برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟

مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟

امروزه با توجه به مشغله زیاد و کمبود زمان، افراد کمتر زمان با ارزش خود را پای اجاق گاز سپری می‌کنند. گرچه نمی‌توان موضوع غذا را از لیست برنامه روزانه حذف کرد اما با این حال ترجیح می‌دهند مسئولیت آشپزی را به مایکروفر یا مایکروویو واگذار کنند. با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان آشپزخانه‌ای را بدون این دستگاه تصور کرد. شاید خود شما هم حضور ارزشمند مایکروویو را غنیمت می‌شمارید و یا به دلیل مزیت‌هایی که دارد، خرید این دستگاه را در برنامه یادداشت کرده‌اید. با این حال ممکن است با این سوال مواجه باشید که مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از هوم کالا را تا پایان دنبال کنید.

مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟

لوازم خانگی بوش

یکی از برندهای مطرح و نام آور در سطح جهان، لوازم خانگی بوش می‌باشد. این برند به دلیل ویژگی‌ها و امتیازاتی که دارد، در اولویت خرید برای مخاطبان قرار می‌گیرد. در میان انواع لوازم خانگی بزرگ و کوچک مانند یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، چای ساز، قهوه ساز، مایکروفر و غیره مایکروفر کاربرد فراوانی دارد و جایگاه ویژه‌ای در کنج آشپزخانه پیدا کرده به گونه‌ای که امروزه بسیاری از افراد عدم وجود و یا خرابی این وسیله کاربردی را نمی‌توانند تصور کنند.

در ادامه به تعدادی از مزیت‌های این دستگاه غذا ساز اشاره می‌کنیم:توجه داشته باشید که انتخاب مایکروفر یا مایکروویو از هر نوع برندی که باشد نیازمند برخورداری از فاکتورهای مهم است. این فاکتورها را می‌توان در زیبایی، توان مصرفی، تنوع، ظرفیت، تنظیم برنامه‌های پخت، مرغوبیت، محفظه، تنظیم میزان حرارت، امکانات، تایمر و غیره مشاهده کرد که برند بوش گزینه‌های متنوع و کاملی را به شما پیشنهاد می‌دهد. ممکن است در حال حاضر با این سوال کلنجار بروید که مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ اما مطالبی که در ادامه به آن اشاره می‌شود تا حدودی شما را به انتخاب مطمئن نزدیک می‌کند.

توان مصرفی: برند بوش دو نوع ماکروویو توکار و روکار را با توجه به نیاز مخاطبان طراحی و تولید کرده است که در هر کدام با توان‎های مصرفی متفاوت وجود دارند و میزان انرژی مصرفی استاندارد در آنها رعایت شده است.زیبایی: بدون شک از فاکتور زیبایی و شیک بودن نمی‌توان گذشت. این حق مخاطب است که لوازم خانگی شیک و متناسب با آخرین متد روز را در نظر بگیرد و از آن استفاده کند. بوش این امکان را برای مشتری فراهم کرده که با توجه به هر نوع سلیقه‌ای که دارد، بتواند مدل و طرح دلخواه خود را انتخاب کند و آن را با سایر لوازم خانگی و آشپزخانه هماهنگ کند.مدل: مایکروفر بوش به دو صورت توکار و روکار طراحی و تولید می‌شود و این امکان را به مخاطب می‌دهد که در صورت تمایل از فضای آشپزخانه به بهترین شکل ممکن استفاده کند و به صورت توکار جاسازی شود.

ظرفیت: محفظه طراحی شده برای این دستگاه به صورتی است که می‌توانید هر گونه مواد غذایی مانند انواع گوشت، انواع نان و کیک، پیتزا، سبزیجات، حبوبات و غیره را در آن گرم کنید و یا به مرحله پختن برسانید.نوع کارکرد: اگر تا این لحظه به جواب خود برای پرسش مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ نرسیده‌اید، بهتر است بدانید هر کدام را که انتخاب کردید روش کار و عملکرد آن بسیار ساده است. دگمه‌هایی روی دستگاه تعبیه شده که به راحتی قابل شناسایی هستند و حتی توضیحات و اطلاعات جامع و کافی به صورت روان و قابل فهم در دفترچه راهنمای دستگاه قید شده است که با مطالعه آن در جریان عملکرد دستگاه آشنا می‌شوید.

قابلیت یخ زدایی: یکی از مهم‌ترین مسائل در بخش آشپزی، صرفه جویی در زمان است و از آنجا که بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده منجمد هستند نیاز به یخ زدایی دارند اما لزومی ندارد منتظر بمانید تا از حالت انجماد نسبی خارج شود، بلکه مایکروفر و مایکروویو هر دو مجهز به سیستم یخ زدایی هستند و از این جهت در زمان صرفه جویی می‌کنند.تایمر: یکی دیگر از امتیازات این دستگاه وجود تایمر است. در واقع شما با توجه به زمانی که در نظر دارید، می‌توانید زمان پخت و یا گرم کردن غذا یا نوشیدنی را تعیین کنید.ابعاد: در کنار زیبایی و کارکرد، ابعاد مایکروویوها نیز بسیار مهم است و شما حق انتخاب را در بین ابعاد مختلف دستگاه دارید.

مایکروفر بوش

حتی تصور اینکه تنها با فشردن یک دگمه، پختن غذا شروع شود، هم لذتبخش است. مایکروفر همه کار را به تنهایی انجام می‌دهد. در واقع امروزه مشغله‌های فراوان به قدری زیاد شده که کمتر کسی دل و دماغ آشپزی به روش سنتی را دارد. این موضوع فقط به مصارف خانگی ختم نمی‌شود بلکه رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها، اغذیه‌ فروشی‌ها، سلف سرویس ادارات و دانشگاه‌ها و غیره همگی به نوعی با تهیه غذا سر و کار دارند و هر چه تعداد مخاطبان بیشتر شود، اهمیت وجود مایکروفر یا مایکروویو نیز بیشتر می‌شود. باز هم به این سوال می‌رسیم که مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ جالب است بدانید که مایکروفر نمونه کامل شده مایکروویو است که بر پایه دما و حرارت فعالیت می‌کند. اولین و ساده‌ترین نوع از مایکروفر با کمک گاز عمل می‌کرد و تنظیم دما هم با محدودیت مواجه بود چرا که به کاربر این امکان را می‌داد که برای پختن تمامی قسمت‌های غذا دما را بین 100 تا 250 درجه سانتیگراد، تنظیم کند. مایکروفر و مایکروویو از جهت عملکرد به هم شباهت بسیاری دارند اما مایکروفر در نوع حرارت دهی مانند حرارت سه بعدی، فن، گریل از پشت و کانوکشن در سطح پیشرفته و ارتقاء یافته‌ای قرار دارد.

مایکروویو بوش

عملکرد مایکروویو بوش به صورتی است که پخت و پز و گرم کردن غذا را از طریق امواج مغناطیسی انجام می‌دهد. این امواج دارای طول موج کوتاه‌تری دارند. در ساختار این وسیله از المنت تابشی و گرمکن با اشعه لیزر که از آن با نام امواج ماکرو هم نام برده می‌شود، تعبیه شده است که در گرم کردن و پختن غذا نقش مهمی ایفا می‌کند.اگر بخواهیم در راستای سوال مایکروفر بخریم یا مایکروویو؟ به تفاوت بین مایکروفر و ماکروویو اشاره کنیم، می‌توان این تفاوت را در فرآیند پخت و پز در نظر گرفت. در دستگاه مایکروفر دما و حرارت منجر به طبخ و پختن غذا می‌شوند اما این اتفاق در ماکروویو به کمک اشعه Wave انجام می‌شود.

کسب اطلاع از مزایا و معایب مایکروویو هم به شما کمک می‌کند که انتخاب درست‌تری را داشته باشید. شاید برخی از افراد بر این باور باشند که غذای پخته شده توسط دستگاه مایکروویو به خوشمزگی و لذیذی روش سنتی نباشد و همین موضوع را به عنوان یکی از ایرادات و معایب آن در نظر می‌گیرند. از دیگر ایرادات موجود در دستگاه این است که بر پایه انعکاس و ارتعاش اشعه فعالیت می‌کند که به صورت ثابت است و ممکن است یک قسمت از غذا گرم و یا پخته شود. نکته جالب توجه در این دستگاه این است که غذا به سرعت در معرض اشعه قرار می‌گیرد و پخته می‌شود و این سرعت باعث می‌شود میکروب ‌های موجود در مواد غذایی و به ویژه انواع گوشت خام به خوبی از بین نروند. یکی دیگر از نگرانی‌های موجود در مورد استفاده از مایکروویو این است که ممکن است اشعه منعکس شده از آن خطرناک باشد و سلامت افراد را به خطر بیاندازد. برخی از مخاطبان بر این باورند که از آنجا که اشعه منتشر شده باعث از هم پاشیدگی ذرات تشکیل دهنده مواد غذایی می‌شود، ممکن است برای سلامتی نیز مضر باشد.

راهنمای خرید مایکروفر بوش

غذا جزء جدایی ناپذیری از زندگی روزمره  محسوب می‌شود و از نیازهای اساسی به شمار می‌رود که باید به نوعی آن را تهیه کنید یا از طریق سفارش و یا از طریق پختن. با این حال افراد را با محدودیت زمانی نیز مواجه می‌کند چرا که آشپزی فرآیند زمانبری است و اگر شاغل هم باشید سختی کار دو چندان می‌شود اما با دریافت راهنمای خرید مایکروفر بوش، از همه جهت برنده می‌شوید. هم بهترین برند را خریداری کرده‌اید و هم در زمان شما صرفه جویی می‌شود و هم یک آشپز دائمی را در منزل یا محل کار قرار داده‌اید. راهنمای خرید مایکروفر بوش به شما کمک می‌کند با مزیت‌ها و کاربرد کامل این دستگاه، ساختاری که دارد، نحوه راه اندازی و شرایط و نحوه خرید آشنا می‌کند. اگر مشغله زیادی دارید لزومی ندارد از روش سنتی برای خرید استفاده کنید بلکه با خرید اینترنتی هم می‌توانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

راهنمای خرید مایکروویو بوش

مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟

اگر پاسخ شما به سوال مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ مایکروویو است، با استفاده از راهنمای خرید مایکروویو بوش، تمام نکات مهم و ضروری در اختیارتان قرار می‌گیرد. با جست و جویی ساده در موتورهای جست و جو مراکز متعددی به شما معرفی می‌شود که امکان خرید حضوری و اینترنتی را به شما می‌دهد. این راهنما شامل انواع مدل‌ها، نوع طراحی، ابعاد، رنگ، قابلیت‌ها، امکانات، خدمات پس از فروش، قیمت و غیره می‌شود و به عنوان مشاوری مطمئن گزینه مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، تفاوت و نقاط مشترک مایکروفر و مایکروویو مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم تا با تحقیق و بررسی کامل در رابطه با موضوع مایکروفر بخرم یا مایکروویو؟ به نتیجه قاطعانه دست پیدا کنید. مجموعه ما با برخورداری از سابقه‌ای درخشان هر دو دستگاه را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌کند و پیش از فروش آمادگی ارائه هر گونه کمک و مشاوره را به شما دارد. این تیم اعتقاد دارد که شما لایق استفاده از بهترین امکانات و دستگاه‌ها هستید و می‌توانید با دریافت مشاوره رایگان، به این هدف دست یابید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید