برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

اگر شما هم قصد خرید جاروبرقی را دارید، احتمالا این سؤال برایتان پیش آمده که تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در چیست؟ برای بسیاری از افراد این تردید وجود دارد که کدام یک از این جاروبرقی‌ها بیشتر برایشان مناسب است. در این مقاله از هوم کالا می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

بررسی جاروبرقی کمپرسوری

جاروبرقی کمپرسوری از فناوری کمپرسور استفاده می‌کند. این فناوری در واقع همان پمپ هوا است که مکش گرد و غبار از طریق آن انجام می‌گیرد. توان جاروبرقی کمپرسوری بسیار بالا بوده و جزء پرقدرت‌ترین جاروها است. حال می‌خواهیم بدانیم کمپرسور چیست؟ کمپرسور در واقع ماشینی است که از طریق آن می‌توان فشار هوا و سیالات را افزایش داد. کمپرسور یکی از ماشین‌هایی است که در بسیاری از صنایع کاربردهای زیادی دارد.

اولین بار این ماشین در صنعت پزشکی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفت. صنایعی همچون تولید کولر و یخچال نیز از این تکنولوژی بهره گرفتند. کاربردی که این تکنولوژی در جاروبرقی دارد قدرتی است که در آن برای مکش و دهش تولید می‌کند. این فناوری کمک می‌کند که نظافت از طریق این نوع جاروبرقی، بسیار قدرتمند انجام گیرد. در واقع یکی از تفاوت‌های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان قدرت آن‌ها است. همین موضوع در قیمت این نوع جاروبرقی نیز تأثیرگذار است. قیمت جاروبرقی کمپرسوری نسبت به نوع معمولی آن بالاتر است.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

عوامل مؤثر بر تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

بیشترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در ۴ مورد میزان مصرف انرژی، میزان صدا، قدرت مکش و میزان دوام آن است. در ادامه این مقاله به بررسی این ۴ مورد می‌پردازیم:

میزان مصرف انرژی

یک تفاوت مهم جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان مصرف انرژی است. جاروبرقی کمپرسوری نسبت به نوع معمولی آن، مصرف انرژی کمتری دارد. تراز مصرف در این نوع جاروبرقی‌ها از نوع A است. کاهش مصرف انرژی، مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد.

میزان مکش

یکی دیگر از مسائل مهم در خرید جاروبرقی، میزان مکش آن است. قدرت مکش بالاتر، هم موجب تمیزکنندگی بیشتر و هم ورود فشار کمتر بر روی موتور خواهد شد. قدرت مکش بالاتر، یک تفاوت دیگر جاروبرقی کمپرسوری و معمولی است.‌

میزان دوام

تفاوت دیگر جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان دوام آن‌ها است. جاروبرقی کمپرسوری به دلیل قدرت بالا و مصرف انرژی پایین، دوام بالاتری نیز دارد.‌ دوام بیشتر هر کالایی باعث می‌شود که دیرتر آسیب دیده و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

میزان صدا

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب جاروبرقی مهم است، میزان صدای آن است. هر چقدر میزان مکش بالاتر باشد، میزان صدا کمتر خواهد شد. بنابراین از دیگر تفاوت‌های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان صدای آن‌ها است. جاروبرقی کمپرسوری به دلیل مکش و توان بالاتر، صدای کمتری نیز دارد.

میزان ظرفیت مخزن یا کیسه

میزان ظرفیت مخزن یا کیسه از دیگر معیارهای انتخاب جاروبرقی است. در جاروبرقی کمپرسوری به دلیل استفاده از تکنولوژی کمپرسور، ذراتی که در کیسه یا مخزن جمع می‌شوند بسیار متراکم خواهند شد. این موضوع موجب می‌شود که مخزن یا کیسه دیرتر پر شود. همچنین وقتی که ذرات به صورت کاملا متراکم در کیسه جمع می‌شوند، زباله‌ها هنگام تخلیه پخش نمی‌شوند. این مورد نیز موجب تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی می‌شود.

لوازم خانگی بوش

برند بوش از معروف‌ترین برندهای لوازم خانگی است. برند لوازم خانگی بوش در میان برندهای خارجی بسیار محبوب است. مبدأ اولیه این برند، کشور آلمان است. پس از اینکه این برند وارد بازار شد، به دلیل محبوبیت زیاد واردات آن به سایر کشورها نیز آغاز شد. تولیدات اصلی این برند در حال حاضر در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مجارستان و مالزی انجام می‌شود. سایر کارخانه‌ها و تولیدات این برند در واقع تحت لیسانس بوش هستند.

جاروبرقی بوش

هر خانه‌ای به یک جاروبرقی خوب احتیاج دارد. این جاروبرقی باید دارای قدرت مکش بالا، دوام زیاد و کیفیتی مطلوب باشد. انتخاب یک کالای خوب و با کیفیت تا مدت‌های بسیار زیادی می‌تواند شما را از خرید یک کالای جدید بی‌نیاز کند. یکی از برترین برندها در زمینه لوازم خانگی، برند بوش است. جاروبرقی بوش نیز از آن دسته از کالاهایی است که نیاز مخاطب را از هر جهت رفع می‌کند. از ویژگی‌های بارز جاروبرقی بوش طراحی زیبا، دوام بالا، مکش زیاد و صدای پایین است. یعنی در واقع تمامی ویژگی‌های اصلی یک جاروبرقی خوب و با کیفیت را می‌توانید در جاروبرقی بوش پیدا کنید.

همچنین این برند ویژگی‌های دیگری همچون چرخ‌های فلزی و لوله کنفی نیز دارد. بدنه‌ای که برای این جاروبرقی طراحی و تعبیه شده از نوع ضد خش است. مقاومت و دوام بالای بدنه این کالا از آن یک جاروبرقی مقاوم ساخته است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این جاروبرقی، تراکم بالای زباله‌ها و جمع شدن آنها در یک نقطه است. این موضوع به افزایش ظرفیت کیسه یا مخزن آن کمک می‌کند. دو سیستم QuattroPower و PowerProtect System از جمله بهترین امکانات این جارو‌برقی هستند که بر روی آن تعبیه شده‌اند.

معرفی مدل های جاروبرقی بوش در هوم کالا

جاروبرقی بوش یکی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار است. اغلب افرادی که به دنبال یک محصول باکیفیت و بادوام هستند، بوش از اولین انتخاب‌های آن‌ها است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی چند نوع از بهترین جاروبرقی‌های بوش در هوم کالا را به شما معرفی کنیم.

مدل BGL8GOLDIR

این مدل یکی از بهترین انواع جاروبرقی در هوم کالا است. مدل BGL8GOLDIR از نوع جاروبرقی‌های کیسه‌ای به شمار می‌رود. قدرت موتور در این مدل جاروبرقی ۲۲۰۰ وات است. این میزان قدرت کمک می‌کند که ریز‌ترین زباله‌ها نیز از سطح زمین جمع‌آوری شوند. کیسه جاروبرقی دارای ۵ لیتر حجم است که در نوع خود بسیار پرظرفیت محسوب می‌شود. جنس لوله آن نیز از کنف است. علاوه بر کیسه اصلی، چهار کیسه اضافه نیز در جعبه آن تعبیه شده است.این جاروبرقی یک ضربه‌گیر نرم از نوع (Air Bumper) دارد. همچنین این مدل مجهز به انواع نازل‌ها از جمله بخار، داخلی، شکاف، توربو به همراه برس مبلمان است. موتور کمپرسور این مدل از نوع (Hispin) است. این موتور به همراه تیغه‌های ایرودینامیک موجب شده است که این مدل از نوع کم‌مصرف‌ترین مدل‌های جاروبرقی بوش محسوب شود. از دیگر مزیت‌های این مدل جاروبرقی، پاک بودن هوای خروجی آن است. این هوای خروجی به میزان تقریباً ۹۹ درصد از وجود ذرات حساسیت‌زا ایمن است.

مدل BGL8PRO5IR

یکی دیگر از بهترین انواع جاروبرقی بوش مدل BGL8PRO5IR است. رنگ این دستگاه تیتانیوم و از جنس استیل ضد خش است. این مدل از انواع جاروبرقی‌های کیسه‌دار به شمار می‌رود. صدای تولید شده در این جاروبرقی ۷۴ دسی بل است که میزان صدای پایینی محسوب می‌شود. توان مصرفی در این نوع جاروبرقی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است. این مدل دارای لوله‌ای از جنس تلسکوپی است که بر روی آن یک قفل کشویی تعبیه شده است. این ویژگی‌ها جابجایی جاروبرقی را بسیار راحت می‌کنند.مخزن جاروبرقی دارای ۵ لیتر گنجایش است. فیلتری که در این مدل جاروبرقی استفاده شده است، از نوع (HEPA) بوده که بسیار بهداشتی است. این فیلتر کمک می‌کند که افراد دارای حساسیت و یا آسم به راحتی از این جاروبرقی استفاده کنند. البته این فیلتر در بیشتر جاروبرقی‌های بوش استفاده شده است. این مدل دارای قدرت مکشی برابر با ۱۸۰۰ وات است. همچنین سه سری مختلف در این جاروبرقی وجود دارند که از آن‌ها می‌توانید برای تمیز کردن مبلمان و فرش نیز استفاده کنید.

مدل BGL82294IR

از دیگر جاروبرقی‌های بوش می‌توان به مدل (BGL82294IR) اشاره کرد که یکی از بهترین انواع آن است. رنگ این جاروبرقی خاکستری بوده و دارای قدرت مکشی برابر با ۲۲۰۰ وات است که در نوع خود قدرت بالایی محسوب می‌شود. این جاروبرقی نیز از انواع کیسه‌ای بوده که در بدنه خود یک ضربه‌گیر نرم از نوع (Air Bumper) دارد. لوله این دستگاه از جنس کنف و دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است. همچنین این دستگاه یک مخزن ۵ لیتری دارد.یک چراغ نشانگر در روی دستگاه تعبیه شده است که شما را از پر شدن کیسه آگاه می‌کند. انواع سری‌های مختلف به همراه این دستگاه وجود دارند. به جز سری اصلی، سریع تمیزکننده پرده، مبلمان و سرامیک را نیز می‌توانید به همراه این دستگاه خریداری کنید. همچنین انواع برس‌ها مانند برس بلند، پارویی، توربو و نظافت نیز در کنار این اقلام وجود دارند. برس بلند بیشتر برای درزها و برس پارویی بیشتر برای سطوح حساس به کار می‌روند‌.از دیگر ویژگی‌های مثبت این جاروبرقی، کابل بلند ۱۲ متری آن است. این کابل می‌تواند تا شعاع حدود ۱۵ متر را جارو کند. این نوع جاروبرقی نیز از انواع جاروبرقی‌های کمپرسوری به همراه تیغه‌های آیرودینامیکی است. این موضوع در قدرت مکش دستگاه تأثیر بسیار زیادی دارد. میزان مصرف انرژی در این دستگاه به واسطه تکنولوژی (Quattro Power) به کار رفته در آن بسیار پایین است.

مدل BCH86SIL1

مدل BCH86SIL1 یکی دیگر از جاروهای باکیفیت برند بوش است. این مدل ساخت آلمان و مونتاژ چین بوده و در دسته جاروهای شارژی قرار می‌گیرد. موتور این جارو شارژی قدرتی به میزان ۱۴۵ وات دارد.‌ این جارو دارای یک باتری از جنس لیتیوم است که بین ۳ الی ۶ ساعت زمان لازم است تا شارژ شود. بر روی این دستگاه یک صفحه نمایشگر تعبیه شده است که پر شدن مخزن، تمام شدن باتری و سایر اطلاعات لازم را نمایش می‌دهد.طراحی دسته این جارو شارژی به حالت ارگونومیک است. به همین دلیل در تمامی نقاطی که دسترسی به آنها سخت‌تر است می‌توان از آن استفاده کرد. در این دستگاه سیستمی به نام (Easy Clean) پایه‌ریزی شده است‌. این سیستم کمک می‌کند که قطعات دستگاه به راحتی از یکدیگر جدا شوند. پارویی این جاروی شارژی مجهز به یک برس مکانیکی است. کارکرد این برس ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. فیلتر این جارو از نوع (HEPA) است که هم قابلیت شستشو دارد و هم بسیار بهداشتی است.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

مدل BCH86PET1

مدل BCH86PET1 نیز در دسته جاروهای شارژی بوش قرار دارد. رنگ این جارو قرمز بوده که جذابیت زیادی را به آن بخشیده است. جاروی شارژی BCH86PET1 دارای یک شلنگ پارچه‌ای و کابلی بلند است. به همین دلیل مساحتی تا حدود شعاع ۱۵ متری را می‌تواند جارو کند. جنس باتری این دستگاه از لیتیوم است که تا ۳۰ دقیقه می‌تواند کار کند. وجود سیستم (Quattro Power) به دستگاه این امکان را می‌دهد که مصرف انرژی کمی داشته باشد.همچنین برنامه‌ای به نام (silent Clean Premium) بر روی این دستگاه تعبیه شده است. این سیستم حکم یک قفل را دارد که به ایمنی بالای دستگاه کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این جارو می‌توان به سیستم پارک لوله و ذخیره‌سازی لوله آن اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه، مجهز بودن آن به سیستم (Proanimal) است که می‌تواند موی حیوانات خانگی را نیز جمع‌آوری کند.

نتیجه گیری

خرید لوازم برقی نیازمند دقت و هوشمندی بالا است. چرا که معمولا هزینه‌ای که برای لوازم خانگی به‌خصوص لوازم برقی صرف می‌کنیم، هزینه نسبتا بالایی است. بنابراین باید در خرید خود دقت کافی را داشته باشیم. در خرید جاروبرقی نیز باید به تمامی مواردی که در این مقاله گفته شد دقت کنیم. در این مقاله به تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی اشاره‌ای داشتیم.همچنین در مورد جاروبرقی برند بوش نیز صحبت کردیم. اگر قصد خرید لوازم برقی را دارید، بهتر است آن را از برند و مرکزی معتبر خریداری کنید.هوم کالا به عنوان اولین نمایندگی رسمی برند بوش در ایران، خیال شما را بابت یک خرید درست راحت می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید