نقد و بررسی

تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

پیشرفت تکنولوژی حتی به جاروبرقی‌ها نیز رسیده و مدل‌های جدیدی اختراع شده است که نظافت را مثل آب خوردن ساده می‌کند. یکی از این جاروبرقی‌های جدید و مدرن، جاروبرقی کمپرسوری است. تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی نشان می‌دهد که جاروبرقی کمپرسوری عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی خود دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید این مدل جدید هستند. اگر شما نیز قصد خرید یک جاروبرقی جدید را دارید و در‌مورد تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی کنجکاو هستید، این مقاله از هوم کالا را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله به بررسی تفاوت‌های جاروبرقی کمپرسوری با معمولی و علت محبوبیت بالای آن می‌پردازیم.

بررسی جاروبرقی کمپرسوری

جاروبرقی کمپرسوری از فناوری کمپرسور استفاده می‌کند. این فناوری در واقع همان پمپ هوا است که مکش گرد و غبار از طریق آن انجام می‌گیرد. توان جاروبرقی کمپرسوری بسیار بالا بوده و جزء پرقدرت‌ترین جاروها است. حال می‌خواهیم بدانیم کمپرسور چیست؟ کمپرسور در واقع ماشینی است که از طریق آن می‌توان فشار هوا و سیالات را افزایش داد. کمپرسور یکی از ماشین‌هایی است که در بسیاری از صنایع کاربردهای زیادی دارد.

اولین بار این ماشین در صنعت پزشکی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفت. صنایعی همچون تولید کولر و یخچال نیز از این تکنولوژی بهره گرفتند. کاربردی که این تکنولوژی در جاروبرقی دارد قدرتی است که در آن برای مکش و دهش تولید می‌کند. این فناوری کمک می‌کند که نظافت از طریق این نوع جاروبرقی، بسیار قدرتمند انجام گیرد. در واقع یکی از تفاوت‌های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان قدرت آن‌ها است. همین موضوع در قیمت این نوع جاروبرقی نیز تأثیرگذار است. قیمت جاروبرقی کمپرسوری نسبت به نوع معمولی آن بالاتر است.

عوامل مؤثر بر تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

مکش بالا؛ اصلی‌ترین تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

یکی از اولین معیارهای خرید جاروبرقی برای هر کاربر، میزان مکش دستگاه است؛ چرا که هرچه مکش بیشتر باشد تمیز کردن سطوح راحت‌ و سریع‌تر خواهد بود. به دلیل وجود تکنولوژی کمپرسور درون دستگاه، به‌راحتی متوجه افزایش مکش جاروبرقی نسبت به مدل‌های معمولی خواهید شد.

البته هر سطحی مانند سرامیک، فرش و پرده به میزان معینی از مکش نیاز دارد و بیشتر از آن می‌تواند برای کاربر مشکل ایجاد کند. به همین دلیل قابلیتی بر روی دستگاه تعبیه شده است تا کاربر بتواند بر اساس نیاز خود میزان مکش دستگاه را کنترل کند.

ماندگاری بیشتر؛ دومین تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

یکی دیگر از ویژگی‌های جاروبرقی کمپرسوری، این است که به دلیل قدرت بالای موتور، شما کمتر نیاز به تعمیر جاروبرقی خود خواهد داشت. از آنجا که مکش مورد نیاز دستگاه، توسط کمپرسور تامین می‌شود فشار کمتری به موتور وارد خواهد شد. به دلیل کاهش فشار به موتور، با مشکل سوختن دستگاه که در جاروبرقی‌های معمولی بیشتر دیده می‌شود، مواجه نمی‌شوید. پس دومین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی، در ماندگاری دستگاه است.

مصرف کمتر انرژی؛ با کمک تکنولوژی جدید کمپرسور

میزان مصرف انرژی دستگاه در حین مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی بسیار مهم است. جاروبرقی به‌طور‌کلی، یک دستگاه با مصرف انرژی بالا محسوب می‌شود. اگر هنگام خرید، بدون توجه به میزان مصرف آن دستگاه مورد‌نظر خود را انتخاب کنید، حتما با دیدن قبض برق آخر ماه از خرید خود پشیمان خواهید شد.

شاید تصور کنید که جاروبرقی کمپرسوری به دلیل داشتن قطعه کمپرسور نیاز به انرژی بیشتری نسبت به جاروبرقی معمولی دارد. ولی مدل‌هایی که با موتور کمپرسور ساخته می‌شوند، انرژی کمتری نسبت به مدل‌های معمولی مصرف می‌کنند. اگر هنگام خرید دقت کنید، متوجه می‌شوید که این جاروبرقی‌ها برچسب مصرف انرژی A دارند. با توجه به میزان مصرف انرژی جاروبرقی، جلوی نوسان برق و در‌نتیجه خرابی موتور دستگاه را خواهید گرفت. زیرا نوسان برق مهم‌ترین علت سوختن موتور جاروبرقی محسوب می‌شود.

تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی؛ صدای کمتر با موتور کمپرسور جاروبرقی

برای بسیاری از افراد، صدای زیاد جاروبرقی جزو مهم‌ترین معیار‌ها هنگام خرید محسوب می‌شود. حفظ آرامش حتی هنگام جارو کشیدن نیز برای این افراد اهمیت دارد. تقریبا همه جاروبرقی‌های جدید و امروزی از صدای بسیار کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی برخوردارند؛ با‌این‌حال، مدل‌های کمپرسوری توانسته‌اند گوی رقابت را از مدل‌های معمولی بربایند. از‌این‌رو، در مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر تولید صدا، باز هم جاروبرقی کمپرسوری برنده رقابت بهترین جاروبرقی خانگی است.

سادگی در تمیز کردن جاروبرقی کمپرسوری

یکی دیگر از مواردی که در‌خصوص تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی باید به آن اشاره کنیم، امکان رعایت بهداشت بیشتر است. برای بسیاری از افراد تمیز کردن مخزن جاروبرقی یا تعویض کیسه یکبار مصرف، کاری زجرآور و سخت محسوب می‌شود؛ خصوصا اگر آلرژی تنفسی داشته باشید.

کمپرسور موجود در داخل دستگاه علاوه‌بر اینکه توانایی تولید مکش را دارد، آشغال و گرد و خاک‌های کشیده‌شده به داخل مخزن را نیز به‌هم فشرده می‌کند تا فضای کمتری در مخزن اشغال شود. از‌این‌رو، مدت زمان نیاز به تخلیه مخزن طولانی‌تر شده و انتشار گرد و خاک در هوا هنگام خارج کردن کیسه از جاروبرقی کمتر خواهد شد. فشرده‌سازی گرد و خاک، از ورود غبار به داخل موتور جارو برقی جلوگیری می‌کند. اگر خاک وارد موتور شود، شاهد علائم سوختن موتور جارو برقی خواهید بود.

قیمت بالای جارو برقی کمپرسوری نسبت به معمولی

تکنولوژی کمپرسوری و قطعات آن، نسبت به موتور معمولی جارو برقی بسیار بیشتر است. با‌این‌حال، با توجه به مزایای متعددی که جارو برقی کمپرسوری دارد، قیمت آن کاملاً توجیه می‌شود. اگر به‌دنبال وسیله‌ای برای نظافت ساده و بی‌دردسر هستید، قطعا جارو برقی کمپرسوری انتخابی هوشمندانه‌ای خواهد بود. ولی اگر فقط قیمت برای شما مهم باشد، جارو برقی معمولی را انتخاب کنید.

لوازم خانگی بوش

برند بوش از معروف‌ترین برندهای لوازم خانگی است. برند لوازم خانگی بوش در میان برندهای خارجی بسیار محبوب است. مبدأ اولیه این برند، کشور آلمان است. پس از اینکه این برند وارد بازار شد، به دلیل محبوبیت زیاد واردات آن به سایر کشورها نیز آغاز شد. تولیدات اصلی این برند در حال حاضر در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مجارستان و مالزی انجام می‌شود. سایر کارخانه‌ها و تولیدات این برند در واقع تحت لیسانس بوش هستند.

جاروبرقی بوش

هر خانه‌ای به یک جاروبرقی خوب احتیاج دارد. این جاروبرقی باید دارای قدرت مکش بالا، دوام زیاد و کیفیتی مطلوب باشد. انتخاب یک کالای خوب و با کیفیت تا مدت‌های بسیار زیادی می‌تواند شما را از خرید یک کالای جدید بی‌نیاز کند. یکی از برترین برندها در زمینه لوازم خانگی، برند بوش است. جاروبرقی بوش نیز از آن دسته از کالاهایی است که نیاز مخاطب را از هر جهت رفع می‌کند. از ویژگی‌های بارز جاروبرقی بوش طراحی زیبا، دوام بالا، مکش زیاد و صدای پایین است. یعنی در واقع تمامی ویژگی‌های اصلی یک جاروبرقی خوب و با کیفیت را می‌توانید در جاروبرقی بوش پیدا کنید.

همچنین این برند ویژگی‌های دیگری همچون چرخ‌های فلزی و لوله کنفی نیز دارد. بدنه‌ای که برای این جاروبرقی طراحی و تعبیه شده از نوع ضد خش است. مقاومت و دوام بالای بدنه این کالا از آن یک جاروبرقی مقاوم ساخته است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این جاروبرقی، تراکم بالای زباله‌ها و جمع شدن آنها در یک نقطه است. این موضوع به افزایش ظرفیت کیسه یا مخزن آن کمک می‌کند. دو سیستم QuattroPower و PowerProtect System از جمله بهترین امکانات این جارو‌برقی هستند که بر روی آن تعبیه شده‌اند.

تفاوت جارو برقی کمپرسوری و معمولی

معرفی مدل های جاروبرقی بوش در هوم کالا

جاروبرقی بوش یکی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار است. اغلب افرادی که به دنبال یک محصول باکیفیت و بادوام هستند، بوش از اولین انتخاب‌های آن‌ها است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی چند نوع از بهترین جاروبرقی‌های بوش در هوم کالا را به شما معرفی کنیم.

  • مدل BGL8GOLDIR

این مدل یکی از بهترین انواع جاروبرقی در هوم کالا است. مدل BGL8GOLDIR از نوع جاروبرقی‌های کیسه‌ای به شمار می‌رود. قدرت موتور در این مدل جاروبرقی ۲۲۰۰ وات است. این میزان قدرت کمک می‌کند که ریز‌ترین زباله‌ها نیز از سطح زمین جمع‌آوری شوند. کیسه جاروبرقی دارای ۵ لیتر حجم است که در نوع خود بسیار پرظرفیت محسوب می‌شود. جنس لوله آن نیز از کنف است. علاوه بر کیسه اصلی، چهار کیسه اضافه نیز در جعبه آن تعبیه شده است.

این جاروبرقی یک ضربه‌گیر نرم از نوع (Air Bumper) دارد. همچنین این مدل مجهز به انواع نازل‌ها از جمله بخار، داخلی، شکاف، توربو به همراه برس مبلمان است. موتور کمپرسور این مدل از نوع (Hispin) است. این موتور به همراه تیغه‌های ایرودینامیک موجب شده است که این مدل از نوع کم‌مصرف‌ترین مدل‌های جاروبرقی بوش محسوب شود. از دیگر مزیت‌های این مدل جاروبرقی، پاک بودن هوای خروجی آن است. این هوای خروجی به میزان تقریباً ۹۹ درصد از وجود ذرات حساسیت‌زا ایمن است.

  • مدل BGL82294IR

از دیگر جاروبرقی‌های بوش می‌توان به مدل (BGL82294IR) اشاره کرد که یکی از بهترین انواع آن است. رنگ این جاروبرقی خاکستری بوده و دارای قدرت مکشی برابر با ۲۲۰۰ وات است که در نوع خود قدرت بالایی محسوب می‌شود. این جاروبرقی نیز از انواع کیسه‌ای بوده که در بدنه خود یک ضربه‌گیر نرم از نوع (Air Bumper) دارد. لوله این دستگاه از جنس کنف و دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است. همچنین این دستگاه یک مخزن ۵ لیتری دارد.

یک چراغ نشانگر در روی دستگاه تعبیه شده است که شما را از پر شدن کیسه آگاه می‌کند. انواع سری‌های مختلف به همراه این دستگاه وجود دارند. به جز سری اصلی، سریع تمیزکننده پرده، مبلمان و سرامیک را نیز می‌توانید به همراه این دستگاه خریداری کنید. همچنین انواع برس‌ها مانند برس بلند، پارویی، توربو و نظافت نیز در کنار این اقلام وجود دارند. برس بلند بیشتر برای درزها و برس پارویی بیشتر برای سطوح حساس به کار می‌روند‌.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این جاروبرقی، کابل بلند ۱۲ متری آن است. این کابل می‌تواند تا شعاع حدود ۱۵ متر را جارو کند. این نوع جاروبرقی نیز از انواع جاروبرقی‌های کمپرسوری به همراه تیغه‌های آیرودینامیکی است. این موضوع در قدرت مکش دستگاه تأثیر بسیار زیادی دارد. میزان مصرف انرژی در این دستگاه به واسطه تکنولوژی (Quattro Power) به کار رفته در آن بسیار پایین است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید