بلکه جالب است بدانید متعلقات مربوط به این محصولات هم توسط خود این برند تولید می‌شود.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی

ویژگی‌های عمومی ماشین لباسشویی‌های 8 کیلویی بوش چیست؟

قطعا شما می‌دانید که لوازم خانگی بوش جزو بهترین‌ها هستند و سر و صدای زیادی در بازار ایران و جهان به پا کرده‌اند. به خاطر همین احتمال این وجود دارد که به سراغ خرید ماشین لباسشویی بوش بروید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که مشخصات و ویژگی‌های عمومی ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش دقیقا چیست و شما دقیقا با چه دستگاهی روبرو هستید.اول از همه باید در مورد ظرفیت‌ این ماشین لباسشویی ها بگوییم، همانطور که از تیتر مقاله هم پیداست، ۸ کیلویی هستند. البته ظرفیت‌های بیشتر و کمتر هم برای این نوع از ماشین‌ها وجود دارد اما در این مقاله راجع به ظرفیت ۸ کیلویی صحبت می‌کنیم.حداکثر سرعت چرخش آنها حدود ۱۶۰۰ دور در دقیقه است.

جزو ماشین لباسشویی‌ها با مصرف انرژی پایین دسته‌بندی می‌شوند. مصرف آب آن در سال حدود ۲۹۰۰ لیتر است.موتوری که در آنها تعبیه شده، بی‌صدا کار میکند که این جزو مزیت‌های بزرگ آن محسوب می‌شود و عمر طولانی مدت هم دارد.سطح صدای شستشو ۴۷ دسی بل تخمین زده شده است. میزان صدا در حالت خشک کن آن هم ۷۳ دسی بل است.در سال حدود ۹۹۰۰ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند.ارتفاع آنها ۱۵۰ میلی متر، عرض آن ۶۰۰ میلی متر و عمق آن ۵۵۰ میلی متر است.قابلیت این را دارد که درب آن را تا ۱۷۱ درجه هم باز کنید.دهانه درب ماشین لباسشویی هم ۳۲۰ میلی متر است.

مشخصات فنی این ماشین لباسشویی‌ها چیست؟

ویژگی‌هایی که در ادامه به عنوان مشخصات فنی ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش برایتان معرفی میکنیم؛ جزو مواردی هستند که در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی‌های برند بوش وجود دارد.این ماشین لباسشویی‌ها برای افراد مبتلا به آلرژی گزینه مناسبی است، زیرا حساسیتی را در آنها ایجاد نمیکند.مجهز به سیستم ضد نشت آب است.شستشوی آرام و موثری را در آن شاهد خواهید بود.در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.

در حین کار ثبات دارد و دچار لرزش حین شستشو نمی‌شود و همین باعث می‌شود که صدای آن هم کم باشد که این مورد معمولاً در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی بوش وجود دارد.برنامه‌های بهینه در زمان یا مصرف انرژی با عملکرد شستشوی عالی در آن به کار رفته شده است.می‌تواند میزان کف را تشخیص دهد و متناسب با آن شستشو را پیش ببرد.قابلیت بارگذاری مجدد یا مکث را دارد.قابلیت شروع با تاخیر تا ۲۴ ساعت را دارد.داخل آن سیستم تمیز کاری خودکار برای محفظه مواد شوینده تعبیه شده است.دارای خشک‌کن، قابلیت ضد چروک، زنگ هشدار پایان برنامه، نمایش میزان مصرف آب و برق، قفل کودک و تشخیص مواد شوینده مصرفی است.

مزایای ماشین لباسشویی بوش

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش را دارید، حتما باید در مورد مزایای آن اطلاعات داشته باشید. سپس به این دقت کنید که آیا این مزایا می‌تواند برای شما هم مفید واقع شود یا خیر و با خرید برند بوش باید منتظر چه ویژگی‌های منحصربفردی باشید. برخی از مزایای این ماشین لباسشویی‌ها شامل موارد زیر است:

شستشوی عمیق

زمانی که شما از برنامه شستشوی آلرژی پلاس روی ماشین لباسشویی استفاده میکنید، شاهد شستشوی عمیق و عالی خواهید بود. مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار و پرز از روی لباستان به راحتی برداشته میشود و نتیجه نهایی کار راضی کننده است.

حفظ ولتاژ برق

این فناوری برای بررسی ولتاژ در ماشین لباسشویی‌ها تعبیه شده که به صورت مستمر روی ترموستات برق این دستگاه‌ها نظارت دارد و باعث می‌شود که برق مورد نیاز دستگاه تامین شده و طول عمر لباسشویی هم افزایش پیدا کند.

کاهش زمان شستشو

اگر تعداد لباس‌هایتان زیاد است و برای شستشو وقت ندارید، می‌توانید از گزینه سرعت کامل یا speed perfect استفاده کنید. سپس خواهید دید که ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش با سرعت خیلی بالا شستشو را انجام می‌دهد، بدون اینکه کیفیت کار کاهش پیدا کند. حدود ۶۵ درصد در زمان شستشو با فعال شدن این ویژگی کم خواهد شد.

از بین بردن هرگونه کرک و موی حیوانات

اگر در منزل حیوان نگهداری می‌کنید، بدانید که این ماشین لباسشویی‌ها تکنولوژی فیلتر جادویی دارند و به راحتی می‌توانند کرک و موی بدن حیوانات را از لباس جدا کنند و پرزها را از بین ببرند. از طرفی باید خیالتان راحت باشد که شما می‌توانید این فیلتر جادویی را از دستگاه جدا کرده و تمیزش کنید تا قدرت پاک کنندگیِ آن دوباره افزایش پیدا کند.

شستشو بدون آسیب به پارچه‌های ظریف

فناوری دیگری به نام اکسیژن فعال یا active oxygen در این ماشین لباسشویی‌ها تعبیه شده که بخار سرد را به مدت ۴۵ دقیقه روی لباس‌ها می‌دمد و باعث می‌شود تا به لباس‌های ظریف حین شستشو آسیبی وارد نشود.

ادامه چرخه شستشو بعد از قطعی برق

زمانی که برق قطع می‌شود و بعد از مدت زمانی وصل می‌گردد، ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش قدرت این را دارد که کار را از همان قسمت ادمه داده و پروسه شستشو را پیش ببرد. به این صورت که شما باید از گزینه حافظه خاموشی یا power off memory در ماشین لباسشویی بوش استفاده کنید و سپس چرخه شستشو را با تنظیمات انتخاب شده ادامه دهید.

معایب ماشین لباسشویی بوش

زمانی که می‌خواهید ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش بخرید؛ باید واقع بین عمل کنید. درست است که برند بوش امتحان خود را پس داده و ویژگی‌های عالی و منحصر بفردی دارد؛ اما بهرحال مانند هر دستگاه دیگری یکسری معایب هم دارد. حتما از قبل باید معایب این دستگاه را مطالعه کنید و ببینید با توجه به نیازی که دارید می تواند برای شما آسیب‌زننده باشد یا خیر. برخی از معایب این دستگاه شامل موارد زیر است:

مشکلات الکتریکی

یکی از ایراداتی که از این ماشین لباسشویی‌ها گزارش شده، مشکلات الکتریکی است. مثلاً ممکن است ماشین لباسشویی به دلایل مختلف روشن نشود که در چنین حالتی یا برد الکتریکی یا دوشاخه برق مشکل دارد که اگر به نمایندگی‌های آن مراجعه کنید، سریعتر می‌توانند مشکل را برایتان حل و فصل کنند، زیرا مشکل خیلی عمیقی نیست که به راحتی برطرف نشود.

نشتی آب

یکی دیگر از مشکلات رایج، نشتی آب در این دستگاه‌ها است. اگر چنین اتفاقی افتاد، بدانید که پمپ تخلیه خراب شده و آب از شکاف‌های عایق‌بندی نشت می‌کند. حتما باید سریع‌تر آن را پیگیری کنید تا یاتاقان نزند و به دستگاه آسیبی وارد نکند. نمایندگی بوش در ایران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی نشتی آب را بگیرند‌.

کار نکردن اسپینر

اگر فیلتر گرفتگی داشته باشد، لباس ها در داخل درام لباسشویی تعادل نداشته باشند، تسمه پاره شده باشد یا درب ماشین لباسشویی کامل بسته نشده باشد، ممکن است اسپینر ماشین لباسشویی به خوبی کار نکند. البته هرگونه انسداد و گرفتگی در شیلنگ تخلیه هم می‌تواند عامل ایجاد این مشکل شود که باید همه این موارد را بررسی کرد.

مشکل مربوط به ترموستات یا هیتر

اگر گرمکن یا هیتر آسیب ببیند، چرخه شستشو در ماشین لباسشویی به طور کامل به اتمام نمی‌رسد و ممکن است وسط شستشو به یکباره از کار باز بایستد که باید در چنین حالتی ترموستات یا گرمکن بررسی شود. تعویض آن هم کار سختی نیست و توسط نمایندگی‌ها به سرعت انجام میشود.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی

فرقی ندارد که شما میخواهید ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش خریداری کنید یا اینکه به دنبال هر برند و مارکی از ماشین لباسشویی‌های دیگر بروید. در هر صورت برای خرید همه انواع ماشین لباسشویی‌ها یک سری نکات هست که باید آنها را مدنظر قرار دهید که در مورد برند بوش این موارد وجود دارد:

دقت به اصل یا تقلبی بودن محصول

مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید، این است که دقت کنید و ببینید آیا ماشین لباسشویی اصل است یا در دسته‌بندی محصولات تقلبی و فیک قرار میگیرد؟ اگر شما محصول فیک بخرید، نتیجه شستشو عالی نخواهد بود، انرژی زیادی مصرف خواهد شد، طول عمر دستگاه پایین می‌اید و بدون دلیل و خیلی زود خراب میشود. برای اینکه بتوانید ماشین لباسشویی بوش اصل را از تقلبی تشخیص دهید، شماره مدلی که روی دستگاه حک شده را به صورت انگلیسی داخل گوگل جستجو کنید. اگر ماشین لباسشویی اصل باشد، اولین نتیجه جستجو، سایت معتبر آن شرکت خواهد بود که به آن وارد می‌شوید و ماشین لباسشویی انتخابیِ خود را می‌بینید. اگر کالا اصل نباشد، نتیجه‌ای در گوگل برای آن مدل ظاهر نمی‌شود و شما هرگز نباید خرید انجام دهید.

ظرفیت ماشین لباسشویی

در این مقاله به طور مشخص در مورد ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش صحبت کردیم اما به هر حال شاید شما ظرفیت‌های دیگری را بخواهید. در واقع باید تعداد نفرات خانواده را در نظر بگیرید که برای خانواده‌های متوسط ظرفیت ۸ کیلو مناسب است؛ اما به هر حال برند بوش ظرفیت‌های ۵ کیلویی تا ۱۲ کیلویی را هم ارائه می‌دهد و می‌توانید با توجه به نیازتان، هر کدام را که می‌خواهید خریداری کنید.

در نظر گرفتن محل قرار دادن دستگاه

اگر خانه یا آپارتمان کوچکی دارید، یعنی فضا برای ماشین لباسشویی کم است، در نتیجه بهتر است که ماشین لباسشویی تان را به گونه‌ای انتخاب کنید که سایز خیلی بزرگی نداشته باشد. در نهایت همه چیز بستگی به آشپزخانه یا فضای مخصوص ماشین لباسشویی در منزل شما دارد.

نوع ماشین لباسشویی

باید قبل از خرید ماشین لباسشویی تعیین کنید که میخواهید نوع نیمه اتوماتیک بخرید یا به سمت انواع تمام اتوماتیک بروید‌. ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت شستشوی آنها با قسمت خشک‌کن از یکدیگر جدا هستند و شما نیاز دارید دستتان را طی فرآیند شستشو به کار بگیرید و لباس‌ها را در دو جای مشخص خودشان قرار دهید.

نکته‌ای که باید دقت کنید، این است که ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک قدرت پایین‌تری دارند اما مصرف انرژی در آنها کمتر است. عملکرد آنها خیلی ساده‌تر است و اگر دچار خرابی شوند، خیلی راحت‌تر تعمیر می‌گردند اما اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک داشته باشید، بدانید که آن هم مزیت‌های خودش را دارد. اول اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کند، قابلیت‌های مختلفی دارد، برنامه‌های شستشوی متنوع روی آن طراحی شده که با توجه به پارچه‌های مختلف عمل می‌کند. حتی می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا زمانی که در منزل نیستید هم این ماشین لباسشویی کار خودش را انجام دهد. مهم تر از همه اینکه معمولا عمر و دوام بیشتری هم دارند.

جنس بدنه

نکته دیگری که در خرید ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش باید مدنظر قرار دهید، جنس بدنه است. هر چقدر شما بیشتر هزینه کنید، قطعات ماشین لباسشویی تان دوام‌ بیشتری خواهند داشت. مراقب باشید که گول قیمت‌های پایین را نخورید، زیرا معمولاً پلاستیک در بدنه آنها به کار رفته اما مدل‌های گرانقیمت استیل ضد زنگ دارند که تفاوت آنها بسیار زیاد است.

مصرف انرژی

مورد دیگری که در خرید ماشین لباسشویی در هر برندی از جمله بوش باید به آن توجه کنید، مصرف انرژی است. حتما حواستان به برچسب انرژی ماشین لباسشویی باشد. اگر ماشین لباسشویی برچسب با رتبه A دارد؛ یعنی بیشترین کارایی و بهره‌وری را خواهد داشت.

در مورد راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش هم به طور جداگانه تاکید داریم که حتماً باید محصولات بوش اصل آلمان را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. از آن جایی که قیمت لوازم خانگی خیلی بالا رفته و مشکلات اقتصادی هم خیلی زیاد شده است، در نتیجه محصولات تقلبی از قبل وارد بازار شده‌اند که باعث ضرر و زیان زیادی از لحاظ اقتصادی در مشتریان می‌شوند. پس حتما باید به دنبال محصولات اصل با قیمت مناسب از نمایندگی‌های معتبر در ایران باشید. اگر از نمایندگی بوش در تهران خرید کنید، قطعا خیالتان راحت خواهد بود. فروشگاه ما با عنوان هوم کالا نسبت به دیگر فروشگاه‌ها کالاهای باکیفیت و قیمت مناسبی را در اختیارتان قرار داده و خدمات‌رسانی سریع را به شما ارائه می‌دهد و منبعی قابل اعتماد برای خرید لوازم خانگی بوش است.

نتیجه گیری

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 8 کیلویی

وقتی که تصمیم به خرید ماشین لباسشویی می‌گیرید، حتما باید از قبل در مورد آن اطلاعات کافی به دست بیاورید. نکات مختلفی هستند که باید در خرید ماشین لباسشویی یا هر لوازم خانگی دیگری آنها را مد نظر قرار دهید. در این مقاله راجع به راهنمای خرید ماشین لباسشویی ۸ کیلویی بوش با شما صحبت کردیم و توضیحاتی در مورد این برند برایتان ارائه دادیم‌. سپس با توجه به مشخصات فنی و عمومی ماشین این لباسشویی‌ها اطلاعات مفیدی را ارائه دادیم. همچنین برایتان توضیح دادیم که مزایا و معایب این ماشین لباسشویی‌ها دقیقاً چیست و هنگام خرید آنها باید به چه نکاتی توجه کنید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید و بتوانید طول عمر بالایی را از این ماشین لباسشویی‌ها شاهد باشید‌. در نهایت هم منبع قابل اعتمادی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید لوازم خانگی و ماشین لباسشویی بوش را از آنجا تهیه کنید‌.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید